Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prémiová nafta.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prémiová nafta.

Poslední aktualizace před 4 roky

Anketa: Jakou máte zkušenost s prémiovou naftou ?

    Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. [27/52]52 %
    Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. [20/52]38 %
    Nevím, ještě jsem nezkoušel. [5/52]10 %
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

misus napsal:

pro bob7373

par let sem v servisech delal (fiat,alfa,skoda,ford) a ver tomu ze nic extra se tam nedeje.

nalepka autorizovaného servisu neznamena ze to bude lepsi nez u Tondy od vedle !

moh bych ti povyprávět ale nebavi me to psat.

optimismus je jen nedostatek informací:(
Mechoš který vezme olej ze skladu jen těžko zhodnotí kvalitu oleje a jeho původ - ten je u autorizáku garantován, pochopitelně si na něm přirazí stejně jako každý - když jsou na trhu stejné oleje, tedy skoro, ale když jsi pracoval v autorizáku jistě víš jak se postupovalo, když si klient donesl v záruční době svůj olej...:D I ta garance, ža tam je to co má být má svou cenu.
Z důvodu, ochrany těch , kteří tu hledají znalost jsem prohrabal archiv a našel měření opotřebení, která jsem nechal provádět na svůj náklad ze zvědavosti. Ze známých důvodů nebudu uvádět značky ani skutečné ceny použitých komponent, ale ceny budou ve správném poměru.poměr město - dálka 3/7 u všech výměn.Filtry oleje MAN, vzduchu viz text.

Výklad:
Obrázek 2. - 3 výměny
Do první výměny olej za 100 Kč dle specifikace výrobce motoru, filtr vzduchu střední kvalita, nafta běžná u značkových pump
Do druhé výměny - olej za 200Kč - zřetelné snížení pevných částic v oleji, filtr vzduchu pečlivě vyfoukán kompresorem po první výměně, nafta prémiová - snížení sazí v oleji, snížení spotřeby o cca 5%. Křemík cizí = prach - snížená účinnost vyfoukaného filtru.
Do třetí výměny Olej za 310Kč lehkoběžná varianta pro úsporu paliva - další snížení pevných částic=opotřebení kromě cínu - asi axiál? nevím. Filtr vzduchu levný - nový levný filtr je stejně účinný jako kvalitní vyfoukaný, nafta co nejlevnější - jedna tryska na výměnu, ostatní na vyčištění - nebylo provedeno, zkusil jsem doporučené chemické nářadí do další výměny
Obrázek 1 čtvrtá výměna
Do čtvrté výměny - olej za 260Kč, mírné zvýšení částic bez podstatného vlivu na opotřebení, do běžné značkové nafty dáváno chemické nářadí - obsah sazí v oleji se skutečně snížil nicméně bylo provedeno vyčištění trysek a výměna jedné.
Takových protokolů mám poměrně dost.
K tomuto je třeba si uvědomit, že měření bylo prováděno na atmosferickém komůrkovém dieselu s obrovskou životností, u výkonově napnutých turbomotorů jsou rozdíly v opotřebení u levných/ dražších olejů mnohem větší, zvlášť u turba, kdy u levnějších variant s nižší tepelnou odolností (která samozřejmě vyhovuje normě tak jako celý olej) při vypnutí motoru po zatížení dochází ke zničení ložisek turba.
Moje zkušenost - minimální požadavek normy splní i ty levné oleje seriozních míchačů na kterých je norma uvedena. Dražší oleje mají evidentně laťku o dost výš. Tzn. podle mě nepoužívat levné oleje u zatěžovaných motorů s požadavkem na spolehlivost motoru v řádu statisíců km. Levné spíš na malý nájezd nebo častější výměna- ale to je pak úspora v pr..achu:(Taky je třeba se zajímat o původ oleje, kde byl olej vyroben a pro jaký trh je určen, např stejný olej pro německý trh je levnější než olej pro český trh)
Upravil bob7373 dne 14.12.2018 20:55, před 5 let
bob7373 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
misusmisusČlen
Přidáno před 5 let
No moc si me nepochopil.
Mechos nejspis nebude resit kvalitu oleje ze skladu (i kdyz o tom klidne muze vedet vic nez ty nebo ja)
spis sem reagoval na to ze si des pro jistotu do autorizaku jak jsi psal a pak dopadnes jako spousta lidi s nevymenenym olejem a jen vypulirovanym olej filtrem a zaradis se mezi spokojene platici zakazniky,takze kde je ta jistota kvality ?

Proste delaj tam taky jen lidi ....
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
Promiň auta jsem opravoval od 1986, setkával jsem se s různými týpky, ale málokterý to uměl řešit a max 1 ze 100 věděl něco o tribotechnice, ono se to od nich ani nechce.
Jistě že dobrý soukromník může být lepší, ale záruku nepokryje. Pokud jsi prošel tolik autorizáků, asi se to tam tak dělalo, já si pro nové auto nevybral ten nejbližší, ale ten, který umí, a já to poznat umím. Pro starší auto je spousta dobrých dílen (i autorizáků ne drahých), mám to štěstí že jednu, dvě znám, ale pak cenu neřeším, chci mít jen auto v pořádku. U nového je to 5 let jasné, u staršího jdu tam kde to umí. Pro Tvou informaci u pětkového BMW v reichu taky neměnili v autorizáku filtr olejových par takže přetlak vyfoukl těsnění turba a taky neříkám, že se to děje v německých autorizacích běžně. Problém je že mechanik v autorizáku aby mohl dělat musí absolvovat řadu školení, cca 100000, ročně, dneska chce mechanik nástup 15 - 20 tisíc čistého, náklady na dílnu, SW HW...ne každý autorizák to dá. Po žaškolení roste sebevědomí a když majitel nepřidá mechoši utíkají do soukroma, většinou je to nic moc dělají všechny značky a učí se metodou pokus omyl kterou platí zákazníci, i takový obraz se dá nakreslit. Tak to radši autorizák, s garancí a vyšší cenou. Ono stačí si najít slušný servis.
P
paragČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

bob7373 napsal:

Promiň auta jsem opravoval od 1986, setkával jsem se s různými týpky, ale málokterý to uměl řešit a max 1 ze 100 věděl něco o tribotechnice, ono se to od nich ani nechce.
Jistě že dobrý soukromník může být lepší, ale záruku nepokryje. Pokud jsi prošel tolik autorizáků, asi se to tam tak dělalo, já si pro nové auto nevybral ten nejbližší, ale ten, který umí, a já to poznat umím. Pro starší auto je spousta dobrých dílen (i autorizáků ne drahých), mám to štěstí že jednu, dvě znám, ale pak cenu neřeším, chci mít jen auto v pořádku. U nového je to 5 let jasné, u staršího jdu tam kde to umí. Pro Tvou informaci u pětkového BMW v reichu taky neměnili v autorizáku filtr olejových par takže přetlak vyfoukl těsnění turba a taky neříkám, že se to děje v německých autorizacích běžně. Problém je že mechanik v autorizáku aby mohl dělat musí absolvovat řadu školení, cca 100000, ročně, dneska chce mechanik nástup 15 - 20 tisíc čistého, náklady na dílnu, SW HW...ne každý autorizák to dá. Po žaškolení roste sebevědomí a když majitel nepřidá mechoši utíkají do soukroma, většinou je to nic moc dělají všechny značky a učí se metodou pokus omyl kterou platí zákazníci, i takový obraz se dá nakreslit. Tak to radši autorizák, s garancí a vyšší cenou. Ono stačí si najít slušný servis.


Po přečtení článku jsem nenašel žádnnou souvislost s prémiovou naftou.
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
Omlouvám se, ale asi bych měl reagovat. Je potřeba to opravdu číst v souvislostech a trochu znát i ostatní příspěvky - odpovídal jsem pouze na vyjádření ohledně olejů od jiného přispěvovatele, které bylo podle mě zavádějící, takže nejen já...;)
Pokud máš problém že se občas diskuze rozšíří o související témata je to obvyklé v každém fóru, nebo to nečti. Pokud bys k tomu tématu měl kromě pocitů patřičnosti či nepatřičnosti nějaký konkrétní poznatek - měření, či jiné konkrétno, tak to myslím každý ocení. Hezký den.
Upravil bob7373 dne 15.12.2018 14:34, před 5 let
badbadČlen
Přidáno před 5 let
zdravím vás můj pohled.
Nafta je pro tepelný stroj zdroj energie hlavně její kvalita. pracuji s motory už několik desítek let. pár zkušeností. Pán natankoval po cestě na Moravu u nějaké neznačkové pumpy naftu Byl to Sharan 1,9 ještě s rotačním čerpadle po 50 km volal ať ho odtáhnu. začal mu silně kouřit motor bez výkon, po rozebrání propálený píst a do bloku vypálená drážka jak po autogenu, zadřený vstřik a zbývající přidřené. Výměna motoru. Důvod špatná nafta
Když se začaly dávat vstřiky ovládané piezo tak bylo běžné jejich zadíraní. Nejvíce se zadíraly na shel naftu. Reklamace byly velice složité a výrobce LR to nechápal. Ti co jezdily na vervu či agip, bp tak nebyl problém. Když tankuji v zahraničí A, D, I.FR tak nájezd je taky větší, akceleraci nedovedu posoudit.
Po rozebrání motorů které jezdí na premijová paliva je patrné , že nánosy karbonu na pístech je výrazně menší.
Osobně tankuji taky vervu a u pump s velkou výtočí, pokud vezmu ONO, či euroolej tak jen přidám VIF. po těchto zkušenostech mám u všech spotřebu o cca 8-10% menší dle dlouhodobých zápisů.
Co se týče olejů. každý výrobce motorů má svá specifika čili normy pro oleje VW 506 01 507 00 atd fiat 9.55535- renault RN, ford . jsou to oleje přesně svým složením pro dané motory. Současné technologie ložisek a komponentů chtějí přesně své. SAE norma vystihuje jen teplotní provozní podmínky pak jsou další normy ACEA a API .
takže podle motoru a doporučení.
Zkušenost, že tam naleji něco , ten motor to vydrží, jenže po rozebrání je to opravdu poznat. Opotřebení ložisek, vaček, zdvihátek atd. Životnost je pak opravdu menší.
Za mě přesně olej dle normy výrobce pro daný motor.
Dotknu se ještě posledního tématu. Výměny oleje v servisech. Stav kdy jsem si udělal moc nepřátel při kontrolách servisů. Praxe taková, že mechanik přijel s odsávačkou odsál něco přes otvor na měrku a dolil litr či dva umyl filtr oleje a měl vyděláno. Dokazování je těžké , protože olej se považuje za vyměněný když je v něm max 30% starého když se udělá rozbor. Hlavně kal a nečistoty co se drží dole tam zůstávají.
Tak jen něco ze zkušeností, Je to na dlouhé povídaní. Pokud auto měníte co 3 roky tak to z určitostí vydrží. Pokud jezdíte pro radost a tyhle přízemní věci kolem provozu vás nezajímají pak přeji příjemné cestování.
Bad
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Nedá mi to a budu se opakovat. Mám od kamaráda z bývalého Výzkumného ústavu paliv a maziv info o kvalitě nafty a to takové, že toto palivo se u ČS různých značek liší v podstatě jen přidanými aditivy. Dokonce tvrdí, že na tom nejsme nijak špatně ani v konkurenci se zahraničím. Jedině kde je výrazně lepší nafta je někde snad ve Finsku, Norsku nebo tím směrem a konkrétní značku si také nepamatuji. Jeho tvrzení není tipu jedna paní povídala, ale je podloženo rozbory PHM po celé Evropě a nemám sebemenší důvod tomu nevěřit.
Z vlastní zkušenosti vím o motorech které, jezdí delší dobu na čistý rostlinný olej, topný olej atd. takže pochybuji, že by to mělo u starších dieselů nějaký zásadní vliv na životnost. Dokonce i já sám jsem jeden čas jezdil jen ze zvědavosti s O1 1,9 TDI na čistý rostlinný olej a to auto dodnes jezdí a má najeto 330k km bez jediné závady na palivové soustavě. A takové příhody, jako že po 50 km jízdy na nekvalitní naftu se propálil píst tak tomu už vůbec nevěřím.
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 5 let
No on je opravdu rozdíl mezi starými a moderními motory . Ty staré sežerou ledasco i olej z Mc Donalda. Nové (CR) jsou výkonější, úspornější, sofistikovanější a tím pádem i náročnější na kvalitu paliv a maziv. Opravdu nelze srovnávat 20 a více let starý diesel s motorem plnícím Euro 6. Do starších dieselů se například běžně přidává do nafty trocha benzínu, kvůli startování v zimě. Zkuste si to u moderního motoru a brzy zapláčete .....
Mě osobně prémiová nafta funguje minimálně tím, že se mi zaplatí na nižší spotřebě, takže v důsledku dražší není, to mám změřeno.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Jen pro naši informovanost jsem po dlouhé době kontaktoval svého již dříve uváděného kamaráda s dotazem jak je na tom v současnosti kvalita nafty + prémiová nafta. Zkopíroval jsem vám jeho odpověď. Znovu podotýkám, že je to člověk který provádí rozbory PHM, olejů atd.

Ahoj Tomáši,
……………………………………….
Co se týče vašich diskuzí v karavanclubu, bez jakéhokoli mlžení, situace je následující:

V České republice je více než 7000 čerpacích stanic, větší polovina je kryta státním (ČOI) monitoringem kvality a za poslední léta šla kvalita extrémně nahoru. Zaznamenáváme neshody v kvalitě v řádu 1 – 2%, v drtivé většině se jedná o ne příliš závažné neshody. Je to obrovský rozdíl oproti situaci cca před 8 lety, kdy se překračovalo 8%. To je ale soulad s normou ČSN EN 590, která je poměrně benevolentní v mnoha ohledech.
Rafinérie obecně jedou na hraně normy, aby co nejvíce zvýšili svůj provozní zisk. V Čechách je to ale docela markantní, vždy se polepší po nějakém průseru, ale pak se volně vracejí k limitu. V zahraničí je to dost podobné, ale existují světlé výjimky.
V poslední době je značný bod zájmu aditivovaná paliva – to je v současné době ten největší rozdíl v kvalitě. Čerpadláři již nemíří pouze na normu, ale i na takzvaný Worldwide Fuel Charter, což je takové zbožné přání výrobců automobilů. Nejpřednější vlastnost je detergence (čistící vlastnosti), a právě tam jsou rozdíly nejvíce vidět. Zkoušky jsou ale děsivě drahé, jelikož se vše jede na zkušebních, ale reálných motorech.
Není to žádný podvod, doopravdy to funguje a velmi dobře. Pokud se člověk o auto dobře stará, netankuje sračky, pak ten rozdíl po přechodu na aditivované palivo může, ale také nemusí pocítit. Motor se nečistí skokově, ale postupně, což nemají smysly člověka šanci rozlišit. U velmi zaneseného motoru však přechod může být velmi citelný – máme s tím velké zkušenosti.
Povídky o tom, jak člověk natankuje v zahraničí a pak mu auto jede lépe a má nižší spotřebu, se částečně zakládají na výmyslech lidí a částečně právě na aditivaci – v Čechách jezdí k TankOno nebo Unicornu, pak natankují v Německu u BP, Aralu nebo u Shellu (protože jim nic jiného ani skoro nezbyde), auto se částečně vyčistí a pak lépe jede.
Rady jsou následující:
Vyhnout se tankování na pochybných veřejných čerpacích stanicích, úplně se vyvarovat tankování na neveřejných ČS a těch s vymezeným přístupem – tam kvalita není vůbec kontrolována a existuje předpoklad, že se tam splachuje naprosto všechno. Ne náhodou má ČR asi desetkrát větší spotřebu formových olejů (velmi podobné naftě) než může dedikovaný průmysl reálně spotřebovat, nebo kam beze stopy mizí tisíce litrů upotřebeného transformátorového oleje.
Alespoň každou čtvrtou nádrž tankovat prémiové palivo (s aditivací) – např. u Shellu, Benziny, v zimě je dobré při cestě na hory vzít OMV MaxxMotion Diesel.
Znáš Pečeť kvality? Tankuj jen na čerpačkách zařazených do tohoto programu.
U renomovaných ČS typu Shell je aditivace již v základním produktu, ale není v takové koncentraci, aby motor kompletně vyčistila, pokud předtím jezdil na nějaký hnus. Je tam taková úroveň, aby motor udržela čistý. Prémiová paliva pak mají za úkol vyčistit i špinavý motor.
Dodatečná aditivace do nafty rovněž funguje velmi dobře, ale jen od spolehlivých výrobců, např. VIF Super Diesel Aditiv. Rozhodně se vyhnout všem nanotechnologiím a podobným ptákovinám typu ferrocen – to v naftě být nesmí, zlikviduje ti vše, co je za motorem (DPF, katalyzátory).
Nepřidávat nikdy nic do motorového oleje kromě něho samotného.

Měj se pěkně a hezké Vánoce.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Dekuji vsem za ucast v prinosne diskusi ohledne premiove nafty. Zkusenosti jsou zhruba jedna ku jedne, ale vliv ma zrejme vice okolnosti. Budu zkouset dal a podelim se o vysledky.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
to Bad -zkušenosti s Vervou jen dobré najeto 85000, motor začal jít tvrdě, trysky rozhozené30 - 40%. Po vyjetí 3 - 4 nádrží Shelu V-Power se to změnilo, jedna tryska do 15%. Verva je mazivější, zřejmě trošičku víc katbonuje, stačilo by asi i nějaké chemické nářadíS naftou je to jak s oleji, to co vylepšuje vlastnosti jsou aditiva, základ je +- podobný.
Vliv má i konstrukce vstřikování Delphi je jiné než Continental nebo Bosh - něco je blbuvzdornější, něco choulostivější;)
To Tomik Kralů - Na rozboru oleje je jasně vidět jak palivo funguje v reálu, to co jsi psal máš potvrzeno v mém příspěvku, v podstatě píšem to samé, čemuž v touze po snadné úspoře zde nikdo nevěří:D
Ale je to každého boj;)
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky
Není o to premiové naftě, ale benzínu, i tak je to zajímavé:

https://www.autor...-prekvapil
C
CaratNováček
Přidáno před 4 roky

Aluman napsal:

@Aluman - Není o to premiové naftě, ale benzínu, i tak je to zajímavé:

https://www.autor...-prekvapil


To je článek z roku 2015?
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky
A to něčemu vadí?Wink
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 4 roky

JiPe Highlanders napsal:

@JiPe Highlanders - Dekuji vsem za ucast v prinosne diskusi ohledne premiove nafty. Zkusenosti jsou zhruba jedna ku jedne, ale vliv ma zrejme vice okolnosti. Budu zkouset dal a podelim se o vysledky.

Ahoj,
kdysi jsem tribotechniku vyučoval, tak snad něco o tom ještě vím. Skutečně se vyplatí alespoň jednou za čas natankovat tzv. prémiovou naftu. Na druhou stranu, pokud někdo netankuje u pochybných čerpacích stanic a se svým autem nenajíždí stovky tis. km, nemusí za celou dobu, co vlastní auto, nic poznat. A myslím si, že zrovna u majitelů obytných aut se většinou nebude jednat o ty stovky tis. Km.
Mohu doporučit ale jinou možnost. Používám již delší dobu výše zmiňovaný "VIF Super Diesel". Sice stoprocentně nenahradí rozdíl mezi normální a prémiovou naftou, ale takto aditivovaná nafta se k té prémiové hodně blíží. Má to ovšem citelný finanční efekt. Rozdíl v ceně normální a aditivované nafty je mnohdy vyšší než 2 Kč. VIF se dávkuje (u většího balení) v poměru 1: 1000 a vyjde na 0,30 Kč/litr nafty.
Na svém obytném autě mám už najeto 250 tis. km. Měním olej po cca 20 tis. km a mezi výměnami olej nedolévám.
VIF zvítězil v řadě nezávislých testů.
Pepa
S
sarikČlen
Přidáno před 4 roky
já při každém tankování přidám do nádrže panáčka motorového oleje T2, dělám to roky a motory v pohodě celkově se vše lepší maže, čili čerpadlem počínaje přes trysky a motor
Macek2Macek2Člen
Přidáno před 4 roky

sarik napsal:

@sarik - já při každém tankování přidám do nádrže panáčka motorového oleje T2, dělám to roky a motory v pohodě celkově se vše lepší maže, čili čerpadlem počínaje přes trysky a motor


Na starších motorech bez DPF tím opravdu nic nezkazíš, ale ani nepolepšíš. Na novějším motoru s DPF ale už kazíš, protože z toho oleje se ti postupně v DPF nanášejí nespalitelné zbytky a zkrátí životnost filtru. Proto se používají v motoru speciální oleje (bezpopelné) pro motory s DPF (jsou na to různé specifikace).
Zajímavost je, že biosložka v naftě (MEŘO) má jedinou dobrou vlastnost a to, že podstatně zlepšuje mazivost nafty. Ostatní vlastnosti MEŘO jsou na pendrek,
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,874,764 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30225 sekund | Průměrně za: 0.30225 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.33MB/4MB