Je potřeba především říct, v jakém stavu chcete aku udržovat , jakou má kapacitu a co je z baterky v zimním období napájeno, např alarm apod. Pokud jde aku odpojit, je to lepší odpojit a zvolit např [url]https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/compass-5-125-ah/specifikace/#section
[/url] Vámi uvedený zdroj to jistě umí ale je určen pro náročnější aplikace, kdy při stání vozidla, či provoz stand-by agregátu je větší klidová spotřeba. Na druhou stranu umožňuje i nabíjení baterie, takže je to otázka Vámi zvoleného zimního režimu.
V praxi na konzervaci baterie stačí napětí 2,23V na článek, tj 13,4V na 12V baterii. V praxi se dá použít každý zdroj napětí cca 13,8V s proudem 200 - 300mA, který při tomto napětí přes zimu i přiměřeně stavu aku srovná jednotlivé články. Náklady na takový zdroj jsou v řádu stokorun.
Díky za odpověď,i když pro laika k ničemu.Vrátím se z výjezdu,připojím auto,karavan a více se o to nechci starat.Dá se k tomuto mnou dotazovaný produkt použít?Umí baterie i dobít a pak udržovat?
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letAhoj,
podle informací prodejce je to udržovací nabíječka, která udržuje nabitý akumulátor na napětí na 13,6V.
Ale podle informací od výrobce je to normální nabíječka, která akumulátor nejdřív nabije a potom se přepne na udržovací režim Na nabíječce se nechá přepnout na olovo (14,2/13,4V), GEL (14/13,6V) a AGM (14,5/13,5V). To jsou předdefinované hodnoty a pomocí kabelu se nechá připojit k počítači, kde lze tyto hodnoty změnit.
Pro tvůj účel se teda použít dá. Možná by mohlo to napětí být (za normálních okolností) třeba o něco vyšší (teoreticky se to dá přes počítač změnit, když si k tomu seženeš správný kabel a případně program), ale v principu to ničemu nevadí a je to pro akumulátor alespoň bezpečné i při největších vedrech. Jenom teda kapacita akumulátoru by měla být vzhledem k maximálnímu nabíjecímu proudu alespoň 70-80 Ah nebo vyšší - když takovou nabíječku připojíš k akumulátoru s nízkou kapacitou, tak mu tenhle způsob nabíjení bude zkracovat životnost.
Súhlasím a myslím si že konkrétne zariadenie je príliš zložité... Na uvedené použitie stačí klasický CTEK, ktorý dokáže po pripojení nabiť a následne udržovať až do ďalšieho výjazdu. Uvedené zariadenie má možno aj zbytoče veľký nab.prúd(8A) a naviac neobsahuje káble atď.... Oproti to mu nabíjačka (napr CTEK) je "ready for use" a bez potreby čokoľvek nastavovať a pod...
Tak zkusím chybu v info napravit - baterie je 180 Ah,FV 280W ale parking je v garáži,přípojné místo je jedno,propojení z autem není(elektriku z auta neberu a brát nebudu).Díky za nabídku pomoci,ale instalaci zvládne kolega.Mě šlo spíše o to,zda je to dobrá a vyhovující nabíječka.Ještě jednou díky.
OK:) pokud bych to měl takto já, dám Meanwell, ale dobrých řešení je samozřejmě víc;)