Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prémiová nafta.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prémiová nafta.

Poslední aktualizace před 4 roky

Anketa: Jakou máte zkušenost s prémiovou naftou ?

    Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. [27/52]52 %
    Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. [20/52]38 %
    Nevím, ještě jsem nezkoušel. [5/52]10 %
HONZAV1HONZAV1Člen
Přidáno před 5 let
S motory 2,0 TDI CR jezdím téměř výhradně na paliva ONO. Najíždím pravidelně 50tiskm/rok + . Pouze pokud jsem v zahraničí, tak natankuji jinde a asi jednou za rok mi to nevyjde a koupím 10l kdekoliv v CZ. Každou 2-3 nádrž přidávám VIF dle ročního období, někdy koupím přímo aditivovanou naftu. NIKDY jsem neměl problém. Upřímně si ani nedovedu představit, že by měl být motor tišší ( ale nevyvracím), nebo ještě nižší spotřeba (u poslední O3 včetně tahání vleku a karavanu za posledních 200tis. spotřeba 5,08L). U S3 tento týden spotřeba 5,2, ale má najeto zatím jen 17tis, to půjde ještě dolů dle zkušenost z předcházejícími motory. Takže úspora jen tento týden ( tankováno 2x 65L) téměř 500,-. A to nemluvím o benzinu, tam je aktuálně úspora skoro 5kč/l (28,50) dle pumpy. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

kutil1 napsal:

Ahoj, anketa je i pro ty, co nezkoušeli..
Jezdím autem 47 roků a tankuji od uvolnění cen na to nejlevnější, co seženu. Pokud míjím ONO, tak tam. V roce 1969, kdy jsem začal jezdit na malém motu, tak někteří řidiči na R 8, Fiat 124, atd jezdili na Castrol GTX a měli to napsané pěkně na samolepce na zadním okně včetně bičovky, uzemněvacího pásku a dvou černých pruhů asymetricky po délce celého vozu. Nám stačil v autě M6A, později M6AD a nikdy jsme neměli s motorem potíže. Sice píši o oleji a ne o naftě, ale věřím těm, co schvalují zboží do prodeje. Doba pokročila, není napsáno na samolepce - Jezdím na prémiové palivo, ale vidím to skoro denně v reklamě. A budí to ve mně podobný pocit, jako Castrol GTX.

nedá mi to abych nenapsal.. za posledních 30 let jsem najížděl cca 60000 km ročně a víceméně služebně i soukromě.... nějaké ty zákonitosti jsem pochytil
. Fascinuje mě nezdolná česká víra, že např mám v garáži Trabanta a věřím, že má stejné vlastnosti jako sousedův Mercedes.
Není hanba mít Trabanta, pokud jezdím pár km na zahrádku méďa je mi k ničemu. Je ale směšné předstírat že mám stejné auto.
Stejné je to i s jinými výrobky, ergo kladívko olej za 50 Kč není stejný jako olej za 200, popř 400. avšak je pravdou že s žádným olejem použitelným pro daný motor se tento motor nezadře, jen s některýn vydrží v kondici déle, s levnějšími méně.
Teď k tomu Castrolu GTX - těsně po revoluci jsem dělal motor z Rapida přivezeného ze Švýcarska nájezd skoro 130000km- výměna těsnění pod hlavou. Náplně Castrol GTX, chl kapalina Castrol. Majitel chtěl udělat GO, - škodovky už to tak měly. po otevření motoru jsem byl docela překvapen - chl. prostor bez koroze, vložky a klika výrobní tolerance, takže stačilo pro jistotu vyměnit šálky a spasovat to dohromady, motor najel dalších 150000 bez sáhnutí.
Stejné je to i s naftou a pokud dává někdo do nafty VIF či jiná aditiva, automaticky z ní dělá lepší naftu (cena kvalitní přísady cca 50 haléřů na litr a víc pokud to má fungovat), těžko říct o kolik lepší. Např Verva má cetanové č. 60, abych dosáhl s normální naftou od Benziny toto č. misím dát VIF, úspora je asi 0,2 až 0,5 Kč na litr a stejně nevylepším naftu v všech parametrech - viz test paliv - na stejnou úroveň.
Kolega tu psal kolik ušetří při tankování na ONU, ale nepsal, o kolik víc nafty spotřebuje oproti prémiové naftě a že je to víc - to je jisté - vyzkoušeno u PPL v průběhu 1 roku.
Shrnuto - pokud mám jeden druh výrobku, různé výrobce a různé ceny nelze předpokládat že mají výrobky stejné vlastnosti, ale je jisté, že jak levné tak ty dražší mají svou cílovou skupinu uživatelů - od důchodce jezdícího na zahrádku, s nájezdem 5000km ročně, který nevyčerpá životnost agregítu za 20 let i při použití méně kvalitních paliv, olejů atd až po člověka najíždějícího 100000km ročně, který požaduje maximální životnost agregátu při max. spolehlivosti = používat ta nejlepší media, díly.
Každý si tak může zvolit co a jak použít s ohledem na své požadavky, ale myslet si, že ušetřím a budu mít stejné benefity jako ten kdo nešetří je minimálně úsměvné.
PetrMPetrMČlen
Přidáno před 5 let
Jen pro doplnění, jednou jsem musel nouzově nabrat naftu u nějaké noname pumpy. Protože nádrž byla skoro prázdná, auto hned jelo na to "něco", co jsem si koupil. Výkon okamžitě dolu, na rovině jsme musel jet skoro na 4st. abych se vůbec hýbnul. Naštěstí jsem vzal jen asi 20L. A tak hned u první OMW jsem dobral tu jejich prémiovou do plna, nafta se naředila a auto bylo schopné jet trochu normálně. Už nikdy více nebrat u těchto podnikavců, co do té nafty snad lejí prasečí chc...ky.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
to bob7373:

Ještě bych rád k tématu napsal. Každý řidič má svoje zkušenosti a zkušenosti se nevyvrací, sdělují se. Proto ještě doplním. Múže zde být člen, který začíná a sbírá zkušenosti té i oné strany. Naše rodina jezdí autem jen a pouze pro radost ve volných chvílích života, nikdy z povinnosti, třeba za prací. Vždy jsme měli zaměstnání v docházkové vzdálenosti. Jezdím třemi auty. Ford obytný, Octavia z nostalgie (koupena nová v r. 1997 55 kW) a Mercedes W 204 d 220 CDI (koupen zbytečně jako klukovský sen 125 kW). Obytka mi žere průměrně na tu obyčejnou naftu 11,5 l/ 100 km a Mercedes 5,8 l na 100 km na tutéž naftu na trati na chalupu - MB - Jičín - HK - SY - Boskovice. Pak jezdíme po dálnici MB - Praha - žere to při 130 km/hod na úseku cca 50 km 6,8 l/100 km.
Nevím, o kolik by mi klesla spotřeba paliva, kdyby byla nafta prémiová? Nevím, o kolik by klesla hlučnost motoru, ten se při naftě z ONO při 130 km/hod jen převaluje a tiše brumlá.
Nyní, co se týká výkonu. Pokud by měl mít motor větší výkon na prémiovou naftu, k čemu by to bylo. Ten výkon 125 kW nevyužiji ani z 1/3. (proto jsem napsal, že to bylo koupeno zbytečně).
Potřeboval jsem letos asi 3x odvězt na Moravu nějaké objemné věci, proto jsem vzal Octavii. Ta má 55 kW a těch cca 200 km jsem ujel za úplně stejný čas jako s Mecredesem a je tam rozdíl 70 kW. Jediný rozdíl se dá poznat při předjíždění, kdy je to potřeba udělat rychle. Ale tady bych se dostal mimo vyhlášku (hned to má rychlost výše než...). Tak opět třeba v mém případě nepotřebuji palivo, které by dávalo motoru větší výkon (ani u té Octavie 55 kW).
Co se týká toho, jak vypadá motor po rozebrání. S tou Octavií 21 roků starou (benzín) jsem byl v říjnu na emisích a OK na 1. dobrou. Olej dávám 10 W/40 za 100 Kč/litr. Myslím, že ten nejlevnější. Motor byl v servisu za 21 roků 1x - preventivní výměna řemenu. Když je velmi slabá baterie v mrazu, stačí, že se motor jen jednou ztěžka převalí a blafne to. Až to někdo někdy koupí (nebo to schovám na chalupě do dřevníku na veterána), tak mi snad ostatní prominou, ale je mi jedno, že po rozebrání motoru to nebude čisťoučké. Ani bych nedostal vyšší cenu, když oznámím, že jsem jezdim na olej za 400 Kč/litr a prémiové palivo.
Pracoval jsem v oblasti technicko - přejímacích podmínek na díly pro vozy i vozy ve výrobním závodě na automobily. Auto se drasticky zkouší, než jde do schvalovacího procesu a pak do prodeje a to na předepsané palivo a na předepsané mazivo. To musí být zapsáno v přejímacích podmínkách. Tedy vůz i díly MUSÍ splňovat životnost na to, co je předepsáno v manuále. Pokud by se objevily nějaké problémy, tak výrobce zkrachuje. Tedy auto musí během svého provozu vydržet na naftu, která je předepsána výrobcem vozu a splňuje jisté parametry dané jinými předpisy.
Kdysi jsem navrhl vyrábět satelit diferenciálu tvářením za studena vrtivou zápustkou. Zajistil jsem formu, vylisování na příslušném stroji z CH a povedlo se mi nechat zamontovat satelity do zkoušebního vozu na 80 000 km (zkoušelo se v převodovce i něco jiného). Ta zkouška musela být provedena s takovým olejem, který se dává do převodovky na montážní lince (satelit se tenkrát do série nezavedl). Proto věřím, že auto, které koupím, musí vydržet to, co bylo odzkoušeno a nafta musí zajistit předepsanou životnost motoru, výkon a hlučnost. Jiná věc je ta, že pokud někdo v obchodní síti pančuje (tím krade), pak se může motor poškodit. Ta pravděpodobnost může být i u prémiové nafy.
V roce 1961 si rodiče koupili nové auto a v kempu někteří leštili motory. Pamatuji, co tenkrát otec řekl - auto má sloužit člověku a ne člověk autu.

To PetrM

Napsal jsi, že jsi koupil naftu, že jsi musel jet na 4st., aby ses vůbec hýbnul. Tedy, pokud bych dal do vozu takovou naftu, abych se vůbec hýbnul, tak v tom případě bych zastavil, zavolal asistenci pojišťovny a nechal si naftu vyčerpat. S naftou, se kterou bych se sotva hýbnul, bych nejel k další pumpě. Pokud bych věděl, která pumpa prodává takovou naftu, tak bych si určitě takovou naftu nedal do vozu ani zadarmo. Myslím si, možná špatně, že pokud by prodávali takovou naftu cca 1 hodinu, na kterou se auto sotva hýbne, tak by byl na pumpě již jistý cvrkot a před pumpou zákaz vjezdu.

Rád bych ještě uvedl, že vůbec nevyvracím, že prémiová nafta má vliv na tišší chod, mírně zvýšený výkon, atd. Jen jsem uvedl svůj názor, že případné výhody čehokoliv prémiového (včetně auta) jsou pro mne zbytečné.
Upravil kutil1 dne 08.12.2018 14:19, před 5 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let
4.114683,118.628756
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Já nepochybuji, že někdo může mít SUBJEKTIVNÍ pocit, že mu po natankování "obyčejné" nafty auto sotva leze. Ale že by musel řadit o kvalt níž to už je trochu moc -viz příspěvek PetrM. :D
Abych dostal objektivní odpověď jakou naftu tankovat, vznesl jsem kdysi dotaz a dostal jsem odpověď na základě laboratorních rozborů tehdejšího Výzkumného ústavu paliv a maziv a ta zněla: Všechny nafty, které lze u našich ČS natankovat jsou zhruba stejné a liší se pouze přidanými aditivy.
A
AlumanČlen
Přidáno před 5 let
Docela dlouho jsem provozoval ČS, tak se s Vámi podělím o zkušenosti co jsem za těch x let pobral.
Provozování drtivé většiny ČS stanic, funguje na principu franšízy, kde nájemce ve vlastní režii prodává doplňkový soriment a za malou provizi
zprostředkovává prodej PHM pro majitele ČS, který také 100% zodpovídá za kvalitu dodávaných PHM, za odkalování-čištění nádrží, za cejchování stojanů,revize, atd.
Provozovatel vůbec nemá šanci do nádrží ČS z vlastní vůle cokoliv dodat a nebo odebrat, nádrže jsou trvale zaplombované a monitorované.
Takže pokud chcete mít klid a jistotu kvalitnÍch PHM, vyhýbejte se ČS typu bývelého JZD nebo ČSAD a tankujte u větších řetězců a je úplně jedno zda OMV, SHELL, nebo MAKRO, základní nafta je opravdu všude stejná a řídil bych se jenom cenou, běžná marže je 20% na litru a není žádný důvod se domnívat, že např. Makro nemůže fungovat bez podvodů jenom s marží 10%.
Teďka k těm PREMIOVÝM (dražším) PHM, je to jen a pouze snaha prodejců vydělat více, za 20halířů udělám z litru obyčejného PHM prémiové, které prodám dráž o dvě koruny a to se vyplatí:P. Tím neříkám, že je to podvod, ty dodatečně přidaná aditiva nějaký pozitivní vliv mají, ale jsem přesvědčený, že žádný zázrak se nekoná a minimálně z 50% je to placebo efekt. Měřil někdo z Vás skutečně objektivně tu často zmiňovanou hlučnost, spotřebu, výkon?

Takže za mně každý ať si kupuje co je mu libo a určitě to není tak, že ten kdo nekupuje premiová PHM, ničí svoje auto a naopak.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Aluman napsal:

Docela dlouho jsem provozoval ČS, tak se s Vámi podělím o zkušenosti co jsem za těch x let pobral.
Provozování drtivé většiny ČS stanic, funguje na principu franšízy, kde nájemce ve vlastní režii prodává doplňkový soriment a za malou provizi
zprostředkovává prodej PHM pro majitele ČS, který také 100% zodpovídá za kvalitu dodávaných PHM, za odkalování-čištění nádrží, za cejchování stojanů,revize, atd.
Provozovatel vůbec nemá šanci do nádrží ČS z vlastní vůle cokoliv dodat a nebo odebrat, nádrže jsou trvale zaplombované a monitorované.
Takže pokud chcete mít klid a jistotu kvalitnÍch PHM, vyhýbejte se ČS typu bývelého JZD nebo ČSAD a tankujte u větších řetězců a je úplně jedno zda OMV, SHELL, nebo MAKRO, základní nafta je opravdu všude stejná a řídil bych se jenom cenou, běžná marže je 20% na litru a není žádný důvod se domnívat, že např. Makro nemůže fungovat bez podvodů jenom s marží 10%.
Teďka k těm PREMIOVÝM (dražším) PHM, je to jen a pouze snaha prodejců vydělat více, za 20halířů udělám z litru obyčejného PHM prémiové, které prodám dráž o dvě koruny a to se vyplatí:P. Tím neříkám, že je to podvod, ty dodatečně přidaná aditiva nějaký pozitivní vliv mají, ale jsem přesvědčený, že žádný zázrak se nekoná a minimálně z 50% je to placebo efekt. Měřil někdo z Vás skutečně objektivně tu často zmiňovanou hlučnost, spotřebu, výkon?

Takže za mně každý ať si kupuje co je mu libo a určitě to není tak, že ten kdo nekupuje premiová PHM, ničí svoje auto a naopak.



Vůbec nezpochybňuji to co jsi tady napsal o tom, že není možné něco do nafty přidávat, ale můžeš napsat proč by na ČS Benziny v Dobrušce měli aditiva v kanystrech a dokonce mi potvrdili, že je přilévají při čerpání. Jednalo se o "zimní" aditiva. Doopravdy to nemyslím nijak ve špatném, ale prostě mě to jen zajímá.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Aluman napsal:

Docela dlouho jsem provozoval ČS, tak se s Vámi podělím o zkušenosti co jsem za těch x let pobral.
Provozování drtivé většiny ČS stanic, funguje na principu franšízy, kde nájemce ve vlastní režii prodává doplňkový soriment a za malou provizi
zprostředkovává prodej PHM pro majitele ČS, který také 100% zodpovídá za kvalitu dodávaných PHM, za odkalování-čištění nádrží, za cejchování stojanů,revize, atd.
Provozovatel vůbec nemá šanci do nádrží ČS z vlastní vůle cokoliv dodat a nebo odebrat, nádrže jsou trvale zaplombované a monitorované.
Takže pokud chcete mít klid a jistotu kvalitnÍch PHM, vyhýbejte se ČS typu bývelého JZD nebo ČSAD a tankujte u větších řetězců a je úplně jedno zda OMV, SHELL, nebo MAKRO, základní nafta je opravdu všude stejná a řídil bych se jenom cenou, běžná marže je 20% na litru a není žádný důvod se domnívat, že např. Makro nemůže fungovat bez podvodů jenom s marží 10%.
Teďka k těm PREMIOVÝM (dražším) PHM, je to jen a pouze snaha prodejců vydělat více, za 20halířů udělám z litru obyčejného PHM prémiové, které prodám dráž o dvě koruny a to se vyplatí:P. Tím neříkám, že je to podvod, ty dodatečně přidaná aditiva nějaký pozitivní vliv mají, ale jsem přesvědčený, že žádný zázrak se nekoná a minimálně z 50% je to placebo efekt. Měřil někdo z Vás skutečně objektivně tu často zmiňovanou hlučnost, spotřebu, výkon?

Takže za mně každý ať si kupuje co je mu libo a určitě to není tak, že ten kdo nekupuje premiová PHM, ničí svoje auto a naopak.



Můžu se zeptat na tvůj názor na naftu z ONO ??
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 5 let
Pojmenoval tyto různé nafty zákazník/ci a posléze si je vyžádali?
Těžko. Nacpal nám je prodejce/obchodník a my máme pocit, že si můžeme konečně vybrat mezi obyč a extra. Ve finále tak jako tak utratíme u těch samých a vybírat si můžeme až do úplné blaženosti.
Je to to samé, jako prací prášky. Ty loňské jsou běžné, až ty včerejší za něco stojí a poprvé pořádně vyperou. A příští rok už budou ty loňské, ty běžné..... a ty pořádné, ty teprve přijdou.
Aluman - souhlas.
Za mne - netankuji v JZD a dokupuji aditiva.
Tohle není příběh nafty, to je příběh marketingových praktik.
Radek
A
AlumanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

rl=https://caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=36901&pid=264893#post_264893]Tomik Kralu napsal:[/url]

[quote[

Vůbec nezpochybňuji to co jsi tady napsal o tom, že není možné něco do nafty přidávat, ale můžeš napsat proč by na ČS Benziny v Dobrušce měli aditiva v kanystrech a dokonce mi potvrdili, že je přilévají při čerpání. Jednalo se o "zimní" aditiva. Doopravdy to nemyslím nijak ve špatném, ale prostě mě to jen zajímá.


To jsi asi špatně pochopil, já to myslel tak, že nemůžou naftu pancovat. Funguje to tak, ze přijede řidič cisterny, společně s obsluhou z kontrolují a odplombuji stacecí hrdla, z kontrolují stav počítadla v cisterne, zapíší stav v nádrži, řidič z kanistru naaditivuje podle předpisů zákazníka a podle toho co to ma byt a začne stáčet, po stočení se zase vše zapíše, zkontroluje a zaplombuje. V te Dobrušce to byly pravděpodobně právě aditiva, které se přidávají při stáčení.
U nás na pumpě bylo i on line měření a z centrály mohli v reálném čase kontrolovat jak množství stoceneho phm, tak i vytocene množství, které muselo souhlasit s prodejem a pokladnou, prostě zadny prostor pro jakékoliv nečestné jednání .
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Děkuji za odpověď.
Takže s těmi aditivy je to doopravdy tak jak jsem byl informován. Prostě se to tam přileje při stáčení.
A
AlumanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

[quote


Můžu se zeptat na tvůj názor na naftu z ONO ??


U nás ONO neoperuje, takže toho o nich moc nevim, ale obecně dneska u takhle velkého hráče je prostor pro podvody minimální nebo spise nulový a při jejich množství stanic, délce fungování, mnozstvi vytoceneho phm a cetnosti kontrol, by se už jakykoliv problém dávno provalil, takže bych byl vklidu a klidně u nich tankoval.
Ono se to za několik posledních let hodně zmenilo, díky kaucim a kontrolám, hodne malych pump odpadlo a trh se procistil výrazně k lepsimu.
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
kutil1
….zkušenosti se nevyvrací....promiňte pane kolego, zkušenost pokud je zavádějící a hloupá, tzn může někomu způsobit problémy je třeba uvést na pravou míru, nemusí platit obecně.
Vše o čem jsem psal je podloženo měřením, konkrétními hodnotami (opotřebení motoru jsem měřil v průběhu 300000km v závislosti na kvalitě/tzn ceně použitého oleje, výsledky byly z nezávislé laboratoře)
Já nepsal o svých zkušenostech jak mi to jede, psal jsem o tom, co jsem jako motorář naměřil;)
Pokud někdo na něčem šetří, měl by znát možné následky a pokud mu nevadí, proč ne.
P
paveldČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj.
Taky jsem provozoval čerpačku a podepisuju to, co tady psal kolega nade mnou.
Taky jsme vytvářeli "ARKTICKOU NAFTU" přiléváním aditiv při stáčení. Pak jsme vykřikovali do světa, že naše nafta nezamrzne ani při mínus pětadvaceti. No a pak mi zamrzlo CRVéčko při mínus 18. Takže kde nastala chyba? No jistě , obsluha to tam "zapomenula" nalít. Co je doma to se počítá. No ne?
Lepší naftu jsme neprodávali,ale prodával jsem lepší benzin 98. My si na nic nehráli a prostě jsme tomu říkali devadesát osmička. Žádný zázrak se nekonal,výtoč mizerná- ani deset procent. Stál ten produkt o 2,50kč víc a v tu chvíli jsem si uvědomil, že jsme v CZ. Naopak leželo mi to v nádrži , netočilo se to , takže problém jak na stojanu, tak při inventůře. Po pul roce uležení bych se asi divil, jaké to mělo parametry.I když čoikou to prošlo několikrát.
Pokud jsme tedy pořád ještě v čechách, tak bych se divil, kdyby někdo udělal díru do světa s šedesáti cetanovou naftou. Jasné je, že to hoří rychleji, tudíž auto jede lépe.Tím to míń vytáčíš a motor míň řve. Do půlky kopce jedeš ještě na čtyřku a tím to méně žere. S tím se asi dá souhlasit.

Úspora ? pokud ten produkt je dražší o deset procent, tak asi se o deset procent dá snížit spotřeba. To asi jo. Pozor však ! LITR není LITR!!!!

Ve všech recenzích vychází verva od benziny nejlépe a nemyslím si, že benzina vše zaplatila. Něco ovlivnit dokážou, ale vše ne.
Dneska na trhu neexistuje špatný produkt. Jelikož každý pumpař má za zadkem ČOIku , tak si dnes už nikdo nedovolí prodávat nějaký humus. Stane se chyba třeba lidská, nebo technologie.

Takže nejlepší kombinace je nafta ONO za 28,- k tomu aditiva za korunu a máš za 29,-kaček naftu, že se za tebou každý otočí!!!!!

Nojo , ale jak tomu koktejlu budem říkat???? Nějaké návrhy ????
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 5 let
bob7373: Plný souhlas tím co jsi napsal v tomto i předchozím příspěvku.
Najezdím na naftu okolo 60tis km/rok a mám tu spotřebu na Vervě podloženou číslama. Ne nějakýma dvěma, třema vyjetýma nádržema, ale knihou jízd s přesnými kilometry a tankováním. Minimálně se to zaplatí a motor dostává kvalitnější žrádlo. Je pravda, že prémiová paliva asi nebudou mít tak viditelný efekt u starších motorů. I Benzina uvádí, že Verva je vyvinuta pro motory Common Rail.
Na výměnu oleje taky nejezdím po předepsaných 30-40tis km, ale tvrdohlavě 15 tis. byť je to při mém nájezdu trochu opruz. Ale zase patřím k nemnoha lidem, kteří netvrdí, že dnešní motory nic nevydrží, že dřív byly mnohem lepší atd. Není to pravda, při dobré péči vydrží. Na osobácích najíždím cca 300-400tis a potom končí většinou v rodině, jako auta která musí ještě dlouho bezproblémově jezdit.
Stejně jako u té nafty to funguje i u jiných výrobků. Dá se koupit špekáček a "špekáček". Nebo prací prášky, ty už kupujeme jenom v Německu, ta samá značka a vystačí na daleko víc praní. U všeho zboží platí měřítka nízká-střední-vyšší-kvalita, je jen na zákazníkovi co si zvolí. Já osobně nejsem tak bohatej, abych si mohl kupovat nejlevnější věci :-)
T
tomas86Člen
Přidáno před 5 let
Bejt tu u nás OMV, tak tankuju maxxmotion už jenom kvůli tomu, že nepoužívá biosložku od babiše.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

paveld napsal:

Taky jsme vytvářeli "ARKTICKOU NAFTU" přiléváním aditiv při stáčení. Pak jsme vykřikovali do světa, že naše nafta nezamrzne ani při mínus pětadvaceti. No a pak mi zamrzlo CRVéčko při mínus 18. Takže kde nastala chyba? No jistě , obsluha to tam "zapomenula" nalít. Co je doma to se počítá. No ne ?


Ahoj,
tak to jsem se zasmál :D, v tom je totiž ten zakopanej psík.

Jinak technická ... u nás arctic diesel k mání není, nanejvýš zimní kategorie do -20 °C.
Pokud si dobře pamatuji ze severu, tak ten jejich arctic diesel má svoji vlastní škálu tříd (aby zbytečně neprodělali náhodou - to je všude stejné :D) a ta nejvíc mrazu odolná třída tuhla až někde u -40 °C, ale povinně to měli nastavené na cca. -30 °C.
4.114683,118.628756
LRLRČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

tomas86 napsal:

Bejt tu u nás OMV, tak tankuju maxxmotion už jenom kvůli tomu, že nepoužívá biosložku od babiše.


I v MMD je biosložka, akorát jinak rafinovaná

https://www.omv.c...rova-nafta

Podle mě jediná nafta bez biosložky je ta u EuroOilu, mám je skoro u baráku, tankuji několik let + aditivum VIF v zimě.
Namám pocit, že když natankuji prémiovou naftu, např. Verva, auto funguje jinak.

L
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Ono je to také z logiky věci jasné. Určitě nebude rafinérka dělat zvlášť palivo pro OMV, zvlášť pro Benzinu atd. To bychom se asi nedoplatili.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,034,290 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26176 sekund | Průměrně za: 0.26176 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.34MB/2MB