Dobrý den,měl bych dotaz k topení trumatic sl 3002.Když chci zatopit,tak zatlačim a otočim regulátorem,zapalovací automat začne házet jiskru a topení chytne.Ale problém je v tom,že nepřestane házet jiskru.Stále cvaká a já musím vytahovat baterky. Máte s tím někdo zkušenost?předem děkuji.
Upravil Fun dne 01.11.2010 01:11,
před 13 letJurajTTČlen Přidáno
před 14 letSkus trochu ten otočný regulátor potiahnuť naspäť hore, pravdepodobne zostane zatlačený spínač a potom to stále hádže iskru.
Možno by to chcelo aj rozobrať a trochu premazať, mne na jeseň strašne dlho trvalo kým sa zapálil hlavný horák. Po rozobratí a premazaní zasa funguje bez problémov.
ChippČlen Přidáno
před 14 letTo samé se dělo nám a zjistili jsme,že je tam schránka na baterie z jiného typu topení.Sehnal jsem správnou a od té doby funguje bez problémů.
LefikČlen Přidáno
před 14 letNo, ja sem ten zapalovací automat(nefunkční) vymontoval hned po koupi starýho bydlíka, bo jsem primitiv a nechápu jeho smysl, - když tam nebyly hodiny, nebo prostorovej termostat + chytristikou řízený plynový ventil + to všechno doladěný s sl3002.
Dyk ta truma to má mechanicky všechno v sobě. Napadl mě jedinej důvod proč to tam je. - Haby se nemuselo 1x, nebo 2x zmáčknout piezozapalovač :)
A jdu se vrátit do jeskyně.. :c
mmusilČlen Přidáno
před 14 letJak ze Slavností sněženek. Jaromír Hanzlík by to nedovedl lépe rozebrat!
medved TomČlen Přidáno
před 14 letAhojky ,ten samej problém mě taky trápí.Po studiu schematu (jsem chemik,ne strojař) jsem zjistil,že to funguje tak,že ty dva tenký drátky (černý + hnědý)vedoucí od regulátoru zapínají a při určité teplotě vypínaji tento piezo zapalovač.Teď taky vyndávám baterky,už bude snad teplo(minulý víkend bylo - na Pálavě).Toto budu řešit po nákupu náhr.dílů ( nová zapalovací svíčka) až se zase ochladí - celý topení vyndám,pročistím a zprovozním.
Musím dodat,že k těmto krokům mě dovedly starší diskuze na tomto fóru.
Kryt na baterky je ok a když potáhnu to táhlo od regulátoru,tak to z něho vypadne.Myslel jsem jesli to nebude nějak zaseklé,nebo jestli nebude pružina v háji.Co je nejlepší na promazání?
Vlada JanaČlen Přidáno
před 14 letahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl.
PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada
Přátelé, vracím se opět k topení SL 3002, protože si také nevím rady. Začal jsem mít problém se zapálením hlavního hořáku, jiskra házela a hořák naskočil až po několikerém pokusu. Pak často po chvíli hořák zhasl a začalo opět jiskření. Ale když jsem měl trpělivost, nakonec se zadařilo a topil jsem. Teď ale zřejmě si topení řeklo dost a ať jiskřím jak dlouho chci, hořák nenaskočí. Na plynové spotřebiče jsem diletant, ale učím se rád. Prosím poraďte ! Že se jedná o nějakou závadu jsem tušil již zpočátku, ale nechtělo se mi do demontáže, protože je k tomu příšerný přístup. Ale asi budu muset. I radu k postupu demontáže přivítám. Díky.
pitbullČlen Přidáno
před 13 letAhoj, mám dotaz, mám topení Trumatic 3002(starší design) a po zažehnutí a zahřátí stále hází jiskru je to normální?
Když vyndám tužkovou bat. tak přestane!
Díky za odpověď nemám moc zkušeností
pitbullČlen Přidáno
před 13 letAhoj všíchni, jsem začátečník a potřeboval bych radu. Zprovozňoval jsem topeni Trumatic a po vložení baterky a zažehnutí, zahřátí slále hází jiskru :(
Je to správně?
Díky T.
ChippČlen Přidáno
před 13 letAhoj,správně to není,jakmile naběhne topení,má baterie přestat dávat jiskru.Mě to dělalo to samé,ale zjistil jsem,že je v topení schránka s baterií z jiného typu.Po výměně už bylo vše v pořádku.Je to ale pouze moje zkušenost,může to být v něčem jiném.
Mirek
Upravil Chipp dne 06.11.2010 22:11,
před 13 letpitbullČlen Přidáno
před 13 letDíky :^,zkusím to prohlédnout a uvidíme. . .
jarda77Člen Přidáno
před 13 letTak já mám zase jinej problém, mám typ se zapalovacím automatem,(K), kamna se vypínali, ale k tomu ještě nemají výkon, byl jsem s obytkou v servisu ve Vinoři, zapalovací automat mi dali nový, ale tím to skončilo, prý fungujou jak mají, ale přece nejsem blázen, měl jsem tyto kamna v karavanu, v předešlým bydlíku, a tam topili daleko víc. Když je teď zapnu třeba na hodinu na plno, tak je vevnitř max 25 stupňů, to je podle mě málo, venku je teď 8-10 stupňů, to kyž bude v zimně -15 tak to přeci nikdy nevytopím, nenapadá někoho v čem by mohl být problém?
Citovat
jarda77 napsal:
Tak já mám zase jinej problém, mám typ se zapalovacím automatem,(K), kamna se vypínali, ale k tomu ještě nemají výkon, byl jsem s obytkou v servisu ve Vinoři, zapalovací automat mi dali nový, ale tím to skončilo, prý fungujou jak mají, ale přece nejsem blázen, měl jsem tyto kamna v karavanu, v předešlým bydlíku, a tam topili daleko víc. Když je teď zapnu třeba na hodinu na plno, tak je vevnitř max 25 stupňů, to je podle mě málo, venku je teď 8-10 stupňů, to kyž bude v zimně -15 tak to přeci nikdy nevytopím, nenapadá někoho v čem by mohl být problém?
Víš jistě že jsi nenechal celou dobu dokořán otevřené dveře?
S pozdravem a přáním pěkných dnů Miroslav Rýznar
jarda77Člen Přidáno
před 13 letTak až na jednu přiblblou odpověď nikoho nic nenapadá?
Me2dČlen Přidáno
před 13 letZkus toto napsat do mailu panu čechovi z velimi, pokud nebude vědět alespoň do toho polezou ti nejpovolanější, taky jsem u nich nakonec skončil k plné spokojenosti
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931