SapukiČlen Přidáno
před 5 letPod značkou Iridium byl představen první elektrický polointegrovaný obytný automobil. Nový Iridium má v podvozku vysoce výkonný synchronní motor s vrcholem 140 kW a kontinuálním výkonem 90 kW. Elektromotor je poháněn lithium-železo-fosfátovou baterií s kapacitou 106 kWh a dojezd je cca 300km. Na obvyklých rychlých nabíjecích stanicích (50 kW) je plné nabití zapotřebí dvě až dvě a půl hodiny (při 100 kW: 1-1,5 hodiny), ale samozřejmě trvá déle v domácnosti: až 30 hodin. Baterie pod podlahou na podvozku slibují životnost 3000 cyklů nabití a nabíjení, které při typickém cestování odpovídají životnosti delší než deset let. Když si představím cestu do Španělska, 10x dobíjení, 10x čekání na místě 30 hodin, hledání zástrčky s celkem nevzhledným autem , no nevím. A to nejlepší na konec, cena je cca 170 000 Euro, téměř 4,5 milionu. Nekupte to.
Sapuki Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
barumaciČlen Přidáno
před 5 letTo si snad ani nikdo nekoupí.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letTen dojezd bude hodně optimistický. Odhaduji ho spíš na polovinu.
Zdá se, že vývoj jde daleko rychleji, než se zdálo. Až bude mít baterka 200kWh a motor výkon 200kW, pak to bude teprve ono. Musíme si ještě pár let počkat.
Fun
Upravil Fun dne 16.01.2019 23:56,
před 5 let
Fun Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
SapukiČlen Přidáno
před 5 letTaky píšou, že v případě jízdy po horách se dojezd o dost zkrátí. A když bude mít baterie 200kWh, tak bude stát auto milionů šest:-) Otázka je, kolik bude stát baterie, když stará umře, vypadá to, že tak dva miliony. A pokud vím, zatím nikdo neví, jak přesně likvidovat tisíce nebo dokonce miliony starých baterií. Myslím, že to bude mnohem neekologičtější,
než dnešní prdlání téměř čistých čmoudíků z nafťáků.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letceny baterií ale klesají v roce 2025 budou na 50% nebo ještě níže. Rychlost klesání ceny baterií je zatím vyšší než odborníci předpokládali.
Životnost baterií se odhaduje na 10 až 15 let poté bude mít baterie pouze 80% své kapacity i tak bude ještě využívána ve stacionárních úložištích a teprve potom bude na řadě recyklace.
Fun
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 let
Bylo by zajimave vedet, na jak dlouho je produkce vyprodana.
Takove vozy si vetsinou nekupuji lide co chteji usetrit penize.
Stejne treba jako Tesly.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
PabloGSČlen Přidáno
před 5 letAž se toto dostane na trh, v míře větší než zanedbatelné (pokud vůbec), tak bude penetrace osobních e_aut už tak velká, že bude velice zajímavé pozorovat reakce řidičů, až se jim na dobíjecí místo postaví toto a bude tam prudit mnohem delší dobu. V prázdninové sezóně to bude obzvláště výživné. Na východ od Germanie ale bude klid, protože V4 a obzvlášť Balkán apod. nebudou mít na takovou infrastrukturu prachy, takže tyto země budou pro e_obytky nesjízdné a zapovězené. Taková Černá Hora, bude pro e_obytku podobné dobrodružství, jako dnes Mongolsko pro obytku spalovací
Vlasta49Člen Přidáno
před 5 letOvšem nikde jsem neobjevil hmotnost Iridia vč. doložnosti.
Ale konečně jsem objevil škaredší integrál než je moje ITINEO :)
Vlasta49 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letDalší vlaštovkou je Nissan e-NV200
Baterka 40kWh a dojezd 200km
Fun
Upravil Fun dne 17.01.2019 10:00,
před 5 let
Fun Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Franta REZACČlen Přidáno
před 5 letNo, to je tedy terno. Skoro ani na Šumavu nedojedu...............:(
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letV roce 2022 přijde na trh:
I.D. Buzz
dva elektromotory
pohon obou náprav
výkon je 275 kW
zrychlení z 0-100 km/h zabere 5,3 sekundy,
akumulátor 111 kWh,
dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití.
nabijení za půl hodiny na 80% kapacity.
Fun
Fun Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
sipadanČlen Přidáno
před 5 letTen podvozek výše má být výsledek bohužel obnovené strategické spolupráce Ford Motor Company a Volkswagenu v segmentu pick-up a malých užitkových vozidel.
Zdá se, že ve větší křeči je VW, jelikož Amaroka má de-facto nahradit Ranger a předpokládám, že dokud nebyl na trhu Custom, tak Transporter neměl ve své třídě prakticky konkurenci.
Uvidíme, co společně na trh pošlou, svedli to právě na vývoj elektrovozítek, ale osobně jsem přesvědčen, že jde jako vždy o zvýšení zisku.
Jedno je jisté, když se konkurenti domluví, zákazník zaplatí více .....
SapukiČlen Přidáno
před 5 letKromě všeho mi nějak neleze do palice, jak to vlastně s nabíjením bude. Přijedu k nabíječce, přede mnou dvě auta a já budu čekat 5 hodin, než na mě dojde řada. Pak budu další dvě hodiny nabíjet já. A jak to bude vypadat večer na sídlišti? Bude mít každej kabel z okna ke svýmu autu? Nebo budou na chodníku každý čtyři metry nabíječky?
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letAby tato situace nenastala, musí být minimálně jedna nabíječka na 10 aut. Stačí využít již existujících zkušeností a nebude problém.
Fun
CattaniČlen Přidáno
před 5 letCitovat
walibuk napsal:
Citovat
Sapuki napsal:
Kromě všeho mi nějak neleze do palice, jak to vlastně s nabíjením bude. Přijedu k nabíječce, přede mnou dvě auta a já budu čekat 5 hodin, než na mě dojde řada. Pak budu další dvě hodiny nabíjet já. A jak to bude vypadat večer na sídlišti? Bude mít každej kabel z okna ke svýmu autu? Nebo budou na chodníku každý čtyři metry nabíječky?
Elektronabíjačka na rozdiel od benzínky nepotrebuje obrovské nádrže, stačí natiahnuť správne dimenzovaný kábel, takže napríklad príjdeš na benzínku na dialnici a nepôjdeš k stojanom, ale zaparkuješ na parkovisku kde pri každom vyznačenom mieste bude stojan, prípadne jeden stojan na viac miest, zapojíš kábel, zaplatíš kartou a ideš na wecko, dáš si kafe, ponaťahuješ kĺby. Obytka vyzerá na šlofíka, ale velmi často tu zaznieva heslo: cesta je ciel, alebo: dovolenka začína cestou.
Asi to nebude tak jednoduché, přesně jak píše Sapuki. jeden stojan na 10 e-aut určitě nebude stačit. Podívejme se do Norska, jako země s největším počtem elektromobilů a hybridů. Na začátku zavedli různá zvýhodnění - el. zdarma, e-auta levnější než benzínová, dotace atd. "Zmíněná zvýhodnění byla zavedena v roce 2012 jako snaha podpořit prodej elektroaut s cílem, aby do roku 2020 bylo 90 % všech nově prodaných aut v Norsku elektrických nebo aspoň plug-in-hybridních. Tento cíl byl vládou potvrzen, navíc s další metou, že do roku 2025 bude 100 % nově prodaných aut jezdit na elektřinu. Dnes je v tomto ohledu Norsko na 35 % a už má problémy." Zajímavý článek a není jediný. Určitě se nebudu bránit e-autu, ale auto mi musí sloužit a né abych já podřizoval svůj program autu. Myslím si, že ve svém věku asi dojezdím s dieselem.;)
http://www.autofo...u-nepujde/
http://www.autofo...i-k-hnuti/Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
SapukiČlen Přidáno
před 5 letElektronabíjačka na rozdiel od benzínky nepotrebuje obrovské nádrže, stačí natiahnuť správne dimenzovaný kábel, takže napríklad príjdeš na benzínku na dialnici a nepôjdeš k stojanom, ale zaparkuješ na parkovisku kde pri každom vyznačenom mieste bude stojan, prípadne jeden stojan na viac miest, zapojíš kábel, zaplatíš kartou a ideš na wecko, dáš si kafe, ponaťahuješ kĺby. Obytka vyzerá na šlofíka, ale velmi často tu zaznieva heslo: cesta je ciel, alebo: dovolenka začína cestou.
Nechci nikomu oponovat, možná mám velkou fantazii. Ale přeci jen: kolik benzinka odbaví aut za půl hodiny? Možná tak 30 i víc. "Benzinka" na elektřinu bude dlouhá tak kilometr, aby se tam všichni vešli. Nejde o obrovské nádrže, správně dimenzovaný kabel bude dán předpisem. A zaplacení kartou trvá 15 vteřin, wecko možná 3 minuty, kafčo v klidu 15 minut. Další dvě hodiny si budou všichni protahovat klouby. Jediná výhoda bude, že všichni řidiči potáhnou za jeden provaz, protože si budou společně stěžovat na to, že to tak dlouho trvá. Jak to bude vypadat v zimě? Před několika dny napadlo pár centimetrů sněhu a některé kraje byly bez proudu. Někdo ještě kousek dojede a někdo bude stát v zimě na fleku a čekat, až to pustěj. Když mu dojde i plyn... Ano, cesta je cíl, ale tohle je konečná.