nechci centrálu ale chci elektriku kdykoli poraďte kempy nejezdím díky
TonikČlen Přidáno
před 14 letTvoje zadání by měl splňovat EFOY
kamenakČlen Přidáno
před 14 let:xZapojit baterii bydlíku přes automatické rozsvěcování světel + 30A relé a tím pádem se zadní baterie dobíjí po nastartování . Mám to vyzkoušené a pokud všude jsou diodové světla není problém celý týden
svítit . Řešil jsem ten problém z hlediska toho ,že solární dobíjení pod stromem asi moc nedobíjí a kvůli tomu nebudu stát na slunci .
CHKO OburkyNováček Přidáno
před 14 letRovněž používám už dva roky v obytné vestavbě tento oddělovač (http://www.lit.cz/electronic/oddelovac.html) a gelovou baterii 100 Ah - v létě při pravidelném ježdění jsem nemusel dobíjet celé 3 týdny cesty, v zimě mám vyzkoušené při plném provozu topení a popojíždění cca 20 km denně 4 dny bez nutnosti připojení k síti.
Jarda LefikNováček Přidáno
před 14 letTaké jsem řešil, jak udělat karavan "soběstačný". Je to hlavně finanční problém. Nejlevnější varianta je opravdu centrála. Solár a trakční baterie je pro delší zátěž možné použít, ale náklady jsou cca 100 000,- Kč. Trakční baterie stojí kolem 80 000,- a solár SET, kolem 20 000,- Kč. Trochu lepší centrála (čtyřtaktní) stojí kolem 8 000,- Kč. Hlučnost čtyř a dvou taktních je na stejné úrovní kolem 85 dB. Rozdíl je v celkové váze a objemu nádrže. Našel jsem centrály s dobou provozu na jednu nádrž (při 50% zatížení) kolem 6 až 8 hodin. Pokud se centrála posune od samotného karavanu na vzálenost 5 metrů, dá se hluk vydržet. Zatím volím tuto variantu. Jarda
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 14 letCitovat
Jarda Lefik napsal:
Také jsem řešil, jak udělat karavan "soběstačný". Je to hlavně finanční problém. Nejlevnější varianta je opravdu centrála. Solár a trakční baterie je pro delší zátěž možné použít, ale náklady jsou cca 100 000,- Kč. Trakční baterie stojí kolem 80 000,- a solár SET, kolem 20 000,- Kč. Trochu lepší centrála (čtyřtaktní) stojí kolem 8 000,- Kč. Hlučnost čtyř a dvou taktních je na stejné úrovní kolem 85 dB. Rozdíl je v celkové váze a objemu nádrže. Našel jsem centrály s dobou provozu na jednu nádrž (při 50% zatížení) kolem 6 až 8 hodin. Pokud se centrála posune od samotného karavanu na vzálenost 5 metrů, dá se hluk vydržet. Zatím volím tuto variantu. Jarda
Trakční baterie rozhodně nestojí 80000.- :) mrkni třeba sem:
http://www.nejlev...ts_id=6129Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
RobertČlen Přidáno
před 14 letUvededé částky mě uvádějí v údiv. Je fakt, že solár už byl na střeše, když jsem to koupil, ale předešlý karavan ho neměl a také to šlo. Elektrifikoval jsem ho tak, že jsem na vrakáči koupil startovací baterku 36Ah za 150Kč (zamýšleno na 1 sezonu, kroutí už třetí *) a směle vyrazil do Evropy. Na čerpadlo a trochu toho svícení to stačí. V zimě nejezdím, mikrovlnku, kávovar a PC nemám, ale v pohodě vydržím 2 měsíce v divočině. !)
*) Odborníci vědí, že startovačku nééé, že to je špatně. Protože já nejsem odborník a nevím to, tak to 3 roky úspěšně provozuji.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Upravil Robert dne 30.08.2010 17:01,
před 14 letharleyČlen Přidáno
před 14 letTaky jsem scháníval starší startovací baterie,ale jednou mě vypekla.Trefil jsem akční ceny ve Vartě a mám trakční 110Ah za 2600kč.Myslím že jsem koupil dobře.