Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 zásuvka 50A v autě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

zásuvka 50A v autě

Poslední aktualizace před 5 let
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 5 let
nevím jestli je dobré kvůli tomuhle zakládat nové vlákno, ale nenašel jsem jiné, kam by se to hodilo. případně ať správci webu přesunou do vhodného místa.
v minulosti jsem zde na fóru zahlédl několik příspěvků na témata: jak připojit karavan k vozu s dostatečnou proudovou hodnotou, nebo jak připojit měnič s odběrem převyšujícím 15A. většinou šlo o propojení přes autozásuvku a zajištění dostatečné proudové hodnoty spoje.
jelikož i já jsem vlastníkem měniče s převodním výkonem 500W a nechce se mi jej chytat přímo na baterii s pomocí krokosvorek, hledal jsem vhodnou zásuvku. zároveň jsem tuto zásuvku chtěl použít k napojení nabíječe s proudem 20A. v minulosti jsem pokoušel štěstí s klasickou zapalovačovou zásuvkou se zesíkenou kabeláží, ale to samozřejmě nemohlo skončit dlouhodobým "úspěchem". postupně jsem odtavil čtyři vidlice a jednu zásuvku. nejslabším místem takového spojení se jeví pružina pod středovým kolíkem ve vidlici v kombinaci s pojistkou. v tomto místě pokaždé došlo k tavení plastů vidlic. pružina která tlačí středový kontakt a pojistku na protikontakt v zásuvce, není zrovna ideální vodič a při průchodu větších proudů se dokáže zahřát na slušnou teplotu. toto spojení bylo proto v delším časovém horizontu neudržitelné. hledal jsem proto kontakty pro rozebiratelný spoj. několik variant jsem nalezl v diskuzích, ale většinou se jednalo o samostatné kontakty a ne kmpaktní zásuvku. letos v létě jsem zabrouzdal i na stránky čínských prodejců a tady jsem našel to co splňuje mé požadavky: jednoduše rozebiratelný spoj ve dvou pólech s jednoduchým připojením na dostatečně silné vodiče, https://www.aliex...4c4dyu1ky5 . nenašel jsem nic co by použití těchto zásuvek bránilo a proto dávám dotaz na zdejší "radu starších (znalejších)": je něco proč tyhle zásuvka nedoporučit k použití v obytné vestavbě?
děkuji za rady
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let
Wago konektor by nevyhovoval?
Co jsivybral na Ali urcite bude fungovat v OA a podle me tomu nic nebrani ho pouzit.
Upravil hymer662 dne 14.12.2018 08:50, před 5 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Willik68 napsal:

nevím jestli je dobré kvůli tomuhle zakládat nové vlákno, ale nenašel jsem jiné, kam by se to hodilo. případně ať správci webu přesunou do vhodného místa.
v minulosti jsem zde na fóru zahlédl několik příspěvků na témata: jak připojit karavan k vozu s dostatečnou proudovou hodnotou, nebo jak připojit měnič s odběrem převyšujícím 15A. většinou šlo o propojení přes autozásuvku a zajištění dostatečné proudové hodnoty spoje.
jelikož i já jsem vlastníkem měniče s převodním výkonem 500W a nechce se mi jej chytat přímo na baterii s pomocí krokosvorek, hledal jsem vhodnou zásuvku. zároveň jsem tuto zásuvku chtěl použít k napojení nabíječe s proudem 20A. v minulosti jsem pokoušel štěstí s klasickou zapalovačovou zásuvkou se zesíkenou kabeláží, ale to samozřejmě nemohlo skončit dlouhodobým "úspěchem". postupně jsem odtavil čtyři vidlice a jednu zásuvku. nejslabším místem takového spojení se jeví pružina pod středovým kolíkem ve vidlici v kombinaci s pojistkou. v tomto místě pokaždé došlo k tavení plastů vidlic. pružina která tlačí středový kontakt a pojistku na protikontakt v zásuvce, není zrovna ideální vodič a při průchodu větších proudů se dokáže zahřát na slušnou teplotu. toto spojení bylo proto v delším časovém horizontu neudržitelné. hledal jsem proto kontakty pro rozebiratelný spoj. několik variant jsem nalezl v diskuzích, ale většinou se jednalo o samostatné kontakty a ne kmpaktní zásuvku. letos v létě jsem zabrouzdal i na stránky čínských prodejců a tady jsem našel to co splňuje mé požadavky: jednoduše rozebiratelný spoj ve dvou pólech s jednoduchým připojením na dostatečně silné vodiče, https://www.aliex...4c4dyu1ky5 . nenašel jsem nic co by použití těchto zásuvek bránilo a proto dávám dotaz na zdejší "radu starších (znalejších)": je něco proč tyhle zásuvka nedoporučit k použití v obytné vestavbě?
děkuji za rady


Ahoj.Jsou to letovací konektory a u nás je seženeš v modelářských prodejnách z různou ampéráží.Myslím si že se dají použít bez problémů.

Automatické sloučení 14.12.2018 07:50:
A na dodatečné propojení auta z karavanem jsem viděl toto - https://www.vapp....gK7VPD_BwE
Hasky
Upravil hasky dne 14.12.2018 08:50, před 5 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Wilík 68: ten konektor je zcela O.K.
Problém by bylo napětí přes 50V (bezpečné napětí) ale to my nedosahujeme, takže jedinej limit je proudová zatížitelnost.
A 50A je při 12V 50*12=600W čili na tento konektor lze pověsit až 600W měnič.

Pro větší konektorový výkony používáme konektory XT 60 nebo XT 90. Pro "klasiku" (do 50A) konektory T-Dean. Dřív i MP-JET a jiné modelářské zlacené variace.
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 5 let
díky za reakce. myslel jsem si že tyhle zásuvky budou v pohodě, ale pro jistotu jsem chtěl znát názor ostatních. už je mám doma a montoval jsem lisováním s dodatečně i letováním. jen bych rád upozornil případné zájemce, kteří by je chtěli použít také, pozor na barvy pouzdra. myslel jsem že si dám černou jako zásuvku do auta a červenou jako protikus a ouha, chybička se stala. jsou trochu jinak tvarované a nejdou k sobě. přikoupené další červené jsou v pohodě. takže z toho asi plyne že červené patří k červeným, černé k černým a šedé k šedým. pro příště už budu chytřejší. parametrově jsou jinak shodné.
ještě jednou díky za bleskové reakce
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 5 let
Já v letadélkách používám pouze konektory xt. 30,60,90,150 :)

Dobrý třeba je, že k xt60 se dělá pěkný panelový úchyt.
https://www.ebay....1802682439
P
petrazlatkaNováček
Přidáno před 5 let
Prostředkem pružinky uvnitř vidlice jsem vedl na obou koncích připájený měděný kablík navolno, aby pružinka pružila a proud šel přes kablík a nehřál pružinku.
Dělal jsem prodlužovák na kompresor na nafukování gumového člunu. Po nainstalování kabílku již vidlice (zástrčky na 12v)neodcházejí. Předtím jsem jich také
několik utavil.
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

petrazlatka napsal:

Prostředkem pružinky uvnitř vidlice jsem vedl na obou koncích připájený měděný kablík navolno, aby pružinka pružila a proud šel přes kablík a nehřál pružinku.
Dělal jsem prodlužovák na kompresor na nafukování gumového člunu. Po nainstalování kabílku již vidlice (zástrčky na 12v)neodcházejí. Předtím jsem jich také
několik utavil.



Pokud je řeč o zástrčce autozapalovače, tak já jsem to vyřešil po pár pokusech podobně, prostě jsem pojistku s pružným plíškem překlenul přiletováním kousku lanka. Čudlík se potom sice něvyouvá moc ochotně, ale to jsem nakonec pojistil dvěma pružinkama zvenku na zástrčce a dvěma očkama po stranách zásuvky v kufru, kam je zaháknu a tím zajistím nepovysunutí zástrčky a větší přítlak na čudlík. Vedení mám od zástrčky do přívěsu i v autě od baterky do zásuvky v kufru 6mm2 a jištění tuším 50A.

Rozhodně netvrdím, že je to takhle ideální a nechci nikoho navádět, ale jsem zastáncem zapalovačový zástrčky z důvodu kompatibility pro případ připojení přívěsu k jinýmu autu (jen s omezením, že bych nemohl zapnout svůj samodomo booster v přívěsu pro rychlejší dobití za jízdy).
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 5 let
Ten TX 60 s tím panelem je super.Já to vůl vyráběl...
bambulabambulaČlen
Přidáno před 5 let
Co se týče konektorů, doporučuji se podívat na:

http://rc.305.cz/...2012030005
http://rc.305.cz/...2014090003

modelářské silové konektory běžně přenáší desítky i stovky ampér při napětí, které odpovídá 12V akumulátoru a jsou na takovéto proudy konstruované.

Je třeba si uvědomit, že takovéto proudy spolehlivě zapálí jakýkoliv hořlavý materiál a poddimenzované kabely nebo konektory nejsou dobrou věcí k experimentování. Nejlepší konektor je připájené oko, šroub a matice.
Katka a Vlasta
G
gutČlen
Přidáno před 5 let
Podobné konektory jako máš z ebay jsou použity na připojení baterií na průmyslové myčce na podlahu.

https://www.aliex...4c4dyu1ky5

Používají se každý den, po ukončení práce se připojí na baterie nabíječka konektor vydrží poměrně dlouho pro delší výdrž připáskuju konektor k drátu nebo se dá koupit držátko.

Také jsem viděl tuto zásuvku v katalogu u Elitu.

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
allfaallfaČlen
Přidáno před 5 let
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 5 let
Ja pouzivam ty Konektory jak popisuje Gut, vyrabeji se ve 4 barvach a kazda barva je na jine zatizeni proudem od 50 do 400A, dva stejne stekry
se vzdy daji zapnout do sebe (stejnobarevne) aniz by se dali obracene prepolovat, kabely se letuji zvenku do zdirky s nozovym kontaktem a potom
se jen zacvaknou do stekru, stekr ma 2 otvory na prisroubovani stekru jako zasuvku,ja mam tyhle stekry vsude ve voze- na solarech, na el. Rampe
na horska kola, na navijaku u traileru, a i vyvod z Baterrek v pripade startovaci pomoci kabelem. je to prakticke, protoze me staci pro vsechny tyto
zasuvky jeden prodluzovaci kabel.
Discoverfun
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Willik68, hymer662, hasky, Karel Prokop, dracekvo, petrazlatka, Bery, bleriot11, bambula, gut, allfa, Discoverfun

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,658,685 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22056 sekund | Průměrně za: 0.22056 (0) sekund | Dotazy: 107 | Použitá paměť: 2.08MB/2MB