Mnohým z nás rady Karla Prokopa pomohly a mnozí to neváhali sem taky napsat. Tak jen doufejme,že se Karel nenechá otrávit a dál nám bude poskytovat svou "neplacenou reklamu" !
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
BuerstnerČlen Přidáno
před 6 letZ reakcí proti Karlu Prokopovi je mi smutno.
Simcho - nechtěl jsem se v tom už patlat,ale chtěl jsem říct to samé - v jedné větě totální protimluv...
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
haskyČlen Přidáno
před 6 letProvozovat zde "radírnu",a to zdarma a stále dokola je unavující a nevděčná zálěžitost.Nyní sám za sebe - v této době bych to zadara nedělal - chceš? - přijeď,nebo přijedeme mi a něco s tím za peníze vymyslíme - bez peněz budu raději sedět a nudit se v kanceláři u PC.
Hasky
Upravil hasky dne 11.07.2018 06:37,
před 6 letGardaČlen Přidáno
před 6 letTo co tu Karel pro nas vsechny napsal je neuveritena trpelivost a neuveritelne mnozstvi nezistnych informaci. V tech textech je vse.
Bohuzel lidi jsou lini to cist a proto kladou stale stejne otazky, ktere jsou jiz drive odpovezeny.
A zminka o reklame je jak se rika pres caru.
Citovat
Radovan napsal:
Simcho - nechtěl jsem se v tom už patlat,ale chtěl jsem říct to samé - v jedné větě totální protimluv...
Ne že bych se Pp chtěl nějak zastávat, ale musím - já jeho "protimluv" pochopil tak, že Karlovy články mu byly přínosem, "jenom" mu na dálku nevymyslel zadarmo kompletní řešení na míru (což je pochopitelný, proč by tím trávil čas místo utíkající práce), zatímco jiní, kteří na to mají dostatek času, vlastních zkušeností a zapálení pro věc mu tady asi pomohli konkrétnějc a někdo třeba i nějakým nestandardním řešením. Nebo mi něco uniklo ?
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Ne všichni musíme mít stejnej názor. Prokopa osobně neznám, ale jedno vím určitě, žádný ,,mechanik" neprozadí nic veřejně ze svých znalostí , které nabyl dlouhou praxí. Ano Prokop. Jeho články jsou pěkné, ale plno věcí se dá najít i jinde jen hledat. Neodsuzuji Prokopa ani já nepodávám informace, které mě živí. Pokud by to kdokoliv udělal takto veřejně, kope si hrob. Dnešní svět už ví, že informace je to nejcenější co člověk má. Starý vtip již za kom. - oprava auta 500kč proč tolik prosím rozepsat, 1kč otočením šroubku 499kč věděl kterým. Jenom nevidím v příspěvcích Prokopa jako BOHA, jsou polovičaté, ale jak jsem již zmínil chápu to. Toto je nyní o Prokopovi, ale platí to na všechny servisáky, montéry, ale i projektanty a td. Super příspěvky jsou od lidí, kteří něco postavili a podělili se o svou zkušenost, čeho se vyvarovat a třeba na co si dát pozor. Chlap, který se tím živí Vám nakonec stejně vždy řekne- opravíme to až na dílně, přijedeme a opravíme a td. Nedělám to jinak. A pokud by měl KP radit po tel: tak bych mu poradil at si zařídí placenou linku např. 40kč/min. Já už o ní opravdu uvažoval. A myslím, že by volajících řádně ubylo. Tak trošku jiný názor
TomTPČlen Přidáno
před 6 letChápu, že moralizování (i v tom dobrém smyslu slova) je hluboko zakořeněná výsada zdejšího národa, ale co takhle to vše nechat na Karlovi samotném ?
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Jarda36
dle mého soudu Karel ukazuje cestu těm co mají nějakou znalost a směr těm,kteří neví . Podle mě je to hodně nad rámec toho co píšete.
Nicméně zas bych to s tím knowhow nepřeháněl, dneska každý řemeslník se tímto ohání a určitě je to i částečně pravda (zvášť při dneštní úrovni našeho školství), i když pochybuji, že by se každý kutil chtěl stát odborníkem.
Mnohem větší nebezpečí podle mě je, že neznalec a neumětel, který neumí využít informací, protože oboru nerozumí se při neúspěchu ohání tím, že Karel, Pepa, Jirka mu říkal že se to dělá takhle a ono to nefunguje, ergo kladívko ti hoši co mu radili to dělají blbě. Anžto je toto má (zrovna dnešní zkušenost), radši to udělám sám - kamarádům zdarma, cizím za peníze, nebo se tím nezabývám.
Ano nechme to na Karlovi.
Ahoj, v návodu na použití akumulátoru Li ion 10S5P, články Sanyo GA 18650, se píše, že se má skladovat plně nabitý.
Ale jiní naopak uvádějí, že se má skladovat při napětí 3,6 až 3,7 V na článek. Co je správně?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letkutil: Tondo, správně je mít baterku nabitou na (třeba) 85-95%
Opět - rozepíšu se:
baterka po nabití zůstává "natlakovaná" a potřebuje upustit páru = zde např. z 4,1V po nabití "sklesat" na 3,7V (i míň). To mají společný všechny Lithiový baterky i LifePo. Jenže plně nabitá baterka v nečinnosti nemá jak upustit páru. BMSka je tak maličká, že má témeř nulovou spotřebu. A "natlakovaná" baterka je přes zimu ponechána v garáži.
Řešení: nabít baterku do plna a ujet 2-4km. Baterka se rychle zbaví "přetlaku" a můžu ji ponechat v garáži do jara.
Druhej problém:
Lidi jedou na kole, manželka vyjede baterku, kolo nechá v garáži a zapomene na to do jara. Zjara chce vyjet a baterka je mrtvá. BMSka má sice malou spotřebu, ale do jara ten zbyteček energie v článkách zdělá a tu baterku to dostane za dva měsíce do nuly. A je po baterce.
Zjara přijde na krám její starej a chce nám reklamovat loni novou baterku, že je vadná.
Moji reakci :D lze snadno předpovědět, že.
ještě něco:
u našich LFP baterek zcela záměrně ponechávám malý spotřebiče pro snažší "upuštění" tlaku po nabití (malej voltík, BMSka, podpěťová ochrana). Celkem třeba 20-50mA. Ale u e-kol je jen BMSka se spotřebou třeba 1-2mA. A to už je málo. Protože ta baterka má vlastně 3x13,6Ah čili v naší 12V soustavě má kapacitu 40Ah. A na upuštění páry v takovýdle baterce by bylo potřeba aspoň 15-20mA a to tam nemáme. Takže já to řeším nabitím a krátkou jízdou vokolo baráku.
třeba to Vám, majitelům e-kol pomůže,...:)
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 5 letKutile1... 3,6-3,7 = plně nabitý lithiový článek.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 leturčitě nepoškodil, ale je vhodný snížit napětí pro DLOUHODOBÝ skladovaní.
Krátkodobě (letní sezóna) se nestane nic
ontheroadČlen Přidáno
před 5 letAhojte!
Provozuju 95Ah startovacku. V motorovym prostoru mam navic nastavbovou trakci stejne kapacity ale s polovicnim vybijecim proudem.
Jak se bude tvarit, kdyz ji budu chtit v akutnim pripade pouzit k pomoci se startovanim. Startovacka uz ma neco za sebou a umrti se da klidne ocekavat.
Diky za nazory.