Pepa z PlzneČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
nynější přispívající si to už nepamatují, ale možná by to mohla pro někoho být inspirace. Podívejte se do staré fotogalerie:https://www.caravan24.cz/userphotogallery.php?album_id=1716
Burstnera vlastníme téměř 10 let a centrálu jsem do něj zabudovával krátce po koupi. Tehdy to několik karavanistů po mém vzoru také instalovalo. Že obytňák používáme celoročně a intenzivně, o tom může svědčit počet najetých km: 210 tis.
Funguje to celou dobu absolutně bez problémů. Kastlík je odhlučněn pružnými pěnovými deskami (něco na způsob zvukové izolace kapot motorů. Zhruba 5 m od obytného auta není běžící centrála slyšet. Uvnitř jsou trochu cítit vibrace a velmi mírně hluk. Rozhodně by se při tom dalo spát. My centrálu ale používáme nejvíce po čtvrté hod. když přijedeme z lyžování. Necháme ji běžet po dobu naší procházky se psy, zakončenou večeří někde v restauraci. (cca od 16,30 do 19,30 hod). Spotřeba za 3 hod není ani 3/4 l. Jednou jsem zkoušel kolik hodin poběží, než dojde benzin. Nádrž má na 2,4l a běžela 3 dny po 3 hod a 4. den po 2 hod. došel benzin.
Máme nástavbovou aku 180 Ahod a odhadem za 24 hod. v zimním období spotřebujeme hlavně na topení a TV (ostatní nestojí za řeč např Led světla, čerpadlo na vodu apod) 50 Ahod. Vím, že aku je schopná vydržet 48 hod, ale pro její delší životnost dobíjíme centrálou každý den.
Každý z nás může preferovat něco jiného. Jeden soláry, druhý Efoye, třetí Boster, čtvrtý jen větší počet a kapacitu aku a já patřím mezi ty, co mají nejraději centrálu. Hlavním důvodem bylo asi to, že ještě před koupí obytného auta jsem Hondu 10I již vlastnil. Dalšími důvody jsou třeba to, že máme uvnitř 1500W měnič, který skutečně více-či méně často využíváme (nikoli ale v zimě) až k hranici jeho max výkonu, i když třeba jen pár min. Potom se centrála na dobití hodí i v létě. Pro mne nemálo důležitým faktorem je jistota, že nikdy nezůstanu bez proudu a nemusím moc myslet na nějakou rezervu. Vozím sebou 5l benzinu v kanistru a spotřeba za rok skutečně přibližně odpovídá jednomu kanistru a jedné nádrži v Hondě, t.j. 7,4 l. Odpovídá to asi 65 hod běhu za 1 rok.
Za těch 14 let, co Hondu vlastním, nenaběhala více než 800-1000 hod. Servis absolvuje každé 3 roky. Nemohu říci, že vždy chytne na první trhnutí. Pokud v zimě neběžela několik dní a po prvním dni lyžování ji startuji, třeba v mrazu, chytne třeba až na 5-6 trhnutí. V létě, nebo pokud běžela předchozí den, je to na poprvé. Nevím na co bych potřeboval silnější, když jsem v Alpách na tuto centrálu táhl dobíjení i sousedního auta.
Mě i manželce tento systém vyhovuje