Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Laciná vestavba: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Laciná vestavba

Poslední aktualizace před 11 let
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Lidi, díky za rady, názory a zkušenosti. Nicméně se rovnou zeptám na Váš názor. Mr_antik: také nevím, za kolik se obytňák prodá, ale veškeré finance učitě do vestavby dávat nehodlám (to bych si mnohem, ale mnohem raději nechal ten obytňák, který je tip ťop, má motor 1,8 a žere jemně přes 8 litrů a má pro mě citovou hodnotu). Otázka tedy zní: Má cenu zvažovat koupi dodávky jako onoho pevného základu za cenu do 40 tis. kč? Víc do toho skutečně investovat nemůžu, přecejen pro mě (coby pro studenta) není jednoduché (a asi ani rozumné) živit dvě auta. A abych si pořídil něco, čím zároveň nahradím i mondeo je celkem nesmysl. Jak říkám, chtěl bych buď dodávku, že si ji doma předělám, co to půjde nebo karavan (samozřejmě nějaký starší model) - jen pořád u toho karavanu nejsem schopný na 100% říct, jak je tomu s tím řidičákem (jestli je nutné BE nebo jestli stačí B ) - ve čtyřech autoškolách říkal každý něco jiného, dopravní policista tvrdil něco jiného a aby toho nebylo málo, tak se ani tvrzení šéfa dopravního inspektorátu neshodovalo s žáním z předchozích "variant".
Upravil Mikey dne 03.12.2010 00:34, před 13 let
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
B+E nepotrebujes v pripade ze pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je vyssi nez celkova hmotnost tazeneho vozidla a to cele dohromady neprekroci 3,5t.

Priklad:
Auto ma pohotovostni hmotnost 1600kg, prives ma celkovou 1500kg, dohromady to je 3100kg, pro tuto konfiguraci staci B.

Pokud ale soucet presahne 3,5t, nebo pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je nizsi nez celkova hmotnost tazeneho je potreba B+E.

Samozrejme je treba brat v potaz kolik dane auto ma "na kouli" a jestli vubec muzes ten karavan za nim tahat.

PS:
Jinak 40tis na dodavku se mi zda malo, neverim ze sezenes neco slusneho. A delat vestavbu do neceho co je po karosarske strance spatne je podle me ....
Upravil Jakub Satek dne 03.12.2010 10:20, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... taky si myslím, že za 40t. se slušná dodávka nedá sehnat ... to asi radši koukej po starším karavanu ...
s tím B nebo B+E je to pěkně vysvětleno v předchozím příspěvku ... ale jestli máš pořád pochybnosti a chceš mít fakt klid ... tak si E-čko dodělej a máš to :-))) je to lepší investice než do starý dodávky :-)))

.... jinak já jsem si stvořil takovou jednoduchou postel do Ducata a s tím zatím jezdím .. a tak trochu podle vzoru Radkova "Mikeše" škudlím penízky a za pár let (tj.cca dva :-)) si nechám postavit vestavbičku na novějším modelu a přesně takovou jakou chci a potřebuju dle vlastních zkušeností, které sbírám právě s tou současnou jednoduchou vestavbičkou a za velkého přispění tohoto webu ...

... trošku taky nechápu proč se zbavuješ toho obytňáčku, když je, jak říkáš, vymazlený a pak chceš investovat do starý nevymazlený dodávky :-)))
Upravil stepan dne 03.12.2010 08:06, před 13 let
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
B+E nepotrebujes v pripade ze pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je nizsi nez celkova hmotnost tazeneho vozidla a to cele dohromady neprekroci 3,5t.

Priklad:
Auto ma pohotovostni hmotnost 1600kg, prives ma celkovou 1500kg, dohromady to je 3100kg, pro tuto konfiguraci staci B.

Pokud ale soucet presahne 3,5t, nebo pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je nizsi nez celkova hmotnost tazeneho je potreba B+E.

Samozrejme je treba brat v potaz kolik dane auto ma "na kouli" a jestli vubec muzes ten karavan za nim tahat.

PS:
Jinak 40tis na dodavku se mi zda malo, neverim ze sezenes neco slusneho. A delat vestavbu do neceho co je po karosarske strance spatne je podle me ....


Ahoj Saty, v prvním odstavci máš chybu ... pohotovostní hmotnost tažného vozidlu je vyšší než celková hmotnost přívěsu!)
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Saty:
Tak přesně tohle mi řekli v první autoškole. Ostatní tři a oba policisté mi řekli něco jinýho. Nutno taky dodat, že zákon hovoří celkem jednoznačně (proto jsem se divil, že by stačilo B ) - říká, že držitel ridičského oprávnění typu B smí řídít osobní auto do 3,5t pro 9 lidí (vč. řidiče) a smí za sebou táhnout maximálně 750 kg. Alespoň tak mi to přečetl šéf dopravního inspektorátu v ČB. Se 100%ní jistotou se k tomu ale také nevyjádřil. Pravdou ale také je, že známý táhl Omegou náklad o hmotnosti 1t a dostal pokutu, že to táhne bez BE.

Stepan:
Obytňák bych si rád nechal a jak! Jenže finanční situace (do které jsem se vlastně dostal právě kvůli obytňáku) mi nedává navybranou. Pochopitelně bych mohl prodat mondeo a dostat za něj necelých 100 tis., ale co místo toho? (mysílm, abych pořád nebyl v servisu a u benzínky a mohl také něco převést ). Osobní honotu má pro mě vyšší ten obytňák, ale zase potřebuju něco do normálního provozu a přecejen si nedovedu představit, že jako student budu někde ještě 4 roky jezdit po městě obytňákem a případně s tím parkoval na studenstkým parkovišti :) . Jinak vím, že BE je sice jistota, ale přecejen, když nemusím, tak 7000 kč a hodiny na autoškole obětovat nechci.
Upravil Mikey dne 03.12.2010 09:16, před 13 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:
říká, že držitel ridičského oprávnění typu B smí řídít osobní auto do 3,5t pro 9 lidí (vč. řidiče) a smí za sebou táhnout maximálně 750 kg. Alespoň tak mi to přečetl šéf dopravního inspektorátu v ČB. Se 100%ní jistotou se k tomu ale také nevyjádřil.

Ale to není celé. Nechce se mi ani věřit, že by šéf dopravního inspektorátu neuměl číst.

Takže mu to přečti do konce, pak to snad pochopí:

Citovat

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.




Přikládám odkaz na metodický pokyn ministerstva dopravy:
Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav

A z něho citaci:

Citovat

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 03.12.2010 10:12, před 13 let
ogarogarČlen
Přidáno před 13 let
Tož,odjakživa tak nejak bojujem s nedostatkom financií, asi ako vačšina normálních človíčku a takuto situaciu som už za svoj(dúfam,že som pred polovicou!))život riešil x krát.Keď nemáš iné východisko,čo sa týka chechtáku,prodaj obyťnák,kup si poriadny spacák,popr.dva,(aby Ťa mal kdo zohrievať),nejaký ten varič a tur.výbavu a uživaj si to v Mondeu.Až sa rozkukáš,jukni na nejeký ten karavánek...a pak...Jednoznačne za 40 papierov nekúpiš nič iné,len kopu problémov.Ja som týmto všetkým prešiel a spomínam na to len v dobrom.Treba žiť a užívať si to hneď a moc na dlho neplánovať,bo co bude zajtra...?"Kufrovou"metódou,kombinovanou stanom som prešiel od 1203-ky až po Passata,kde už sme sa aj z dosť velkým synátorom nezmestili.Ale zasa ta pohoda na trávičke vedľa auta...!t.Tož toľko,tak nejak som sa rozpísal...ale táto téma mi je velice blízká!r
Peter a Stanka
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

ogar napsal:
Tož,odjakživa tak nejak bojujem s nedostatkom financií, asi ako vačšina normálních človíčku a takuto situaciu som už za svoj(dúfam,že som pred polovicou!))život riešil x krát.Keď nemáš iné východisko,čo sa týka chechtáku,prodaj obyťnák,kup si poriadny spacák,popr.dva,(aby Ťa mal kdo zohrievať),nejaký ten varič a tur.výbavu a uživaj si to v Mondeu.Až sa rozkukáš,jukni na nejeký ten karavánek...a pak...Jednoznačne za 40 papierov nekúpiš nič iné,len kopu problémov.Ja som týmto všetkým prešiel a spomínam na to len v dobrom.Treba žiť a užívať si to hneď a moc na dlho neplánovať,bo co bude zajtra...?"Kufrovou"metódou,kombinovanou stanom som prešiel od 1203-ky až po Passata,kde už sme sa aj z dosť velkým synátorom nezmestili.Ale zasa ta pohoda na trávičke vedľa auta...!t.Tož toľko,tak nejak som sa rozpísal...ale táto téma mi je velice blízká!r


Tak cestovat pouze osobním autem je fajn. Již několikrát jsem to podniknul a spokojen jsem byl maximálně. Loni jsem ale ozkoušel Sknadinávii právě tím osobákem. Možná, že jsem moc zhýčkaný, ale není to ono. Jet se tam bezesporu dá, to ano. Ale pobýt tam nějaký ten týden... S osobákem to není k tomu. Ne, že by mi vadil stan - to vůbec ne. Jen to pak při spaní načerno není tak lehké, obzváště na některých místech, jako jsou turisticky hodně navštěvovaná místa. Čím dál více jsou všude samé zákazy (to se tedy týká především Švédska). Dřív to nikomu nevadilo, policie nic neřekla a každý byl spokojený. S přibývajícím počtem turistů přicházejí také změny. Jsou zkrátka místa, kde se se stanem musí do kempu. Protože byla Skandinávie vždycky drahá, musíme si vše brát s sebou. No a jídlo a další potřebné věci na 5 týdnů zabere přecejen dost místa, tzn. že spaní v kufru padá. Navíc jsou některá místa v Norsku, kde bych třeba den nebo dva zůstal, ale postavit tam stan je prostě nemyslitelné. Každý si určitě prožil, jaké to je skládat nebo zase stavět mokrý stan. Já si prožil dokonce čtyřtýdenní pobyt ve Skandinávii, kdy jen a jen pršelo (naštěstí jsme jeli obytňákem). To bych si ve stanu nedovedl představit. A to nemluvím o vaření, mytí špinavého nádobí, sušení promočeného oblečení, člověk se nemůže ani postavit nebo si normálně sednout a když už prší, tak si nemůže dokonce ani alespoň užít výhled na překrásnou krajinu. A toho je mnohem víc. A říct si po dvou týdnech (jako tomu bylo právě loni), že pojedu domu a zkusím to příští rok? Takový luxus si nemůžu dopřát, na dovolenou šetřím celý rok a prošmejdím všechny brigády po městě. A přecejen nemůže být dovolená to jediné, na co šetřím. Mám v plánu i jiné docela nákladné záležitosti, jakou třeba svatba. Abych to shrnul, tak cestování pouze osobním autem mě baví a mám to rád, ale na pět týdnů do Skandinávie to není.
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Fun:

dík za odkaz, projedu to ;-)
Upravil Mikey dne 03.12.2010 12:56, před 13 let
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Sice už o koupi dodávky moc neuvažuji (potom, co mi bylo doporučeno se jí v dané cenové kategorii vyhnout), ale stejně se neodpustím zeptat se na Váš názor na tuto nepříliš detailní inzerci: http://sauto.cz/d...ok#contact
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:
Saty:
Tak přesně tohle mi řekli v první autoškole. Ostatní tři a oba policisté mi řekli něco jinýho. Nutno taky dodat, že zákon hovoří celkem jednoznačně (proto jsem se divil, že by stačilo B ) - říká, že držitel ridičského oprávnění typu B smí řídít osobní auto do 3,5t pro 9 lidí (vč. řidiče) a smí za sebou táhnout maximálně 750 kg. Alespoň tak mi to přečetl šéf dopravního inspektorátu v ČB. Se 100%ní jistotou se k tomu ale také nevyjádřil. Pravdou ale také je, že známý táhl Omegou náklad o hmotnosti 1t a dostal pokutu, že to táhne bez BE.

Stepan:
Obytňák bych si rád nechal a jak! Jenže finanční situace (do které jsem se vlastně dostal právě kvůli obytňáku) mi nedává navybranou. Pochopitelně bych mohl prodat mondeo a dostat za něj necelých 100 tis., ale co místo toho? (mysílm, abych pořád nebyl v servisu a u benzínky a mohl také něco převést ). Osobní honotu má pro mě vyšší ten obytňák, ale zase potřebuju něco do normálního provozu a přecejen si nedovedu představit, že jako student budu někde ještě 4 roky jezdit po městě obytňákem a případně s tím parkoval na studenstkým parkovišti :) . Jinak vím, že BE je sice jistota, ale přecejen, když nemusím, tak 7000 kč a hodiny na autoškole obětovat nechci.


Jestli se chceš cestování věnovat pravidelně, tak bych na Tvém místě prodal bydlík i mondeo a za tu cenu už koupíš solidní vícemístnou dodávku, kterou využiješ jako osobák a i na toulání!) Jsem ve podobné situaci ...
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

ficcus napsal:
Jestli se chceš cestování věnovat pravidelně, tak bych na Tvém místě prodal bydlík i mondeo a za tu cenu už koupíš solidní vícemístnou dodávku, kterou využiješ jako osobák a i na toulání!) Jsem ve podobné situaci ...


To mě taky napadlo, ale to už bych upřímně raději sáhl po tom starším karavanu.
Upravil Mikey dne 03.12.2010 13:32, před 13 let
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let
Za 40tisíc bych (jelikože nejsem automechanik, karosář, svářeče, elektrikář atd...) rozhodně nic nekupoval.

Ale znám několik studentů vlastnící T3 a podobná auta.
40 tisíc v kapse a ještě osobáka v hodnotě 100tisíc - jako student bych neváhal a koupil nějakou T4 nebo Vivaro, prostě menší dodávku, která moc nežere. 2 auta je dost velký luxus - pojištění, dálniční známky, opotřebení atd. ti mohou pokrýt rozdíl ve spotřebě.

Jiná věc je, pokud osobák máš na časté dojíždění kde upřednostňuješ pohodlí...
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Několik dodávek od 40 papírů jsem prošel a hrůza. Tak jsem počkal a připlatil.
Rozšíření E k Béčku není za 7000,-, ale za 3000,-. Alespoň v Plzni.
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let
Mimochodem, rozšíření z B na BE není nic drastického. Ten kdo normálně jezdí a umí klikat PC myší, tak se nemá skoro čeho bát. Pochopitelně je třeba znát novely zákonů za posledních pár let, . Absolvoval jsem to v létě, protože stavím loď a mám k ní i 1tunový "loďovlek". Fakt v pohodě. Platil jsem za rozšíření na BE asi 4000,- Kč, na kurs po dohodě nechodil a po testech akorát absolvoval závěrečnou jízdu s komisařem. Ale mám výhodu každoročních testů v práci ...
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 13 let
Tak se taky vložím, jelikož nějaký ten pátek prodávám ojetý vozy, do cca.40000,- se dá sehnat vrak polovrak i docela slušná dodávka ale s věkem přesahujícím 20 let. Na začátku píšeš, že by to mělo být pro 2 lidi. Mám stařičkou T3 a jezdím s ní denně do práce a je to naše rodinné auto, možná by šlo poohlédnout se po T4 někdy kolem roku 92-94 Caravelle a juknout na www.vwbusforum.net jak tam klucí v sekci T4 řeší to samé co ty. Ty auta drží, jsou opravitelná v mezích normálních korun a na jízdu vcelku pohodlná, na délku je stejně dlouhý jako mondeo v kombíku +- nás se v T3 vyspí i jede 5 lidí a bohatě nám to stačí, pro nás je to luxus. Nebo ti mohu za mondeo prodat můj obytný skládací přívěs Camptourist CT7 je velmi skladný a přitom velký (moje galerie):^
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

mr_antik napsal:
Za 40tisíc bych (jelikože nejsem automechanik, karosář, svářeče, elektrikář atd...) rozhodně nic nekupoval.

Ale znám několik studentů vlastnící T3 a podobná auta.
40 tisíc v kapse a ještě osobáka v hodnotě 100tisíc - jako student bych neváhal a koupil nějakou T4 nebo Vivaro, prostě menší dodávku, která moc nežere. 2 auta je dost velký luxus - pojištění, dálniční známky, opotřebení atd. ti mohou pokrýt rozdíl ve spotřebě.

Jiná věc je, pokud osobák máš na časté dojíždění kde upřednostňuješ pohodlí...



Tak vzhledem k tomu, ročně najedu bez dovolené skoro 30 tis. km (nunto říct, že škola a dojíždění na tom má nemalý podíl), osobní auto bych celkem postrádal. Co se týče dodávky, bylo by to beztak sezónní auto, které by jinak bylo přes rok odhlášené a stálo na špalkách.
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

SignBoss napsal:
Několik dodávek od 40 papírů jsem prošel a hrůza. Tak jsem počkal a připlatil.
Rozšíření E k Béčku není za 7000,-, ale za 3000,-. Alespoň v Plzni.


Přiznám se, že nevím, kolik stojí v ČB nebo v Táboře, ale co jsem se koukal v Praze náhodně na dvě autoškoly, tak obě měly cenu 7 tis.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:

Citovat

mr_antik napsal:
Za 40tisíc bych (jelikože nejsem automechanik, karosář, svářeče, elektrikář atd...) rozhodně nic nekupoval.

Ale znám několik studentů vlastnící T3 a podobná auta.
40 tisíc v kapse a ještě osobáka v hodnotě 100tisíc - jako student bych neváhal a koupil nějakou T4 nebo Vivaro, prostě menší dodávku, která moc nežere. 2 auta je dost velký luxus - pojištění, dálniční známky, opotřebení atd. ti mohou pokrýt rozdíl ve spotřebě.

Jiná věc je, pokud osobák máš na časté dojíždění kde upřednostňuješ pohodlí...



Tak vzhledem k tomu, ročně najedu bez dovolené skoro 30 tis. km (nunto říct, že škola a dojíždění na tom má nemalý podíl), osobní auto bych celkem postrádal. Co se týče dodávky, bylo by to beztak sezónní auto, které by jinak bylo přes rok odhlášené a stálo na špalkách.


Jednou za týden přespíš v místě školy a ještě na tom ušetříš :-)) Je to holt otázka priorit...
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

mr_antik napsal:
Jednou za týden přespíš v místě školy a ještě na tom ušetříš :-)) Je to holt otázka priorit...


Zajímavej nápad :D Před fakultou vytáhnu stůl a židle, sednu si pod markízu a budu rozjímat :D
Upravil Mikey dne 05.12.2010 20:40, před 13 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,365,634 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19538 sekund | Průměrně za: 0.19538 (0) sekund | Dotazy: 148 | Použitá paměť: 2.37MB/2MB