Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Úpravy dodávek a jejich provoz: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Úpravy dodávek a jejich provoz

Poslední aktualizace před 6 let
D
DarekČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj všem příznivcům cestování - rád bych Vás zkušenější požádal o radu.
Letos v kempu pod stanem jsem si uvědomil, že auto a stan přeci jenom
nejsou pro mě to pravé ořechové, zkrátka, že by to chtělo větší mobilitu
(hlavně možnost přespání na jakémkoliv plácku a přitom být pod střechou).
Vzhledem k mým fin. možnostem o obytném autě zatím neuvažuji (i když
jsem kolem nich v kempu mlsně kroužil:) ), jako rozumné řešení se jeví
nějaká lehce upravená ojetá dodávka. Ale mám velký zmatek v tom, co se
smí a nesmí upravovat.
Pokud bych se rozhodl pro úpravu nějaké běžné dodávky (klasická nákladní),
předpokládám, že můžu mít jenom přední řadu sedadel. Je možné takovou
dodávku provozovat i bez přepážky za sedadly nebo tam musí být ta přepážka
napořád? Je možné nějakým způsobem legálně přidat další sedačky s možností
přepravy dalších lidí (nebo nechat přidělat někým "certifikovaným")?
Další varianta je upravit si dodávku - miniautobus. Nicméně můžu jezdit
i s vymontovanými sedačkami v dalších řadách a převážet nějaký náklad?
Jde mi o variabilitu - občas ve dvou s větším prostorem vzadu, občas
převoz nějakého nákladu, občas jet ve čtyřech - a podle varianty
upravit interiér.
A o co bych nechtěl přijít, je zvýšená střecha, aby se uvnitř dalo postavit.

Zatím nechci uvnitř dělat žádné extra větší úpravy (žádný plyn, rozvody vody,
topení apod.), ještě mě hřeje mládí, ale ta střecha nad hlavou mi občas chybí.
Samozřejmě mi jde o to jezdit s řidičákem sk. B s autem do max. 3,5t.
Za každou Vaší zkušenost (těžce zaplacenou, předpokládám !) ) budu rád.
Díky, Radek

P.S. Ještě mě napadá jedna důležitá otázka k dodávkám - podle jakých pravidel
se vlastně provozují (max. rychlosti, mýtné, trajekty).
Ještě jednou díky.
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj,
od konce - dodávku do 3,5 tuny provozuješ jako osobák, ceny na trajektech a dálnicích podle místních tabulek, počítej nejméně 1,5 krát víc, než osobák.

A ty "legislativní otázky" radši neřeš přes jakékoliv fórum stylem perhuba - v dobrém - ale napiš si je a zajdi na DI, aspoň jako 1.krok.

S moc velkou variabilitou - využití na 3 způsoby - bych na dlouho nepočítal, mám podezření, že to brzo otráví, furt s tím ramplovat, a pak si říkáš tohle a tohle jsem měl udělat hned a byl klid.

Přijeď na vestavbový slet, to Ti pomůže, uvidíš. Termíny jsem už nabídl, tak se někam loupni.

Radek
Radek
DrakousDrakousČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj,
s dodávkou si nedělej moc iluzí o možnosti rozšíření počtu míst ,to se tu probíralo dost, volba je nechat to udělat tam,kde mají ,,kulaté" razítko, které ti dají za hromadu kulatých zlaťáků (v ceně dost ojeté dodávky).
Je sice nějaká firma, která ti za cca 30 Smetanů dá razítko do Tp - Montážní vozidlo",ale co to obnáší v reálu (pod jestřábím zrakem nafintěného Simíra na dálnici v SRN), to snad někdo odpoví.Kontakt zajistím, pokud budeš chtít....
U autobusu je jen otázka času, kdy to ,,ocení" podle tabulek...
Přepážka být musí,zatím stačí i závěs, většinou se to ale neřeší,záleží ,koho trefíš,nicméně příjde doba, kdy se na to bude hledět.Stejně tak u bydlíků s jejich hmotností do 3,5 t atd...
Nejlepší rada je určitě sraz,zatím se jen ,,kochej" ,kup až budeš vědět, co máš mít za údaje v TP.
Sorry, asi jsem tě nepovzbudil,až mne to téměř mrzí!t
(to měl být vtipek)
Ahoj,Drakouš
Upravil Drakous dne 16.09.2010 21:31, před 14 let
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj, jestli ti můžu poradit, zkus se kouknout po nějaké slušnější VW T3 s úpravou Westfalia. Pro začátečníka nemůže být nic lepšího, jsou to levná a nenáročná auta s duší a promyšleným interiérem !)
D
DarekČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj pánové,
díky za Vaše odpovědi a názory.
Jsem opravdu zatím ve fázi kochání (a někdy až úžasu, co všechno v autě člověk může mít!j ) a
získávání informací.

K té legislativě - možná to tak z mého úvodního příspěvku nevyznělo, ale nejde mi o hledání skulin
v předpisech, ale o to, jaký je stav věcí. Obcházet předpisy nechci, pokud mi legální možnosti
úprav nebudou vyhovovat (i cenově), zvolím jiné řešení nebo si ještě nějaký rok počkám.

K Westfalii - můžou se v něm přepravovat 4 lidi (resp. jsou tam 4 sedadla s pásy)? Nebo je to
jen pro dvoučlennou posádku?

Jinak díky za pozvání na akce, rád se podívám, pokud mi to jenom trochu vyjde. Teď jsem zjistil,
že bude nějaký veletrh v Brně, tak tam se rozhodně chystám !j

A ty negativní zkušenosti neváhejte napsat - mě neodradí, na to je cestování po vlastní ose
příliš krásné :^
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Drakous napsal:
Ahoj,
s dodávkou si nedělej moc iluzí o možnosti rozšíření počtu míst ,to se tu probíralo dost, volba je nechat to udělat tam,kde mají ,,kulaté" razítko, které ti dají za hromadu kulatých zlaťáků (v ceně dost ojeté dodávky).
Je sice nějaká firma, která ti za cca 30 Smetanů dá razítko do Tp - Montážní vozidlo",ale co to obnáší v reálu (pod jestřábím zrakem nafintěného Simíra na dálnici v SRN), to snad někdo odpoví.Kontakt zajistím, pokud budeš chtít....
U autobusu je jen otázka času, kdy to ,,ocení" podle tabulek...
Přepážka být musí,zatím stačí i závěs, většinou se to ale neřeší,záleží ,koho trefíš,nicméně příjde doba, kdy se na to bude hledět.Stejně tak u bydlíků s jejich hmotností do 3,5 t atd...
Nejlepší rada je určitě sraz,zatím se jen ,,kochej" ,kup až budeš vědět, co máš mít za údaje v TP.
Sorry, asi jsem tě nepovzbudil,až mne to téměř mrzí!t
(to měl být vtipek)
Ahoj,Drakouš


Proč musí být ta přepážka u klasických 3místných dodávek? Jen kvůli DPH a N1 v techničáku (u starších aut)?
Co obnáší udělat z toho obytku? - stačí např. odstranit přepážku, položit matraci na zem?
X
XTRANČlen
Přidáno před 14 let
No já myslím, že z úplně jiného důvodu. A to, aby se náklad v úložném prostoru nesesunul na místo řidiče a spolujezdce.
Jinou funkci plnila kdysi celní přepážka, ale v rámci EU už takovým věcem odzvonilo.
lachimlachimČlen
Přidáno před 14 let
Mám také přepážku a začínám v ní vidět výhodu. V horku není v obytné části takové horko a v zimě zase naopak. Akorát se nedá za jízdy přecházet .Také u menšího auta se hodně zmenší prostor.To ale neřeším ,mám L3H3 a tam je místa docela dost. Dalo by se říct 2+1.
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Darek napsal:
Ahoj pánové,
díky za Vaše odpovědi a názory.
Jsem opravdu zatím ve fázi kochání (a někdy až úžasu, co všechno v autě člověk může mít!j ) a
získávání informací.

K té legislativě - možná to tak z mého úvodního příspěvku nevyznělo, ale nejde mi o hledání skulin
v předpisech, ale o to, jaký je stav věcí. Obcházet předpisy nechci, pokud mi legální možnosti
úprav nebudou vyhovovat (i cenově), zvolím jiné řešení nebo si ještě nějaký rok počkám.

K Westfalii - můžou se v něm přepravovat 4 lidi (resp. jsou tam 4 sedadla s pásy)? Nebo je to
jen pro dvoučlennou posádku?

Jinak díky za pozvání na akce, rád se podívám, pokud mi to jenom trochu vyjde. Teď jsem zjistil,
že bude nějaký veletrh v Brně, tak tam se rozhodně chystám !j

A ty negativní zkušenosti neváhejte napsat - mě neodradí, na to je cestování po vlastní ose
příliš krásné :^


Westfálka je i na jízdu pro 4 lidi buď je vyklápěcí střecha, nebo reimo vysoká (lepší pro častější cestování, jukni na mojí:^
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
DrakousDrakousČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

mr_antik napsal:

Citovat

Drakous napsal:
Ahoj,
s dodávkou si nedělej moc iluzí o možnosti rozšíření počtu míst ,to se tu probíralo dost, volba je nechat to udělat tam,kde mají ,,kulaté" razítko, které ti dají za hromadu kulatých zlaťáků (v ceně dost ojeté dodávky).
Je sice nějaká firma, která ti za cca 30 Smetanů dá razítko do Tp - Montážní vozidlo",ale co to obnáší v reálu (pod jestřábím zrakem nafintěného Simíra na dálnici v SRN), to snad někdo odpoví.Kontakt zajistím, pokud budeš chtít....
U autobusu je jen otázka času, kdy to ,,ocení" podle tabulek...
Přepážka být musí,zatím stačí i závěs, většinou se to ale neřeší,záleží ,koho trefíš,nicméně příjde doba, kdy se na to bude hledět.Stejně tak u bydlíků s jejich hmotností do 3,5 t atd...
Nejlepší rada je určitě sraz,zatím se jen ,,kochej" ,kup až budeš vědět, co máš mít za údaje v TP.
Sorry, asi jsem tě nepovzbudil,až mne to téměř mrzí!t
(to měl být vtipek)
Ahoj,Drakouš


Proč musí být ta přepážka u klasických 3místných dodávek? Jen kvůli DPH a N1 v techničáku (u starších aut)?
Co obnáší udělat z toho obytku? - stačí např. odstranit přepážku, položit matraci na zem?


Ahoj,
přepážka je pravděpodobně opravdu pro ochranu posádky, ale u nás se vymyslí zákon,dodatky a výsledkem je paskvil, který ve spojení s odpisem Dph udělá opravdový guláš. S dotazem na přísl. úřadě to zkus, ale asi bych si to vyžádal s razítkem,výklad zákona v Praze může být zcela rozdílný než třeba v Ostravě. Záleží, kdo tam sedí,jaké má znalosti....
Věřím, že nechceš obcházet zákony, ale pokud je budeš chtít striktně dodržovat, tak to bude složité.
Snad i montáž nezávislého topení, 230 V rozvod,bočních oken, plyn apod. by měl mít ,,bumážku".
Jen matrace na zem ti možná za rok bude připadat příliš spartánská a začneš koumat,co vylepšit.
Osobní zkušenost : měl jsem v úmyslu koupit zánovní Ducato,samozřejmě jen 3-místné. Jak doplnit sedačky na 5 : prodávající tvdil, že to zařídí při přepisu. Zkusil to s dotazem a rázem to nešlo. Další možnost přes ofic. dovozce Fiat - jde to, ale ,,jen" vyříznou tu část podlahy, kam vloží novou s orig. úchyty bezp. pásů,doplní sedačku atd., cena byla zcela nehorázná.
Raději koupit to, co již má v TP černé na zeleném vše potřebné.
Dokonce ,jak už se tu probíralo, je důležité i to, jak je popsán počet míst 2+3 apod.
Pokud jste dva, zcela určitě bych si zajel pro VW v obytné úpravě (California, Westfalia,Reimo, Karthago , Malibu atd.), to je top promyšlené auto s jízd. vlastnostmi osobáku. Střechu raději vyšší pevnou , zvedací plátěnka je super jen na léto, v zimě se budeš pod ní hrbit.Ale vše tam máš napevno - sedačka je sice sklopná na lůžko, ale kuchyň jen tak nevyndáš.Ale verze pro 4 ,byť i rodiče s dětmi, to je malé nejen pro posádku, ale i na uložení bagáže... Pro podrobnosti mrkni na mobile.de, tam máš široký výběr.
Ahoj
PS : Zkus si půjčit dodávku, o jaké uvažuješ, stačí i jedna delší jízda a budeš už mít představu, zda to bude to pravé.
Snad i na srazu bude někdo se zmiňovaným kouskem.
Upravil Drakous dne 17.09.2010 22:13, před 14 let
karavanypluskaravanyplusČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj,
Možná ti pomohu, vestavby od Reima jsou koncepně navrženy tak aby odpovýdali tomu co tu popisuješ.
1. Cestuji někdy ve dvou, někdy ve čtyřech a někdy vezu náklad. V nabídce je typ vestaveb které jsou snadno demontovatelné (po určité zkušenosti cca 15min.)
2. Nákladní dodávku lze přetypovat na obytnou a pro přepravu 4 a více osob (záleží na možnostech uspořádání a schválení počtu osob výrobcem.) toto "přetypování" smí provádět pouze certifikovaný servis pro montáže vestaveb. (dá se to řešit i cestou vlastní stavby problém jsou povolení kde jsou přísná pravydla).
3. Výhodou certifikovaných vestaveb je jejich provedení a promyšlenost.
Letos na veletrhu v Dusseldorfu jsem si osobně s naším dodavatelem prohlédl a vyzkoušel různé vestavby a mohu říct, že modeli které jsem vyzkoušel mne mile překvapily. Ve své instalaci mají už jak ledničku, nádrž na vodu tak i sporák a jiné vychytávky. Pokud by jsi měl zájem písni my pošlu ti katalog nebo se klidně stav.
brumlabrumlaČlen
Přidáno před 14 let
pro Darka... je to uplně jednoduchý...koupíš kombi dodávku... běžně otypována na 3+3, zadní 3sedačka se zkusí zabastlit do interieru a když nejde, tak se holt musí vyndavat..., kombi provedení má u nětterých variant posuvnou bezpečnostní příčku, kterou musíš vždy na STK mít namontovanou, při STK nevadí vyjmutá 2há řada sedadel.. ale příčka musí stát za 1vní řadou, to samé zajímá poliše v celé EU... příčka oddělující prostor.. tam musí být.. sám jezdím ve stejně situovaném voze už 5 rok po celé evropě, jediný problém, který jsem zaznamenal, byl při objednávce kombi bez 2 řady sedadel( úspora 24000, na vrakovišti 2000, samozřejmě včetně pasů), to italum teda moc nešlo na rozum.. ale dodali.. vivat IVECO:-)))
D
DarekČlen
Přidáno před 14 let
Ahoj, ještě jednou díky za Vaše reakce, dost věcí se mi vyjasnilo.

Vyprofilovaly se v podstatě tři možnosti:

1) Užitková dodávka s místem pro dva až tři lidi v první řadě sedaček, s přepážkou (případně vyndávací přepážkou) - pro dva je to dobré řešení, pozdější přestavba a přetypování už náročnější (peníze, úřady apod.) Nicméně se tím dá začít, než se "rozrosteme" !)

2) Dodávka kombi - podobně jako výše, ale větší variabilita, počítá s možností přepravy více osob, ale stejně tak i s využitím celého nákladního prostoru. Přetypování netřeba.

3) Dodávka s hotovou přestavbou - tady záleží na tom, jestli je vnitřek alespoň částečně vyjímatelný pro převoz nákladu (typicky motorka či nábytek). Přetypování netřeba.

Teď to nechám nějakou dobu uležet a budu dál sbírat podrobnější informace a sledovat bazary, čas mě netlačí, nekupuji hned.
Upravil Darek dne 21.09.2010 09:39, před 14 let
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

XTRAN napsal:
No já myslím, že z úplně jiného důvodu. A to, aby se náklad v úložném prostoru nesesunul na místo řidiče a spolujezdce.
Jinou funkci plnila kdysi celní přepážka, ale v rámci EU už takovým věcem odzvonilo.


To ano, ale když se podívám na přestavby např. KRS, tak evidentě ty přepážky vyndávají. Spíš by mě zajímalo, jestli to je schopnej obyčejný člověk nějak legalizovat sám, stejně jako jiné sedačky a menší počet míst (např. 2 místo původních lavic pro 3)
S
stepanČlen
Přidáno před 14 let
... snížit počet míst lze i "soukromě" tedy bez firmy s kulatým razítkem ... zajdi na tvůj odbor dopravy a zeptej se tam technika co je k tomu potřeba a uvidíš ...
já jsem to takhle dělal dva a půlkrát ... ford tranzit z 9 na 5/6, Ducato z 9 na 6 a VW T4 z 9 na 2/9 ...
... jinak jak je psáno na stránkách KRSu, přepážka tam musí být, ale není psáno jaká :-))) ...
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 14 let
Aby ta diskuze moc nevětvila zkusim nastínit svoji představu. Předem říkám, že bych to chtěl mít co nejvíce legální i když doteď nebyl žádný problém. Přepážku nevozím a na technickou jednou za 2 roky ji klidně namotnuji a vestavbu vymontuji (dělá to celkem tuším 6 šroubů :-):

Přestava je malá dodávka VW Transporter, krátný, střední střecha. Nebo Opel Vivaro, ale to je pro mě neznámá.
- Originální vestavby mi nevyhovují - jsou zbytečně luxusní, drahé, málo variabilní a určitě dokážu vymyslet pro mě vhodnější řešení.
- Chtěl bych klasický plechovou dodávku (nebo kombi), potřebuji uvnitř dvě varianty uskladnění jízdních kol (na krátké cesty, na dlouhé cesty), nezávislé topení, skládací postel, box s vařičem a bombou, střešní a boční okno, otočný sedačky. Rád bych maximum zvládnul sám, něco bych nechal servisu.
- Jsem ochoten zaplatit nějakýmu oprávněnému servisu otypování na obytné auto, ale co to bude minimálně obnášet? Kdy přestává být dodávka dodávkou a je obytným autem?
jojojojoČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

mr_antik napsal:
Kdy přestává být dodávka dodávkou a je obytným autem?


Obytné auto musí splňovat:
ČSN EN 1648-2 Obytné automobily část 2 "Elektrická instalace 12V" jen v angličtině
ČSN 33 200-7-754 část 7 oddíl 754 "Elektrická instalace v karavanech a obytných vozech"
ČSN EN 1648-1+A1 Motorové karavany část 1 "Požadavky na obyvatelnost z hlediska zdraví a bezpečnosti"
ČSN EN 1646-2 "Užitečná zatížení"
Dohromady stojí tyto normy přijdou na skoro 800,- Kč ale je to jediná jistota o kterou se lze opřít. Informace z webu typu "já to vidím takto" nejsou při jednání s úřady použitelné.

Dále závazný Informační dokument Min. dopravy definuje obytný automobil takto:
Obytné automobily
Obytný automobil je vozidlo zvláštního určení, vyrobené k ubytování.

Zvláštní kategorii tvoří obytný automobil kategorie M1, který má nejméně následující zařízení:
sedadla a stůl
uspořádání pro spaní, které může být vytvořeno ze sedadel
zařízení k vaření
skladové prostory
Toto zařízení musí být pevně upevněno v prostoru pro bydlení; stůl však může být snadno odstranitelný.

Přestavbu automobilu definuje §73 zákona 56/2001 Sb).
§73 (1) Přestavbou silničního vozidla je změna nebo úprava podstatných částí mechanismu nebo konstrukce provozovaného silničního vozidla.

§73 (2) Za změnu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se považují

a) změna druhu pohonu, vestavění jiného typu motoru,
b) změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení,
c) změna druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití silničního vozidla,
d) změna kategorie vozidla.

O přestavbu se jedná např. už tehdy když se změní karoserie namontováním střešních a bočních oken. Tudíž při přestavbě skříňové dodávky bez oken se schvalování přestavby nevyhneme.

Dodávka zůstane navždy dodávkou. Označení dodávka totiž v úřední terminologii neexistuje. Ta zná jen nákladní automobil typu N1 druhu skříňový nebo speciální obytný

Může se tedy jen pouze upřesnit kolonka velkého TP kde se u Druh vozidla uvede speciální obytný.
A pouze když přidáváme další řadu sedadel musí se změnit také kolonka Typ a to z N1 na M1 a pozor to i v malém TP. Tento proces změny typu vozidla z N1 na M1 je však pro jednotlivce prakticky neprůchodný a navíc schválená skládací sedačka neúnosně drahá. Takže je nutné již při nákupu auta koupit takové, které má zapsáno potřebný počet osob v TP.

Přepážka musí zůstat u N1 a u M1 nemusí.
U N1 přestavěného na speciální obytný N1 jde jen o legislativní nepřesnost v ČR protože dle výše uvedených ČSN-EU norem musí být v obytném automobilu všechno pevně uchyceno a požadavek na přepážku i po změně druhu vozidla v TP na obytný je tudíž nadbytečný.

Při kontrole v zahraničí pochybuji že si umí v malém techničáku kontrola přeložit "NÁKLADNÍ AUTOMOBIL" a proč by to dělal když má před sebou jasnou obytku se střešními a bočními okny a různými "dvířky" na bocích. Proto si dovolím pochybovat o zde dříve uvedeném tvrzení že přepážka u N1 je předmětem kontroly v zahraničí. Pokud se někdo s tím setkal v ČR nebo zahraničí prosím napište kde a kdy.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
carapregiovancarapregiovanNováček
Přidáno před 14 let
Ahoj, začátkem léta jsem předělal Kiu Pregio 2.5 TCi, je to ideálně pro 2 dospělé lidi, sice si nestoupnete, ale to nám, protože jsme turisti, a téměř pořád někde v akci, vůbec nevadí. Ba co víc, dá se tam přežít i několik dní při špatném počasí. Podařilo se mi využít maximálně prostor a k rozkládacím postelím přibyla i malá kuchyňská linka se dřezem do odpadu a tekoucí vodou na čerpadlo, sklápěcí stolek a odkládací stolek. Po sklopení postelí vznikne válenda a celkem dost místa úměrně velikosti auta a to i po umístění lednice. Elektrika je 12/220V a dobíjení řešené solárním panelem. Příčku jsem z praktických, ale i bezpečnostních důvodů ponechal. Mám za to,že člověk nikdy neví co se může stát a být zasypáni výše uvedeným materiálem bychom nechtěli. Z hlediska bezpečnosti ( pokud se nejedná o tovární výrobu) důležitá věc! K plusům téhle dodávky patří její výška 197 cm. Zajedete na každé stání s omezením výšky na 2m. Dále pak výkonný, ale zároveň také celkem úsporný (při 90/h 8,2l a při 130/h 10l) naftový motor a snadná manipulovatelnost (výborný úhel otáčení). Prostor na spaní i žití předčil naše očekávání. Jasně, majitel "osmimetráku", ať už je to karavan nebo obytné auto, se při čtení těchto řádek usměje :s...nicméně má to své nesporné výhody a ducha opravdových cestovatelů - čundráků.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 14 let
jojo: Díky za vyčerpávající informace. Vypadá to tedy, že asi nemá smysl o legálnosti dodávky jako obytné snad ani uvažovat.

Ale ještě jeden dotaz mám - existuje nějaká možnost, jak s dodávky (skříń nebo kombi) legálně přepážku odstranit? Tím pádem by se obsah vestavby (postel, vařič) stal pouze ukotveným nákladem?

Např jako tady na obrázku - jediné co tam vadí je plechová přepážka: http://www.krs.cz...ne-vozidlo

Výsledek by měl vypadat nějak takto http://www.krs.cz.../vw-t5-in1 ale s úpravou pro dva lidi. Základem byla nejspíš Kombi T5.
Upravil mr_antik dne 22.09.2010 12:25, před 14 let
jojojojoČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

mr_antik napsal:

Ale ještě jeden dotaz mám - existuje nějaká možnost, jak s dodávky (skříń nebo kombi) legálně přepážku odstranit? Tím pádem by se obsah vestavby (postel, vařič) stal pouze ukotveným nákladem?
Např jako tady na obrázku - jediné co tam vadí je plechová přepážka: http://www.krs.cz...ne-vozidlo
Výsledek by měl vypadat nějak takto http://www.krs.cz.../vw-t5-in1 ale s úpravou pro dva lidi. Základem byla nejspíš Kombi T5.


Už jsem to psal - že jediná možnost jak legalizovat odstranění přepážky je mít nebo dokoupit a instalovat druhou řadu sedadel (zpravidla rozkládací sedačku) a následně přetypovat na M1 čili osobní.
Pak už to nebude nákladní N1 kde přepážka je povinná vždy a to i když bude přetypovaný na obytný nebo cokoli jiného.
Je to dobře vidět i na fotografiích krs.cz na které uvádíš odkazy, tam kde je krásná-rozuměj homologovaná a profi ukotvená skládací sedačka za 40 a více tisíc, tam přepážka není.

Koneckonců profi vestavby do dodávek jsou prakticky všechny otypovány jako M1 -osobní, druh speciální obytný. Je to sice nelogické a všechny to mate, že obytné nákladní auta jsou vlastně oficiálně osobní auta, ale jaké jsou zákony, takový je stát, jak říkali již staří římané.

Dodávku na druh speciální obytný je v silách jednotlivce přetypovat, ale přepážka musí oficiálně zůstat.
Pokud nainstaluješ nebo z výroby máš 2 řadu sedadel (zpravidla rozkládací sedačku) můžeš i jako jednotlivec přetypovat na M1-osobní, což tě zbaví legálně přepážky.
Pokud ji máš už od novoty čili z výroby, tak přetypování zvládneš jen když budeš mít nainsalováno také veškeré další vybavení které je předepsáno viz předchozí můj text . Pokud dodatečně dvousedačku koupíš, nainstaluješ a zkusíš přetypovat, bude to nerovný boj s alibismem a nejednoznačnými předpisy u konkrétního úředníka a zatím nevím o nikom kdo by to zvládl. Prosím ozvěte se kdo to dokázal.

Já to řeším takto. Přetypuji jen na druh speciální obytný, N1 zůstává. Protože budeme jezdit jen dva , tak další sedačky s pásy nepotřebuji. Když vyjedeme s vnučkou hodím zpět původní dvousedák do kabiny.
Vyndanou přepážku (kromě STK) neřeším.
Protože jediné ustanovení zákona 361/200 Sb. v tabulce s přestupky, které lze použít jen při velmi divokém výkladu zákona je toto:

" řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích podle
zvláštního právního předpisu tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní
účastníky provozu na pozemních komunikacích"

Takže u nás vlastně žádný paragraf za který bych mohl dostat pokutu není a v zahraničí neumí česky číst v malém TP.

Jinak v chladných měsících zezadu očalouněný futrál z přepážky budu vozit jako izolaci kabiny.

Než přepážku řešte předem hlavně přetížení obytných aut. Výrobci běžně nabízí jen 3,3 t se kterým u výšek H2 nepřetíženi ani nevyjedete a to vás může při výběru zmást. Těch 200 kg oproti 3,5t zatraceně chybí.
Pozor, podle dle našich zákonů lze dostat za přetížené auto nejen dostat pokutu a ztratit body, ale vozidlo může být odstaveno a odebrán řidičský průkaz.

Proto mám 3,5t (a jen 6m, aby tam víc nešlo nabalit :D).

Howg
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,038,153 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20051 sekund | Průměrně za: 0.20051 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB