jenuldaČlen Přidáno
před 14 letZdravím,
prosím o vyjádření k tomuto schématu.
pořád se s tím nemůžu poprat - zdá se mi to málo promyšlené.
Děkuji za vaše návrhy.
Honza, Gábina, Honzík a Radek
Upravil jenulda dne 18.07.2010 16:47,
před 14 let
jenulda Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letNebylo by to schema udělat trošku přehlednejší??:D
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
DoskocilČlen Přidáno
před 14 letAhoj. Toto zapojení by mělo stndardně fungovat. Ze schematu vyplývá, že chladnička je kompresorová. (Měnič alespoň na 1000 W kvůli startovacímu proudovému nárazu).
Pokud by to mělo ale mít další přídavné funkce, je potřeba zadat jaké.
Vstupní jistič na 230 V by měl být nejvýše 16 A. Ale lepší (bezpečnější) je chránič 16 A.
jenuldaČlen Přidáno
před 14 letdíky, zatím mi to tak funguje. teď ještě řeším, jak to domyslet, aby se za jízdy dalo dobíjet a chladit. takto to asi taky funguje, ale pokud vyndám baterii, nejde mi uvnitř 12V dokud nepustím motor - to hlídá ODAK. je tam nějaká možnost fungovat takto bez přídavné baterie? a když tam baterii mám stíhá se dobíjet a zároveň chladit lednička? moc jsem zatím nezkoušel. k tomu měniči, ten jsem zatím nevyužil, mám jen 140W - myslel jsem na rozfuk topení. taky jsem to ovšem nezkoušel.
díky
Honza, Gábina, Honzík a Radek
Karel ProkopČlen Přidáno
před 14 letLednice - má svoji kudlu (č.9.) a může ji hlídat ODAK (D+ Detektor, spínací skříňka č. 15) s ostatním rozvodem v karavanu nemá nic společného !!!!!
Ostatní rozvody (kudla č. 10)- mohou být na tvrdo a dobíjení karavanu za jízdy lze řešit uspokojivě pouze 8A boosterem. Jiné (paralelní) připojování nemá zásadní smysl (úbytky).
Přednostní relé při spínání na 220V je správně, jen nechápu smysl jeho výroby. Vyrábí se kompletní zdroje v mnoha watážích.
Principielně dobíjení nástavbové baterie v karavanu altíkem dnes nemá význam. Jednoduché a elegantní řešení pro stání na divoko je kvalitní solár,.... :)
Ještě něco: jen lednice má odběr 10A. Dobíjení Booster dalších 10A. nepřipadá v úvahu to pustit po jednom drátu. Pokud to pustíš po dvou nezapomeň že nulákem (č.13) teče stejný proud jako fází (v tomto případě 10+10A) takže bacha na průřezy.
Můj názor: neřešil bych vůbec dobíjení za jízdy altíkem mnoho záporů a málo zisku (krátká doba jízdy na dobití, koňský ztráty v drátech, složité řešení, hlídání, blokace a a rozvody) to je lepší kvalitní monokrystalický solár (monokrystal dává něco i ve stínu, polykrystal ne).
To Pepča Doskočil: lednice je klasická trojkombinace elektrolux,....
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
jenuldaČlen Přidáno
před 14 letdíky za návrh. ještě bych se zeptat, kam tady vřadit baterii. toto chápu jako zapojení z auta. tak jak to mám nakreslené mi nebude fungovat dobíjení? já myslím že ano.
ještě jsem zkusil překreslit schéma a prosím o naznačení kam připojit baterii.
Honza, Gábina, Honzík a Radek
Upravil jenulda dne 19.07.2010 09:30,
před 14 let
jenulda Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopČlen Přidáno
před 14 letje rychlejší to popsat než kreslit:
Pokud budeš dobíjet paralelním připojováním baterií (typické pro energobloky a auta) tak relé má ovládanou cívku č.9. a silové kontakty se připojují na č. 10. (devítka už je zatížená odběrem lednice)
pokud tam bude booster tak totéž - jen spínání vestavného relátka boosteru (hnědý drát) zapoj na devítku
aby každou žílou tekl nějaký proud. odběry žárovek a čerpadla jsou zanedbatelné
jenuldaČlen Přidáno
před 14 letzdravím,
tak ještě jedno schéma. prosím lze to takto řešit?
díky
Honza, Gábina, Honzík a Radek
jenulda Připojili následující obrazek:
Karel ProkopČlen Přidáno
před 14 letschéma je dobře, ale napájení lednice a nástavbové baterie dohromady ne. 10+10A to je na jeden fous moc. Už jsem to tu psal. Lednice zvlášť, klidně z tvrdých 12V, ale blokovaná relátkem ze spínaných 12V.
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
jenuldaČlen Přidáno
před 14 letdíky. tak jsem to myslel. Už jsem mluvil i s výrobcem ODAKu a ten používá kontakt 30 k napájení. kontakt 15 je pouze ovládací, proto to mám ve schématu nakresleno lednice ze spínaného (15).
tímto končím úvodní referát a zahajuji diskuzi p)
Honza, Gábina, Honzík a Radek