Citovat
kutil1 napsal:
Ahoj, anketa je i pro ty, co nezkoušeli..
Jezdím autem 47 roků a tankuji od uvolnění cen na to nejlevnější, co seženu. Pokud míjím ONO, tak tam. V roce 1969, kdy jsem začal jezdit na malém motu, tak někteří řidiči na R 8, Fiat 124, atd jezdili na Castrol GTX a měli to napsané pěkně na samolepce na zadním okně včetně bičovky, uzemněvacího pásku a dvou černých pruhů asymetricky po délce celého vozu. Nám stačil v autě M6A, později M6AD a nikdy jsme neměli s motorem potíže. Sice píši o oleji a ne o naftě, ale věřím těm, co schvalují zboží do prodeje. Doba pokročila, není napsáno na samolepce - Jezdím na prémiové palivo, ale vidím to skoro denně v reklamě. A budí to ve mně podobný pocit, jako Castrol GTX.
nedá mi to abych nenapsal.. za posledních 30 let jsem najížděl cca 60000 km ročně a víceméně služebně i soukromě.... nějaké ty zákonitosti jsem pochytil
. Fascinuje mě nezdolná česká víra, že např mám v garáži Trabanta a věřím, že má stejné vlastnosti jako sousedův Mercedes.
Není hanba mít Trabanta, pokud jezdím pár km na zahrádku méďa je mi k ničemu. Je ale směšné předstírat že mám stejné auto.
Stejné je to i s jinými výrobky, ergo kladívko olej za 50 Kč není stejný jako olej za 200, popř 400. avšak je pravdou že s žádným olejem použitelným pro daný motor se tento motor nezadře, jen s některýn vydrží v kondici déle, s levnějšími méně.
Teď k tomu Castrolu GTX - těsně po revoluci jsem dělal motor z Rapida přivezeného ze Švýcarska nájezd skoro 130000km- výměna těsnění pod hlavou. Náplně Castrol GTX, chl kapalina Castrol. Majitel chtěl udělat GO, - škodovky už to tak měly. po otevření motoru jsem byl docela překvapen - chl. prostor bez koroze, vložky a klika výrobní tolerance, takže stačilo pro jistotu vyměnit šálky a spasovat to dohromady, motor najel dalších 150000 bez sáhnutí.
Stejné je to i s naftou a pokud dává někdo do nafty VIF či jiná aditiva, automaticky z ní dělá lepší naftu (cena kvalitní přísady cca 50 haléřů na litr a víc pokud to má fungovat), těžko říct o kolik lepší. Např Verva má cetanové č. 60, abych dosáhl s normální naftou od Benziny toto č. misím dát VIF, úspora je asi 0,2 až 0,5 Kč na litr a stejně nevylepším naftu v všech parametrech - viz test paliv - na stejnou úroveň.
Kolega tu psal kolik ušetří při tankování na ONU, ale nepsal, o kolik víc nafty spotřebuje oproti prémiové naftě a že je to víc - to je jisté - vyzkoušeno u PPL v průběhu 1 roku.
Shrnuto - pokud mám jeden druh výrobku, různé výrobce a různé ceny nelze předpokládat že mají výrobky stejné vlastnosti, ale je jisté, že jak levné tak ty dražší mají svou cílovou skupinu uživatelů - od důchodce jezdícího na zahrádku, s nájezdem 5000km ročně, který nevyčerpá životnost agregítu za 20 let i při použití méně kvalitních paliv, olejů atd až po člověka najíždějícího 100000km ročně, který požaduje maximální životnost agregátu při max. spolehlivosti = používat ta nejlepší media, díly.
Každý si tak může zvolit co a jak použít s ohledem na své požadavky, ale myslet si, že ušetřím a budu mít stejné benefity jako ten kdo nešetří je minimálně úsměvné.