Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 jaké ruční nářadí je vhodné vozit s sebou?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

jaké ruční nářadí je vhodné vozit s sebou?

Poslední aktualizace před 6 let
Z
zdenek675Člen
Přidáno před 7 let
Tyhle reklamní příspěvky by měl Fun mazat.... Jestli je poznámka na Aukro tak to není můj inzerát jenom jsem zadal a vyhledalo to nejlevnější golu a pán by ušetřil 4000 Kč. Jinak když upozorním co mají v Lídlu tak je to také reklama.
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

jakubpolak7 napsal:

Ahoj, potreboval bych poradit se sadou naradi. Mam ted nove karavan. Myslite, ze tato je dobra - https://www.narad...ilova.html nebo co jeste takoveho zakladniho prikoupit? Diky moc


Tahle "sada" je cela pozlacena nebo co?! Co to je sakra za cenu? Ti tam v tom tvym obchode ulitla petka navic ne???
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
Pokud jste na hranici zoufalství, tak jsem asi dvakrát nastartoval na jinou baterku.Potom rožnul všechny světla pustil ventilátor ať má auto odběr a neodejde alternátor. A rychle dal zpět vybytou baterii samozřejmě pozor na zkrat. Nevím co na to řekne nové auto nabité počítači.

Pěkné léto s kabely v kufru Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Tak sem si koupil v lídlu kufr nářadí za 2500 peněz. Je tam vesměs vše co asi budu potřebovat. Jen pilku na železo asi vyhodím a místo ní si tam zakomponuju větší stranové klíče. Sada končí rozměrem 19, což je málo.
Pokukoval sem po těhle sadách dlouho, ale nelíbilo se mi, že tam bejvaj úplné zbytečnosti, nebo naopak něco chybí. Na co mi v autě bude například vodováha, nebo 3x gola ráčna a tak podobně...
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Tady jsem četl" nastartoval jsem motor na cizí baterku a aby neodešel alternátor, zapnul jsem světla a ventilátor" konec citátu. Pozor,
jde o obrovský omyl s katastrofálními následky.
Proč? pokusím se vysvětlit. Každý ví že ve veřejné síti je 230 V při kmitočtu 50 Hz (kmitů za sekundu), ale tento údaj je geometrický průměr (nesčítají se čísla - hodnoty napětí, ale plocha sinusovek, proto geometrický), kde vrcholy (špičky) napětí dosahují 400 V, těch 230 V je tzv. efektivní hodnota. Alternátor v autě taky vyrábí střídavý proud (je ale usměrněn dřív, než opustí těleso alternátoru), toto třífázové střídavé napětí 15,5 V efektivních, (něco se ztratí na těch usměrňovacích diodách) má ale kmitočet 2000 Hz (kmitů za sekundu) i víc, kde vrcholy - špičky napětí dosahují 2500 V a více, toto napětí ohrožuje usměrňovací diody tak, že se mohou prorazit a pak shoří celý alternátor (mimo rotoru). Jediná věc, která tyto špičky vysokého napětí bezpečně pochytá, tak je akumulátor a tedy ne žádná světla a motor ventilátoru. Proto nesmí běžet v autě alternátor bez paralelně připojeného akumulátoru, i když už je po něm, ale vražedné vysoké napětí pochytat ještě dokáže. Takže pisatel a demonstrátor pokusu měl obrovské štěstí, že mu diody v alternátoru neodešly a tím i celý alternátor, protože, že se diody prorazily se pozná až podle toho, že shořel alternátor. Bohužel, žádný výrobce automobilů blíže nevysvětluje, proč se nesmí akumulátor odpojit, tak to tady vysvětluju já.
A ještě k tomu nářadí: V autě (Mondeo) vozím malou basu nářadí, spíš než pro auto (na cestě nelze dnes již nic opravit, ale třeba vyměnit žárovku atd), ale když zapřáhnu karavan, tak tam vezu ještě k tomu velkou basu a v "technické skříňce" nad pravým kolem spoustu náhradních dílů, čerpadlo, spony, kus hadice, trafopáječku, a hodně od elektriky. Ještě letos bude náhr. tlakový spínač vodovodu. Protože nejhorší je to, když tomu všemu jeden rozumí a nemá, jak by to dal do pořádku.
Pamatujte: Štěstí přeje připraveným.
Čáo, Pepa

Automatické sloučení 16.03.2018 15:55:
Ahoj, ještě dodatek, skutečnost, kterou jsem neuvedl a sice proč akumulátor vysokonapěťové špičky "pochytá" a světla a cokoliv jiného ne. Je to tak, že když se začne točit alternátor, tak se akumulátor stává spotřebičem, (ale se zvláštním režimem, to je ale zase jiná kapitola), ale to na vysokonapěťové špičky vliv nemá. Zde je rozhodující, že akumulátor má o dva řády menší vnitřní odpor, to zn. 100 x menší, než žárovky. Na žárovkách naměříte ve studeném stavu 0,25 ohmu, ten se rozsvícením ještě zvětší, kdežto akumulátor má 0,0025 ohmu, proto dokáže tak obrovské zkraty, až lítají jiskry. A právě tento malý vnitřní odpor akumulétoru ty špice napětí 2500 V dokáže beze zbytku zkrotit. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 16.03.2018 16:55, před 6 let
BeranBeranČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,já bych ještě dodal,že kromě fyzikálních a jiných zákonů platí i Murphyho zákony.Takže:"Může-li se co pokazit,pokazí se to.Pokazí-li se to,bude ti v nářadí zaručeně chybět ten jediný nástroj,kterým by to šlo opravit".:_
Samotář
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Vyjasnění k:

Citovat

Ahoj. Tady jsem četl" nastartoval jsem motor na cizí baterku a aby neodešel alternátor, zapnul jsem světla a ventilátor" konec citátu. Pozor,
jde o obrovský omyl s katastrofálními následky. Proč? pokusím se vysvětlit. Každý ví že ve veřejné síti je 230 V při kmitočtu 50 Hz (kmitů za sekundu), ale tento údaj je geometrický průměr (nesčítají se čísla - hodnoty napětí, ale plocha sinusovek, proto geometrický), kde vrch......

Omlouvám se, ale pro technicky neznalé cítím potřebu upřesnit:
K 230V špička je 320V, nikoli 400.
K alternátoru - i když je zcela bez zátěže, nikdy na něm napětí nedosáhne 2500V:D záleží pochopitelně na otáčkách, ale víc jak 50 - 80Všpička tam není. Závěrné napětí, které musí alternátorová dioda vydržet je 80V(špička se vypočítá Uef x 1,41) Ztráta napětí na diodě je 0,5 - 0,7V u schotkyho diod 0,2V.
Nicméně i toto napětí je pro spotřebiče vražedné, často odejdou některé diody, někdy všechny, + regulátor, elektronická zařízení, rádio, někdy se toto odcházení uskuteční během týdnů.
část většinou vydrží. Tzn, i když takovéto auto opravíte, za týden Vám klidně něco odejde atd.
Ano, zapnutím světel a zapnutím ventilátoru se špička sníží, záleží na max proudu alternátoru, může se napětí snížit pod vražednou mez, nicméně pokud má někdo altík víc jak 40A , je to nejistá manipulace.
15,5V ef - to na alternátoru zcela jistě nebude, regulátor reguluje tak, aby tam bylo 14,4V - ale s AKU, bez zátěže vznikne přepětí i když regulátor vypne buzení, prostě je to tak, teorii popisovat nebudu.
Rozhřešení - nikdy není tak zle, abych musel riskovat že sice nastartuji, ale za pár km je baterka prázdná a někdy i zničená. včetně světel, atd. Jistota jsou startovací kabely a jiný nápomocný motorista.
Regulérní řešení jsou kvalitní startovací kabely s dostatečným průřezem (mám je udělané ze svářecích svorek, průměr pletené mědi cca 8mm), baterku v každém případě nechat v autě.
Správný a zaručený postup nastartování pomocí startovacích kabelů:
1/Cizí auto s nastartovaným motorem ,
2/propojení kabely +na+B)
3/cca 15 minut počkat, během nich může cizí auto přidávat plyn, čím déle tím líp
4/ pak zkusit start.
Jiný postup a slabší kabely nemusí přinést dostatečný proud do startéru, dost záleží na stavu vybité baterky
Opravoval jsem dost aut takto poškozených.
Upravil Fun dne 16.03.2018 22:08, před 6 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Bob7373: Toto napětí je na cívkách před usměrněním, jistěže na výstupu z alternátoru už je těch 14,4 V. Na alternátoru u auta, právě proto, že je tam tak vysoký kmitočet, protože alternátor točí 10 000 ot/min a rotor alternátoru je šestipólový, tak sinusovky jsou značně štíhlé a skutečně dosahují těchto hodnot. Tyto hodnoty se dají změřit ale jen oscilometrem. Čáo, Pepa
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Doskocil
Ahoj
Hodnoty v soustavách vozidel jsem běžně měřil. Mám osciloskopy jak digi tak analog s měřením max i ef hodnoty, v podstatě laboratorní přístroj a další měřáky, používám je při fyzikálních měřeních při diagnostice závad vozidel pokud počítačová diagnostika nevede k výsledku.
efektivní hodnota
https://cs.wikipedia.org/wiki/Efektiv...í_hodnota
Nabíjecí soustava je u běžných aut nastavena 13,8 - 14,4V posle typu, u nových nabíjecích systému je napětí řízeno12,6 - 14,4V dle potřeby aku a soustavy vozidla. Protože tento typ regulátoru stojí např pro Opel Astra před 4mi lety 12 - 15 tis Kč, nedoporučuji odpojení akumulátoru.
Tady je vysvětlen princip alternátoru
https://publi.cz/books/160/05.html
ze zapojení je jasné, že když dioda bere 0,7V nemůže být před ní Tebou předpokládané napětí 2500V ani náhodou, když ta ní je 14,4V (ztrátový výkon na diodách by byl při odběru 50A cca 125kW:o to by motor neutáhl....nebo nevím jak jsi to myslel)
Představa o štíhlosti sinusovek v souvislosti s napětím není fyzikálně správná - viz vzorec na wiki.
Tady hovoří o soustavách vozidel a odpojení aku
http://docplayer.cz/11985946-Vlastnos...zidel.html
Nevím odkud jsi svoje znalosti vyčetl, bohužel u státnic z elektrotechniky a státnic z točivých strojů jsem takovéto znalosti od profesorů nezískal;)
Ale to je život, nikdy člověk neví vše, žeano
čágo Bob
Upravil bob7373 dne 16.03.2018 22:57, před 6 let
P
paragČlen
Přidáno před 6 let
Hoši.vaše dodady a znalosti jsou poučné ale měli by být v jiné rubrice.Tazatel se ptal,jaké nářadi vozit s sebou.Tu pilku na železo asi ne,ale plátek asi jo ,neboť i bez pilkového rámu se může hodit.Jinak vázací drát a zdrhovačky též někdy hodně pomohou.Hlavní věc je ta,aby každý vozil to nářadí,se kterým umi zacházet a neublížil si.Všem na cestách přeji,aby nepotřebovali nářadí žádné!!!!!!
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Ty co mají stařečky ti už mají zmáknuto co mají vozit sebou za vercajk radu nepotřebují ,ale nové auta nabité elektronikou tam stačí asistenční karta plná šrajtofle a nabitá baterie v mobilu.
Hanka a Pavel
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Uznávám, že nevím všechno, zejména proto, že mám elektrotechnickou pouze střední.
Odpověď není jen pro Bob7373. Ale pře časem jsem potřeboval u zdroje jm 12 V= zvýšit výkon (z 25 VA na 120 VA) a velice jsem se vyděsil, že po dvoucestném usměrnění se kdesi ztratilo 1,7 V naprázdno. Tak jsem přes cívku navinul 10 závitů, změřil napětí a vypočítal, kolik musím ještě přivinout, abych po usměrnění, opět naprázdno, dostal 12,8 V =. Tak jsem vycházel z tohoto měření. Rovněž tak, když jsem si chtěl udělat klávesový nástroj (r. cca 1978), naprosto nedostupný, zvláště finančně v naších zemích) tak tam byl zajímavý způsob spínání nf napětí přes diodu v propustném směru přidáním stejnosměrné složky, aby se dioda otevřela. Nakonec jsem ale raději postavil Kapra, z varhan by zbytek rodiny nic neměl. Takže to mám spíš z praxe, tyto zkušenosti. Ale uznávám, že jsem se asi mýlil v hodnotách. ale přesto jsou diody alternátoru bez vyhlazení špiček akumulátorem velmi nebezpečné a v 50% shoří s alternátorem celé auto a to nečekaně, stačí, když jsou diody "načaty" z předchozích pokusů. Konec, toto je psáno v nesprávném vlákně Čáo, Pepa
T
TandyČlen
Přidáno před 6 let
Naopak, správné vlákno.
Svého času jsem vozil náhradní altík právě z důvodu, že nic není věčné. Jednou, když v něm odešlo ložisko a dal si stopku, hodil jsem pod auto deku, kterou jsem pro tyto případy vozil v kufru, a altík jsem při 10-ti pod nulou, vyměnil. Tehdy karty nebyly, jen peněženky, mobily taky ne, nářadí bylo drahé a kufr s vercajkem jsem občas z auta vytahoval. Tak pro případ že bych ho doma náhodou zapomenul jsem vozil v kaslíku foukací harmoniku. Ale uznávám že klávesový nástroj je rovněž dobrá volba. ;)
Tatifer
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, klávesy mám, je to dvanáctihlasý nástroj s 430 rejstříky a úhozovou dynamikou Casio, koupil jsem si jej, když jsem v 66 šel do důchodu. Kapra má synovec, Kapru je 34 let, stále jezdí, já mám Weltbummlera, výrobce by jej již nepoznal, mnoho věcí je jinak, dalších mnoho věcí je tam navíc. Jako člověk, který celý život pracoval jako mechanik, opravář chlazení, tak pokud bych neměl svoje nářadí stále s sebou, tak bych byl značně nervózní, hraničící s infarktem myokardu. Čáo, Pepa
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,385,564 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17481 sekund | Průměrně za: 0.17481 (0) sekund | Dotazy: 116 | Použitá paměť: 2.14MB/4MB