Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Úpravy dodávek a jejich provoz: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Úpravy dodávek a jejich provoz

Poslední aktualizace před 6 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Snad tento člověk by ti řekl více: http://www.caravan24.cz/profile.php?lookup=702

Automatické sloučení 14.08.2011 17:03:
Snad tento člověk by ti řekl více: http://www.caravan24.cz/profile.php?l...lookup=702
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 14.08.2011 16:03, před 13 let
L
lada12Člen
Přidáno před 13 let
Mrkni ještě na Renault Trafic Generation - rozložitelná postel pro 3 lidi ze zadní trojsedačky, (spí se na obrácené straně než sedí, takže Ti nevadí tvarování sedadel), místo pro čtvrtý přírůstek ještě na zemi nebo na předních sedadlech. Pojme celkem max. 7 lidí, druhá i třetí řada sedadel jsou vyjímatelná (z kolejniček, vyžaduje trochu cviku), takže můžeš přepravovat i náklad. Je to L1H1, takže se s ním všude vlezeš a řídí se to jako osobák a platí se na trajektech jako za osobák. Existuje k tomu na dodělání i vytahovací střecha jako na Californii (pak se v tom i postavíš), má to na podvozku místo pro nezávislé topení a další věci. Je to rozhodně lepší než stan, zároveň to ale není pro ty, co tráví v autě celou zimu ve Španělsku a co potřebují mít uvnitř v autě sprchu (můžeš řešit občas předstanem nebo kempem) nebo pro osoby se sníženou pohyblivostí.
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

jojo napsal:

Citovat

mr_antik napsal:
Kdy přestává být dodávka dodávkou a je obytným autem?


Obytné auto musí splňovat:
ČSN EN 1648-2 Obytné automobily část 2 "Elektrická instalace 12V" jen v angličtině
ČSN 33 200-7-754 část 7 oddíl 754 "Elektrická instalace v karavanech a obytných vozech"
ČSN EN 1648-1+A1 Motorové karavany část 1 "Požadavky na obyvatelnost z hlediska zdraví a bezpečnosti"
ČSN EN 1646-2 "Užitečná zatížení"
Dohromady stojí tyto normy přijdou na skoro 800,- Kč ale je to jediná jistota o kterou se lze opřít. Informace z webu typu "já to vidím takto" nejsou při jednání s úřady použitelné.

Dále závazný Informační dokument Min. dopravy definuje obytný automobil takto:
Obytné automobily
Obytný automobil je vozidlo zvláštního určení, vyrobené k ubytování.

Zvláštní kategorii tvoří obytný automobil kategorie M1, který má nejméně následující zařízení:
sedadla a stůl
uspořádání pro spaní, které může být vytvořeno ze sedadel
zařízení k vaření
skladové prostory
Toto zařízení musí být pevně upevněno v prostoru pro bydlení; stůl však může být snadno odstranitelný.

Přestavbu automobilu definuje §73 zákona 56/2001 Sb).
§73 (1) Přestavbou silničního vozidla je změna nebo úprava podstatných částí mechanismu nebo konstrukce provozovaného silničního vozidla.

§73 (2) Za změnu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se považují

a) změna druhu pohonu, vestavění jiného typu motoru,
b) změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení,
c) změna druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití silničního vozidla,
d) změna kategorie vozidla.

O přestavbu se jedná např. už tehdy když se změní karoserie namontováním střešních a bočních oken. Tudíž při přestavbě skříňové dodávky bez oken se schvalování přestavby nevyhneme.

Dodávka zůstane navždy dodávkou. Označení dodávka totiž v úřední terminologii neexistuje. Ta zná jen nákladní automobil typu N1 druhu skříňový nebo speciální obytný

Může se tedy jen pouze upřesnit kolonka velkého TP kde se u Druh vozidla uvede speciální obytný.
A pouze když přidáváme další řadu sedadel musí se změnit také kolonka Typ a to z N1 na M1 a pozor to i v malém TP. Tento proces změny typu vozidla z N1 na M1 je však pro jednotlivce prakticky neprůchodný a navíc schválená skládací sedačka neúnosně drahá. Takže je nutné již při nákupu auta koupit takové, které má zapsáno potřebný počet osob v TP.

Přepážka musí zůstat u N1 a u M1 nemusí.
U N1 přestavěného na speciální obytný N1 jde jen o legislativní nepřesnost v ČR protože dle výše uvedených ČSN-EU norem musí být v obytném automobilu všechno pevně uchyceno a požadavek na přepážku i po změně druhu vozidla v TP na obytný je tudíž nadbytečný.

Při kontrole v zahraničí pochybuji že si umí v malém techničáku kontrola přeložit "NÁKLADNÍ AUTOMOBIL" a proč by to dělal když má před sebou jasnou obytku se střešními a bočními okny a různými "dvířky" na bocích. Proto si dovolím pochybovat o zde dříve uvedeném tvrzení že přepážka u N1 je předmětem kontroly v zahraničí. Pokud se někdo s tím setkal v ČR nebo zahraničí prosím napište kde a kdy.


jenom aktuální info ( dnes jsem mluvil s kámošem z STK )
ani u N1 přepážka být nemusí
nedá se jezdit obytně a být jenom jako nákladní, musí se přetypovat na nákladní speciální obytný,
k tomu je nutno požádat ific zastoupení automobilky o povolení, nakreslit plánek, žádost o přestavbu ( přestavět) a pak s tím znovu na stk a pak dopravku.......... prej to celkem není takhle prdel..o)))
ivan64ivan64Člen
Přidáno před 12 let
Ahoj, momentálně taky řeším přestavbu v dodávce N1 nákladní skříňový na M1 obytný, tak uvidíme jak to dopadne a dám pak vědět.:_
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

ivan64 napsal:

Ahoj, momentálně taky řeším přestavbu v dodávce N1 nákladní skříňový na M1 obytný, tak uvidíme jak to dopadne a dám pak vědět.:_


už to máš na CZ papírech ?

z jakého důvodu budeš absolvovat změnu z N1 na M1 ?
ivan64ivan64Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

tom74 napsal:

Citovat

ivan64 napsal:

Ahoj, momentálně taky řeším přestavbu v dodávce N1 nákladní skříňový na M1 obytný, tak uvidíme jak to dopadne a dám pak vědět.:_


už to máš na CZ papírech ?

z jakého důvodu budeš absolvovat změnu z N1 na M1 ?
Auto je na CZ dokladech, ale vestavba je originál AutoTurčan a není zapsána v TP a je tam napsáno N1 nákladní-skříňový. STK neudělají až to bude jako speciální automobil obytný.:c
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

ivan64 napsal:

Citovat

tom74 napsal:

Citovat

ivan64 napsal:

Ahoj, momentálně taky řeším přestavbu v dodávce N1 nákladní skříňový na M1 obytný, tak uvidíme jak to dopadne a dám pak vědět.:_


už to máš na CZ papírech ?

z jakého důvodu budeš absolvovat změnu z N1 na M1 ?
Auto je na CZ dokladech, ale vestavba je originál AutoTurčan a není zapsána v TP a je tam napsáno N1 nákladní-skříňový. STK neudělají až to bude jako speciální automobil obytný.:c


no jestli to máš takhle "originál vestavbu" tak jo, jinak udělat z N1 na M1 je docela problém a bez užitku, zůstalo by ti zapsáno "nákladní speciální obytný" a to pak taky nevadí
K
KubaMNováček
Přidáno před 12 let
Ahoj,

loni jsem dovezl original obytnak od Karmanu - Missouri a na ouřadě mě zapsali do kategorie N1, druh speciální automobil obytný.
STK mi zapsali jen na rok.
Dá se to změnit na M1 (a má to smysl)?
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

KubaM napsal:

Ahoj,

loni jsem dovezl original obytnak od Karmanu - Missouri a na ouřadě mě zapsali do kategorie N1, druh speciální automobil obytný.
STK mi zapsali jen na rok.
Dá se to změnit na M1 (a má to smysl)?


změna z N1 na M1 je hodně problem, kamarád na STK mi tvrdí, že u aut do 3,5t mezi M1 a N1 není žádný podstatný rozdíl,
nemáš to nad 3,5t že ti dali STK jenom na rok ? protože pokud by N1 měla být STK jen na rok, tak by všechny "octávky" s přepážkou dělaly STK každý rok....o)))
TominoTominoČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

tom74 napsal:

Citovat

KubaM napsal:

Ahoj,

loni jsem dovezl original obytnak od Karmanu - Missouri a na ouřadě mě zapsali do kategorie N1, druh speciální automobil obytný.
STK mi zapsali jen na rok.
Dá se to změnit na M1 (a má to smysl)?


změna z N1 na M1 je hodně problem, kamarád na STK mi tvrdí, že u aut do 3,5t mezi M1 a N1 není žádný podstatný rozdíl,
nemáš to nad 3,5t že ti dali STK jenom na rok ? protože pokud by N1 měla být STK jen na rok, tak by všechny "octávky" s přepážkou dělaly STK každý rok....o)))


Důvod rozdílných platností STK u kategorie N1. U klasické N1 (Octavia, Ducato furgon atp.) je platnost STK klasicky 2 roky (u nových vozů poprvé registrovaných 4 roky). Kategorie N1 se dále dělí na podkategorie N1 speciální automobil (obytný, montážní atd), kde je podmínkou provádění TK každý rok.
Znamená to, že pokud máte Speciální obytný automobil, logicky spadáte do N1 a TK je jedenkrát ročně. Pokud budete v kategorii M1 osobní (a dále podkategorie obytný) je TK 1x za dva roky.
Provedení změn z kategorie N1 na M1 není jednoduchou legislativní záležiostí a u některých, byť na první pohled stejných aut to neni ani legislativně možné. Pro kladné vyjádření se hodnotí instalovaný systém brz, dále emisní limity atd.. Vždy se k takové přestavbě musí vyjádřit výrobce, nebo jeho akreditovaný zástupce a přestavbu pak musí provést autorizovaná firma, která má příslušné ZTP pro danou přestavbu. Pro fyzickou osobu (vlastníka auta) je to tudíž téměř nemožná záležitost.
Tomino
K
KubaMNováček
Přidáno před 12 let
tomu právě nerozumím, auto je do 3.5 t, podvozek VW - LT35, obytná nástavba - alkovna je od Karmanu,
přesto mi ho zařadili do:
kategorie N1, druh speciální automobil obytný.

ale STK mi zapsali jen na rok.

ve velkem TP je v dalších záznamech:
... Vozidlo plní ustanovení vyhlášky MD č. 102/95 Sb. s výjimkou (§/odst. 43/4) - seřizování sklonu opěradel sedadel je omezeno přepážkou za těmito sedadly.

Jestli tím myslí závěs :-)

Jak to teda je s tou dobou platnosti STK?
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

KubaM napsal:

tomu právě nerozumím, auto je do 3.5 t, podvozek VW - LT35, obytná nástavba - alkovna je od Karmanu,
přesto mi ho zařadili do:
kategorie N1, druh speciální automobil obytný.

ale STK mi zapsali jen na rok.

ve velkem TP je v dalších záznamech:
... Vozidlo plní ustanovení vyhlášky MD č. 102/95 Sb. s výjimkou (§/odst. 43/4) - seřizování sklonu opěradel sedadel je omezeno přepážkou za těmito sedadly.

Jestli tím myslí závěs :-)

Jak to teda je s tou dobou platnosti STK?


koukni např sem: http://www.stkopa...prohlidek/

vem TP a zajeď zpátky na stk, možná je to jenom omyl, nebo ať ti vyvětlí podle čeho jenom rok
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Jarda_1 napsal:

Citovat

SignBoss napsal:
Dál jsem se vyptával na různá přetypování. Tak na M1 - není to v lidkých silách.



Přetypovával jsem dodávku TOYOTA Hiace z N1 na M1 a celkem bez problémů tak proč by to něšlo u jiných dodávek?


Přátelé, 5. 4. 2015 jsem poslal jen e-mailem dotaz na FIAT. S žádostí o přestavbu Ducato Maxi z N1 na M1 - obytné. Momentálně po dvou dnech jsem byl kontaktován z infocentra Fiatu. A požadovali ještě VIN kód. Tak uvidíme, jestli se splní to co jsem psal výše. Nebo budu překvapen.
Další postup dám vědět

Toyota Hiace problém nemá, ty se na stejné platformě vyrábějí i jako M ka.

Automatické sloučení 12.04.2015 20:59:
Tak zde je odpověď z centrály FIAT, ohledně přestavby auta z N1 na M1 - obytné.



VĚC:#xxxxxxxxxxxxxxxxx# - Dotaz na možnost přestavby vozidla

Dobrý den,

Základní vozidlo FIAT Ducato bylo vyrobeno jako skříňové dodávkové s počtem míst 3, v kategorii N1-nákladní, určené pro přepravu nákladu.

V návaznosti na dotaz bychom chtěli sdělit, že případné dodatečné úpravy/modifikace/přestavby základních vozidel jsou předmětem vývoje/odzkoušení/schválení subjektem, který provádí přestavbu a který za její způsobilost odpovídá. (Tzn. včetně navýšení obsaditelnosti; přestaveb na jakákoliv jiná alternativní paliva…atd).
Výrobce základního vozidla tuto dodatečnou činnost nehodnotí, nevydává k ní souhlas ani za ni nenese žádnou odpovědnost.

S pozdravem

Michal Jindra
After Sales Dept. | FIAT CR / FGA CEE


Tak asi tak.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 12.04.2015 19:59, před 9 let
V
VanČlen
Přidáno před 9 let
A co z toho plyne?
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 9 let
Z toho plyne to, že přestavba mého auta je nemožná. Zkoušel jsem to zejména kvůli Rakousku. No nic, za dva roky postavím nové na novém podvozku. A bude klid.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
V
VanČlen
Přidáno před 9 let
Já to čtu, že přestavba je nemožná svépomocí. Ale mohl by to někdo, kdo má kvalifikaci a razítko, přestavět. Je to tak?

Druhá věc je asi nerentabilita.

Pokud výrobce auta nemá otestováno, je jasné, že povolit nic nemůže, i kdyby chtěl. Při prvním průšvihu ...
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 9 let
Samozřejmě, že výrobci zabývající se vestavbama mají na to nejspíš zkoušky , protokoly a razítka.
A dle tel. rozhovoru. Né všichni, jakoby firemní přestavbáří mají na přestavby povolení. Proto se můžeme setkat s " tovární " vestavbou. A papírově jen pořád N1 - popřípadě N1 - speciální obytný ( montážní ). Tak je zase problém s každoročním absolovováním STK.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

SignBoss napsal:

Samozřejmě, že výrobci zabývající se vestavbama mají na to nejspíš zkoušky , protokoly a razítka.
A dle tel. rozhovoru. Né všichni, jakoby firemní přestavbáří mají na přestavby povolení. Proto se můžeme setkat s " tovární " vestavbou. A papírově jen pořád N1 - popřípadě N1 - speciální obytný ( montážní ). Tak je zase problém s každoročním absolovováním STK.


To, jestli speciální automobil do 3,5 t musí na STK jednou za rok, nebo klasicky za dva roky jako běžné N1/M1, je diskutabilní, každý ten předpis chápe jinak, protože je napsaný trochu nejasně.

Při přestavbě je určitě dobré nechat si napsat "vozidlo zvláštního určení", což znamená jistotu, že STK je normálně jednou za dva roky, a nikdo to (při stávajícím stavu předpisů) nezpochybní.

Takže na tu formulaci bacha, nepsat "speciální", psát "zvláštní určení".

Ale ani u toho speciálního auta bych to zkrácení na rok nebral jako jistotu (jenže diskutujte s technikem na STK... dobu platnosti podle nejasného zákona uhádáte, ale některý technik se dle povahy případně namíchne a sejme vás za něco, co si za tím účelem na autě najde).
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

martin_adamek napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Samozřejmě, že výrobci zabývající se vestavbama mají na to nejspíš zkoušky , protokoly a razítka.
A dle tel. rozhovoru. Né všichni, jakoby firemní přestavbáří mají na přestavby povolení. Proto se můžeme setkat s " tovární " vestavbou. A papírově jen pořád N1 - popřípadě N1 - speciální obytný ( montážní ). Tak je zase problém s každoročním absolovováním STK.


To, jestli speciální automobil do 3,5 t musí na STK jednou za rok, nebo klasicky za dva roky jako běžné N1/M1, je diskutabilní, každý ten předpis chápe jinak, protože je napsaný trochu nejasně.



Od roku 2015 je předpis zcela jasný, obytné auto je vozidlo zvláštního určení, speciální vozidlo je např. montážní vůz, pracovní plošina, dvoucestné vozidlo ( pohybující se po kolejích i silnici ) a tak podobně.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

Citovat

martin_adamek napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Samozřejmě, že výrobci zabývající se vestavbama mají na to nejspíš zkoušky , protokoly a razítka.
A dle tel. rozhovoru. Né všichni, jakoby firemní přestavbáří mají na přestavby povolení. Proto se můžeme setkat s " tovární " vestavbou. A papírově jen pořád N1 - popřípadě N1 - speciální obytný ( montážní ). Tak je zase problém s každoročním absolovováním STK.


To, jestli speciální automobil do 3,5 t musí na STK jednou za rok, nebo klasicky za dva roky jako běžné N1/M1, je diskutabilní, každý ten předpis chápe jinak, protože je napsaný trochu nejasně.



Od roku 2015 je předpis zcela jasný, obytné auto je vozidlo zvláštního určení, speciální vozidlo je např. montážní vůz, pracovní plošina, dvoucestné vozidlo ( pohybující se po kolejích i silnici ) a tak podobně.


Mám na mysli předpis o tom, jak často mají už otypovaná auta jezdit na STK,
ne způsob otypování nových přestaveb.

A tam je chaos pořád.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-...1-56#p40-1

Pokud má někdo N1 - speciální, tedy nákladní automobil do 3,5 t speciální,
tak platí, že má nákladní automobil do 3,5 tun - tak se může odvolat na odstavec 1: (...) nákladní automobil, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg (...) nejpozději ve lhůtách dvou let,

Jenže současně platí, že má speciální automobil,
takže některý technik STK může chtít aplikovat odstavec 2:
(...) speciální automobil (...) nejpozději v jednoročních lhůtách,

A kdo z nich bude mít pravdu, to upřímně nevím, rozsoudit by je musel pánbůh anebo správní soud,
protože ten zákon je špatně napsanej.

Asi jako kdyby bylo napsáno, že všechna zelená auta to mají na rok, zatímco všechny kabriolety to mají na dva roky,
přičemž by zákonodárci zapomněli na zelené kabriolety.
Takhle to kdysi bylo s dětskými sedačkami - věk, hmotnost a výška dítěte se v zákoně střídaly tak nesystematicky, že vznikly kombinace (dítě konkrétních parametrů),
pro které zákon nevěděl, zda má to dítě sedačku mít.

Zákonodárci zapomněli, že mohou být speciální vozidla do 3,5 tun.
A není to tak, že by jeden odstavec měl vyšší váhu než druhý, to by to muselo být napsané jinak.
Prostě ten zákon je napsaný špatně.


Jiná věc je, jak píšeš, že třeba už je teď konečně pořádek v tom, že dnes nově přestavovaný obytňák má být zvláštní, a ne speciální.
Zaplaťpnábůh za to.
Ale pořád tu jsou už otypované speciální obytňáky.
A pořád je tu možnost, že si někdo třeba na nějaké jednoúčelové speciální použití přetypuje auto do 3,5 t, a zas bude chaos,
jestli má dělat STK podle odst. 1, nebo podle odst. 2.

Třeba v zákoně 361/2000 se v par. 11, který říká, že se jezdí vpravo,
uvádí, že to platí, jen pokud jiná část zákona neříká jinak. Takže ten paragraf dává dobrovolně přednost jiným paragrafům v konkrétních situacích.

Ale tady v tom 56/2001 v par. 40 nikde v odstavci a není uvedeno nic á la "pokud odstavec b neříká jinak" ani "kromě vozidel podle odstavce b".
Takže přednost žádný z těch odstavců nemá, je to kolize, zákon je napsanej nejednoznačně.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,049,053 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23619 sekund | Průměrně za: 0.23619 (0) sekund | Dotazy: 148 | Použitá paměť: 2.43MB/4MB