Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vše o akumulátorech: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vše o akumulátorech

Poslední aktualizace před 1 rok
VasuVasuČlen
Přidáno před 9 let
Klasický zalívaný olověný akumulátor má maximální dovolené nabíjející napětí 14,8 V , při zvýšeném napětí pokračuje zvýšený vývin plynů a tepla. Teoreticky 15,5 V je ukončené nabíjení. V praxi se nabíjení nad 14,8 V nepoužívá, takže spíše se kloním na nepřesný měřící přístroj.
Odpoj baterku od nabíječky připoj žárovku 15 W a akumulátor by měl mít napětí cca 12,8 V
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 9 let
Tak vypadá to že po necelých 6 letech klekla VARTA Hobby 90Ah.

Co koupit??
VARTA Professional Dual Purpose (Deep cycle) 90Ah, 12V, LFD90 ... 3090,- (cca 200 cyklů)
Exide Equipment 12V 100Ah, ET 650 ... 3090,- (cca 300 cyklů)
Banner Energy Bull 957 51, 100Ah, 12V ... 3350,- (cca 300 cyklů)

Možná bych tam dostal i větší VARTU 105Ah (2600,-) nebo EXIDE ER550 115Ah (3300,-) nebo Banner Energy Bull 115Ah (3900,-).
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Upravil Jakub Satek dne 20.09.2015 15:56, před 9 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Já jsem vždy pro EXIDE :_
4.114683,118.628756
Pirat z RuzynePirat z RuzyneČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Vasu napsal:

Klasický zalívaný olověný akumulátor má maximální dovolené nabíjející napětí 14,8 V , při zvýšeném napětí pokračuje zvýšený vývin plynů a tepla. Teoreticky 15,5 V je ukončené nabíjení. V praxi se nabíjení nad 14,8 V nepoužívá, takže spíše se kloním na nepřesný měřící přístroj.
Odpoj baterku od nabíječky připoj žárovku 15 W a akumulátor by měl mít napětí cca 12,8 V

Díky za reakci, na měřák jsem měl také podezření, ale připojil jsem na nabíječ jinou baterii a nabíjení začíná na 14,1V. Ještě budu měřit napětí po nějakém čase a ke konci nabíjení. Předpokládám, že pokud není baterie teplá (horká), tak k poškození dojít nemůže, nebo se pletu? To s tou žárovkou zítra prubnu. Dík Pirát.
B
BendyČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, já vím, že se tu už řešilo leccos, ale já to přesně neřešil. Přes léto jsem byl s baterií v karavanu dobíjenou solárem na karavanu spokojený, jak vydržela. Teď jsem byl s malou v Budějovicích na turnaji, baterii Varta 90 Ah jsem měl plně nabitou a šla na ní přes měnič ( 300W) jen televize 220V 75W a přes měnič z 220V na 12V antena korona. Obojí puštěno cca 4 h a ráno mi měnič začal pískat, že je baterie slabá a vypnul se. Baterie byla nabitá v servisu a je na 90% své kapacity(nebo životnosti) Den před tím se mi stalo něco podobného, televize 4h, 1h rozfuk a na noc jsem zapomněl vypnout měnič a elektřina z měniče šla přes elktriku karavanu. Řikal jsem si, že je divné že bat je KO, nechal jsem ji nabít a druhý den se mi stalo co jsem napsal na začátku, ale s tím rozdílem, že televizi i antenu jsem napojil přímo na měnič. Poradíte:)
Bendy
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Bendy napsal:

Ahoj, já vím, že se tu už řešilo leccos, ale já to přesně neřešil. Přes léto jsem byl s baterií v karavanu dobíjenou solárem na karavanu spokojený, jak vydržela. Teď jsem byl s malou v Budějovicích na turnaji, baterii Varta 90 Ah jsem měl plně nabitou a šla na ní přes měnič ( 300W) jen televize 220V 75W a přes měnič z 220V na 12V antena korona. Obojí puštěno cca 4 h a ráno mi měnič začal pískat, že je baterie slabá a vypnul se. Baterie byla nabitá v servisu a je na 90% své kapacity(nebo životnosti) Den před tím se mi stalo něco podobného, televize 4h, 1h rozfuk a na noc jsem zapomněl vypnout měnič a elektřina z měniče šla přes elktriku karavanu. Řikal jsem si, že je divné že bat je KO, nechal jsem ji nabít a druhý den se mi stalo co jsem napsal na začátku, ale s tím rozdílem, že televizi i antenu jsem napojil přímo na měnič. Poradíte:)
Bendy


odpojuješ ty měniče když máš TV vypnutou ?? mají totiž odběr i když je ta TV vypnutá,
navíc měnit 12 na 230 a zpět na 12 to není moc dobré zapojení. tu anténu zapoj přímo na 12V.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
@Bendy:
kupecký počty na pytlíku vod svačiny:
TV 75W (6,25A) 4h = 25Ah
měnič celou noc cca 15W (1,5A) 15h = 22,5Ah
rozfuk hodina cca 3Ah
součet 50Ah
z baterky 90Ah můžeš tahat cca 60Ah (třetina tam musí zůstat)
měnič je nastaven aby se rozpískal okolo 10,8 až 11V. při tomhle odběru došlo k poklesu napětí celkem razantně (debilní telka na 220V a ještě debilnější měnič).

Z toho výpočtu je zřejmý že baterka je O.K. ale odběr je poměrně značnej. Při použití LED TV na 12V (má cca 35W) a napájení všeho ze 12V se výdrž baterky zdvojnásobí. Ale to už napsal Zdeněk.

Kupecký počty, nic jinýho. Proto říkám optimalizace, optimalizace, optimalizace,... :)
B
BendyČlen
Přidáno před 8 let
Kluci, já vím, že to není ideální, v létě to vydrželo celkem dlouho, protože se to dobíjelo panelem, tak to bylo v poho a teď mě překvapilo, jak to šlo rychle dolů. Televizi beru z domova, protože ji máme jako druhou a tu antenu mám dlouho. Vím, že teď ji dělají s USB konektorem a to by bylo asi lepší a úspornější. Já hlavně myslel, že to bylo tím, že jsem na noc zapomněl vypnout měnič a měl jsem to puštěné do elektroinstalace karavanu. Druhý večer jsem to napojil jen na tu TV a antenu a bylo to to samé:( Máš Karle nějaký typ na televizi? Dík Bendy
vaclav horkyvaclav horkyČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj televizi jsem scháněl dlouho (nechtěl jsem Hyundai -JSOU TECHNICKÝ STARÉ A ŽEROU TROCHU VÍC) TAK JSEM SEHNAL :

SAMSUNG UE22F5400 UHLOPŘÍČKU "22" CHTĚL JSEM VĚTŠÍ A HLAVNĚ MÁ TECHNICKY ÚPLNĚ VŠE ,WIFI,SMART TV,SUPER OBRAZ ATD.Mám dvě takže fakt super.Jinak já jí tenkrát ,před rokem koupil za akčních 5tisíc.bohužel si to rychle uvědomili a cena byla hned zase na 7 tisících.Nejvetší výhoda je, že bere jen 14 voltů (satčí notebookový napaječ nast. na těch 14v. a žere kolem 30w v tété uhlopříčce!!! :-)Bohužel už asi nebude k sehnání .Nejnovější model je už jenom na 220v-bohužel.Ješte na 19V dělá telky SONY ale jen velký a drahý tv.


Anténa nejlepší-vyskoušel jsem jich asi 8 a jasně vyhrála :CORONA NA USB nabíjení-nežere skoro nic.

Tak jen mé poznatky čus Vašek :_
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
V podstatě je na trhu jen Finlux s receiverem. Sencor nepočítám. Ten mi zakázali i jen vyslovovat. Samsung je leader televizí ale 12V verze co já vím nedělá. Bohužel. Já montuju ty Finluxy. Beru je od Tomáše (karavanypro).
Z antén taky víc typů a dáváme tam svoje zesilovače. Někdy to pomůže. Korona je dobrá ale mechanicky velice subtilní. Bohužel. Moje holky ji sundaly vo strom jen vyjely ze vrat. Tak jsem musel osadit Alphatronics hříbek ata vydržela už několikerý větvě. Pravda je že zisk má menší než korona. Vo dost.
Pak většinou přijde na řadu satelit. Ale to si musí rozhodnout každej sám.
Já to lidem stavím individuálně. A bez optimalizace vůbec. Vyzpovídám jak to chtějí používat a pak navrhnu sestavu.
B
BendyČlen
Přidáno před 8 let
Díky moc na tu TV kouknu. Corona je dobrá, ale v hodně místech se mi stalo, že jsem nenaladil žádné programy a nevím proč. I třeba u nás v Plzni. Satelit s sebou vozím, když jedu na delší dobu, doma mám dva recivery a jednu vyřazenou parabolu. Je pravda, že nasměrovat antenu je pro mě pakárna (app v mobilu, 10 klíč a trpělivost s hledání signálu) Bendy
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
za prvé: je třeba si říct, že všesměrofka má oproti směrový anténě tragickej zisk. Takže tam co stacionární 16ti prvková anténa chytí 28 programů tak všesměrovka (hříbek) jich chytí 8. Korona dávala asi 12. Teď odhaduju.
Typicky u nás na firmě. Na zkoušení mám na zdi vekou a na autě malou. Vobě čuměj přímo na Ještěda.
za druhý: ladění satelitu (troynožky) je vždycky podmíněno bezšroubovejma spojema (křídlovky nebo plastový matky), v noze mám vsazenou libelu a ladím podle TV (musím při ladění čumět na TV). Když dáš na receiveru INFO tak se tam objeví graf signálu = pjeknej velkej a viditelnej na několik metrů. Podle toho lechce naladíš. Samozřejmostí je začít ladit ČT 24.
Kompas v mobilu, dost na hovno a aplikace mě taky zklamaly. Jejich přřesnost je ubohá a schopnost kompasu jakbysmet (Samsung S4). Vo klasickým analogovým S-metru ani nemluvě. Ten ksindl jsem rozdupal jako vzteklej slon hned v prvním kole.
Chce to trochu cviku a dáš to velmi rychle. Např. DCPaja ladí manuál na střeše rukama rychlejc než automatáři. Jim se tam ta jebka za 50 litrů točí jako sjetej derviš deset minut a von už dávno radostně přepíná mezi polodebilními venezuelskými seriály (aby mu nic neušlo, zbylý díly nahrává = kdyby někdo měl zájem, má je :^ všechny).
Nejrychlejší je se s někým kdo to na sraze umí, domluvit aby ti to hukázal.
L
LakyČlen
Přidáno před 8 let
Karle:
to tvé popisování mne velmi pobavilo ba i rozesmálo jak to vše prožíváš , nic ve zlým ještě se držím za břicho . Můžeš s klidem psát i humoresky ze své praxe a na jedno vlákno budou dlouhé zimní večery a Milan Mitrák to okoření nějakým vtipem - to nebude mít chybu .:^:D
Něco o tom vím a podobné jsem i zažil tak si tě dovedu živě představit , pokud nebudeš vědět co s volným časem tak o tom začni psát , nejen nás pobavíš ale i něco naučíš . Čau Vita.,:_
Žijeme jen jednou.
P
pesČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, v autě mam v nástavbě dva aku 85Ah...EXIDE gel oba z let 2007/2008. Takže skoro 8 let už běží (70 tis. km). Nabíjí se ze solárů (2x130W paralelně) a jsou napojený přes S2B. Celou dobu byly v autě při nečinnosti připojeny na síť přes
nabíječku. Občas se střídá hlavní vs. záložní aku. Nikdy nebyly pod 30%. Prostě tak jak to má správně všechno být v tomle nastavení. Nic se nezanedbávalo, ale stejně už jsou starý jak metuzalém, že? Bylo by lepší je rovnou vyměnit nebo klidně čekat až odejdou? Nemám moc zkušeností, ale zdá se mi, že pořád docela dobře drží. Teď v zimě dva tři dny pri zataženu...navíc chvíli i s námrazou a sněhem na solárech (jednou dávali tuším max 30VA). Takže topení pořád, nějaké to led světlo, pár minut fén, pár hodin reprodukce přes zesilovač. A pořád na hlavním aku 11,8V. Co s nima? Vyměnit nebo čekat na přirozený odchod do křemíkovýho nebe? :x

BTW jak to obyčejně probíhá? Pozvolná ztráta výdrže? Nebo rychlý propad? Abych pak na jaře nevykysnul někde na výletě.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
@pes většinou ztráta kapacity - baterky zasulfatujou a rozpadnou se jim desky.
Pak ty rozsypaný zbytky desek na dně udělají hrobeček a zkratujou ze dna desky, (celej článek) baterce klesne napětí o 2V a je hotovo. Pokud je do obvodu připojená paralelně druhá baterka tak ta zkratlá rychle přivede do kolapsu i tu druhou.

- Takže ztráta kapacity a pak rychlej kolaps.
Pokud jsou ty baterky přes S2B nechal bych je dojet do konce.
Nejprve zkolabuje jedna a to bude signál pro výměnu obou.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 8 let
zajímavý měřič baterie pro ty co se jim nechce nikam tahat dráty:

http://www.gimish...atovy.html
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
karlosVWkarlosVWČlen
Přidáno před 8 let
baterii lze jednoduše změřit v zásuvce 12V na palubní desce (motorová) nebo v bydlíku (nástavbová) třeba i tímhle http://www.sounds...suvky.html
1970 + 1977 + 2002
Fiat Ducato EuraMobil PRS695SB
nějaké ty fotky https://karlosvw.rajce.idnes.cz/
SOUNDSHOP.CZ vše pro car hifi & car multimedia
J
Jirka58Nováček
Přidáno před 8 let
Hezký den všem, mám dotaz zda se dá na akumulátoru najít rok výroby, třeba tak jako to je u pneumatik kde se označuje týden a rok výroby. Dále mne zajímá zda se dá při nákupu nového akumulátoru usuzovat, podle napětí které je na svorkách, zda je ten akumulátor dobrý a nebo třeba lepší než dobrý a nebo třeba tento nebrat. Předpokládám, že většina prodejců ten akumulátor neudržuje a má ho tak, jak mu ho dodal výrobce nebo dealer, a také předpokládám, že akumulátor jde už od výrobce nabitý,nebo ho nalije a nabíjí teprve dealer?Dám příklad: v Nové Pace je prodejce dealer, který dodává akumulátory skoro všem malým prodejcům v okolí a zároveň také sám prodává, dostane on ty akumulátory nalité a nabité nebo se o to stará sám?Děkuji za odpovědi.

Automatické sloučení 19.02.2016 20:21:
No tak koukam, že mi nikdo neodpověděl, že by místní odborníci nic nevěděli? nebo nechtějí odpovědět. Takze jsem zjišťoval sám, samozřejmě z čísla akumulátorů jde vyčíst kdy byl ten akumulátor vyroben jenže to má háček v tom, že to vědí pouze v autorizovaných servisech a nesmějí to nikomu říci.
Z napětí na svorkách bez zátěže nelze usuzovat na stav akumulátorů. To jen pro informací pro takové neznalce jako jsem
ja.
Upravil Jirka58 dne 19.02.2016 21:21, před 8 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Prosim te proc se ptas na ns takovouto vec. Kupuj aku tam kde se je predpoklad ze to tam nelezi dva roky ve skladu. Co chces slyset vic?
Miloš
J
Jirka58Nováček
Přidáno před 8 let
Chtěl jsem koupit baterií Optima a protože se moc neprodávají tak bych nerad koupil takovou co už leží dva roky ve skladu, nejsem tak naivní abych si myslel že výrobce ty akumulátory které jsou starší dvou let stahují do výrobního závodu a likvidují, nebo si to snad někdo myslí? Schválně kdo mi tu řekne proč je datum výroby aku tajný údaj.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,693,899 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24746 sekund | Průměrně za: 0.24746 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB