jmesserČlen Přidáno
před 14 letHezký den, nenajde se tu odborník s dobrým srdcem pro fundovanou radu ? V zimě jsem si vypustil z boileru Elgena KB 6 vodu, ovšem za měsíc strčil do karavanu proud kvůli dobití palubní baterky. Na boiler samo zapoměl - zůstal pod proudem, takže se mi v prázdném boileru přehřála spirála a praskla tavná tepelná pojistka, tu jsem vyměnil. Doma funguje boiler normálně. Bohužel v kempech vyhazuji k radosti mé i ostatních pojistky, je to asi tím, že doma nemám chránič. Zřejmě tam, kde je chránič se nepřipojim. Co jsem udělal špatně? Kde je zakopaný pes? Dříve jsem ani chrániče nevyhazoval! Je mi i divné, že když boiler pustím přes měřák spotřeby vykazuje pouze 400W odběr, přestože má být 660W spirála. Nemuže i spirála být k.o. - ačkoli hřeje? Mám nutkání pouze odpojit zelenožluté přikostření na držák topné spirály. Nezabije mě to pak?
Je možné, aby se mi pracovní nula k držáku dostávala přes kovové spojení mezi termostatem a jeho čidlem uloženým spolu s pojistkou ( isolovanouv ponožce- je v ní fáze) , a tím se spojovala s ochranou? Což by vadilo právě chrániči? Mě se to tak při měření zdá! :v
Nejsem machr na ele. ale spíš badatel ,průzkumník, laik, experimentátor , držgrešle a nemám prachy na zbyt. Najde se tu dobrá rada bez rizika smrti až si budu mýt pindika v umyvadle? :o, !k
Zatím dík každému.
PS : že se boiler před vypuštěním má odpojit od sítě píšou všude, jsem trubka, to vím, to nebude rada!:v
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
VitaČlen Přidáno
před 14 letpoptej místního elektrikáře, který dělá revize spotřebičů, bez jeho měřáku izolačního odporu to spolehlivě nevyřešíš. Já bych to skoro tipl na spálenou izolaci na nějakém vodiči.
Spíš bych to svěřil někomu, kdo tomu rozumí.
žlutozelený ochranný vodič neodpojovat.
Aby si přišel na to co to vyhazuje , musíš navštívit někoho kdo má doma chránič. ( za radu že si ho máš koupit by si mě zabil a zkoušet to v kempu tak zabije někdo tebe )
postupně odpojovat díly na které máš podezření ( odpojit popř propojit ).
spíš bych to typoval na to, že se těleso přehřálo a lehce probíjí, na což reaguje ochrana
Upravil Anonym dne 30.08.2010 12:21,
před 14 letjmesserČlen Přidáno
před 14 letJsem z toho fakt už hotovej!
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
jmesserČlen Přidáno
před 14 letTak super... vše se asi v dobré obrací, nabídl se mi jeden náš společný kolega, - karavanista " Monty ", odborník i s měřáky....
Ačkoli jsme se nikdy předtím neviděli, neslyšeli - přijel, změřil, a pak se jen kecalo a kecalo....
No a čím to je? Opravdu napálená spirála... Tak teď už jen sehnat novou a meju si ruce každých 5 minut!
Jo ! A víte kolik si za to vzal? Nic! Tak až budete něco chtít zdarma , stačí se obrátit! :-) Moc mu tímto oba Jmesseři děkujem! :q
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
jmesserČlen Přidáno
před 14 letNo jo, Mrazírno... ono po boji je každý generál.. Teorie je jedna věc, a ochota pomoct třeba i neznámému kolegovi druhá.... Radilo mi více lidí! Ale pomohl Monty... I tak všem i za rady děkuji!:r
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK