RobertČlen Přidáno
před 5 letNevěřím tomu, elektro-auta, to je slepá ulice, jako třeba Wanklův motor, pumpa-tryska ap. Hodilo by se to třeba České poště, kdy už doručovatelky nechodí pěšky, ale popojíždí od domu k domu autem, ale ani ti to nechtějí. :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 5 letNa masové rozšíření elektro aut nevěřím, jak by to probíhalo např. na sídlišti kde je problém k večeru vůbec nějak zaparkovat, jsou tam stovky aut které přijedou odpoledne domů a do rána potřebují mít nabito aby mohly zase vyrazit, jak by to zelení ekoteroristé chtěli vyřešit mně ještě žádný nevysvětlil.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letHosi, to samy si rikali majitele koni kdyz vyjelo prvni auto se spalovacim motorem. Elektromobily jsou stejne slepa kolej jako ty spalovaci. Jen pri dnesni rychlosti vyvoje tady nebudou tak dlouho. Ale to se uz nas tykat nebude.;)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
pedaČlen Přidáno
před 5 let:D
Už se těším, jak v Karlovo akamedii budou všichni tito eko chytráci žadonit u Karla,ať jim vymyslí něco na dobíjení těch eko elektroobytek.....kde chcete brát elektriku pro všechna ta elektroauta?Dukovany dosluhujou,Černobyl je v luftu a těch zbejvajících 400 atom. elektraren na světě už teď nestíhá.....
Jak píše Klaus:ochrana přírody ano, environmentalismus ne!
Pan Klaus toho nakecá:), Aj ja si myslím že elektroautá sú vhodné len niekam, nie všade, teda napríklad do centier velkomiest, ale elektriny je v celej EU nadbytok, tak si myslím že odtial fúka vietor. Ale ak vymyslia použitelné kondenzátory namiesto akumulátorov a nabíjať sa bude pár výbojmi na elektrostanici, tak to by bola iná káva. A ešte dodám, ak by bolo v predaji malé elektroauto v cene do 12000 eur, tak ho kúpim a nenabíjal som doma v paneláku, ale v práci.
Skvělý nápad. Nebudeme muset zřídit nabíjecí místa před panelákama ale budeme všichni nabíjet v práci. Bravo. Tím se problém určitě vyřeší. :D
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letTak kdyz vidim kolik zamestnancu natankuje nadrz sluzebaku a k tomu svoje kanystry na ucet majitele firmy, tak dobijeni v praci by byl normal.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Elektroobytka - blízká budoucnost? Dle mého ne.
Navíc mám stále silnější pocit, že nezávislý karavaning zahubí dříve jeho současná masovost a z ní vyplývající restrikce než vyhynutí starých dobrých dieselů.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 5 letProč ten pesimismus? Přechod na elektomobilitu bude větší skok než přestoupit z parního stroje na diesel. Bude to hodně příjemný.
Fun
Ludek LiberecČlen Přidáno
před 5 letKdo byl loni v Lipsku ,tak tam mohl vidět i obytku na solár
dcpajaČlen Přidáno
před 5 letElektroauta je hezká věc a asi i perspektivní, ale stále nikdo neřekl, kde se budou nabíjet. Ti, co mají dům, tak tam je to jasné, pokud díky zvýšenému odběru nevypadne rozvodna. Ale co města a sídleště? Kde chcete nabíjet ty tisíce aut? To si každý natáhne prodlužku z okna? Kdo zaplatí ty kompletně nové trafostanice a rozvody s nabíjecími stojany? ČEZ není schopen do šluknovského výběžku přitáhnout za 20 let nové vedení pro stávající obyvatele, natož pro nabíjení aut. A co u dálnic? Tam se to bude kvůli kamionům řešit jak? A hlavně, kde se ta elektřina vyrobí? A úplně nakonec, když se tohle všechno podaří a ty miliardy eur na infrastrukturu se najdou, jak to dopadne s cenou elektřiny, když státním rozpočtům vypadnou miliardy za spotřební daň z nafty a benzínu? Jak jsem napsal na začátku, elektromobily vypadají skvěle,ale po letech praxe v energetice to vidím trochu jinak :-) A to jsme ještě neotevřeli téma životnosti, ceny a ekologické výroby baterií :-)
dcpajaČlen Přidáno
před 5 letKoukám, že než jsem to napsal, tak Rudy to vyjádřil stejně :-) :-)
prokydaČlen Přidáno
před 5 letPánové, kteří tu pláčete nad současným stavem elektrorozvodné sítě - hádám, že na konci 19. století se Vaši (pra)dědové také rozčilovali nad prvními auty se spalovacím motorem a myslím si, že určitě i zazněl argument "kde to chcete tankovat, když nemáme benzínky?". A ejhle - o sto let později máme jednu z nejhustších sítí čerpacích stanic v Evropě (tuším, že jsme druzí) a palivo (ropu) dovážíme přes půl Světa. Kde je vůle, tam je cesta a pokud půjdou prodeje elektromobilů tak nahoru, jako v loňském roce v Norsku, pak jistě potřebná infrastruktura vznikne rychleji, než Ťok dostaví Dé jedničku přes Vysočinu :D
BombiciČlen Přidáno
před 5 letSouhlasím s Rudym a Dcpaja.
Vybudování dobíjecích stanic na sídlištích a vůbec všude by bylo mnohem nákladnější, než stavět benzinky. Ty nabíječky musejí mít velký příkon, což je za současných cen mědi (trafačky, kabely) neskutečný náklad. A to by se cena mědi (nejen mědi) vyšvihla ještě výše. Navíc náklady na výrobu a zbudování všeho jsou také obrovské a je to pomalé. vývoj je mnohem rychlejší.
Následně by na elektřinu přešla silniční daň, jinak by stát nemohl udržet i tak bídný rozpočet, jaký máme nyní. No a pak jsou to obrovské příkony elektřiny, které musí někdo vyrobit a to buď v tepelných, nebo jaderných elektrárnách. EU chce ale zvyšovat procento vyrobené elektřiny z obnovitelných zdrojů. Jenže vody v řekách ubývá, v noci slunce nesvítí a tak snad jen vítr a biomasa. Nebo elektřinu někde skladovat na noc. Skladování energie je opět velmi nákladné. Stále vy optimističtí věříte, že je to správná cesta?
Já se spíše bojím politiků a jejich politických rozhodnutí, kdy to nařídí bez rozvahy, jaké to bude mít dopady na ekologii, finance a spotřebitele. A ještě to zakryjí zástěrkou, že to dělají pro nás, abychom se měli lépe a žili zdravěji v lepším prostředí.
Tak snad fanděme těm, co chtějí jezdit na vodík, aby jej vyrobili co nejlevněji a my jezdili i dále za korunu na kilometr a jen by se u benzinek vyměnilo palivo (možná i nádrže a podobně).