Citovat
mitrak napsal:
Nemas pravdu, keby si mal auto zaregistrovane ako N, tak by si okrem karty tacho musel mat aj kartu vodica a psychotesty. Aj keby si isiel previezt kybel uhlia krizom cez cestu pre vlastnu potrebu.
Kedysi som zachytil debatu na nemeckom fóre, jeden tam na svojom náklaďáku vozil svoje závodné auto na preteky, samozrejme väčšinou cez víkendy. Otázka bola, či má mať aj tacho a kartu a teda aj dodržiavať zákazy jázd cez víkendy atď. V jeho prípade by sa potom na tie preteky ani nedostal. Pokiaľ si dobre pamätám, záver z toho bol, že v tomto prípade tacho a kartu nepotrebuje. Malo by to byť podobne alebo tak isto v celej EU, ak sa nejedná o komerčnú prepravu tacho by byť nemuselo.
Tak neviem, nejaký som z toho zmätený :-)
Automatické sloučení 04.04.2017 15:04:
Trochu som sa pozrel na predpisy a citujem:
NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) č. 165/2014 zo 4. februára 2014
Článok 3
Rozsah pôsobnosti
1. Tachografy sa inštalujú a používajú vo vozidlách evidovaných v členskom štáte, ktoré sa používajú na cestnú osobnú alebo nákladnú dopravu a na ktoré sa vzťahuje nariadenie (ES) č. 561/2006.
NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 561/2006
z 15. marca 2006
Článok 2
1. Toto nariadenie sa vzťahuje na cestnú dopravu:
a)tovaru, kde maximálna prípustná hmotnosť vozidla vrátane každého prívesu alebo návesu je vyššia ako
3,5 tony, alebo
b)osôb vozidlami skonštruovanými alebo trvalo prispôsobenými na prepravu viac ako deviatich osôb
vrátane vodiča, ktoré sú určené na tieto účely.
Ale stále ostáva otázka, čo to je "cestná doprava tovaru". Tovar je niečo, čo je určené na predaj, ale zrejme aj to, čo už je predané. Teda ak veziem na náklaďáku nad 7,5t niečo osobné, tiež je to asi brané ako tovar. A nezáleží, či je to preprava komerčná, alebo nie.
Výnimku majú len nákladné vozidlá do 7,5t určené pre nekomerčnú prepravu a historické autá. Teda ak si veziem napr. to závodné auto na aute nad 7,5t, mal by som mať kartu a tacho, do 7,5t bez.
Ale našťastie sa z toho nič netýka M1.