Ahoj v dodávce řeším spaní pro čtyři osoby, kdy postele chci mít napevno. Plánuji časté přejezdy, a nechci se trápit pořád s rozkládáním postelí. Postele mám v plánu udělat nad sebou. Jaké s tímto máte zkušenosti? Kolik místa je potřeba nad postelí, abych se zase netrápil v posteli s malou světlostí. Světlá výška v dodávce je 183 cm. Stačí nad postelí např. 60cm? Děkuji za rady a tipy. Pavel
sipadanČlen Přidáno
před 5 letAhoj,
to je hodně individuální ... co člověk to názor.
Minimum bývá dáno délkou od chodidla nad koleno plus pár centimetrů rezervy, abys mohl alespoň pohodlně pokčit nohy vleže směrem vzhůru, ale optimální světlá výška je zachována tehdy, kdy si může na posteli pokud možno sednout.
Pokud jsou horní postele pro děti, tak lze snížit nároky.
CibiČlen Přidáno
před 5 letStačí 60cm od matrace. Ale není to žádný komfort. Ideální je, když se můžeš posadit
Vyzkoušel jsem několik typů OA, s postelemi nad sebou, vypadalo to OK do chvíle než jsem začal zkoušet jít spát. Pocity byly podobné jako v ponorce když jsem si chtěl vyzkoušet jak v ponorce bydleli, no žádná olympiáda to nebyla, možná nouzovka na víkend OK, ale na cestování Evropou bych to já v mém věku nedal, ale ve dvaceti možná ano.
Dan LT35Člen Přidáno
před 5 letTaky nad tím teď dumám- prostor na výšku mám o stejných rozměrech jako Pavel803 a chtěl bych splnit dvě priority: postel, kde se můžu posadit a zároveň, aby se mi pod postel vešla horská kola (bez předních kol). Tak různě měřím a zatím mi to vychází tak, že pro kolo potřebuju min.90cm a pak ten zbytek zbyde pro rošt, matraci a mě. Což je nějakých 80cm. Všecko +/-, samozřejmě. To není nic moc, že jo?
Není kde to ošálit. Ještě možná stáhnout přední vidli u kola při transportu, tím by se něco ušetřilo. Ale je třeba aspoň nějaký prostor navíc, aby se to tam taky dalo strčit.
Chlapi a nevošli by dozadu tie (predpokladám 2ks) bicykle s demontovaným predným kolesom naležato? Volant pootočený a medzi bicykle cca 3cm molitan. Druhá možnosť je bicykle dozadu na nosič a prípadne krycia plachta na ne. Spánok (a posadenie sa na posteli) je podľa mňa vysoká priorita, s narastajúcim vekom ešte narastajúca.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Co pořád řešíte ideální je nosič kol , pokud nemáš sklopné postele . Do vestavby se to jinak nevejde a stále demontovat něco na kole je unavne potom jen skládací kolo ale ty nejsou cestovní.
CibiČlen Přidáno
před 5 letDík za tip, kvůli 10Kč to nebudu vyrábět :-).
allfaČlen Přidáno
před 5 letPřední kolo je venku i zpět během minuty. Dělám to na dvou kolech a není to žádné zdržení. Samozřejmě nesmíš zabrzdit s vyndaným kolem bez zarážky. Já jí nepoužívám, zatím jsem neměl problém.
Je furt lepší mít kola uvnitř auta i za cenu menšího nepohodlí. Klidně bych vyndával i zadní kolo, ale to by byl opravdu opruz.
No 5 kol tam asi opravdu nedáš, ale aspoň ty dražší.
Já jsem si auto stavěl sám a postel jsem přizpůsobil kolům.
Už jsme ale mimo téma postele nad sebou.
Upravil allfa dne 20.12.2018 14:50,
před 5 letWillik68Člen Přidáno
před 5 letlidi co závoděj a náhodou ztratí tu zarážku dávají nouzově mezi brzdové destičky desetikačku (nebo dvacku?, teď si nemohu vzpomenout, stačí vyzkoušet).
HatitiČlen Přidáno
před 5 letMno ....
.... klaustrofobie je jedna věc, kopulace další, ale nejdůležitější je si v pelechu sednout! Byť s trochu skloněnou hlavou. Jinak to opravdu není na dlouhé spaní ... (ani s paní!) :D
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
postele máme napříč, nad horní postelí pro děti máme cca 50cm, nad spodní cca 75cm. Mně to na sednutí stačí, jako herna pro děti ideální. Z horní postele je potřeba se skutálet, je tam trošku horší logistika v případě, že chce ten zadní vylézt dřív než přední. Měsíc jsme tam vydrželi bez problému.
Světlost kufru pod postelí cca 70cm. V kufru máme ližiny pro ukotvení držáku kol. Spodní postel byla na teleskopických nohách stavitelná po cca 2cm. Nikdy jsme to nepoužili, tak jsem nohy v rámci redukce váhy vymontoval. Konstrukce posteli jsou uchyceny na vodorovných nosnících karoserie. Ducato H3.
LumajrČlen Přidáno
před 5 letTaky si myslím, že je třeba si pohodlně sednout, nehledě na to, že při příčném spaní ještě může být třeba přelézt spící manželku... Já to vyřešil podélným spaním a nad postelí máme cca 92 cm. Pod ní taky, aby se mi tam vešla kola/koloběžky (se sundaným předním) také v podélném směru auta. (délku kufru je cca 155 cm). Takto jich dám do kufru pod postelí klidně všech 5 a ještě mám místo aj na nafukovací loď a další blbiny.