Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prémiová nafta.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prémiová nafta.

Poslední aktualizace před 4 roky

Anketa: Jakou máte zkušenost s prémiovou naftou ?

    Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. [27/52]52 %
    Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. [20/52]38 %
    Nevím, ještě jsem nezkoušel. [5/52]10 %
T
tomas86Člen
Přidáno před 5 let
Netvrdím, že tam biosložka neni, ale že ji nevyrábí babiš. Tentkrát, když s tim začínali, tak jí měli snad vozit od někud ze severu. Pokud se pletu, nebo se něco změnilo, rád se to dovím :-)
Jinak z logiky věci vyplývá, že ne všechna paliva pocházejí ze stejné rafinerie.
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

tomas86 napsal:

Netvrdím, že tam biosložka neni, ale že ji nevyrábí babiš. Tentkrát, když s tim začínali, tak jí měli snad vozit od někud ze severu. Pokud se pletu, nebo se něco změnilo, rád se to dovím :-)
Jinak z logiky věci vyplývá, že ne všechna paliva pocházejí ze stejné rafinerie.


On biosložku nevyrábí Babiš ?:D
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
OndrejOndrejČlen
Přidáno před 5 let
Pro Severočechy, naftu bez Bio zatím stále prodává i síť VENDYS, https://www.vendys-petrol.cz/
T
tomas86Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

PPPmyto napsal:

Citovat

tomas86 napsal:

Netvrdím, že tam biosložka neni, ale že ji nevyrábí babiš. Tentkrát, když s tim začínali, tak jí měli snad vozit od někud ze severu. Pokud se pletu, nebo se něco změnilo, rád se to dovím :-)
Jinak z logiky věci vyplývá, že ne všechna paliva pocházejí ze stejné rafinerie.


On biosložku nevyrábí Babiš ?:D


Vyrábí babiš párky?
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
Už se musím taky zapojit. Zrovna olej Castrol GTX3 dopřával otec svého času formanu, se kterým denně dojížděl Praha-Plzeň. Většina naježděná po dálnici kolem 110km/h, na LPG, který oproti benzínu daleko míň karbonuje. Při cca 300tkm už ale i tak spotřeba oleje stoupla natolik, že motor šel na celkovou GO. Už je to 17 let zpátky, ale co si pamatuju, tak mechanicky byl sice v podstatě bez opotřebení, ale komplet zakarbonovanej. Takže za Castrol vyhozený prachy, Mogul by posloužil stejně, 300 tkm klidnýho provozu na LPG pro škodováckej 1,3 OHV nic neznamená. Následující felda 1,6 na LPG, kam otec pro změnu lil dlohodobě "Super motor Oil z Lidlu" (kanystr asi za 2 stovky, 15W40, api SG!), dodnes občas jede a motor s 395tkm až na trochu vyšší spotřebu oleje nemá problém. A kdybych ho dneska chtěl vyměnit, ten olej už na něj vydělal :-)
Další příklad - následovala oktávka 1,6/75kw na LPG, celou dobu Magnatec 5w30, pořád Praha-Plzeň, v 270tkm technicky v podstatě vrak, mimo jiné se potřebou oleje 0,5-1L /1000 km, nahražena stejně motorizovanou O2. Odstavený auto jsem dal jakžtakž do kupy pro sebe, smířenej se spotřebou oleje, holt budu dolejvat. Takže jsem koupil soudek Paramo Trysk 10w40 (litr cca 52kč s dph )a světe div se, nejspíš to rozpustilo za dob Castrolu zapečený kroužky a při nynějších 370tkm už mezi výměnama nedolejvám ... Těch 60L soudků už jsem koupil cca 10, používám do několik aut v rodině, bez přirážky ho ode mě berou i známí z okolí a z práce, do všecho (krom převodů a hydrauliky) ho liju i v zahradnictví, kde se známému příležitostně starám o pár traktůrků atd.

Takže, pokud někdo chce kupovat olej za 400,- za litr a 350,- z toho platit "značce" za reklamu a sponzorování stomilionovejch platů pro společnost (obvykle) zbytečnejch, pologramotnejch retardovanejch VIP nemakačenků , co se někde na hřišti honí za míčem nebo pukem, dobře mu tak. Já jsem si snad v životě nekoupil nic, na co jsem viděl reklamu. Zrovna u Castrolu ty jejich kouzelný magnetický vlastnosti ... I kdyby to stálo míň jak Mogul, připadal bych si jako úplnej debil, koupit si něco takovýho po tom, co jsem na to viděl reklamu, která z lidí debily dělá ... Olej prostě musí splňovat uvedený normy a ani Castrol, ani jiná "značka", přece nezvýší výrobní náklady ani o cent na litr, aby vlastnosti zlepšovali nad požadavky normy, nikdo by to neocenil, byly by to zbytečný náklady, který můžou jít do výraznějších etiket a tvůrcům novejch superlativ, který si na obalu chce ovce přečíst.

A co teprve, když se olej koupí v autorizáku za 900,-, to bude ještě o třídu kvalitnější a syntetičtější, takovej už se pak snad ani nemusí měnit :-) (a taky někdy nemění ...)








Citovat

bob7373 napsal:

Citovat

kutil1 napsal:

Ahoj, anketa je i pro ty, co nezkoušeli..
Jezdím autem 47 roků a tankuji od uvolnění cen na to nejlevnější, co seženu. Pokud míjím ONO, tak tam. V roce 1969, kdy jsem začal jezdit na malém motu, tak někteří řidiči na R 8, Fiat 124, atd jezdili na Castrol GTX a měli to napsané pěkně na samolepce na zadním okně včetně bičovky, uzemněvacího pásku a dvou černých pruhů asymetricky po délce celého vozu. Nám stačil v autě M6A, později M6AD a nikdy jsme neměli s motorem potíže. Sice píši o oleji a ne o naftě, ale věřím těm, co schvalují zboží do prodeje. Doba pokročila, není napsáno na samolepce - Jezdím na prémiové palivo, ale vidím to skoro denně v reklamě. A budí to ve mně podobný pocit, jako Castrol GTX.

nedá mi to abych nenapsal.. za posledních 30 let jsem najížděl cca 60000 km ročně a víceméně služebně i soukromě.... nějaké ty zákonitosti jsem pochytil
. Fascinuje mě nezdolná česká víra, že např mám v garáži Trabanta a věřím, že má stejné vlastnosti jako sousedův Mercedes.
Není hanba mít Trabanta, pokud jezdím pár km na zahrádku méďa je mi k ničemu. Je ale směšné předstírat že mám stejné auto.
Stejné je to i s jinými výrobky, ergo kladívko olej za 50 Kč není stejný jako olej za 200, popř 400. avšak je pravdou že s žádným olejem použitelným pro daný motor se tento motor nezadře, jen s některýn vydrží v kondici déle, s levnějšími méně.
Teď k tomu Castrolu GTX - těsně po revoluci jsem dělal motor z Rapida přivezeného ze Švýcarska nájezd skoro 130000km- výměna těsnění pod hlavou. Náplně Castrol GTX, chl kapalina Castrol. Majitel chtěl udělat GO, - škodovky už to tak měly. po otevření motoru jsem byl docela překvapen - chl. prostor bez koroze, vložky a klika výrobní tolerance, takže stačilo pro jistotu vyměnit šálky a spasovat to dohromady, motor najel dalších 150000 bez sáhnutí.
Stejné je to i s naftou a pokud dává někdo do nafty VIF či jiná aditiva, automaticky z ní dělá lepší naftu (cena kvalitní přísady cca 50 haléřů na litr a víc pokud to má fungovat), těžko říct o kolik lepší. Např Verva má cetanové č. 60, abych dosáhl s normální naftou od Benziny toto č. misím dát VIF, úspora je asi 0,2 až 0,5 Kč na litr a stejně nevylepším naftu v všech parametrech - viz test paliv - na stejnou úroveň.
Kolega tu psal kolik ušetří při tankování na ONU, ale nepsal, o kolik víc nafty spotřebuje oproti prémiové naftě a že je to víc - to je jisté - vyzkoušeno u PPL v průběhu 1 roku.
Shrnuto - pokud mám jeden druh výrobku, různé výrobce a různé ceny nelze předpokládat že mají výrobky stejné vlastnosti, ale je jisté, že jak levné tak ty dražší mají svou cílovou skupinu uživatelů - od důchodce jezdícího na zahrádku, s nájezdem 5000km ročně, který nevyčerpá životnost agregítu za 20 let i při použití méně kvalitních paliv, olejů atd až po člověka najíždějícího 100000km ročně, který požaduje maximální životnost agregátu při max. spolehlivosti = používat ta nejlepší media, díly.
Každý si tak může zvolit co a jak použít s ohledem na své požadavky, ale myslet si, že ušetřím a budu mít stejné benefity jako ten kdo nešetří je minimálně úsměvné.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let


No když si někdo plete pojem a průjem, tak to pak …
LPG má vyšší teploty spalování olej je namáhán jinak...
Jo klidně kupuj třeba slunečnicový za dvacku, tam se dá ušetřit ještě víc:D

Nejsem tak bohatej, abych musel kupovat levné věci. Pravda dražší není vždy lepší, je potřeba vědět....Pokud nevím jdu radši do dobrého autorizáku a platím za jistotu a věř že vím o čem mluvím. Problémy šetřílků jsem řešil, někdy je to úsměvné:(
třeba snaha ušetřit korunu i kdyř to desítku stojí, ale ten pocit že jsem ušetřil za to jistě stojí....
MachajdaMachajdaČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
nechtěl jsem vstoupit do debaty, ale už mě to nedá. Jsem u zdroje výroby paliva a maziva v "čr", co vlastně ještě patří čr že? :( Možná byste se divili jaké prémiové značky olejů se vyrábí na našich mísírnách. Totéž platí o MN, kolik druhů se prodává ze stejné distribuční nádrže. Také věřím, že každý pompař aditivuje:). Souhlasím tedy s Berym. Tlak na cenu je to hlavní, značkové nebývá lepší, pouze známější. Je samozřejmě potřeba dodržet výrobcem doporučenou řadu maziva, ale značka to nevytrhne. To je o vnitřním pocitu každého z nás. Také přidávám VIF. Tak hlavně ať to jezdí a někde ahoj:)
Machajda
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 5 let
Nojo, všechno zboží na trhu by mělo splňovat nějaký normy. Někdo chodí do restaurace na steak, někdo si dává separát v bufetu. Normy přece splňuje obojí, maso jako maso, že :-) Národní povaha..., asi i proto se tady tak dobře prodávají "potraviny", které by na západ od nás neprošly ani omylem.
Ony ty značky jsou oproti "No name" samozřejmě dražší, rozdíl v ceně je vždy vyšší než přidaná hodnota. Ale člověk si v té ceně platí taky určitou garanci, že nekoupí nějakou prasečinu. Neb ty značky úzkostlivě dbají na pověst, což "No name" nemusí. Když se něco nepovede, firma SuperOil se přejmenuje na StarOil a jede se dál.
Momentální úspora je vždycky lákavá, ale je otázkou, jestli výhodná. Nedávno jsem narazil na test provozních nákladů aut. Světe div se, jedny z největších nákladů měly Dacie, které v dlouhodobém horizontu překonávaly výrazně dražší konkurenci.
Ale každý má samozřejmě plné právo si zvolit co mu vyhovuje, dle jeho chuti, kapsy a preferencí.
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

PabloGS napsal:

Nojo, všechno zboží na trhu by mělo splňovat nějaký normy. Někdo chodí do restaurace na steak, někdo si dává separát v bufetu. Normy přece splňuje obojí, maso jako maso, že :-) Národní povaha..., asi i proto se tady tak dobře prodávají "potraviny", které by na západ od nás neprošly ani omylem.
Ony ty značky jsou oproti "No name" samozřejmě dražší, rozdíl v ceně je vždy vyšší než přidaná hodnota. Ale člověk si v té ceně platí taky určitou garanci, že nekoupí nějakou prasečinu. Neb ty značky úzkostlivě dbají na pověst, což "No name" nemusí. Když se něco nepovede, firma SuperOil se přejmenuje na StarOil a jede se dál.
Momentální úspora je vždycky lákavá, ale je otázkou, jestli výhodná. Nedávno jsem narazil na test provozních nákladů aut. Světe div se, jedny z největších nákladů měly Dacie, které v dlouhodobém horizontu překonávaly výrazně dražší konkurenci.
Ale každý má samozřejmě plné právo si zvolit co mu vyhovuje, dle jeho chuti, kapsy a preferencí.


Kdyby nekvalitní byly jen výrobky No name značek, tak to ještě jde, ale dvojí metr mají i někteří renomovaní výrobci.

Machajda, je dobře, že jsi se ozval. Právě názor lidí, kteří zrovna danému tématu rozumí je nejdůležitější a vnesou do tématu jasno.
Upravil Vlasta1 dne 11.12.2018 09:58, před 5 let
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Pravdou je, že se hraje na různé značky a podobně, ale palivo se opravdu rozváží stejné (často i stejnýma cisternama) do různých řetězců a rozdíly v tom co tankujeme se řeší až aditivama při stáčení do nádrží. Kdo tomu nevěří, ať se zeptá řidíčů těch cisteren, které to rozváží. Viděl jsem i fotky a videa místa, kde tankují cisterny a ve frontě tam za sebou stojí cisterny s nápisy Shell, Benzina, Aral, cisterna co jede na ONO.. Myslíte si, že tam mají 10 kohoutů a z každého teče jiný benzín nebo nafta? Co je hlavní rozdíl (když pominu aditiva přidávané na pumpě) je jak se kdo stará o nádrže (pravidelné čištění), v jakém jsou technickém stavu, jestli ta cisterna, která přivezla palivo byla pořádně vypláchnutá, pokud vezla jiné palivo (když odvezla benzín a je špatně vypláchnutá a dají do ní naftu nebo naopak, tak už se to v testech od ČOI projeví) a také výtoč. Čerpačka, kam jezdí cisterna 2x do týdne bude mít kvalitnější palivo než jiná, kam jezdí cisterna jednou za půl roku. Po půl roce už totiž začíná palivo vlivem biosložek degradovat (pokud nemá přidaná aditiva, která tu degradaci zpomalují).
Mám například zkušenosti s tím, jak startuje motorová sekačka po zimě nebo centrála, když tam byl jenom benzín nebo když v tom benzínu byl i VIF - rozdíl dost zásadní (bez VIFu se s tím tchán většinou hodinu mordoval a nakonec benzín vypustil a dal nový - pak byl první start otázkou maximálně minut).
U zimní nafty odborníci doporučují při cestě do hor pořádně natankovat až u těch hor, protože sice zaplatíte za "zimní" naftu, ale aditiva se tam přidávají podle místních klimatických podmínek a předpovědi počasí, takže když natankujete zimní naftu v Praze a pojedete do Harachova, kde bude -15°C, tak Vám klidně může zamrznout. Pokud tu samou naftu (u stejného řetězce) natankujete až v podhůří tak by neměl být problém ani při -25°C. Zaplatíte v obou případech stejně, ale dostanete pokaždé něco jiného.. Stejný problém mívají lidé, kterým nádrž vydrží třeba několik týdnů a dva týdny po tankování (při teplotách kolem nuly) udeří mrazy. Potom se diví, že jim zamrzla zimní nafta, která má fungovat do -25°C a ono je jenom -15°C..

A co se týká olejů, tak exituje celosvětově jenom několik firem, které dělají základní oleje, ze kterých se míchá koncový produkt. Mají přesné receptury, co se může s čím míchat a v jakém poměru, jaká aditiva se smí přidat a podobně. Tyhle informace od nich mají samozřejmě i jejich odběratelé a pokud by některý odběratel tyhle receptury porušil, tak dodavatel neručí za výsledný olej a jeho vlastnosti a to si zase nedovolí ten odběratel. Takže všichni mají stejné možnosti a záleží na každém "výrobci", co si namíchá nebo nechá namíchat a naleje do svých obalů. Ale rozdíly u stejné receptury budou u jednotlivých "výrobců" minimální, liší se hlavně marketing a cena. Takže je samozřejmě rozdíl mezi tím, jaké základní oleje se smíchají a v jakém poměru, ale to určují receptury pro jednotlivé použití (zátěž, teplotní rozsah, specifické provozní podmínky a podobně, jak dlouho má olej vydržet v provozu). Pokud vezmete nějaký prémiový olej podle určité receptury, tak je jedno jestli bude na obalu Shell, Castrol, Total nebo Lidl, obsah bude +/- shodný, liší se cena a značka. Pokud má olej vydržet například 30 tisíc km, tak tam musí být určitá aditiva a ty jsou předepsaná už od velkého výrobce základních olejů. Pokud budu olej měnit po 10 tisících, tak můžu použít levnější olej bez speciálních aditiv (pokud splňuje předepsanou specifikaci pro motor) a motor bude dokonce v lepším stavu, protože ty oleje po 20 tisících km dávno nemají takové vlastnosti, jako na začátku a při 30 tisících už je z původně výborného oleje akorát břečka, která už jenom zabraňuje tomu, aby se motor zadřel.
Podívejte se například na náplň v převodovce. U manuálních převodovek dřív výrobci tvrdili, že náplň je doživotní. Kdo olej měnil třeba po 200 tisících km, tak jenom koukal, co v té převodovce je. A kdo neměmil olej v převodovce vůbec, tak měnil časem převodovku..
Nikdo neumí zázraky, takže je třeba brát tvrzení u výrobků o super kvalitě a výkonu s rezervou. Pokud mám dva oleje dělané podle různých receptur, tak mezi nimi samozřejmě je rozdíl, pokud budu brát oleje podle stejné receptury, tak je rozdíl minimální. Jiná věc je, kde zjistit, které oleje jsou stejné. Nebo měnit olej pravidelně v kratších intervalech a můžu používat klidně levnější značku nebo produktovou řadu (při zachování specifikace).

Je to na každém a pokud to někomu zajistí lepší spaní nebo pocit, že auto líp jede, tak přeci není problém, aby si do auta dal super naftu a nejdražší olej. Určitě tím nic nezkazí, nemusí řešit hledání levnější alternativy a užívá si života s dobrým pocitem. A to je věc, která má také svojí cenu (y)

Ps: před pár lety jsem sledoval stránky ČOIky a koukal na pokuty za "nekvalitní" palivo. Dva roky po sobě tam bylo například nejvíc pokut pro Benzinu (super značka, na kterou plno lidí nedá dopustit) a to "shit" ONO tam mělo za dva roky pouze jednu pokutu za jinou zápalnou teplotu nafty (nejspíš špatně vymytá cisterna). Takže je to opravdu jen o tom, jak se kdo stará a je důsledný v dodržování pravidel.
misusmisusČlen
Přidáno před 5 let
pro bob7373

par let sem v servisech delal (fiat,alfa,skoda,ford) a ver tomu ze nic extra se tam nedeje.

nalepka autorizovaného servisu neznamena ze to bude lepsi nez u Tondy od vedle !

moh bych ti povyprávět ale nebavi me to psat.
P
paveldČlen
Přidáno před 5 let
Hoši!!!
Já bych tu cisternu nevymejval:| . Ale u bodu vzplanutí máš pravdu, že stačí nechat v komoře dvacku benzínu a problém je na světě. Pravdu máš i v tom, že ČOIka celou věc pojala po svém a nesmyslně rozdávala pokuty za kraviny a v drtivé většině případů se opravdu jednalo o drobnosti,které by jinde v EU nikdo neřešil . Ani nevědí komu pokutu dát, jestli provozovateli nebo majiteli. Ale to je trochu mimo misku problému. Chtěl jsem jen dodat, že zvláště němečtí zákazníci natočí 4 litry naturalu a pak to dotočí naftou. Taky jistý druh aditivace.
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 5 let
Potvrzuji zkušenost mého švagra s motorovými oleji - lil do Formana na LPG a lije do Felicie na LPG v podstatě to nejlevnější, co je v marketu. Forman umřel po 20ti letech na korozi s nájezdem 360tis bez jakéhokoliv zásahu do motoru, od výměny do výměny 15 tis nedoléval. Felicie se blíží 400tis a už olej začíná brát, mezi výměnou se dolívá asi 1 l, no asi vydrží ještě 1,5roku do švagrova odchodu do důchodu a těch nějakých 35tis km. Druhý švagr měl zmiňovanou O1 (nejprve od nova já, od 35tis. on), motor bral olej od ca 120tis. Při 240tis. bral 1l/1000km. No jo, soudruzi v autorizáku mu tam stále lili tu řidinu. Nýní má u jiného majitele najeto již 370tis, začal se tam dávat obyč. olej a dolává se 1l/5tis.km. Švagr má na ježdění do práce druhou O1 se stejným motorem, kupováno při 140tis., najeli jsme ihned na sice značkový olej, ale hustší a při současných ca 240tis si stále vystačí od výměny do výměny, těch ca 100tis. najeto na LPG.
Já si teď nechával na S3 měnit olej v poločase mezi výměnami (15tis), nejel jsem do značkového servisu, ale do servisu, kterému důvěřuji, nalili mi tam stejný olej jako používá Škoda + origo filtr (byl jsem si u toho) a cena 1900,-. Ve Škodovce platím většinou 4.500,-. Takže asi tak. Olej v převodovkách i servu měním max. po 60tis. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Machajda napsal:

Ahoj,
nechtěl jsem vstoupit do debaty, ale už mě to nedá. Jsem u zdroje výroby paliva a maziva v "čr", co vlastně ještě patří čr že? :( Možná byste se divili jaké prémiové značky olejů se vyrábí na našich mísírnách. Totéž platí o MN, kolik druhů se prodává ze stejné distribuční nádrže. Také věřím, že každý pompař aditivuje:). Souhlasím tedy s Berym. Tlak na cenu je to hlavní, značkové nebývá lepší, pouze známější. Je samozřejmě potřeba dodržet výrobcem doporučenou řadu maziva, ale značka to nevytrhne. To je o vnitřním pocitu každého z nás. Také přidávám VIF. Tak hlavně ať to jezdí a někde ahoj:)
Machajda


No pokud jde oleje, tak míchání není až tak výroba - jak tu zaznělo, ale budiž. Olej se skládá ze základního oleje a aditiv, u špičkových olejů činí aditiva až 40% objemu.
Výrobci olejů mají receptury tzv formule. Takovéto oleje při vývoji podrobí rozborům zkouškám na zařízeních a testům na motorech - jezdí se X hodinovka na 100% výkonu. Na konci zkoušky musí motor splňovat výkonové parametry a další požadavky výrobce. Poté se rozdělá a zkoumá se stav a opotřebení včetně rozborů. Pokud je to OK, je na světě formule, která splňuje příslušnou normu obecnou, kterou některý výrobce motoru akceptuje a zároveň podle zacílení oleje na určitého výrobce splňuje např RN720, což je vhodnost pro některé motory dci Renaultu, nebo jinou pro VW atd. Každé naplnění normy výrobce automobilu stojí další zkoušky a peníze. No a máme na světe formuli výrobce oleje, která stanoví míchací poměry i nároky na kvalitu použitých složek a možnost natisknout na obal oleje tyto normy.
Míchači nesmí tuto formuli měnit a musí dokládat, že jejich šarže tuto formuli splňují. Pokud ano, ručí prodejce formule za kvalitu spolu s míchačem.
Formuli si může koupit každý, kdo doloží svou způsobilost systémem kvality, zažízením atd.
Pak jsou tyto formule u značkových olejů dále vyvíjeny a vylepšovány a vznikají značkové oleje, které převyšují základní formuli např tak, že po Xhodinovce je motor s lepším značkovým olejem další funkce mnohem déle (vyšší tepelná odolnost, nižší tvorba úsad atd.) než s olejem dle základní formule - ten splňuje minimální požadavky - má i menší cenu(y).
Dále je nutno si uvědomit, že cena oleje není přímo úměrná kvalitě, je to exponenciální vztah, např zvýšení tepelné odolnosti oleje ze 100 na s105 stupňů stojí 4x míň než ze 105 na 110 stupňů, podobné je to s mazivostí, odolností oxidační apod.
Je třeba si uvědomit, že:
1)Příklady s felicií zde uváděné jsou vzhledem ke konstrukci toho motoru úsměvné, ten snese i M6AD a pokud ho budu měnit často ani nájezd nebude špatný
2) Nezáleží jen na nájezdu km, ale i na způsobu provozu - po Praze, nebo dlouhé cesty je propastný rozdíl a právě tam pomůže kvalitní olej
3)ne všechny oleje v prodejní síti jsou z oficiální distribuce, ale ani s tímto olejem se motor nezadře, prostě jen dřív odejde. 4) 1,5 dCi - záměna oleje za jiný kvalitní - motor to vydržel, jen DPF odešel po 80 000km. Tento motor je citlivý na kvalitu oleje v oblasti hlavních ložisek, takže noname olej může snížit životnost ložisek až o 30%
5) není pravda, že olej z Lidlu je stejný jako prémiový olej, to by asi moc nefungovalo ale opakuji, motor se s ním nezadře.
6) formule pro míchání jsou vztaženy k minimální předpokládané životnosti auta např u VW mi řekli 180000km a 8 let a je jen na majiteli jestli chce toto prodloužit pečlivou údržbou a používáním kvalitních komponent (filtry!!!!)nebo auto za 3 roky vybydlím a vezmu jiné

Nejsem proti kvalitním levným olejům, jen je nutno používat je s vědomím co to pro provoz a motor znamená- používám starline do auta, kterým jezdím kolem komína, do auta se kterým cestuji po Evropě s velkým nájezdem pouze kvalitní značkové oleje.
Tyto debaty jsou časté ve všech autofórech, a nadšenci úspor ne zcela obeznámení se způsobem výroby, mícháním a distribucí olejů s vidinou úspor obhajují technicky neobhajitelné Je to zejména proto, že výsledky šetření přijdou jako normální závady, jen těžko se prokazuje že přišly dřív než měly, zvlášť tehdy pokud je auto prodáno a ovoce šetřílka sklízí někdo jiný.
Každý ať kupuje co je mu libo, ale tvrdit zavádějící nesmysly, které si tu někdo přečte a v domnění že je to OK - na fóru to přece psali ti co tomu rozumí - to mi trochu vadí, protože s takovými nešťastníky se zakarbonovanými hydroštely, ojetými vačkami a jinými lahůdkami jsem se setkával na můj vkus poměrně často.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
Včerejší diskuze z 11.12. 018. nemohu to to nikde najít byla jiná , jednalo se o zrušení méně oktanového benzínu E95 do starších vozů. Pěkný článek a info pro veterány co je čeká a nemine. Nemám to ani ve svých záznamech o příspěvcích , tak nevím co se tady děje asi cenzůra?
Žijeme jen jednou.
krakenkrakenČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Herman napsal:

Včerejší diskuze z 11.12. 018. nemohu to to nikde najít byla jiná , jednalo se o zrušení méně oktanového benzínu E95 do starších vozů. Pěkný článek a info pro veterány co je čeká a nemine. Nemám to ani ve svých záznamech o příspěvcích , tak nevím co se tady děje asi cenzůra?


http://www.oldfia...chazi.html
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Přímé zrušení nízkooktanového benzínu se nechystá, jen musí firmy, které u nás mají kromě čerpaček i podíl v rafinérii zajistit do roku 2022 snížení emisí o 6% oproti roku 2012. A jedna z možných cest je, přidávat do Naturalu 95 místo 5% biosložky 10% biosložky a udělat tak z paliva E5 palivo E10. To snížení emisí si schválila naše česká vláda (původně na základě požadavku EU) a když EU tento závazek změnila na dobrovolný, tak naše česká vláda to ponechala v platnosti. EU požaduje jen dostupnost E10 na čerpačkách, ale E5 nezakazuje. Proč to tak dopadlo a kdo z toho bude profitovat si může každý domyslet. Čerpačky, které nejsou majetkově propojené s rafinériema v ČR (například ONO nebo Shell a všechny malé čerpačky) se to netýká a můžou prodávat co uznají za vhodné. V Německu mají na stojanech často obě paliva, záleží jenom na tom, jestli má příslušná čerpačka dost nádrží a stojanů. I u nás by to mohlo takhle dopadnout, ale vlastníci rafinérií nebudou chtít na svých čerpačkách oboje, protože E5 (současný natural 95) je o pár desetníků levnější než E10 a problémy u něj nehrozí ale oni potřebují prodat víc biosložky, aby splnili limity požadované vládou jejíž předseda má výnosy z biosložky. Kdyby takové provázání neexistovalo, tak může vláda tento požadavek zrušit nebo snížit a na všech čerpacích stanicích, které to technicky umožňují by mohl být například jeden stojan s E10 a na ostatních E5. Otázkou je, jestli budou naše rafinérie dále nabízet i palivo E5, nebo zruší jeho výrobu a potom budou muset te E10 prodávat všichni nebo jí dovážet z ciziny. Moc nevěřím tomu, že jí budou rafinérie dál prodávat, protože potom by dávali některým konkurentům výhodu..

Mě osobně na tom štve hlavně to, že biosložka způsobuje, že se ve výfuku homadí voda, která ničí výfukový systém a například koncový výfuk na benzínu odchází maximálně do několika let (vnitřní koroze a uhnilé přepážky) a je to kvůli biosložce, která při spalování vytváří vodní páru a ta se sráží v "chladném" výfuku. Proto je vidět, jak benzínovým autům teče z výfuku voda. A až se zvýší obsah biosložky na dvojnásobek, tak se ten problém ještě zhorší..
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

kraken napsal:

Citovat

Herman napsal:

Včerejší diskuze z 11.12. 018. nemohu to to nikde najít byla jiná , jednalo se o zrušení méně oktanového benzínu E95 do starších vozů. Pěkný článek a info pro veterány co je čeká a nemine. Nemám to ani ve svých záznamech o příspěvcích , tak nevím co se tady děje asi cenzůra?


http://www.oldfia...chazi.html


Tenhle článek znám, ale taky mě zarazilo, že tady diskuze beze stopy zmizela chvíli po tom, co jsem do ní přispěl a netrpělivě čekal na reakce :-(
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
PetrDubi: Přesně jsi to opět vystihl , myslím si že ty kvoty "prodloužení" na bio složky schválili už dávno ti naši troubové ndbalostí a tím pádem to prošlo a víme kdo si mne ruce. Pozdě bycha honit ,všude okolo to zrušili jak to popisuješ -už si na to vzpomínám .(y)
Žijeme jen jednou.
V
vladkamarekČlen
Přidáno před 5 let
Přidáváte do prémiové nafty aditiva...? Já je občas použiji při tankování v CZ (Rakousko a Německo nepřidávám) hlavně v zimním období ale jestli to už není zbytečné...
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,942,137 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27341 sekund | Průměrně za: 0.27341 (0) sekund | Dotazy: 154 | Použitá paměť: 2.51MB/4MB