Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nabíjení,udržování: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nabíjení,udržování

Poslední aktualizace před 5 let
E
edahermanČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím.Chci se optat,zda někdo máte zkušenost s tímto - https://www.mulac...-v-8-a.htm

Je to použitelné pro karavan?
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
Je potřeba především říct, v jakém stavu chcete aku udržovat , jakou má kapacitu a co je z baterky v zimním období napájeno, např alarm apod. Pokud jde aku odpojit, je to lepší odpojit a zvolit např [url]https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/compass-5-125-ah/specifikace/#section
[/url] Vámi uvedený zdroj to jistě umí ale je určen pro náročnější aplikace, kdy při stání vozidla, či provoz stand-by agregátu je větší klidová spotřeba. Na druhou stranu umožňuje i nabíjení baterie, takže je to otázka Vámi zvoleného zimního režimu.
V praxi na konzervaci baterie stačí napětí 2,23V na článek, tj 13,4V na 12V baterii. V praxi se dá použít každý zdroj napětí cca 13,8V s proudem 200 - 300mA, který při tomto napětí přes zimu i přiměřeně stavu aku srovná jednotlivé články. Náklady na takový zdroj jsou v řádu stokorun.
E
edahermanČlen
Přidáno před 5 let
Díky za odpověď,i když pro laika k ničemu.Vrátím se z výjezdu,připojím auto,karavan a více se o to nechci starat.Dá se k tomuto mnou dotazovaný produkt použít?Umí baterie i dobít a pak udržovat?
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
podle informací prodejce je to udržovací nabíječka, která udržuje nabitý akumulátor na napětí na 13,6V.
Ale podle informací od výrobce je to normální nabíječka, která akumulátor nejdřív nabije a potom se přepne na udržovací režim Na nabíječce se nechá přepnout na olovo (14,2/13,4V), GEL (14/13,6V) a AGM (14,5/13,5V). To jsou předdefinované hodnoty a pomocí kabelu se nechá připojit k počítači, kde lze tyto hodnoty změnit.

Pro tvůj účel se teda použít dá. Možná by mohlo to napětí být (za normálních okolností) třeba o něco vyšší (teoreticky se to dá přes počítač změnit, když si k tomu seženeš správný kabel a případně program), ale v principu to ničemu nevadí a je to pro akumulátor alespoň bezpečné i při největších vedrech. Jenom teda kapacita akumulátoru by měla být vzhledem k maximálnímu nabíjecímu proudu alespoň 70-80 Ah nebo vyšší - když takovou nabíječku připojíš k akumulátoru s nízkou kapacitou, tak mu tenhle způsob nabíjení bude zkracovat životnost.
P
PeterLČlen
Přidáno před 5 let
Súhlasím a myslím si že konkrétne zariadenie je príliš zložité... Na uvedené použitie stačí klasický CTEK, ktorý dokáže po pripojení nabiť a následne udržovať až do ďalšieho výjazdu. Uvedené zariadenie má možno aj zbytoče veľký nab.prúd(8A) a naviac neobsahuje káble atď.... Oproti to mu nabíjačka (napr CTEK) je "ready for use" a bez potreby čokoľvek nastavovať a pod...
Peter, Zuzka a deti
E
edahermanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

PeterL napsal:

Súhlasím a myslím si že konkrétne zariadenie je príliš zložité... Na uvedené použitie stačí klasický CTEK, ktorý dokáže po pripojení nabiť a následne udržovať až do ďalšieho výjazdu. Uvedené zariadenie má možno aj zbytoče veľký nab.prúd(8A) a naviac neobsahuje káble atď.... Oproti to mu nabíjačka (napr CTEK) je "ready for use" a bez potreby čokoľvek nastavovať a pod...


Díky za reakce.CTEK - cena cca.3 200,-Kč,8A na 180 Ah baterii si myslím že je v pohodě,a kabely ??? - na 230 V je to klasika a výstup 12 V bude nějaká licna 4 mm - tak že v tomto problém nevidím.A když pominu cenu CTEKu,tak se mi nelíbí jeho provedení - vzduchotěsně zalisované pouzdro bez možnosti přirozeného větrání.
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

edaherman napsal:

Díky za odpověď,i když pro laika k ničemu.Vrátím se z výjezdu,připojím auto,karavan a více se o to nechci starat.Dá se k tomuto mnou dotazovaný produkt použít?Umí baterie i dobít a pak udržovat?

Jaký povel, takový výkon...:D
Nenapsal jste, jakou baterii má karavan, jakou auto (kapacita), jestli je to propojené a je jedno přípojném místo, nebo je karavan odpojen, zda je solár - výkon - to by měl vědět i laik.
Nicméně Meanwell = profesionální výrobek, který jednoduše nastavíte dvěma přepínači podle baterky, kterou máte(nebo to udělá autoelektrikář) a máte velmi odolnou profesionální nabíječku i udržovací nabíječku v jednom. Vestavěl bych ji a pak jen přijel a strčil do zásuvky. Navíc dokáže i poměrně rychle nabít baterku.
Za mě jednoznačně Meanwel vestavět a je navždy pokoj, jediná obsluha je vrazit do zásuvky a zapomenout až do dalšího výjezdu.(y)
Pokud by jste byl poblíž, klidně bych s tím pomohl, je to práce na chvilku.
E
edahermanČlen
Přidáno před 5 let
Tak zkusím chybu v info napravit - baterie je 180 Ah,FV 280W ale parking je v garáži,přípojné místo je jedno,propojení z autem není(elektriku z auta neberu a brát nebudu).Díky za nabídku pomoci,ale instalaci zvládne kolega.Mě šlo spíše o to,zda je to dobrá a vyhovující nabíječka.Ještě jednou díky.
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
OK:) pokud bych to měl takto já, dám Meanwell, ale dobrých řešení je samozřejmě víc;)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: edaherman, bob7373, PetrDubi, PeterL

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,633,894 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.12857 sekund | Průměrně za: 0.12857 (0) sekund | Dotazy: 83 | Použitá paměť: 1.88MB/4MB