Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vše o akumulátorech: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 1 rok
R
RadovanČlen
Přidáno před 6 let
Mnohým z nás rady Karla Prokopa pomohly a mnozí to neváhali sem taky napsat. Tak jen doufejme,že se Karel nenechá otrávit a dál nám bude poskytovat svou "neplacenou reklamu" !
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
P
PpČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Radovan napsal:

Mnohým z nás rady Karla Prokopa pomohly a mnozí to neváhali sem taky napsat. Tak jen doufejme,že se Karel nenechá otrávit a dál nám bude poskytovat svou "neplacenou reklamu" !


Mě tedy pomohli jiní, Karel moc ne, ale určitě mi hodně pomohli jeho články o bateriích, gas alarmech apod. Chápu, že radit někomu stále a to samé když se asi všichni co s přestavbou začínají ptají na ty stejné věci není příjemné a nejde to dělat do nekonečna
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 6 let
Z reakcí proti Karlu Prokopovi je mi smutno.
simchasimchaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Spulik napsal:

Citovat

Radovan napsal:

Mnohým z nás rady Karla Prokopa pomohly a mnozí to neváhali sem taky napsat. Tak jen doufejme,že se Karel nenechá otrávit a dál nám bude poskytovat svou "neplacenou reklamu" !


Mě tedy pomohli jiní, Karel moc ne, ale určitě mi hodně pomohli jeho články o bateriích, gas alarmech apod. Chápu, že radit někomu stále a to samé když se asi všichni co s přestavbou začínají ptají na ty stejné věci není příjemné a nejde to dělat do nekonečna

Tak Karel ti moc nepomohl, ale určitě ti hodně pomohly jeho články. Tak tomu se říká totální zmatenost.
Dostat to do jedné věty je fakt obdivuhodné.
Upravil simcha dne 10.07.2018 22:36, před 6 let
R
RadovanČlen
Přidáno před 6 let
Simcho - nechtěl jsem se v tom už patlat,ale chtěl jsem říct to samé - v jedné větě totální protimluv...
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Provozovat zde "radírnu",a to zdarma a stále dokola je unavující a nevděčná zálěžitost.Nyní sám za sebe - v této době bych to zadara nedělal - chceš? - přijeď,nebo přijedeme mi a něco s tím za peníze vymyslíme - bez peněz budu raději sedět a nudit se v kanceláři u PC.
Hasky
Upravil hasky dne 11.07.2018 06:37, před 6 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
To co tu Karel pro nas vsechny napsal je neuveritena trpelivost a neuveritelne mnozstvi nezistnych informaci. V tech textech je vse.
Bohuzel lidi jsou lini to cist a proto kladou stale stejne otazky, ktere jsou jiz drive odpovezeny.
A zminka o reklame je jak se rika pres caru.
Miloš
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Radovan napsal:

Simcho - nechtěl jsem se v tom už patlat,ale chtěl jsem říct to samé - v jedné větě totální protimluv...



Ne že bych se Pp chtěl nějak zastávat, ale musím - já jeho "protimluv" pochopil tak, že Karlovy články mu byly přínosem, "jenom" mu na dálku nevymyslel zadarmo kompletní řešení na míru (což je pochopitelný, proč by tím trávil čas místo utíkající práce), zatímco jiní, kteří na to mají dostatek času, vlastních zkušeností a zapálení pro věc mu tady asi pomohli konkrétnějc a někdo třeba i nějakým nestandardním řešením. Nebo mi něco uniklo ?
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
J
Jarda36Člen
Přidáno před 6 let
Ne všichni musíme mít stejnej názor. Prokopa osobně neznám, ale jedno vím určitě, žádný ,,mechanik" neprozadí nic veřejně ze svých znalostí , které nabyl dlouhou praxí. Ano Prokop. Jeho články jsou pěkné, ale plno věcí se dá najít i jinde jen hledat. Neodsuzuji Prokopa ani já nepodávám informace, které mě živí. Pokud by to kdokoliv udělal takto veřejně, kope si hrob. Dnešní svět už ví, že informace je to nejcenější co člověk má. Starý vtip již za kom. - oprava auta 500kč proč tolik prosím rozepsat, 1kč otočením šroubku 499kč věděl kterým. Jenom nevidím v příspěvcích Prokopa jako BOHA, jsou polovičaté, ale jak jsem již zmínil chápu to. Toto je nyní o Prokopovi, ale platí to na všechny servisáky, montéry, ale i projektanty a td. Super příspěvky jsou od lidí, kteří něco postavili a podělili se o svou zkušenost, čeho se vyvarovat a třeba na co si dát pozor. Chlap, který se tím živí Vám nakonec stejně vždy řekne- opravíme to až na dílně, přijedeme a opravíme a td. Nedělám to jinak. A pokud by měl KP radit po tel: tak bych mu poradil at si zařídí placenou linku např. 40kč/min. Já už o ní opravdu uvažoval. A myslím, že by volajících řádně ubylo. Tak trošku jiný názor
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Chápu, že moralizování (i v tom dobrém smyslu slova) je hluboko zakořeněná výsada zdejšího národa, ale co takhle to vše nechat na Karlovi samotném ?
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Jarda36
dle mého soudu Karel ukazuje cestu těm co mají nějakou znalost a směr těm,kteří neví . Podle mě je to hodně nad rámec toho co píšete.
Nicméně zas bych to s tím knowhow nepřeháněl, dneska každý řemeslník se tímto ohání a určitě je to i částečně pravda (zvášť při dneštní úrovni našeho školství), i když pochybuji, že by se každý kutil chtěl stát odborníkem.
Mnohem větší nebezpečí podle mě je, že neznalec a neumětel, který neumí využít informací, protože oboru nerozumí se při neúspěchu ohání tím, že Karel, Pepa, Jirka mu říkal že se to dělá takhle a ono to nefunguje, ergo kladívko ti hoši co mu radili to dělají blbě. Anžto je toto má (zrovna dnešní zkušenost), radši to udělám sám - kamarádům zdarma, cizím za peníze, nebo se tím nezabývám.
Ano nechme to na Karlovi.
V
VanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

na kompresorovou lednici míň než 200Wp nemontuju platí pravidlo že 250-300Wp je optimálních.
kapacita olova např. 180-200Ah
kapacita lithia 100-120Ah
cyklus olova stojí cca 6,00 Kč
cyklus lithia stojí cca 1,70 Kč
ale to je hodně obecný rozpočet,....


Presne tak, dnes jde koupit i 320Wp panel... radsi tohle predimenzovat (dnes uz je solar levny), nez pak litovat. Akorat k tomu musi uz byt drazsi MPPT kvuli napeti.
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Van Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj, v návodu na použití akumulátoru Li ion 10S5P, články Sanyo GA 18650, se píše, že se má skladovat plně nabitý.
Ale jiní naopak uvádějí, že se má skladovat při napětí 3,6 až 3,7 V na článek. Co je správně?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
kutil: Tondo, správně je mít baterku nabitou na (třeba) 85-95%

Opět - rozepíšu se:
baterka po nabití zůstává "natlakovaná" a potřebuje upustit páru = zde např. z 4,1V po nabití "sklesat" na 3,7V (i míň). To mají společný všechny Lithiový baterky i LifePo. Jenže plně nabitá baterka v nečinnosti nemá jak upustit páru. BMSka je tak maličká, že má témeř nulovou spotřebu. A "natlakovaná" baterka je přes zimu ponechána v garáži.
Řešení: nabít baterku do plna a ujet 2-4km. Baterka se rychle zbaví "přetlaku" a můžu ji ponechat v garáži do jara.

Druhej problém:
Lidi jedou na kole, manželka vyjede baterku, kolo nechá v garáži a zapomene na to do jara. Zjara chce vyjet a baterka je mrtvá. BMSka má sice malou spotřebu, ale do jara ten zbyteček energie v článkách zdělá a tu baterku to dostane za dva měsíce do nuly. A je po baterce.
Zjara přijde na krám její starej a chce nám reklamovat loni novou baterku, že je vadná.
Moji reakci :D lze snadno předpovědět, že.

ještě něco:
u našich LFP baterek zcela záměrně ponechávám malý spotřebiče pro snažší "upuštění" tlaku po nabití (malej voltík, BMSka, podpěťová ochrana). Celkem třeba 20-50mA. Ale u e-kol je jen BMSka se spotřebou třeba 1-2mA. A to už je málo. Protože ta baterka má vlastně 3x13,6Ah čili v naší 12V soustavě má kapacitu 40Ah. A na upuštění páry v takovýdle baterce by bylo potřeba aspoň 15-20mA a to tam nemáme. Takže já to řeším nabitím a krátkou jízdou vokolo baráku.

třeba to Vám, majitelům e-kol pomůže,...:)
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 5 let
Kutile1... 3,6-3,7 = plně nabitý lithiový článek.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

kutil: Tondo, správně je mít baterku nabitou na (třeba) 85-95%

potřebuje upustit páru = zde např. z 4,1V po nabití "sklesat" na 3,7V (i míň).

třeba to Vám, majitelům e-kol pomůže,...:)


Karle, díky. Skoro 14 dní jsem neupustil páru a nyní mám tam 41,3 V (tedy 4,13 V na článek). Už jsem ji poškodil? Je to 17,5 Ah.

Automatické sloučení 07.12.2018 17:15:

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Kutile1... 3,6-3,7 = plně nabitý lithiový článek.


Dík za info, ale asi mám jiný Li ion. I po 14 dnech mám 4,13 V/ na článek u 10S5P (50 článků).
Přikládám graf jiného článku v příloze.
Upravil kutil1 dne 07.12.2018 18:26, před 5 let
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
určitě nepoškodil, ale je vhodný snížit napětí pro DLOUHODOBÝ skladovaní.
Krátkodobě (letní sezóna) se nestane nic
I
Ivan a HankaČlen
Přidáno před 5 let
Jen pro upřesnění doplním ... možná se bude někomu hodit

Mezní max napětí na článek
LiFe 3,6 V
Li-ion 4,1 V
Li-Poly 4,2 V

Skladovací napětí na článek (cca 60% z max napětí)
LiFe 3,3 V
Li-ion 3,6 V
Li-Poly 3,7 V

Minimální přípustné napětí na článek
LiFe 2 V
Li-ion 3 V
Li-Poly 3 V

Je to popsáno docela hezky třeba tady
Článek je starší (2014), ale stále aktuální...
Ivan, Hanka a psice
ontheroadontheroadČlen
Přidáno před 5 let
Ahojte!
Provozuju 95Ah startovacku. V motorovym prostoru mam navic nastavbovou trakci stejne kapacity ale s polovicnim vybijecim proudem.
Jak se bude tvarit, kdyz ji budu chtit v akutnim pripade pouzit k pomoci se startovanim. Startovacka uz ma neco za sebou a umrti se da klidne ocekavat.

Diky za nazory.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

určitě nepoškodil, ale je vhodný snížit napětí pro DLOUHODOBÝ skladovaní.
Krátkodobě (letní sezóna) se nestane nic


Dík, Karle, za informace. Dnes jsme s manželkou vyrazili "kolem baráku" 20 km a napětí zatím kleslo z 41,3 na 39,8 V. Pořád je tam dost na dlouhodobé uskladnění, asi ještě vybiji příslušnou žárovkou. Ale hlavně se chci zeptat na něco jiného.

Kromě toho, že jsme pořídili to sranda kolo s olověnou baterií, tak jsme pořídili kola r.v. 2017 (14 Ah) a 2018 (17,5 Ah) - akumulátory integrované v rámu.

K té výměně olověné baterie jsi mi dal kontakt na Litomyšl a tudy pro mne cesta nevede, chtějí za to cca 11000,- Kč a kvůli sranda kole...

A nyní teoreticky:

Někteří, co mají zkušenosti, mají Li Po. Třeba do série 5s a 4s (20 Ah). Tedy počkat na slevy, které bývají na Hobby Kingu. Jaký je tvůj názoz na 2 x Li Po v sérii pro elektrokolo? dalo by se nabíjet modelářskou nabíječkou (každá zvlášť).

Co se týká článků Li ion - co si myslíš o zdroji Nexun - Polsko - demont? Myslím takové články, které by byly vyzkoušené a napěťově srovnané? Je nějaká zkušenost? Nebo z nkon.nl ?

Na většinu nářadí bývají půjčovny. Nevíš, zda existuje půjčovna s bodovačkou?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,697,241 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25008 sekund | Průměrně za: 0.25008 (0) sekund | Dotazy: 152 | Použitá paměť: 2.41MB/4MB