Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vzduchové pérování DOTAZ: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vzduchové pérování DOTAZ

Poslední aktualizace před 5 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 13 let
Najde se tu někdo, kdo má na obyťáku namontováno vzduchové pérování celého vozu - přední a zadní nápravy ? Jde mi především o podstatné zvýšení jízdního komfortu. Vzhledem k tomu, že to není zrovna laciná záležitost bych rád věděl, zda se tato investice vyplatí a zda se jízda po našich rozbitých či záplatovaných silnicích a D1 stane jak pro posádku tak pro výdrž celého vozu snesitelnou.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
R
RudyČlen
Přidáno před 13 let
V posledním čísle Reisemobil Int. je rozsáhlý test čtyř typů pérování, včetně porovnávacích tabulek. Pro srovnání použili čtyři jinak stejné Hymery B klasse.
Celé vydání lze za pár E stáhnout: http://www.reisem...t_monat=05
K
Karavany LiberecNováček
Přidáno před 13 let
Dobrý den, nevím jak to pomůže, ale prováděli jsme montáž vzduchu na ALKO podvozek na zadní nápravu a zákazník potom chtěl domontovat na přední nápravu také vzduch. Tento zásah je již tak specifický, že GOLDSCHMITT si vyžádal, že přední nápravu chce montovat pouze v Německu. Bohužel potom došlo k součtu cen vzduchu předek a zadek ( jednalo se o 3 nápravový BUNSTNER) a cena byla blízko 200 tis korun ( jednalo se o nejlepší provedení) tak zákazník od vzduchu upustil a provedli jsme montáž pouze nových pružin přední nápravy od stejné společnosti. Po demontáži předních originálních pružin a postavení nových vedle byla nová vyšší o celou jednu otáčku a silnější. Před nasazením rozdíl 11,5 cm . Po zatížení vozidlem rozdíl 7,5 cm. Zákazník potvrdil, že zlepšení o 100% je v pérování, kdy dříve šel nejednou na doraz a s novou pružinou je jízda výrazně komfortnější. Fotky pružin někde najdu, když jsem je měl položené vedle sebe. Snad Vám tato informace k nečemu bude. Příjemný večer.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 13 let
Děkuji za odpověď. Pružiny Goldschmitt pro komfortnější jízdu mám již jako příplatkovou výbavu přímo z výroby. Bohužel i tak není odpružení podvozku zdaleka podle našich představ. Jediné řešení by asi mohl být opravdu ten vzduch. Jak jsem psal netrpí jen posádka, ale ničí se i nové auto.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
marianNBmarianNBČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj .Vzduchové perovanie zvýši určite komfort cestovania.Investícia je to značná,možno by si mal na skúšku vyskúšať nejaké osobné auto-MB ML,BMW X5,Audi Q7,ktoré sa vyrábaju so vzduchovým perovaním,ako aj s klasickými pružinami,nejaký autosalon ochotný na skúšobnú jazdu určite vo svojom okolí nájdeš a tak porovnať jazdné vlastnosti.Vzduch určite utlmí veľké rázy z kolies do karosérie a nábytku,ale pri dialniciach typu D1 je problém, že medzery medzi panelmi sú v pravidelnej vzdialenosti a to rozkmitá celé auto.
Helenka+Marián+Mariánko+Kristiánko
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 13 let
Tak jsem se těšil, že tady budu mít věcné odpovědi a podělení se o zkušenosti se vzduchovým pérováním a ono se to zvrhlo v pokec mimo mísu. Založte si v dané rubrice nové vlákno, třeba na téma křivdy federace a sem to netahejte. Díky za pochopení.

--------------
fun
Zmiňované příspěvky jsem přemýstil. Děkuji za upozornění na příspěvky mimo téma. V těchto případech se na mě můžete obrátit i po SZ a já vlákno rozdělím, nebo jen příspěvky přesunu.
Upravil Fun dne 12.05.2011 07:37, před 13 let
karavanypluskaravanyplusČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj,

Vzduchové odpružení je jistě co do komfortu jistě nejlepší řešení, už pouze montáž na zadní nápravu výrazně změní jízdní vlastnosti karavanu k lepšímu. Veškerý zákazníci, kterým jsme tento systém montovali, jsou spokojeni a vzduchové pérování si nemohou vynachválit.
V případě montáže na přední i zadní nápravu už to není jen o kompresoru a měchu na nápravách, ale celkem složité elektronice pro řízení celé soustavy. Hlídá náklony vozu a tak podobně.
V případě zájmu mne můžete kontaktovat na SZ nebo mail a pošlu cenovou kalkulaci.
MilaMilaČlen
Přidáno před 13 let
Já jsem si kdysi nechal namontovat na zadní nápravu vzduchové měchy. Jízdní vlastnosti se hodně zlepšily, ale byl problém s parkováním a usazením vozu. Musel jsem vybírat lahce nakloněná parkoviště, protože mi klíny nesrovnaly na rovině auto a voda ve sprše neodtékala. Jinak na jízdu super.

Hodně pohody na cestách.
:_
tomasvtomasvČlen
Přidáno před 6 let
Môžete mi zhrnúť výhody celkového vzduchového pruženia? Na Fiat Ducato, alkovňa. Ďakujem. Ako sa prejavuje zlepšenie jazdných vlastností? Pripadne sú aj nejaké nevýhody okrem ceny?
G
Gabina LadaNováček
Přidáno před 6 let
Zdravím,řeším si to sám .Zadní nápravu mám jíž hotovou a přední dodělávám.Řízení podvozku mám z USA.Příde mě, že kolem obytných aut se pohybují spíš obchodníci než automechanici.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Gabina Lada napsal:

Zdravím,řeším si to sám .Zadní nápravu mám jíž hotovou a přední dodělávám.Řízení podvozku mám z USA.Příde mě, že kolem obytných aut se pohybují spíš obchodníci než automechanici.


To se preci vzajemne nevylucuje.....


.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
LerryLerryČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

karavanyplus napsal:

Ahoj,

Vzduchové odpružení je jistě co do komfortu jistě nejlepší řešení, už pouze montáž na zadní nápravu výrazně změní jízdní vlastnosti karavanu k lepšímu. Veškerý zákazníci, kterým jsme tento systém montovali, jsou spokojeni a vzduchové pérování si nemohou vynachválit.
V případě montáže na přední i zadní nápravu už to není jen o kompresoru a měchu na nápravách, ale celkem složité elektronice pro řízení celé soustavy. Hlídá náklony vozu a tak podobně.
V případě zájmu mne můžete kontaktovat na SZ nebo mail a pošlu cenovou kalkulaci.
. Ahoj. Vie mi niekto vysvetlit preco je to zlozite na obidve napravy a musi to riadit elektronika? Cital som davnejsie niekde, ze si to urobili sami aj dopredu (dokonca pouzili mechy zo sedaciek) a najazdili vela km uplne v pohode. Nerypem, nejdem si to montovat - len ma to zaujalo a som zvedavy. Preco? !y
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Ja jsem jiz kdysi psal prispevek o mem vzduchovem perovanim, ktere jsem si sam vymyslel a namontoval, muj ob. vuz ma celkovou vahu 6,3T a
v originale to byl tvrdy nakladni vuz, proto jsem pro zadni osu pouzil Mechy z Tatry-predni osy a na predni ose mam mechy se sedacky Tatry,
vzadu mam 4 mechy -2 pred osou a 2 za osou na podelnych ramenach, prisroubovanych vpravo a vlevo pod telesem osy a nahore se opiraji o
2 pricna ramena, namontovana v sasi, vpredu mam na sasi vpravo a vlevo na vnejsi strane L-profily, pod kterymi sedi vzdy 2 mechy pro stranu
a dole sedi na u-profilu primo nasazenem na listovem peru a jsou uprostred delene a spojene pantem aby se podali prohybani pera pri jizde,
na pumpovani mam jeden Kompresor z avie na motoru, pohaneny kl.remenem a jeden dvoupistovy,12V, na pumpovani pri stani. Tech celkem
8 mechu mam proto, protoze cim vetsi plocha mechu, tak se puli tlak vzduchu a tim ma to perovani mnohem vetsi efekt, predek pumpuji na
2,3 Bar a Zadek na 3,5 Bar, pred tim jsem dlouho experimentoval taky s mechy od Goldschmitta, ale pri me vaze jsem musel pumpovat tlak
5,5 Bar a to bylo uz moc tvrde perovani pri me vaze, tak jsem nakonec vymyslel tu posledni variantu, pri ktere se Listova pera komplet odlehci
a vuz peruje jen na vzduchu,a protoze je muj vuz 3,6 m vysoky tak jej pri stani muzu az o 11' vyrovnat na strany, dale je vyhoda, ze pri vjizdeni
na prevoznou lod muzu zvednout zadek vozu celkem o 30 cm, potom nemam problemy ze zustanu viset se zadkem vozu na zemi (mam vzadu previs
60% rozchodu naprav), na kazde strane osy mam pres Ventily a omezovace tlaku vzduchu kazde Kolo jednotlive napumpovane, rizene palubnim
pocitacem a hlidane ( tlak vzduchu a naklaneni vozu v zatackach) rtutovymi spinaci polohy vozu (Technika s dvoupatroveho autobusu MAN ),
coz dava vozu vetsi stabilitu a tim prujezdni rychlost zatacek, ale to je jen na okraj, hlavni vysledek je, ze vuz totalne mekce peruje ,zadne rany
pri prejizdeni zel.prejezdu, a setri se tim : svisle cepy, gumove vlozky listovych per, cepy spojovacich tyci rizeni,tlumice, atd.
Jsem s tim perovanim tak nadseny, ze jsem posadil na sedackove mechy i moje oba osobni vozy ! muzu to perovani jen doporucit, uz z toho duvodu
ze kdyz jedete na dovolenou, tak si vuz napumpujete aby vypadal pekne zvednuty a pri silnicnich kontrolach vahy koukaji policajti nejdrive jestli
visi vuz na zadni osu a kdyz vuz vypada zvedly tak vas nezastavi, tuhle zkusenost jsem zazil nekolikrat v nemecku i v rakousku, ze uz me z dalky
na dalnici policajt s placackou navadel na parkoviste kde merili vahu, ale kdyz jsem prijel bliz, tak videl, ze vuz neni zhouply na Zadek, tak me
odmavl abych pokracoval v jizde.
Jeste na konec jeden tip jak zlepsit perovani bez velkeho predelavani, coz jde u vozu, u kterych tlumic neprochazi vnitrkem spiraloveho pera -
Auto ze zvedne heverem,aby se pera natahla a zvetsil se prostor mezi zavity a potom se pero vyplni tenisovymi Micky, co se tam vejde, ty Micky
maji tlak okolo 5 Bar (nove) a potom kdyz se Auto spusti, tak se o kus zvysi a krasne mekce taky peruje, stejne jako na mechach. nevim,jestli
by byl v cechach a na slovensku s tim Problem u techn.kontroly ale pred kontrolou se micky opacnym zpusobem daji zase vyndat.Ja to muzu
doporucit, protoze jsem to uz taky vyzkousel.
Honza/Discoverfun
M
matorskČlen
Přidáno před 6 let
Discoverfun nemal by si foto? Znie to zaujimavo, dakujem.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Discoverfun použil jsi třívlnové nebo dvouvlnové ty delší se mi nevejdou mezi nápravu a rám myslím,že by na jízdě neměl být žádný velký rozdíl.Akorát nezvednu zadní část auta tolik jako na těch delších vlnovcích.Zkušební jízda bude o tomto víkendu.
Hanka a Pavel
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Nazdar, ja jsem pouzil ty standartni 3 vlnove mechy, ale divim se, my jsme predelavli 3 typy fiatu dukato, starsi i novejsi a vsude se vesli ty 3-vlnove mechy bez problemu a to zvednuti zadku vozu(vyska) zalezi na delce previsu karoserie od stredu zadni osy, kdyz mas maly previs, tak zvednes Zadek
jen tak o 15 - 20 cm (ja mam previs 2,4m)
Honza
LerryLerryČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Lerry napsal:

Citovat

karavanyplus napsal:

Ahoj,

Vzduchové odpružení je jistě co do komfortu jistě nejlepší řešení, už pouze montáž na zadní nápravu výrazně změní jízdní vlastnosti karavanu k lepšímu. Veškerý zákazníci, kterým jsme tento systém montovali, jsou spokojeni a vzduchové pérování si nemohou vynachválit.
V případě montáže na přední i zadní nápravu už to není jen o kompresoru a měchu na nápravách, ale celkem složité elektronice pro řízení celé soustavy. Hlídá náklony vozu a tak podobně.
V případě zájmu mne můžete kontaktovat na SZ nebo mail a pošlu cenovou kalkulaci.
. Ahoj. Vie mi niekto vysvetlit preco je to zlozite na obidve napravy a musi to riadit elektronika? Cital som davnejsie niekde, ze si to urobili sami aj dopredu (dokonca pouzili mechy zo sedaciek) a najazdili vela km uplne v pohode. Nerypem, nejdem si to montovat - len ma to zaujalo a som zvedavy. Preco? !y
Tak som sa docital na otazku preco je to zlozite na obidve napravy a preco to riadi elektronika ( co vlastne riadi ta elektronika) - "Riadi to elektronika"[color=#000000]Ani v parlamente by som nedostal zmysluplnejsiu odpoved. Sused ma doma slepice a tie mu hlída čokl a toho čokla zase ta elektronika. Nechcem sa nikoho dotknut a uz v ziadnom pripade urazit! Ved podobnych odpovedi je tu "hafo" :@:he!l[/color]
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Rad bych upresnil nazory, proc musi byt na rizeni vzduchoveho perovani elektronika, samosrejme ze byt nemusi, ale protoze je muj vuz tak
vysoky, tak ridim softwarem relekartu, ktera ovlada celkem 8 ventilu - 4 na natlakovani a 4 na upousteni do atmosfery, a jeste 4 omezovaci
ventily, ktere hlidaji pretlak a podtlak, takze kdyz se vuz na pr. nakloni v prave zatacce odstredivou silou doleva,tak ventily na prave strane
upusti tlak vzduchu a na leve strane pridaji tlak, kdyz se vuz po projeti vyrovna, tak se tlaky jednotlive perovanych kol zase znormalisuji,
tyto informace (naklon vozu) dava upraveny palubni Instrument -umely Horizont, upraveny ze sportovniho letadla a rtutove spinace, zabudovane
ve dvojite podlaze vozu s patrovehp autobusu, za kompresorem na motoru mam omezovac tlaku vzduchu (do 8 bar) z nakladniho vozu skoda Liaz.
Tu Software mam naprogramovanou na 3 moznosti - Vuz prazdny/vuz napul nalozeny a vuz plne nalozeny, mam to tak vyzkousene, ze podle toho,
jak je vuz nalozeny zapnu prislusny program a vuz se po natoceni motoru vyrovna do roviny, kdyz vjizdim na prevoznou lod, muzu pres Program
vypinat omezovaci ventily tlaku na zadni ose,a tak napumpuji zadni mechy na 5,5 Bar a vuz se vzadu zvedne pro bezproblemove vjeti na lod.
Honza
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Honzo všechny rámy a uložení není na dukátech stejné já mám uložení pera souběžné s rámem starší provedení mají pero vedle rámu a tam je dostatek místa mezi nápravou a rámem pro 3 vlnový měch musel bych vyrábět nějakou konzoli nebo hodně složitý držák měchu aby byl vedle rámu proto jsem použil 2 vlnový
měch a dal ho místo gumového dorazu.Hlavně jsem se chtěl vyhnout jakéhokoli zásahu do rámu.Uvidím jak se to bude chovat za jízdy myslím, že žádný velký rozdíl mezi 3 a 2 vlnovým měchem nebude.

Lerry tam kde se mění klasická pera za vzduchové pérování tam musí být regulace tlaku do měchů v dnešní době je móda všechno do elektriky,ale jde to i mechanicky tam kde se pouze přidávají vzduchové měchy není potřeba žádná regulace.Toto je odpověď na odstavec psaný černě a ten červený si musí vyložit každý sám podle svého.
Hanka a Pavel
LerryLerryČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

pachta napsal:

Honzo všechny rámy a uložení není na dukátech stejné já mám uložení pera souběžné s rámem starší provedení mají pero vedle rámu a tam je dostatek místa mezi nápravou a rámem pro 3 vlnový měch musel bych vyrábět nějakou konzoli nebo hodně složitý držák měchu aby byl vedle rámu proto jsem použil 2 vlnový
měch a dal ho místo gumového dorazu.Hlavně jsem se chtěl vyhnout jakéhokoli zásahu do rámu.Uvidím jak se to bude chovat za jízdy myslím, že žádný velký rozdíl mezi 3 a 2 vlnovým měchem nebude.

Lerry tam kde se mění klasická pera za vzduchové pérování tam musí být regulace tlaku do měchů v dnešní době je móda všechno do elektriky,ale jde to i mechanicky tam kde se pouze přidávají vzduchové měchy není potřeba žádná regulace.Toto je odpověď na odstavec psaný černě a ten červený si musí vyložit každý sám podle svého.

To: Pachta
BRAVO ! Perfekne, jednoducho, zrozumitelne vysvetlenie. Velke diky. Mne ani nenapadla moznost vymenit standardne pera za mechy - vzdy som si myslel, ze mechy sa len pridaju a tak mi to pripadalo moooc komplikovane a pravdupovediac (moj laicky pohlad) zbytocne davat tam elektroniku. Ja sa branim elektronike ako sa v ramci moznosti da. Toto sa mi paci - brouk v hlave sa uz ubytoval... a zacina hlodat. !hEste raz dakujem Lerry
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,015,866 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21278 sekund | Průměrně za: 0.21278 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB