Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prémiová nafta.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prémiová nafta.

Poslední aktualizace před 4 roky

Anketa: Jakou máte zkušenost s prémiovou naftou ?

    Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. [27/52]52 %
    Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. [20/52]38 %
    Nevím, ještě jsem nezkoušel. [5/52]10 %
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Jaká je vaše zkušenost s prémiovými naftami Verva, V-Power, Ultimate atd. ?
Pocíte rozdíl od standardní méně cetanové nafty ?
Já jsem naposledy tankoval Vervu a zlepšení bylo citelné. Motor šel potišeji, měkčeji. Bohužel úspory jsem se
nedočkal, protože jsem víc využíval zvýšeného výkonu .-) Spotřeba byla při svižnější jízdě stejná, takže
zřejmě úspornější palivo.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 5 let
Jediné co mohu potvrdit, že motor má tišší, měkčí a příjemnější zvuk. Ostatní neumím objektivně posoudit.
Fun
Smile
ivoiivoiČlen
Přidáno před 5 let
Väčšinou tankujem EVO DIESEL Plus na Slovnafte a keď natankujem bežnú naftu subjektívne necítim rozdiel.
Jedine v čo dúfam je, že prémiová nafta je "čistejšia" a že mi motor vydrží dlhšie v dobrom stave. Na druhú stranu musím priznať, že mi po dvoch rokoch / 33000km začala svietiť kontrolka palivového filtra a na prehliadke som ho radšej nechal vymeniť.
V tomto odkaze nájdete celkom aktuálny (2018) test palív na Slovensku https://autobild.pluska.sk/clanok/215...-sklamalo/
Zaujímavá informácia je, že OMV MaxxMotion Diesel neobsahuje FAME biozložku
R
RudyČlen
Přidáno před 5 let
Taky pozoruji zklidnění běhu motoru. Výkonu má třílitr dost i na běžnou naftu. Spotřebu nemohu posoudit, popravdě má na ni u krabicoidního Hymru daleko větší vliv, zda a odkud fouká.
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 5 let
Pokud tankuji v Česku, tak už pouze Vervu. V osobáku i dodávce lepší chod motoru a i úspora paliva. Ty 2Kč na litr navíc, se na úspoře zaplatí a přitom motor dostává kvalitnější žrádlo. Navíc má nižší bod tuhnutí, což je u nás na horách taky bonus. Dřív jsem ji natankoval jen v případě očekávaných větších mrazů ale tu nižší spotřebu jsem nezaznamenal, tudíž zase přešel zpátky na obyčejnou naftu. Potom mi kamarád poradil, že na Vervu musím najet několik tisíc km aby se pročistil motor a potom to bude žrát míň. Tak se i stalo. Mám v osobáku motor 2,0TDi 110kW a v dodávce 2,2 HDi. Tam to funguje. Nevím jak u jiných starších motorů, tam to asi bude typ od typu. Mojí motorce (BMW 1150GS) je jakékoli prémiové palivo naprosto šumák, naopak kamarád s novou rejží zas nechce nic jinýho.
Jako Verva budou pravděpodobně fungovat i jiná prémiová paliva.
karlosVWkarlosVWČlen
Přidáno před 5 let
Jezdím v CZ jen na Vervu. U obytky je to tišší chod motoru,lepší vykon a o něco větší nájezd km. Podstatný rozdíl je znát u lehkého osobáku kde na nádrž najíždím o cca 150km více (octavia 2,0TDI)
1970 + 1977 + 2002
Fiat Ducato EuraMobil PRS695SB
nějaké ty fotky https://karlosvw.rajce.idnes.cz/
SOUNDSHOP.CZ vše pro car hifi & car multimedia
mbmbČlen
Přidáno před 5 let
Pepo, dobrý dotaz. Jelikož jsem již hluchý děda, pozoruji jen vyšší výkon, což preferují (Už od mlada). A čím jsem starší, tím víc ten výkon vyhledávám. :D
P.S. Studený nestartuji, mám WEBASTO ...;)
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Upravil mb dne 06.12.2018 19:23, před 5 let
E
EurolitesČlen
Přidáno před 5 let
V ČR pouze Eurooil - nafta bez margarínu
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 5 let
Přesně. Do Bydlíka, kde ta nafta leží tankuji EuroOil...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Monika-Jirka-NachodMonika-Jirka-NachodČlen
Přidáno před 5 let
Za mě Verva-Diesel od Benziny. Jiné palivo tankuji jen v tísni, když jsem při cestování nepozorný a začne mi hladové očko svítit kdesi v neznámu nebo v cizině. Tak to natankuji vždy jen třeba za 500,00 CZK a na první Benzině doplním Vervou. V Německu tankuji-pokud to jen jde-na OMV tu jejich MAXX-MOTION naftu. Je drahá, tak doufám, že taky dobrá.... Jinak do svého Audi-TT se snažím tankovat opět u Benziny ten jejich 100-oktanový benzín.
Obecně myslím a doufám, že dělám dobře. A jestli pozoruji lepší chod či výkon? nepozoruji, protože už za ty roky nevím, jak by to jelo na normální naftu...neumím už porovnat...sorry...
Jirka/1974, Monika/1976, Nikol/2002, Heřmánek/2011
Clever Van Vario Kids 600: vestavba Citroen Jumper
B
bob7373Člen
Přidáno před 5 let
Na bionaftu jsem najel cca 300000km, jediný problém byl při přechodu zpět - bylo nutno přetěsnit čerpadlo, gumové díly, ještě nebyly biopalivu odolné a po přechodu na normální naftu se scvrkly. Jinak stav čerpadla a trysek u motoru s 550000km - excelentní. Jediná podmínka - min 1 nádrž měsíčně, ergo kladívko biosložky se nebojím - pokud vyjedu cca nádrž měsíčně.
jinak u motorů comon rail
Verva - biosložka zlepšuje mazivost a snižuje opotřebení komponent, dobře aditivovaná. nicméně po 90000km kdy se trysky trochu rozeběhly jsem nasadil
V-Power diesel - po 3000km trysky opět OK, tedy Shell nelže, když tvrdí že toto palivo čistí

Eurooil - nafta OK, nicméně bez biosložky trošku míň maže, je sušší, na druhou stranu palivový systém na to musí být dimenzován

Vyzkoušeno, že cenově je to jedno, zda používáte normální naftu nebo prémiová paliva jejichž spotřeba je nižší.
Stav trysek a čerpadla ověřován jak fyzickou prohlídkou tak měřením na autě elektronicky i v servisu na vstřikovací zařízení Bosch.
P
Petr a JanaČlen
Přidáno před 5 let
Z 90% tankuji Efektu diesel u Benziny.Předchůdce Efekty TOP Q diesel byl před lety testován mezi prémiovými naftami a byl hodnocen stejně jako nejlepší prém.nafta Verva.
Žádný nový test jsem nenašel krom toho ,že si Benzina nechala testovat Efektu s kladným výsledkem u nějaké zahraniční laboratoře zda motor opravdu čistí.
Vypozoroval jste někdo rozdíl mezi těmito dvěma naftami(Efekta -Verva).Já jsem žádný nezjistil akorát ted na zimu jsem natankoval Vervu.
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 5 let
Já jsem ten rozdíl popisoval pár příspěvků výše. Sice jsem použil výraz "obyčejná nafta" ale protože tankuji u Benziny, z 90% se jednalo o Efektu.
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let
Tankuji kdekoliv a dávám Bishops. (Fiat Ducato TD)
Podle záznamů o čerpání bez Bishops a s Bishops (3ti rok provozu na Bishops), tak cca 1/2- max. 1 l nižší spotřeba, ale starty v zimě i v -16 bez problému. Chod motoru je klidnější. V letním provozu to lze obtížně hodnotit, ale když klesnou teploty, tak změna je pozorovatelná.
Rozdíl při čerpání nějaké nafty + Bishops nebo prémiové nafty za jízdy jsem i v zimě nepozoroval, ale při startech nebo běh za studena tam již rozdíl byl ve prospěch Bishop.

Zkoušel jsem i jiné aditiva, ale výsledkově to bylo horší (starty v zimě a studený motor).

Stejně se to chovalo, když jsem měl 4kolku (2l diesel)

V době, kdy jsem Bishops nepoužíval, tak rozdíly mezi prémiovým palivem (konkrétně Verva) a obyč naftou byly znatelné. Tankoval jsem premiové palivo od podzimu do jara, potom již obyč naftu.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
V čechách většinou tankuji na ONO a dávám VIF (do bydlíka pro diesel a do osobáku na benzín), v Německu nebo Rakousku natankuji podle aktuální ceny (mám uloženou webovou stránku s aktuálníma cenama v telefonu) případně když vidím nějakou zajímavou cenu a už mám třeba polovinu nádrže prázdnou (v Rakousku se například mění cena i v průběhu dne). Co mám vyzkoušené, tak na naftu z Německa nebo Rakouska najedu víc, než na naftu od nás nebo stejně, ale za horších podmínek (například couračky po horách v serpentýnách na dvojku až trojku, průjezdy většíma městama a podobně).
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 5 let
V předchozím autě jsem to řešil, protože motor nepatřil mezi nejspolehlivější (VW T5 pětiválec 128 kw PD). Auto jezdilo prakticky výhradně na Vervu, motor šel klidněji a tišeji, než na standardni naftu. Auto jsem prodával, když mělo najeto 440 tisíc km a všechny díly palivové soustavy byly ještě původní, motor šlapal jako novej.

U Ducata to už tak neřeším a střídám EuroOil, Vervu a TankOno. 2.3 JTD 88 kw schroupe všechno.

Když to shrnu, tak přínos premiový nafty vidím v projevu a životnosti motoru. Na spotřebu či výkon je vliv minimální.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj, anketa je i pro ty, co nezkoušeli..
Jezdím autem 47 roků a tankuji od uvolnění cen na to nejlevnější, co seženu. Pokud míjím ONO, tak tam. V roce 1969, kdy jsem začal jezdit na malém motu, tak někteří řidiči na R 8, Fiat 124, atd jezdili na Castrol GTX a měli to napsané pěkně na samolepce na zadním okně včetně bičovky, uzemněvacího pásku a dvou černých pruhů asymetricky po délce celého vozu. Nám stačil v autě M6A, později M6AD a nikdy jsme neměli s motorem potíže. Sice píši o oleji a ne o naftě, ale věřím těm, co schvalují zboží do prodeje. Doba pokročila, není napsáno na samolepce - Jezdím na prémiové palivo, ale vidím to skoro denně v reklamě. A budí to ve mně podobný pocit, jako Castrol GTX.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Vzhledem k tomu, že jsem nějaký čas jezdil MČR v rallye s dieselovým autem a podporovala mě společnost Chevron tak jsem také vznesl otázku zda tankovat "prémiovou" naftu do závodní Fábie nebo ne. Technický ředitel Chevronu a dnes můj dlouholetý kamarád, který následně přešel do Výzkumného ústavu paliv a maziv ( dnes to vlastní nějaká nadnárodní společnost a jmenuje se to úplně jinak ) mi sdělil, že se nafta u různých čerpacích stanic v podstatě liší pouze přidávanými aditiv. To mi následně potvrdil na základě rozborů, které prováděli v VÚPM. Navíc jsem osobně viděl aditiva v kanystrech ve skladu na ČS Benziny v Dobrušce ( zásoboval jsem ČS skoro po celé ČR), které se pouze přilévali při stáčení nafty což mi také potvrdila obsluha ČS. Po těchto zkušenostech a informací jsem tankoval naftu kdekoliv a přidávám pouze aditiva VIF, která jsou dle mého kamaráda z VÚPM nejlepší. S Peugeotem Boxerem (comonrail) jsem takto před prodejem najel 495 000 km bez jediné závady na palivové soustavě a to samé bylo u závodní Fábie RS, ale tam byl ten nájezd km samozřejmě daleko menší. Doporučuji vyzkoušet natankovat "obyčejnou" naftu, najet pár km a následně natankovat "obyčejnou" naftu pouze doplněnou VIFem a nechat auto nastartované a poslouchat změnu chodu motoru když se do motoru dostane "obyčejná" nafta doplněná VIFem. :) Toť mé informace a zkušenost s prémiovými palivy.
misusmisusČlen
Přidáno před 5 let
95% CS maj paliva z jedny rafinerky,tak jakej v tom asi bude rozdil ?
Osobni zkusenost SHEL Praha - paliva z kralup a do nich aditiva z kanystru,nic vic, nic extra.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 5 let
Veškerá nafta, prodávaná v Česku, je produktem rafinérie v Kralupech nad Vltavou a v Litvínově. Brány rafinerií opouští vždy 100% kvalitní nafta. Teprve potom různí vykukové naftu pančují. Proto je důležité tankovat u spolehlivých a kontrolovaných pump.

Už v rafinerii se přidávají aditiva, ale jen nezbytné množství, aby nafta splňovala české normy.

Po přidání další dávky aditiv vznikne prémiová nafta. Přidávají se na pumpách. Proto můžete vidět stejnou cisternu jak dodává Shellu i Makru

Jedinou výjimku tvoří MaxxMotion Diesel, který se nevozí z českých rafinerií, ale z Rakouska.

Narazil jsem na informace, že prémiová nafta neobsahuje biosložku. Není to pravda.

Naftu bez biosložky natankujete pouze u EuroOil.

Ještě se může hodit klimatické dělení nafty:
třída B = letní do 0°C
třída D = přechodová do -10°C
třída F = zimní do - 20°C
Fun
Smile
Upravil Fun dne 07.12.2018 16:59, před 5 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,028,906 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22983 sekund | Průměrně za: 0.22983 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB