CZECHczČlen Přidáno
před 13 letjá mam ten AMS a žena po použití narkotizačního plynu (voňavka pro vábení samců :) ) se okamžitě rozeřval a to si ho foukla minimálně metr od něj. Takže to reagovalo hned. Ale jak někdo píše.. Určitě to mít pro ten PROPAN. Vemte si, že od bomb k vařiči a rozvodům to pár trubek je. K tomu připojme otřesy auta a průser hned může být. Témeř vždy, uzávěry vedení na rozvod lednice, vařič a Truma se nachází již v obytném prostoru a to je už mechanismus uzávěru co bude těsněn nejakou gumičkou , kuželem a pod a to znamená zdroj možné poruchy.
jojoČlen Přidáno
před 13 letCitovat
FranCesko napsal:
Stalo se mi to osobně před čtyřmi lety na poslední benzince cca 50 km před Neapolí Stál jsem tam od pátečního večera do pondělí.Ze soboty na neděli se to stalo.Šel jsem spát kolem třiadvacáté hodiny a probudil jsem se v neděli odpoledne po šesnácté hodině.Normálně bych spal maximálně do osmé.
Chci se zeptat, zda lze vyloučit že narkotikem nemohlo být pár prášků vhozených zlodějem do něčeho co jsi konzumoval v sobotu k večeru na oné benzince.
.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Upravil jojo dne 20.01.2011 13:18,
před 13 letFranCeskoČlen Přidáno
před 13 letAbsolutně vylučuji jakýkoliv zásah z venku. Celý život jsem byl abstinent,18 roků v kamionu jsem konzumoval pouze vlastní potraviny z domova,na té benzince jsem stál sám,tak že není pochyb,že jsem byl zaplynován.Jaké svinstvo to bylo to netuším. Když jsme o tom mluvili , tak se všichni přikláněli k názoru,že to nebyl narkotizační plyn, ale něco horšího, protože mě hrozně bolela hlava.Připomínám,že to jsou pouze názory laiků.(šoférů).Poradit můžu jediné:Pokud to počasí dovolí, neuzavírat neprodyšně kabinu, ale nechat pootevřený aspoň ten šíbr ve střeše. Je lepší být vykraden, než mrtev, nebo mít poškozené zdraví na zbytek života.Francesko
Franta a Marcelka
jojoČlen Přidáno
před 13 letNejde- li o zásah cizí osoby, pak může jít také o krátkodobou indispozici vlivem slabé mozkové příhody či jiných neduhů, které nás mohou kdykoli přepadnout.
Zdvojené vidění které uvádí Caly nebo tvoje velmi silné bolesti hlavy tuto variantu nevylučují spíše naopak.
Vzhledem k okolnostem - vykradené auto či nahlížející motorkář, pak máme přirozenou tendenci použít první teorii která se nabízí.
Nechci tvrdit že útok narkotizačním plynem je nemožný, jen to, že nevím o tom, že by byl exaktně dokázán. Rád přivítám jakýkoli odkaz na informace v tomto směru.
A to ne proto, že bych si detektor nemohl koupit, ale potvrzení většího počtu takovýchto útoků by asi dost otřáslo mým odhodláním přespávat na divoko.
.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
FranCeskoČlen Přidáno
před 13 letVážený JOJO .Je mi pětašedesát roků a tudíš si nemusím hrát na geroje, nebo něco podobného.Že jsem byl zaplynován vím nadevší pochybnost.Jak jsem psal, do kabiny se gauneři nedostali, protože většina kamioňáků si na noc zajišťuje kurtnou(dělal jsem to tak i já),ale zapomněl jsem napsat ,že mi vylomili zámek na pravé straně kabiny.O nějaké indispozici,nebo mozkové příhodě nemůže být ani řeč.Každý řidič kamionu, který jezdí více než dva roky po celé evropě, moc dobře ví,na co si má dávat pozor, v té které zemi.Ve Španělsku vykrádají hlavně zboží z návěsu(rozříznou plachtu) ve Francii hlavně na jihu okolo Marseiles ,kabiny i zboží z návěsu...atd, ale Itálie je pověstná hlavně vykrádáním kabin se zaplynováním. Jen tak mimochodem, tady nikdo nikoho nechce strašit vymyšlenýma hystorkama,ale pouze varovat ostatní, kteří mají méně zkušeností. Pět roků jsem pracoval v Holandsku,v domění, že se tam nekrade, až do doby než nám v oploceném areálu naší firmy zloději vykradli rádia z pěti kamionů.Dnes už možná nejsou úplně bezpečné ani severské státy.Prostě je třeba při každém odstavení vozidla přemýšlet,jak ho co nejlépe zabezpečit, proti krádeži. Ve Španělsku jsou nejrizikovější parkoviště u velkých marketů atd.. Francesko
Franta a Marcelka
RobertČlen Přidáno
před 13 letCitovat
jojo napsal:
potvrzení většího počtu takovýchto útoků by asi dost otřáslo mým odhodláním přespávat na divoko.
.
Z toho co jsem vyrozuměl vyplývá, že krádeže se odehrávají na odpočivadlech či parkovištích. Přespávat na divoko vnímám jinak - někde v přírodě, zašitý. Tam ti lupiči své objeti asi nevyhledávají. :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
jarda77Člen Přidáno
před 13 letJo, to je jasný že představu o stání má každej jinou než parkoviště na dálnici, ale realita je taková že jedeš a jedeš jelikož je vše od nás daleko a pak jseš rád že to zapíchneš a jdeš si lehnout. Němci tohle taky řešej, a psali že dálnice jsou nejvíc rizikový na přespání. Mělo by se včas sjet s dálnice, nejlépe za světla, najít si někde místo vedle silnice nejlépe mezi vesnicema, tam zaparkovat a když se setmí tak tě ze silnice nikdo neuvidí, a nebo na vesnici nebo malém městečku zastavit pod světlem poblíž policejní stanice. Takhle to radil německej kriminalista. Ale kdo to tak dělá,,,,
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 13 letCitovat
jarda77 napsal:
Jo, to je jasný že představu o stání má každej jinou než parkoviště na dálnici, ale realita je taková že jedeš a jedeš jelikož je vše od nás daleko a pak jseš rád že to zapíchneš a jdeš si lehnout. Němci tohle taky řešej, a psali že dálnice jsou nejvíc rizikový na přespání. Mělo by se včas sjet s dálnice, nejlépe za světla, najít si někde místo vedle silnice nejlépe mezi vesnicema, tam zaparkovat a když se setmí tak tě ze silnice nikdo neuvidí, a nebo na vesnici nebo malém městečku zastavit pod světlem poblíž policejní stanice. Takhle to radil německej kriminalista. Ale kdo to tak dělá,,,,
Souhlasím. Chcet to jen včas naplánovat pauzu.
Bydlíme kousek od dálnice a během roku vídávám často německé a holandské karavanisty jak nocují někde ve městě.
Hlavně nechodit smůle naproti.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 21.01.2011 09:24,
před 13 letdaliborČlen Přidáno
před 13 letTak. Také si myslím, že je lepší sjet a přespat na malém městě, či vesnici. Nejraději zajíždím třeba ke kostelíku, kde je navíc vždy i místo pro auta. Taková místa mám po celé trase po 100 km předem připravená.
Pakáž se vždy slejzá do velkých měst, nákupních center a i dálničních odpočívadel - tam kde je výběr jisté kořisti. Na malém městě to případně nebudou ti "profi" zloději, ale když tak nějakej "obyčejnej" místní lapka bez super vybavení.
Policejní stanice taky jistě není od věci. Dělal jsem to tak i v chorvatsku... Řka: "Pod svícnem je tma..." a byla. V pohodě.
Upravil dalibor dne 21.01.2011 09:35,
před 13 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 13 letProsba.
prosím všechny karavanisty - protože mi diskuze na téma gasalarm přijde důležitá tak bych chtěl poprosit o zapůjčení Vašich běžných alarmů. Typ AMS (bílý s přídavnými čidly) mám k dispozici se všemi čidly. Chci zkusit jejich schopnost reakce na narkoťák, CO, CO2 a srovnávací testík. Budu mít k dispozici anesteziologii i měřicí zařízení vč. měření koncentrace.
Poprosil bych hlavně o alarmy z katalogu Frankany (Movery, Campingprofi) nebo běžně dostupné typy.
Pokusím se dát do kupy informace od anesteziologa, technické informace z měření a výsledky jednotlivých měření. Abychom tedy exaktně věděli jak to vlastně je.
Frančeska (i ostatní kamionisty nebo osobně postižené kempery) bych poprosil o SZ jak se jim to stalo a hlavně průběh. Potřebuju vědět co cítili, abychom dohledali co za anestetikum bylo použito (myslím že tam na 99% to budou halotany nebo jejich deriváty).
Budu se zabývat i dostupností těchto preparátů a jejich účinky.
Příští týden mám první stání v Krankenhauzu tak uvidíme co se mi povede zjistit.
foun na mě je: 603/208 362 mejl: karel.prokop@centrum.cz
díky všem předem za Vaši pomoc
Váš Karel Prokop - servisák v aktivní službě
mmusilČlen Přidáno
před 13 letMám rád tento přístup k řešení problémů, dosud jsem toto vlákno víceméně ignoroval, rád si počtu, pokud se podaří zdiagnostikovat "bezchybné" přístroje a poskytnout informace o jejich reálné účinnosti. Mějme na mysli, že podmínky pro volný karavaning se budou během času určitě zhoršovat a zařízení tohoto (a nejen tohoto) typu se stane nezbytnou součástí!
PepiČlen Přidáno
před 13 letAhoj :_ dotaz jak dopadly testy dekoderu plynu aj.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 13 letAhoj,
nyní se pracuje na přípravách testu.
Až budou první výsledky dáme vědět. V limbu nejsme.:D
Fun
Karel ProkopČlen Přidáno
před 13 letNuže, přátelé.
Dnes jsem dokončil první etapu výzkumu a situace je následující:
V plné výši potvrzuji poznatky Calyho, Frančeska a ostatních.
Látka se dodává v kapalném stavu a působí odparem.
Odpařuje se velmi ochotně a plynule všemi směry, osmotický tlak ( v závislosti na teplotě ji "veze" pomalu vzhůru)
Působení začíná při koncentraci cca
1% v krvi - rozdvojené vidění, malátnost
2% v krvi - potíže s motorikou, těžká malátnost, apatie
3% - tvrdý spánek
ALE:
Pokud unavená posádka spí, stačí i koncentrace okolo 1% aby spánek byl opravdu tvrdý (tzv. REM fáze)
A TEĎ TO NEJHORŠÍ:
1) Látky (kapaliny) jsou dvě. Jedna je cítit a druhá je naprosto bez zápachu. Jestli ji čidla dokážou rozeznat v bezpečné (malé) koncentraci, dále testujeme
2) látka je téměř volně k sehnání (mě její sehnání trvalo jeden telefonát a hodinu jízdy autem).
3) pokud je alarm umístěn nevhodně, nemá šanci posádku včas varovat. Nebo varuje když je posádka v nástupu spánkové fáze, a to je beznadějně pozdě.
látka A - s citelným čpavkovým zápachem - nalije-li se do auta (stříkačkou, hadičkou, střešním oknem) dokáže dle množství a teploty spící posádku "pojistit" na 10min až několik hodin. Je-li posádka informovaná (zápach je nezapomenutelný a poměrně zřetelný) je šance rychle vyvětrat a ven. Posádka rychle "vystřízliví" Lahvičky s sebou vezmu na sraz (asi velikonoční = vyhlásí ještě FUN) a dám Vám všem povinně "očichat" aby jste věděli v případě potřeby která bije a včas větrali ev. vyběhli ven.
Problém je, že pokud je omámena posádka spící - ráno nemá šanci si vybavit že ji někdo uspal. Je zcela bez následků, kocoviny, bolestí hlavy nebo jiných příznaků.
látka B se odpařuje se stejnou chutí, má stejné účinnky ale co je nejhorší; je naprosto bez zápachu.
Jedinou její nevýhodou je výrazně vyšší cena.
Gasalarm je obě nabere, ale záleží na vzdálenosti, koncentraci, teplotě a umístění čidla.
Další fáze výzkumu je umístění čidel, koncentrace plynu kdy už je pozdě a kolik toho ještě čidlo nabere.
Základní informace už máme, ale další výzkum potrvá ještě minimálně měsíc. Pak budeme schopni relevantně určit druh čidel, umístění a účinnost na obě látky A i B.
Tož tak.
Karel, Váš servisák v aktivní službě.
Motto dne: když na to přijde nějaká zasraná feťácká smažka, to by bylo abysme na to nepřišli taky.
Zdenek BrabecČlen Přidáno
před 13 letKarle děkuji, hodně alarmující.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 13 letAhoj Zdeňku,
Látek A je asi 6 druhů a všechny smrdí. Různé pachy a různě silně intenzívně, ale smrdí.
Ovšem alarmující pro nás je látka B která je absolutně bez zápachu.
Což znamená, že není problém uspat kohokoli během pravého poledne a v klídku vybrat auto i s posádkou např. během oběda a to je echtovní problém.
Dnes jsem řešil paní kterou uspali během dialogu s manželem. Manžel povídá - nám někdo leze po střeše. Že by děti? Ven už nevylezli,....
Když se probrali byli vykradení,....
Takže pokud nebude v autě spolehlivý a funkční alarm - není šance, že by to někdo poznal. Ani psi na to nereagují. Náš veterinář je karavanista a jeden z mých poradců/učitelů.
No, bude to asi ještě zajímavé. Četnost incidentů dle mých informací stoupá a jediná obrana bude patrně kvalitní, správně umístěný alarm a maximální informovanost a obezřetnost posádky.
Pro zajímavost k látkám 1 a 2.
Látky mají bod varu cca 18 st.C.To znamená, že se velice ochotně a rychle dostávají z kapalné do plynné fáze a dosažení účinné koncentrace v malé prostoru karavanu je otázkou chvilky.
PaRePeČlen Přidáno
před 13 letNarkotizacny plyn je tazsi ako vzduch, preto by , podla mojho nazoru , malo byt cidlo umiestnene co najnizsie, tam je koncentracia najvysia. A ako sa chranit ? Okrem detektoru odmontovat rebrik, pretoze najucinnejsia aplikacia je prave vstreknutie cez najvysie polozenu cast, aby sa plyn "roztiahol" a zasiahol aj posadku v alkovni a aby nezostal lezat na zemi. Tu je vsak problem, ze pokial sa plyn dostane az dole k cidlu, tak si uz cast fetneme a cidlo potom moze vyzvanat kolko chce, zo sladkeho spanku vas nepreberie. Takze najst optimalne miesto na umiestnenie bude asi dost problem, aby eliminovalo vsete mozne miesta priechodu.Zaroven DAKUJEM ludom , co sa do tohto skumania pustili. Ich vysledky budu prinosom pre vstkych. Drzim palce!
Pali,Renka,Peťo,Challenger Genesis 43