Pozdravujem. Riešim dobíjanie motorovej batérie, a chcem sa spytat, ci je realne bateriu dobíjať cez menic napatia, zapojený na nastavbovu bateriu. Ta je dobíjana cez solar. Mam nabíjačku c-tek 5.0 a viem ju zapojiť cez autozapalovac - ten nie je po vypnuty po vypnutí zapalovania. Týmto spôsobom by som to obcas, raz za 2-3 týždne zapojil. Bolo by to mozne? Vdaka.
Roman 42, Iveta 40, Marek 10
Išlo, prečo nie? Myslím že existujú nabíjačky 12/12V
Nepleteš si ten měnič s regulátorem od solárních panelu ? Protože měnič chápu jako z 12V NA 220V nebo naopak.
citace:
"Mam nabíjačku c-tek 5.0 a viem ju zapojiť cez autozapalovac "
Jaké má vstupní a ystupní hodnoty určitě né 12v na 12v to slyším poprvé .
Citovat
Herman napsal:
Nepleteš si ten měnič s regulátorem od solárních panelu ? Protože měnič chápu jako z 12V NA 220V nebo naopak.
citace:
"Mam nabíjačku c-tek 5.0 a viem ju zapojiť cez autozapalovac "
Jaké má vstupní a ystupní hodnoty určitě né 12v na 12v to slyším poprvé .
Mam v aute menic z 12V na 220V. Tam zapojím nabíjačku c-tek 5A a pripojím cez autozapalovac na motorovú bateriu. V návode od nabíjačky sa píše ze je mozne nabíjať bateriu cez autozapalovac, dokonca su k nabíjacie na to aj koncovky, redukcie
Roman 42, Iveta 40, Marek 10
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letprotože jsi to pověsil do akademie, tak se vyjádřím: je to naprostej nesmysl.
Pokud bys už takovou píčovinu opravdu chtěl udělat; tak použij (jak píše Walibuk) obyčejnou modelářskou nabíječku na 12V (umí to všechny)
pár důvodů proč ne:
1) měnič žere až ampéru na svůj provoz
2) jakmile zvedneš napětí startovací baterky, tak se to propojí a nabíječka se rotací obvodu usmaží ve vlastní šťávě
3) solár by musel mít 300W aby to vůbec mělo význam
a řešení nakonec:
dej tam samostatnej solár 60-80W (klidně s 5A PWM regulátorem) a je pokoj
každá baterka bude mít svůj solární zdroj energie, prostý, spolehlivý, levný :)
Citovat
Karel Prokop napsal:
protože jsi to pověsil do akademie, tak se vyjádřím: je to naprostej nesmysl.
Pokud bys už takovou píčovinu opravdu chtěl udělat; tak použij (jak píše Walibuk) obyčejnou modelářskou nabíječku na 12V (umí to všechny)
pár důvodů proč ne:
1) měnič žere až ampéru na svůj provoz
2) jakmile zvedneš napětí startovací baterky, tak se to propojí a nabíječka se rotací obvodu usmaží ve vlastní šťávě
3) solár by musel mít 300W aby to vůbec mělo význam
a řešení nakonec:
dej tam samostatnej solár 60-80W (klidně s 5A PWM regulátorem) a je pokoj
každá baterka bude mít svůj solární zdroj energie, prostý, spolehlivý, levný :)
To som potreboval počuť. Vdaka za radu.
Roman 42, Iveta 40, Marek 10
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letHasky: To je moc pjeknej příklad.
pro mě má elektrika jednu velikou výhodu - dá se poměrně snadno a přesně spočítat.
A pohled na ten odkaz mě okamžitě donutil vzít do ruky kalkulačku,...
Hasky dostane domácí úkol:
vezmeš klešťovej SS A-metr a změříš proud. Protože pokud tomudle "zařízení" dáš do cesty bočník (jakejkoli) tak naměřený hodnoty budou ještě o polovinu menší,....
Tak a teď k tomu "zařízení" (protože říkat tomu "nabíječka" je urážka i pro Lídlofku)
Jestliže je toto zařízení schopný maximálního teoretickýho výkonu 5A a po cca 15 minutách sepne do zelenýho = pak mi vychází, že do baterky "to" dostalo 5A*0,25h=1,25Ah. V ideálním případě !!
Ten nabíjecí výkon je tristní. To jenom zvedlo napětí na článkách. Jedinou aplikaci kde si to teoreticky dovedu představit, je malá baterka do motorky nebo zahradního traktoru. Ale aby mi kvůli účinnosti a napěťovýmu spádu kvůli tomu musel běžet motor auta aspoň 1-několik hodin ? No pjekně děkuju.
Jasně, je to omezený proudovou zatížitelností těch připojovacích konektorů, (neumím si představit, jak ta ocelová pružinka (pr.0,7mm) oceli co drží uvnitř pojistku přenáší "bezeztrátově" 5A. A to tam ty konektory jsou dva! Vodiče; odhad 1mm2 o délce 4,5m a v nich beze ztrát 5A ? Kolik že je proudová zatížitelnost jedničky drátu při 12V ??? Na pěti metrech ?
Útěchou nešťastnýmu majiteli může být otřepaná fráze: kdo nic neví, musí všemu věřit
Ale za pětikilo? (y) no, nekup to těm dětem.
Podle mýho:
pokud někdo chce používat takovejdle nestandartní systém (je mi blbý říct schizofrenní) tak ať použije modelářskou nabíječku se zlacenejma konektorama (např Turnigy 80W) ta umí aspoň snesitelnejch 10A. Jako bonus na displeji napíše i dodanej náboj. Samozřejmě tu chcípáckou konektorovinu musí vynechat. Použil bych konektory T-Dean, XT 60, MP Jet, JETI, nebo "nabíječkový" Ctek, Victron,...
Soráč já musel, mě to prostě nedá. Ti lidi i v době internetu jsou naprosto bezbranní před přívalem podobnejch anonymních zařízení z Číny, že mi jich je líto.
Pak exploduju a napíšu co si myslím.
Utěš toho nešťastníka a osaď mu tam 80W Turnigy. Nebude chápat.
Upravil Karel Prokop dne 18.01.2019 09:04,
před 5 lethaskyČlen Přidáno
před 5 letAno a všem se omlouvám,používáme to již dlouho.Zapoměl jsem že jsme museli udělat překlenování kontaktu relé v nabíječce,a to proto aby se to po 15 minutách nevyplo.Ale stojím si za tím,a to bez kalkulačky,že to opravdu v nouzi funguje.I ty konektory jsou stále stávající.A dává to 4,5 - 5 A bez problémově.Nepsal jsem nic o běžícím motoru auta,ale u sebe z karavanu,u kolegy z nástavbové baterie.Já mám na střeše 320W FV,kolik kolega to nevím.Nešťastný majitel nejsem a pokud to z tebe muselo ven,tak opět zdůrazňuji - nouzové ne trvalé řešení.
Hasky
Upravil hasky dne 18.01.2019 09:07,
před 5 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 5 letJestliže máš na střeše 320W panelů, tak se Tvoje fotovoltaika chová jako tvrdej zdroj (nahrazuje točící se altík).
Ten kolega na střeše asi nemá nic, protože jinak by mu (teoreticky) neměla kolabovat baterka.
Ale že by přes takovejdle rozvod do baterky teklo 5A i po 15 a více minutách (vzestup napětí nabíjený baterky) se mi nechce věřit.
Moc bych se přimlouval - můžeš-li, oměř to klešťákem.
p.s.
nešťastným majitelem jsem myslel toho, co má to "zařízení" a musí si s ním dobíjet karavan.
Pořád mi přijde, že kvalitní propojovací kabely v kombinaci s Tvýma 320Wp budou mít výrazně větší účinnost než tahle krabička. V případě, že Ty budeš fungovat jako "nabíjecí stanice".
I v nouzovým módu z těch kvalitních (ne čínský poměděný železo) nabíjecích kabelů budou menší ztráty než z tý 5ti metrový dvoulinky a cigaretovejch konektorů.
Upravil Karel Prokop dne 18.01.2019 09:20,
před 5 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 5 letVlasta49
To je v pohodě, jsem člověk starej, ojetej a lechce nedůvěřivej a tyhle věci mám x krát oměřený. Divný je, že ty výsledky byly vždycky stejný (+/- podle výpočtů)
Proto se mi nepozdávaly data co uvádí výrobce (byly nemístně optimistický).
Samozřejmě se můžu mýlit, proto jsem poprosil Haskyho, jestli by to neoměřil.
Protože exaktní čísla mají pro nás vypovídací hodnotu (případně jednoduchý výpočty).
Hláška "funguje to" je trošku jako věštění z křišťálový koule - vidím to :)
Hasky, nic proti tobě,..:)
HatitiČlen Přidáno
před 5 let... je to marný, je to marný, je to marný!
Že Karle? :( :o :|
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
haskyČlen Přidáno
před 5 letAno,Ano,je to hodně marné.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letMoment, tímto se ale dostáváme do úplně jiný roviny.
Jestliže v prvním zadání byla diskuze, že to zařizení dobije prázdnou baterku do 10 minut tak že se dá nastartovat - tak mě to přimělo vzít do ruky kalkulačku a počítat
jestliže zařízení používáš jako "propojku" mezi dvěma baterkama pro napájení lednice se spotřebou 3,5-5A po dobu řadu hodin s napájením primární baterie výkonným solárem - tak to situaci dosti zásadně mění (a tos bohužel neuvedl):
1) napěťovej spád mezi oběma baterkama díky (odběru kompresoru) bude mezi 1,2-1,8V (což už dokáže přepustit 2-2,5A).
2) pokud na střeše bydlí 320W solár tak napěťovej spád už bude klidně z 14,4V i 2,5-2,7V a to už dá na 5A "přetoku".
ale to je úplně jinej případ než primární řešení, že dvojlinka a dva ubohý cigaretový konektory dobijou startovačku na spolehlivej start za 10-15 minut,....(na kterej jsem původně reagoval,...)