Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Laciná vestavba: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Laciná vestavba

Poslední aktualizace před 11 let
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Abych se přiznal stále váhám, zda koupit starší karavan nebo dodávku s pozdější vestavbou. Doteď ani nevím, jak je to s řidičáky, tzn., jestli je ke karavanu nutné oprávnění BE nebo jestli stačí B.
Čím dál víc se však přikláním k té dodávce. Zvažuji koupi dodávky typu Boxer, Ducato nebo Jumper (rv. kolem 96), nepohrdnul bych ale ani předchozí generací v dobrém stavu (v případě Peugeota tedy J5), rv. kolem 90. I když jsou vestavby v některých dodávkách naprosto senzační, bohužel mě omezují finance a na něco takového ani zdaleka nemohu dosáhnout. Chtěl bych ale dodávku udělat obyvatelnou, tj. přidělat něco, co připomíná postel,stůl, lavici, linku s vařičem nebo dřez (klidně s odtokem do velkého kanistru a místo kohoutku jiný kanistr s bočním uzávěrem.). Pochopitelně by to chtělo i nějakou izolaci a podlahu. O plnohodnotném nábytku a spotřebičích ale asi mluvit nemohu. Jak jsem říkal, prioritou je funkčnost a použitelnost, nikoli nadstandartní útulný pokoj. Dodávka by byla výhradně pro dvě osoby (převoz i spaní).
Přiznám se, že s něčím podobným nemám absolutně žádné zkušenosti, máme totiž obytné auto, které ale z finančních důvodů musíme prodat. Cestování ve vlastí pojízdné chatičce se vdát rozhodně nechci.
Porádíte mi prosím, na kolik může nejlevnější možná vestavba domácí výroby přijít? Ještě by mě zajímalo, jak je to s technickým průkazem v případě vestavby a úprav na autě. Pokud máte někdo zkušenosti se zhora uvedenými dodávkami, potěšilo by mě též vědět, kde se pohybuje spotřeba nafty (motory od 1,9 do 2,5). V případě cestování po Skandinávii (a vlasntě nejen tam) je to totiž klíčové.
F
filliasČlen
Přidáno před 13 let
kámoš si sám udělal základní vestavbu do Tranzita, hromada, hromada práce, neni to ideální ale je to funkční. Jen defakto furt překládá někam věci při každym pohybu, což ho sere, zvlášť když přišlo dítě, tak zrovna vymýšlí jak to udělat aby bylo víc místa. Upozorňuju že je to šikula. Postel, vaření, vodu, plyn. Řikal že matroš stal zhruba 100tis, čas na práci nevyčíslil - samovýroba.

Já jsem na tohle levej ani bych nevěděl kde začít, a měl jsem mnohem vyšší požadavky. Zadal jsem to firmě a cena tomu odpovídá, ale je to supr.
Změny v tp - druh vozidla, počet míst... když jsem viděl co s tim souvisí za ouřadování tak jsem přesvědčen že normální člověk nemá šanci to udělat.
H
HabasekČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj Maxi,

Bohužel,ani já tě moc nepotěším.Vestavba není opravdu nejlevnější.
Pokud máš to štěstí a jsi manuálně zručný,máš z poloviny vyhráno.Sám jsem takovou vestavbu prováděl a neobešlo se to bez účasti zkušeného truhláře.Prostě nábytek (výřezy a dolaďování) jsem doma bez techniky na koleni nemohl neudělat.
Když po dokončení jsem začal počítat,dostal jsem se také k částce lehce převyšující částku120 000kč.Nepočítám pořizovací cenu auta.
Naftové topení Webasto,,kanystry,nádrže,dřez,čerpadlo na vodu,nábytek,izolační clony do oken,diodové osvětlení,elektromateriál,matrace,WC,trak.baterka.....To je vlastně základ.
Dále ,,nezbytné,, drobnosti bez kterých ,,určitě nejde být,,
markýza,střešní box,střešní nosiče,kempovací stoleček,židličky,nádobí,otočná přední sedadla,vysílačka,komárobijec ,nosič kol.......
Věř,změnu v TP máme úplně všichni.Bez toho se přece nesmí jezdit. !)

Pokud mohu vyslovit svůj názor a poradit ti,vestavba není opravdu žádná laciná věc.Myslím,že za ty peníze,které jsem do ní ZATÍM vložil,bych měl jistě slušný karavan.Ale dělám to rád.

Tvoji situaci bych řešil koupí nějakého staršího karavanu,ve kterém je již zmiňovaná výbava.Můžeš ihned cestovat a užívat si a pomalinku dávat v rámci možností stranou nějakou korunku na tvoji vysněnou obytku.

Přeji ti šťastnou volbu.

MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Z toho všeho, co jsi zmiňoval, bych neřešil věci jako je wc,diodové osvětlení,čerpadlo na vodu box,markýzu,nosiče,stoleček, židličky, nádobí,otočná přední sedadla nebo nosič kol. Něco z toho mám, něco pro mě není nezbytné. Abych to upřesnil, nejde mi z toho udělat obytné auto, ale něco jako velký mobilní stan s pevnými stěnami a určitým pohodlím s možnostmi denního pobytu na jakémkoli místě, mezi to patří teda i možnost uvařit a umýt nádobí. Zatím bych z toho udělal dodávku, ve které se dá v nákladovém prostoru normálně existovat, toho se tedy také týká otázka změn v TP. Upřímně už jsem byl rozhodnutý pro karavan, ale doteď jsem nebyl schopný získat jednoznačnou odpověď na otázku řidičských průkazů B nebo BE. Navíc se stále obávám velké spotřeby...:|
simchasimchaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:
Z toho všeho, co jsi zmiňoval, bych neřešil věci jako je wc,diodové osvětlení,čerpadlo na vodu box,markýzu,nosiče,stoleček, židličky, nádobí,otočná přední sedadla nebo nosič kol. Něco z toho mám, něco pro mě není nezbytné. Abych to upřesnil, nejde mi z toho udělat obytné auto, ale něco jako velký mobilní stan s pevnými stěnami a určitým pohodlím s možnostmi denního pobytu na jakémkoli místě, mezi to patří teda i možnost uvařit a umýt nádobí. Zatím bych z toho udělal dodávku, ve které se dá v nákladovém prostoru normálně existovat, toho se tedy také týká otázka změn v TP. Upřímně už jsem byl rozhodnutý pro karavan, ale doteď jsem nebyl schopný získat jednoznačnou odpověď na otázku řidičských průkazů B nebo BE. Navíc se stále obávám velké spotřeby...:|

Ahoj, rkni se zde, něco tam k tomu píšu.
http://www.carava...post_53762
simchasimchaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

simcha napsal:

Citovat

MaxQ69 napsal:
Z toho všeho, co jsi zmiňoval, bych neřešil věci jako je wc,diodové osvětlení,čerpadlo na vodu box,markýzu,nosiče,stoleček, židličky, nádobí,otočná přední sedadla nebo nosič kol. Něco z toho mám, něco pro mě není nezbytné. Abych to upřesnil, nejde mi z toho udělat obytné auto, ale něco jako velký mobilní stan s pevnými stěnami a určitým pohodlím s možnostmi denního pobytu na jakémkoli místě, mezi to patří teda i možnost uvařit a umýt nádobí. Zatím bych z toho udělal dodávku, ve které se dá v nákladovém prostoru normálně existovat, toho se tedy také týká otázka změn v TP. Upřímně už jsem byl rozhodnutý pro karavan, ale doteď jsem nebyl schopný získat jednoznačnou odpověď na otázku řidičských průkazů B nebo BE. Navíc se stále obávám velké spotřeby...:|

Ahoj, mrkni se zde, něco tam k tomu píšu.
http://www.carava...post_53762
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Simcho,

podobně bych si to představoval já. Tak by to asi mohlo nebo mělo podle mého vypadat. Ještě by mě teda zajímalo, na kolik "pseudovestavba" přišla a kolik ti papala dieslu.
simchasimchaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:
Simcho,

podobně bych si to představoval já. Tak by to asi mohlo nebo mělo podle mého vypadat. Ještě by mě teda zajímalo, na kolik "pseudovestavba" přišla a kolik ti papala dieslu.


Ahoj, víš já už si to přesně nepamatuji, také jsem už nějaké věci měl, ale bylo to opravdu za hubičku. V té době asi tak do 10 tis. Nerad bych zde pohoršil stavitele komfortních vestaveb, jen bych chtěl říci, že i za relativně málo peněz se dá užít hodně radosti z cestování.
Podívej, v podstatě se jednalo o pár desek povrchově upravené laťovky, nějaké závěsy dvířek na šatní skříň, vařič i v dnešní době vyjde okolo 1500 Kč, čerpadlo na vodu cca 300, kohoutek (baterie) možná 500 Kč, pod kuchyňskou deskou 20 l kanistr na vodu, 10 l kanistr na odpad, měl jsem tam i cca 2 l ohřívač na vodu, kde jsem použil asi 150 W tělísko z rychlovařiče na kafe do auta. Podlahu i stěny jsem vylepil jekorem.
Měl jsem tu výhodu, že syn se věnuje dřevu, tak to nebyl problém nařezat. Nebylo to až tak složité, největší práci dalo připasovat zadní stranu šatní skříňě k autu. Udělal jsem si napřed papírovou šablonu a dál už to byla brnkačka.
Můžu Ti říct, že nyní jezdím s velkým autem a vozím více krámů, ale nevím, jestli té radosti je více?
Měl jsem tu kratší verzi Boxera 1.9, se stojnou výškou, to je podle mne základ a spotřeba byla okolo 7,5-8 litrů. Schválně jsem nedával žádnou markízu (to se dá vyřešit třeba slunečníkem, pokud by náhodou člověk zajel do kempu) nosiče atd., dokonce jsem měl i reklamu na autě, takže třeba v Itálii jsem zastavil naproti pilicejní stanici a pohoda, hlídali jenom obyčejnou dodávku.
Když to tak vezmeš, tak co potřebuješ? Spaní bylo pohodlné, vodu jsem měl i dokonce teplou, vařit se dalo bez problému, záchod jsem měl, jak už jsem psal jinde, chladničku jsem měl jen tu do auta. Přitopit se dalo PB zářičem. Takže jediné co se muselo řešit, bylo vždy sem tam najít nějakou sprchu, nebo se okoupat jinde.
Takže tak je to, dá se dobře jezdit i za malý peníz a celkem s minimem kompromisů. Vestavba byla jednoduchá, ale velmi účelná a praktická. A dokonce to bylo uvnitř i docela pěkné. Bylo by toho samozřejmě víc, ale nechci zacházet do podrobností.
Čau P.
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let
Děkuju moc za detailní vylíčení, upřímně jsi mi zvedl náladu. Snad to vyjde a do něčeho podobnýho se pustím. Určitě využiju některé tipy jako je např. ta izolace. Jsem docela rád i za tu spotřebu, i když nevím, jak tomu bude u případné 2,5, snad podobně. :)
lubos1lubos1Člen
Přidáno před 13 let
Ahoj, v letos na jaře jsem řešil stejný problém jako Ty. Jen s tím rozdílem, že jsem měl ještě jeden požadavek, a sice aby se dala obytná část jednoduchým způsobem změnit na užitkové vozidlo a opačně. Zvolil jsem k tomu Renaulta Mastera, nejkratšího a nejnižšího (výška je pro menšího člověka dostačující i když není důležitá - ani není důvod v takovém bydlíčku stát). Na internetu jsem vzal inspiraci a sám položil podlahu ( OSB desky a linoleum), udělal výdřevu stěn a polepil kobercem, vymontoval pevnou přepážku mezi kabinou a zadkem. Výrobu nábytku jsem podle mých přesných nákresů zadal u truhláře. Je z obyčejného lamina a plně se osvědčilo. Lednička Waeco 35 l, topení el. přímotopem - mám rozvod 220 V a v kempu se napojím, osvětlení LED světla, záchod chemický schován pod postelí, k použití v případech nouze. Otočné sedačky, vyklápěcí stolek a kuchyňská skříňka se dřezem, tekoucí vodou _z kanystru do kanystru. Pro dva ideální verze, - malé auto - nenápadné, nižší spotřeba...Krom pořízení auta (r.v. 2006, 95000km, 180 000,- Kč) jsem dal za vše cca do 30 000,-Kč. Podívej se na foto, myslím že je z toho vše zřejmé. Kdybys chtěl poradit, rád pomůžu.

http://www.carava...er_id=1352

http://www.carava...um_id=3910
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Osobně si myslím, že levná vestavba se dá pořídit. Postup píšu v jiném vlákně. Šlo mně o to, se pořádně vyspat a osprchovat. Jinak, Dukáto sem pořídil 2,8 iDTD, vysoké a dlouhé, do 100 papírů. Ateď momentální investice: Miralon do izolace podlahy 2cm - zdarma, odpad z jedné firmy. Ten jsem použil i na strop. Izolace stěn - PU pěnové proklady, zdarma, odpad z jedné firmy. Sprchovou vaničku jsem koupil přímo v Rawaku za 200 Kč o velikosti 80 x 80 cm ( abych se vešel ). Dřevěné hranoly jsem pořešil domácími zdroji. 8 kusů pistolové PU pěny jsem zakoupil na Aukru, takže mně v průměru vyšla na 70,- Kč. Desky na stěny 3 mm překližku musím koupit, sehnal jsem ji za 70,- Kč / m2 - zbytkový prodej. Osvětlení diodové z HonkKongu atd atd.
Prostě to chce po večerech brouzdat po netu. Zaskočit na pivko, tam se seženo hodně věcí. Když pominu 3kombinační ledničku, a topení, tak se do ceny okolo 20000,- bez problémů dostanu. Je pravda, že to nebude profi a dá mně to nějakou práci. Ale udělám si to přesně tak, jaké mám představy. Takže MaxQ nebál bych se toho, samozřejmně pokud seš drobet zručnější a máš nějakej ten vercajch. :)
Upravil Franta REZAC dne 01.12.2010 22:15, před 13 let
simchasimchaČlen
Přidáno před 13 let
Luboši, máš to velice pěkně zmáklé. Jen bych trošičku oponoval s tou výškou. Nevěřil bys, jak stojná výška vylepšuje pobyt v už tak malém prostoru vestavby. Vařit v sedě nebo ohnutý, nebo jen se třeba oblékat atd., obrovský rozdíl. Zkus se zeptat toho, kdo měl to i to.
Já jsem měl vestaveb několik, ale nikdy už bych nešel do té, kde bych se nemohl postavit.
Upravil simcha dne 01.12.2010 22:17, před 13 let
M
merkurČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj.tak toto je téma kde mohu přidat pár poznatků.
Začali jsme v Renault trafik 2.1D r.v.89 se spotřebou kolem 9 litrů a matrcema ze sedací soupravy na podlaze v nákladovém prostoru a 10 litrovím kanystrm s kohoutkem na vodu.Pak koupě DODO karavan a nyní starší karavan ale už se vším co stačí k volnému přežití.Ten táhám za dodávkou Citroen Jumper 2.5d r.v.97 spotřeba 10 litrů s karavanem i bez něj.Jen jednou se my povedla spotřeba 14 litrů ale to jsme jeli 200 km proti větru s karavanem a nejelo to víc jak 75Km/h..Ale chystám se na výměnu svého krátkého nízkého busu za minimálně stejně dlouhou ale určitě vyšší dodávku.Já volim to co tu bylo psáno moct se v autě postavit.Zvažuji také vestavbu pro její nenápadnost a svižnost.A k ceně vybavení.To chci řešit koupí staršího obytného přívěsu cena cca35000.-Kč podminka že musí být vše funkční což se dá jednoduše vyzkoušet když je to zabudované.pak si stím dát trochu práce s přemístěním a JE TO. Do padesáti tisíc a pár probdělích víkendů si myslím že ti stojí vestavba na dvorku.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
[b]Mekure[/b], taky jsem nad tím uvažoval - koupení staršího karavanu a přendáním vybavení do auta. Ale za tu cenu to nestojí. Z karavanu se toho zas tolik použít nedá a hlavně je to vše dost KO. Na zahradě mně pak zbyde troska přívěsu. Použít se dá tak funkční lednička, možná topení a pak už mně nic nenapadá co bych chtěl v autě ze starého přívěsu.
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj MaxQ69, řeším to samé!)
Udělal jsem už první krok a koupil staré 8/9mi místné Ducato 2,8idTD Panorama - krátké/vysoké - v relativně dobrém stavu. Jede krásně a psaná spotřeba je 8/10/12 l/100km.
Bude multifunkční. Jak pro přepravu lidí, tak po vyndání zadní řady sedadel pro dovolenkovou spartánskou vestavbu se spaním pro 2 dospělé a 2 děti + minikuchyňka.
Dnes jsem v autě strávil hodinu s metrem a potvrdil si, že to půjde:)
jena74jena74Nováček
Přidáno před 13 let

Citovat

ficcus napsal:
Ahoj MaxQ69, řeším to samé!)
Udělal jsem už první krok a koupil staré 8/9mi místné Ducato 2,8idTD Panorama - krátké/vysoké - v relativně dobrém stavu. Jede krásně a psaná spotřeba je 8/10/12 l/100km.
Bude multifunkční. Jak pro přepravu lidí, tak po vyndání zadní řady sedadel pro dovolenkovou spartánskou vestavbu se spaním pro 2 dospělé a 2 děti + minikuchyňka.
Dnes jsem v autě strávil hodinu s metrem a potvrdil si, že to půjde:)



Ahoj(dobrý večer) držím ti palce toto auto mám v práci jako služební,spotřebu můžu potvrdit v létě 8,5l ale v zimě počítej 11l a to lehká noha.Jinak se připrav toto auto netopí:o pokud nejede v otáčkách ,máme jich na fyrmě 13 .Jinak super volba spolehlivost motor 1A (měsíčně 5000km)nezmar!y
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let
Podle mě se to točí všechno okolo auta. To je prostě klíčové. Kvalitní základ - a na "vestavbě" maximálně ušetřit, kdybys tam měl první rok nějaké zbouchané lůžko, starší matrace, starý vařič na 2kg bombu, nějaký upevněný kanystr, prostě 0 Kč variantu. Časem nějaké peníze pošetříš, tak dokoupíš třeba topení, sedačky atd...
Netuším, za kolik jseš schopnej prodat to, co máš a jestli se to vůbec vyplatí, ale určitě bych všechny volné peníze investoval do auta, aby nějaký rok vydrželo.
Na druhou stranu provoz taky něco stojí - a to se dá celkem jednoduše spočítat, třeba moje auto jezdí okolo 7litrů a používám ho i místo osobáku, je to levnější než živit 2 auta.

Ale zase mít luxusní auto a řešit každou Kč za naftu a poplatky taky není ono.
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jena74 napsal:

Citovat

ficcus napsal:
Ahoj MaxQ69, řeším to samé!)
Udělal jsem už první krok a koupil staré 8/9mi místné Ducato 2,8idTD Panorama - krátké/vysoké - v relativně dobrém stavu. Jede krásně a psaná spotřeba je 8/10/12 l/100km.
Bude multifunkční. Jak pro přepravu lidí, tak po vyndání zadní řady sedadel pro dovolenkovou spartánskou vestavbu se spaním pro 2 dospělé a 2 děti + minikuchyňka.
Dnes jsem v autě strávil hodinu s metrem a potvrdil si, že to půjde:)



Ahoj(dobrý večer) držím ti palce toto auto mám v práci jako služební,spotřebu můžu potvrdit v létě 8,5l ale v zimě počítej 11l a to lehká noha.Jinak se připrav toto auto netopí:o pokud nejede v otáčkách ,máme jich na fyrmě 13 .Jinak super volba spolehlivost motor 1A (měsíčně 5000km)nezmar!y


Ahoj Jéňo (je to tak?:-),
proto jsem Ducato vybíral cíleně s tímto motorem (doporučení kamaráda automechanika). Topení má "prodloužený" až pod 3. řadu sedadel a je tam i samostatný větrák. Každopádně do budoucna počítám s naftovým teplovzdušným topením.
Stavba salámovou metodou ... nemohu do toho vrazit moc peněz najednou, ale po "troškách" je to možné:_
ficcusficcusČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

mr_antik napsal:
Podle mě se to točí všechno okolo auta. To je prostě klíčové. Kvalitní základ - a na "vestavbě" maximálně ušetřit, kdybys tam měl první rok nějaké zbouchané lůžko, starší matrace, starý vařič na 2kg bombu, nějaký upevněný kanystr, prostě 0 Kč variantu. Časem nějaké peníze pošetříš, tak dokoupíš třeba topení, sedačky atd...
Netuším, za kolik jseš schopnej prodat to, co máš a jestli se to vůbec vyplatí, ale určitě bych všechny volné peníze investoval do auta, aby nějaký rok vydrželo.
Na druhou stranu provoz taky něco stojí - a to se dá celkem jednoduše spočítat, třeba moje auto jezdí okolo 7litrů a používám ho i místo osobáku, je to levnější než živit 2 auta.

Ale zase mít luxusní auto a řešit každou Kč za naftu a poplatky taky není ono.


Ahoj mr_antiku, výběr auta je pochopitelně základ. Chtěl jsem tuláka, klidně orezlého, flekatého, ... nenápadného, ale s dobrým motorem. Začal jsem na 70000,- ... ale to fakt nešlo. Staré vícemístné dodávky jsou většinou doježděné na stavbách. Takříkajíc na krev. A tak jsem postupně zvyšoval laťku. Nespěchal jsem a po půl roce hledání jsem spokojen!)
Snad se za pár měsíců něco zásadního nepo....
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj,
s naší stávající vestavbou se do této debaty zapojovat nemohu, nešlo mi o láci, ale o maximum...z předchozích zkušeností s Berlingem bych však podpořil názor, že spolehlivé auto je základ a pak podle Komenského - od jednoduššího k náročnějšímu, pomalu, podle možností a se seriálem malých radostí z každého vylepšení. Navíc taková postupná vylepšování mají obrovskou hodnotu v jistotě, že byla fakt dobře promyšlená - není to prostě žádná zdivočelost a vše je podloženo provozem. A skutečně není kam a ani nutno spěchat, obzvláště za podpory tohoto vebu, respektivě výše komentujících dopisovatelů...
Začal bych dobrou podlahou, tedy i izolačně, rozvodama vody a elektřiny a dobrou izolací stěn a stropu - vše oceníš v létě i zimě. No a postel zatím třeba fakt na zemi a vařič přenosný s 2kg bombou a kanystr - a pak postupně dolaďovat ventily,hlavně že motor šlape - a třeba semtam přijdeš k nějakým penízkům a poskočíš...
Tak ať se daří...a přednost vestavbě před přívěsem bych ale asi dal, tedy já...
Radek
Upravil Radek Sladky dne 02.12.2010 23:40, před 13 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,685,609 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23291 sekund | Průměrně za: 0.23291 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.32MB/2MB