Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 o LiFePo4 bateriích: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

o LiFePo4 bateriích

Poslední aktualizace před 5 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Protože LifePo baterie doznávají už opravdu masového rozšíření, zakládám toto vlákno kde si budeme sdělovat důležité informace a novinky.
Toto vlákno slouží hlavně pro majitele LiFePo baterií.
Ti co o pořízení uvažují, nebo ještě neví = bude užitečné spíš vlákno v sekci elektro s názvem: jakou baterii? Olovo nebo LiFePo?

V příloze je jednoduchý soubor v PDFku, kde jsem shrnul svoje nejnovější poznatky o provozování baterek v zimě, novějších typech nabíječů a náhradě za oblíbený voltmetr Cellog.
LiFePo baterky používají hlavně v zimě kempující uživatelé, ale jeho trvalé nabíjení má přeci jen určitá omezení.
Proto si je ve věstníku krátce popíšeme.
Také jsem se rozhodl pustit na veřejnost některé tipy a triky z naší kuchyně, protože z praxe vím, že nikdo jiný to nedělá.
Takže až to začnou ostatní dodavatelé lithia nabízet, tak víte odkud vítr :) fouká,....

Samozřejmě pokud budete mít dotazy, budu se snažit je zodpovědět.
Upravil Fun dne 16.07.2019 15:07, před 5 let
Karel Prokop Připojili následující soubor:
lifepo4_vestnik.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 438 stažení]
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
tak mi sem vletěl šotek: (pro ty co si to už stáhli) v sekci o Cellogu a rozdílu napětí článků mi ulítla desetinná čárka.
zjednodušeně platí:
- pokud se rozdíly mezi články pohybují v tisícinách voltu - je to super
- pokud se pohybují v setinách voltu - je to v pořádku
- pokud se pohybují v desetinách voltu - je třeba je znovu srovnat (přeformátovat, vybalancovat)

díky Honzovi (nick HH) za pomoc, že si toho všimnul.
Už jsme psal Mírovi (FUN) aby sem vložil opravený PDF dokument (mě to už nejde prohodit)
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 5 let
Zdravím, přílohu jsem aktualizoval.;)
Fun
Smile
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
LiFePo4 bateriích
Mám dotaz na odborníky , napadlo mne co tak použít u elektro mobilu větší napětí 3.až 6.ti násobek voltů a zpětně je zase odčerpávat směrem dolu na těch 36.V . Těch 12V mi připadá strašně málo i pro krouticí moment než je výkon větší u 24V -36V atd. mám na mysli obyčejný elektro motorek "jako příklad " Jsou přece měniče opačného charakteru a tím by se dosáhla zásoba energie atd.
Možná se pletu , může mi to někdo objasnit - stručně logicky ? Edisona jsem moc nemusel ale on s tím začal , Tesla je pro mne víc a více dokázal .(y)
Možná by se to dalo uplatnit jen jako zásoba energie v obytkách .
Žijeme jen jednou.
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Herman napsal:

LiFePo4 bateriích
Mám dotaz na odborníky , napadlo mne co tak použít u elektro mobilu větší napětí 3.až 6.ti násobek voltů a zpětně je zase odčerpávat směrem dolu na těch 36.V . Těch 12V mi připadá strašně málo i pro krouticí moment než je výkon větší u 24V -36V atd. mám na mysli obyčejný elektro motorek "jako příklad " Jsou přece měniče opačného charakteru a tím by se dosáhla zásoba energie atd.
Možná se pletu , může mi to někdo objasnit - stručně logicky ? Edisona jsem moc nemusel ale on s tím začal , Tesla je pro mne víc a více dokázal .(y)
Možná by se to dalo uplatnit jen jako zásoba energie v obytkách .


Energie je ve W nebo J a každý druh baterie má schopnost nějaké množství energie pojmout na jednotku objemu nebo váhy. Tzn. např. energie v 10Kg Lifepo je uložená stejná nezávisle na celkovém napětí a řazení článků.
PS: nevím jestli jsem ti pomohl - možná si ten dotaz zkus po sobě přečíst :)
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

JardaK2 napsal:

Citovat

Herman napsal:

LiFePo4 bateriích
Mám dotaz na odborníky , napadlo mne co tak použít u elektro mobilu větší napětí 3.až 6.ti násobek voltů a zpětně je zase odčerpávat směrem dolu na těch 36.V . Těch 12V mi připadá strašně málo i pro krouticí moment než je výkon větší u 24V -36V atd. mám na mysli obyčejný elektro motorek "jako příklad " Jsou přece měniče opačného charakteru a tím by se dosáhla zásoba energie atd.
Možná se pletu , může mi to někdo objasnit - stručně logicky ? Edisona jsem moc nemusel ale on s tím začal , Tesla je pro mne víc a více dokázal .(y)
Možná by se to dalo uplatnit jen jako zásoba energie v obytkách .


Energie je ve W nebo J a každý druh baterie má schopnost nějaké množství energie pojmout na jednotku objemu nebo váhy. Tzn. např. energie v 10Kg Lifepo je uložená stejná nezávisle na celkovém napětí a řazení článků.
PS: nevím jestli jsem ti pomohl - možná si ten dotaz zkus po sobě přečíst :)


Takže napětí ve Volt. na tu úsporu energie Ah nebudou mít vliv , ale na výkon elektro motoru asi ano. Jako příklad 12V sarter je slabší než 24V u nákladního vozu.
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
jestli jsem pochopil otázku:
Vyšší napětí = vyšší účinnost. Jasně, elektro auta mají baterii až 300V Ss. To by měl Tomík Edisonů radost (zastánce stejnosměrné el.energie). Ale ta stejnosměrná frakce se musí elektronicky rozestřídat a motory jsou střídavý (3x taková účinnost než klasika Ss komutátor) tam by zase zajásal náš chorvatský skoro-krajan Nikola Tesla (vynálezce a propagátor střídy).
36V mají typicky elektrokola (bezpečný napětí). Ale motory jsou taky stříďáky.
Do obytek to nejde, protože Li-Ion mají blbý napětí (3čl. jsou málo a 4čl. je moc).
Typicky - LiIon má 4,1V, LiPol má 4,2V a naše LiFePo má 3,6V. Vše čtyřčlánek. Ještě lze LTO = Lithium Titanát (2,4V/čl) ale to je moc drahý.

Nevím jestli jsem správně odpověděl, ale otázka byla formulovaná dost nejasně.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

jestli jsem pochopil otázku:
Vyšší napětí = vyšší účinnost. Jasně, elektro auta mají baterii až 300V Ss. To by měl Tomík Edisonů radost (zastánce stejnosměrné el.energie). Ale ta stejnosměrná frakce se musí elektronicky rozestřídat a motory jsou střídavý (3x taková účinnost než klasika Ss komutátor) tam by zase zajásal náš chorvatský skoro-krajan Nikola Tesla (vynálezce a propagátor střídy).
36V mají typicky elektrokola (bezpečný napětí). Ale motory jsou taky stříďáky.
Do obytek to nejde, protože Li-Ion mají blbý napětí (3čl. jsou málo a 4čl. je moc).
Typicky - LiIon má 4,1V, LiPol má 4,2V a naše LiFePo má 3,6V. Vše čtyřčlánek. Ještě lze LTO = Lithium Titanát (2,4V/čl) ale to je moc drahý.

Nevím jestli jsem správně odpověděl, ale otázka byla formulovaná dost nejasně.



Oběma dík za vysvětlení .(y)
Žijeme jen jednou.
patapataČlen
Přidáno před 5 let
Možná by stálo za to připomenout, že Lixxx baterie obecně nemají rádi zimu a taky nemají rádi vedro. U nabíjení zmrzlé baterie bych se bál nedefinovaných problémů .. baterie se při ohřívání bohužel neohřívá jako celek, ale postupně z vně dovnitř. Při užívání v tomto stavu můžeže dojít k nějakému fatálnímu problému. Pokud je baterie již zmrzlá, tak postupně ohřát a poté začít používat.
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let
2 Herman: Jen doplním vyšší napětí při stejném příkonu znamena menší proud a tim padem menší ztráty a proto ta vyšší účinnost. Každá transformace napětí je ze ztrátami a navic vyžaduje další zařízení například měnič.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
přidám zkušenosti z naší kuchyně. My se od začátku rozhodli instalovat pouze LiFePO baterie od Victron Energy.

Důvody:

1. Baterie jsou SMART = v telefonu, vidím napětí celé baterie i každého článku a vidím i teplotu baterie. Spojení je přes bluetooth. Nemusím tedy vymýšlet další měření a zařízení.

2. BMS od Victron Energy hlídá "úplně všechno". Pokud se děje něco, co baterií nesvědčí, BMS to ukončí. Např. pokud teplota klesne pod 5st.C, BMS do baterie nepustí vůbec nic. Tato limitní teplota jde sice v nastavení upravit, ale rozhodně to nedoporučujeme. Navíc úpravou končí záruka.

3. Bohaté zkušenosti Victron Energy jsou pro mě zárukou, že to bude fungovat.

Konkrétní zkušenost: 160Ah LiFePO4 + 450Wp solár: 4 dny na horách,každý den cca 5 hod.televize, baterie stále plně funkční a na článkách po čtvrtym dnu 13.21V -tak asi po dlouhé době smysluplná investice která se opravdu vyplatí,měl jsem tam dříve 140 ah gelovku a za 1,5 dne KO v našem režimu.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

JardaK2 napsal:

2 Herman: Jen doplním vyšší napětí při stejném příkonu znamena menší proud a tim padem menší ztráty a proto ta vyšší účinnost. Každá transformace napětí je ze ztrátami a navic vyžaduje další zařízení například měnič.



Už je mi to jasné oba jste to vysvětlili co a jak funguje že se to musí přeměnit zase na střídavý proud + to vyšší napětí hraje také svoji roli .Asi se to nedá jinak obejít fyziku neodrbeme.
Žijeme jen jednou.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Karel Prokop, Fun, Laky, JardaK2, pata, Tomas Brabec

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,029,900 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27409 sekund | Průměrně za: 0.27409 (0) sekund | Dotazy: 100 | Použitá paměť: 2MB/4MB