!Prázdninová soutěž skončila!

Partner Caravan24

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Prosinec 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Nejnovější galerie

TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 34

· Členové on-line: 4
ZdenekZsP, martindo, Mirek a Jirinka, outfish

· Registrovaní členové: 12,069
· Nejnovější člen: Man On The Way

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Kavek
17.12.2018 16:16
Nemáte někdo tip na nějakou malou slušnou el. centrálu ?

Terenak
10.12.2018 22:54
Dobrý den, neporadil by někdo s opravou na F.Ducato 2,5Td nemaže motor olej nahoru na vačku. Kde hledat příčinu a nebo co vyměnit. Díky

Schneegast
06.12.2018 22:19
Dobrý den, máme caravan hobby 560 deluxe 2000 a chtěla bych poprosit o radu jak složit stolek a narovnat matrace na ležení. Děkuji moc. lucie.snezna@sezna
m.cz

TrikeHonza
01.12.2018 10:44
Poděkování panu T.Kahounovi Tom-Car servis. Vyřízení veškerých formalit k přepsání celkové váhy obytného auta z 3850kg na 3500kg. Vřele doporučuji, příjemné jednání. Trike Honza Letohrad.

David250
28.11.2018 22:57
mate nekdo tip a zkusenost na parkovani pres noc, pobliz centra Prahy v dobe vanocnich trhu

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Jakou máte zkušenost s prémiovou naftou ?
Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. Motor je tišší, výkonější ,úspornější a lépe studený startuje. 48%[22 Hlasy]
Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. Nepociťuji žádný rozdíl, je to jen marketingový trik a vyhozené peníze. 43%[20 Hlasy]
Nevím, ještě jsem nezkoušel. Nevím, ještě jsem nezkoušel. 9%[4 Hlasy]
Počet hlasů : 46
 Vytisknout diskuzi
Prémiová nafta.
Jaká je vaše zkušenost s prémiovými naftami Verva, V-Power, Ultimate atd. ?
Pocíte rozdíl od standardní méně cetanové nafty ?
Já jsem naposledy tankoval Vervu a zlepšení bylo citelné. Motor šel potišeji, měkčeji. Bohužel úspory jsem se
nedočkal, protože jsem víc využíval zvýšeného výkonu .-) Spotřeba byla při svižnější jízdě stejná, takže
zřejmě úspornější palivo.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Jediné co mohu potvrdit, že motor má tišší, měkčí a příjemnější zvuk. Ostatní neumím objektivně posoudit.
Fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta
 
Upravit
Väčšinou tankujem EVO DIESEL Plus na Slovnafte a keď natankujem bežnú naftu subjektívne necítim rozdiel.
Jedine v čo dúfam je, že prémiová nafta je "čistejšia" a že mi motor vydrží dlhšie v dobrom stave. Na druhú stranu musím priznať, že mi po dvoch rokoch / 33000km začala svietiť kontrolka palivového filtra a na prehliadke som ho radšej nechal vymeniť.
V tomto odkaze nájdete celkom aktuálny (2018) test palív na Slovensku https://autobild....-sklamalo/
Zaujímavá informácia je, že OMV MaxxMotion Diesel neobsahuje FAME biozložku
 
Upravit
Taky pozoruji zklidnění běhu motoru. Výkonu má třílitr dost i na běžnou naftu. Spotřebu nemohu posoudit, popravdě má na ni u krabicoidního Hymru daleko větší vliv, zda a odkud fouká.
 
Upravit
Pokud tankuji v Česku, tak už pouze Vervu. V osobáku i dodávce lepší chod motoru a i úspora paliva. Ty 2Kč na litr navíc, se na úspoře zaplatí a přitom motor dostává kvalitnější žrádlo. Navíc má nižší bod tuhnutí, což je u nás na horách taky bonus. Dřív jsem ji natankoval jen v případě očekávaných větších mrazů ale tu nižší spotřebu jsem nezaznamenal, tudíž zase přešel zpátky na obyčejnou naftu. Potom mi kamarád poradil, že na Vervu musím najet několik tisíc km aby se pročistil motor a potom to bude žrát míň. Tak se i stalo. Mám v osobáku motor 2,0TDi 110kW a v dodávce 2,2 HDi. Tam to funguje. Nevím jak u jiných starších motorů, tam to asi bude typ od typu. Mojí motorce (BMW 1150GS) je jakékoli prémiové palivo naprosto šumák, naopak kamarád s novou rejží zas nechce nic jinýho.
Jako Verva budou pravděpodobně fungovat i jiná prémiová paliva.
 
Upravit
Jezdím v CZ jen na Vervu. U obytky je to tišší chod motoru,lepší vykon a o něco větší nájezd km. Podstatný rozdíl je znát u lehkého osobáku kde na nádrž najíždím o cca 150km více (octavia 2,0TDI)
1970 + 1977 + 2002
Fiat Ducato EuraMobil PRS695SB
nějaké ty fotky https://karlosvw.....idnes.cz/
SOUNDSHOP.CZ vše pro car hifi & car multimedia
 
http://www.soundshop.cz Upravit
Pepo, dobrý dotaz. Jelikož jsem již hluchý děda, pozoruji jen vyšší výkon, což preferují (Už od mlada). A čím jsem starší, tím víc ten výkon vyhledávám. Grin
P.S. Studený nestartuji, mám WEBASTO ...Wink
Upravil/a mb dne 06.12.2018 19:23
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO + BRANO/ATESO
 
http://www.mbautoservis.cz Upravit
V ČR pouze Eurooil - nafta bez margarínu
 
Upravit
Přesně. Do Bydlíka, kde ta nafta leží tankuji EuroOil...
Martin (71) a Lucie (74) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Renault Master Pössl, ex auto Mirka a Ivy a pak Martina 11.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
 
Upravit
Za mě Verva-Diesel od Benziny. Jiné palivo tankuji jen v tísni, když jsem při cestování nepozorný a začne mi hladové očko svítit kdesi v neznámu nebo v cizině. Tak to natankuji vždy jen třeba za 500,00 CZK a na první Benzině doplním Vervou. V Německu tankuji-pokud to jen jde-na OMV tu jejich MAXX-MOTION naftu. Je drahá, tak doufám, že taky dobrá.... Jinak do svého Audi-TT se snažím tankovat opět u Benziny ten jejich 100-oktanový benzín.
Obecně myslím a doufám, že dělám dobře. A jestli pozoruji lepší chod či výkon? nepozoruji, protože už za ty roky nevím, jak by to jelo na normální naftu...neumím už porovnat...sorry...
Jirka, Monika, Nikol, Heřmánek
Clever Van Vario Kids 600: dodávka Citroen Jumper
 
Upravit
Na bionaftu jsem najel cca 300000km, jediný problém byl při přechodu zpět - bylo nutno přetěsnit čerpadlo, gumové díly, ještě nebyly biopalivu odolné a po přechodu na normální naftu se scvrkly. Jinak stav čerpadla a trysek u motoru s 550000km - excelentní. Jediná podmínka - min 1 nádrž měsíčně, ergo kladívko biosložky se nebojím - pokud vyjedu cca nádrž měsíčně.
jinak u motorů comon rail
Verva - biosložka zlepšuje mazivost a snižuje opotřebení komponent, dobře aditivovaná. nicméně po 90000km kdy se trysky trochu rozeběhly jsem nasadil
V-Power diesel - po 3000km trysky opět OK, tedy Shell nelže, když tvrdí že toto palivo čistí

Eurooil - nafta OK, nicméně bez biosložky trošku míň maže, je sušší, na druhou stranu palivový systém na to musí být dimenzován

Vyzkoušeno, že cenově je to jedno, zda používáte normální naftu nebo prémiová paliva jejichž spotřeba je nižší.
Stav trysek a čerpadla ověřován jak fyzickou prohlídkou tak měřením na autě elektronicky i v servisu na vstřikovací zařízení Bosch.
 
Upravit
Z 90% tankuji Efektu diesel u Benziny.Předchůdce Efekty TOP Q diesel byl před lety testován mezi prémiovými naftami a byl hodnocen stejně jako nejlepší prém.nafta Verva.
Žádný nový test jsem nenašel krom toho ,že si Benzina nechala testovat Efektu s kladným výsledkem u nějaké zahraniční laboratoře zda motor opravdu čistí.
Vypozoroval jste někdo rozdíl mezi těmito dvěma naftami(Efekta -Verva).Já jsem žádný nezjistil akorát ted na zimu jsem natankoval Vervu.
 
Upravit
Já jsem ten rozdíl popisoval pár příspěvků výše. Sice jsem použil výraz "obyčejná nafta" ale protože tankuji u Benziny, z 90% se jednalo o Efektu.
 
Upravit
Tankuji kdekoliv a dávám Bishops. (Fiat Ducato TD)
Podle záznamů o čerpání bez Bishops a s Bishops (3ti rok provozu na Bishops), tak cca 1/2- max. 1 l nižší spotřeba, ale starty v zimě i v -16 bez problému. Chod motoru je klidnější. V letním provozu to lze obtížně hodnotit, ale když klesnou teploty, tak změna je pozorovatelná.
Rozdíl při čerpání nějaké nafty + Bishops nebo prémiové nafty za jízdy jsem i v zimě nepozoroval, ale při startech nebo běh za studena tam již rozdíl byl ve prospěch Bishop.

Zkoušel jsem i jiné aditiva, ale výsledkově to bylo horší (starty v zimě a studený motor).

Stejně se to chovalo, když jsem měl 4kolku (2l diesel)

V době, kdy jsem Bishops nepoužíval, tak rozdíly mezi prémiovým palivem (konkrétně Verva) a obyč naftou byly znatelné. Tankoval jsem premiové palivo od podzimu do jara, potom již obyč naftu.
 
http://www.lmfoto.cz Upravit
V čechách většinou tankuji na ONO a dávám VIF (do bydlíka pro diesel a do osobáku na benzín), v Německu nebo Rakousku natankuji podle aktuální ceny (mám uloženou webovou stránku s aktuálníma cenama v telefonu) případně když vidím nějakou zajímavou cenu a už mám třeba polovinu nádrže prázdnou (v Rakousku se například mění cena i v průběhu dne). Co mám vyzkoušené, tak na naftu z Německa nebo Rakouska najedu víc, než na naftu od nás nebo stejně, ale za horších podmínek (například couračky po horách v serpentýnách na dvojku až trojku, průjezdy většíma městama a podobně).
 
Upravit
V předchozím autě jsem to řešil, protože motor nepatřil mezi nejspolehlivější (VW T5 pětiválec 128 kw PD). Auto jezdilo prakticky výhradně na Vervu, motor šel klidněji a tišeji, než na standardni naftu. Auto jsem prodával, když mělo najeto 440 tisíc km a všechny díly palivové soustavy byly ještě původní, motor šlapal jako novej.

U Ducata to už tak neřeším a střídám EuroOil, Vervu a TankOno. 2.3 JTD 88 kw schroupe všechno.

Když to shrnu, tak přínos premiový nafty vidím v projevu a životnosti motoru. Na spotřebu či výkon je vliv minimální.
 
Upravit
Ahoj, anketa je i pro ty, co nezkoušeli..
Jezdím autem 47 roků a tankuji od uvolnění cen na to nejlevnější, co seženu. Pokud míjím ONO, tak tam. V roce 1969, kdy jsem začal jezdit na malém motu, tak někteří řidiči na R 8, Fiat 124, atd jezdili na Castrol GTX a měli to napsané pěkně na samolepce na zadním okně včetně bičovky, uzemněvacího pásku a dvou černých pruhů asymetricky po délce celého vozu. Nám stačil v autě M6A, později M6AD a nikdy jsme neměli s motorem potíže. Sice píši o oleji a ne o naftě, ale věřím těm, co schvalují zboží do prodeje. Doba pokročila, není napsáno na samolepce - Jezdím na prémiové palivo, ale vidím to skoro denně v reklamě. A budí to ve mně podobný pocit, jako Castrol GTX.
 
Upravit 1
Vzhledem k tomu, že jsem nějaký čas jezdil MČR v rallye s dieselovým autem a podporovala mě společnost Chevron tak jsem také vznesl otázku zda tankovat "prémiovou" naftu do závodní Fábie nebo ne. Technický ředitel Chevronu a dnes můj dlouholetý kamarád, který následně přešel do Výzkumného ústavu paliv a maziv ( dnes to vlastní nějaká nadnárodní společnost a jmenuje se to úplně jinak ) mi sdělil, že se nafta u různých čerpacích stanic v podstatě liší pouze přidávanými aditiv. To mi následně potvrdil na základě rozborů, které prováděli v VÚPM. Navíc jsem osobně viděl aditiva v kanystrech ve skladu na ČS Benziny v Dobrušce ( zásoboval jsem ČS skoro po celé ČR), které se pouze přilévali při stáčení nafty což mi také potvrdila obsluha ČS. Po těchto zkušenostech a informací jsem tankoval naftu kdekoliv a přidávám pouze aditiva VIF, která jsou dle mého kamaráda z VÚPM nejlepší. S Peugeotem Boxerem (comonrail) jsem takto před prodejem najel 495 000 km bez jediné závady na palivové soustavě a to samé bylo u závodní Fábie RS, ale tam byl ten nájezd km samozřejmě daleko menší. Doporučuji vyzkoušet natankovat "obyčejnou" naftu, najet pár km a následně natankovat "obyčejnou" naftu pouze doplněnou VIFem a nechat auto nastartované a poslouchat změnu chodu motoru když se do motoru dostane "obyčejná" nafta doplněná VIFem. Smile Toť mé informace a zkušenost s prémiovými palivy.
 
Upravit
95% CS maj paliva z jedny rafinerky,tak jakej v tom asi bude rozdil ?
Osobni zkusenost SHEL Praha - paliva z kralup a do nich aditiva z kanystru,nic vic, nic extra.
 
Upravit
Veškerá nafta, prodávaná v Česku, je produktem rafinérie v Kralupech nad Vltavou a v Litvínově. Brány rafinerií opouští vždy 100% kvalitní nafta. Teprve potom různí vykukové naftu pančují. Proto je důležité tankovat u spolehlivých a kontrolovaných pump.

Už v rafinerii se přidávají aditiva, ale jen nezbytné množství, aby nafta splňovala české normy.

Po přidání další dávky aditiv vznikne prémiová nafta. Přidávají se na pumpách. Proto můžete vidět stejnou cisternu jak dodává Shellu i Makru

Jedinou výjimku tvoří MaxxMotion Diesel, který se nevozí z českých rafinerií, ale z Rakouska.

Narazil jsem na informace, že prémiová nafta neobsahuje biosložku. Není to pravda.

Naftu bez biosložky natankujete pouze u EuroOil.

Ještě se může hodit klimatické dělení nafty:
třída B = letní do 0°C
třída D = přechodová do -10°C
třída F = zimní do - 20°C
Upravil/a fun dne 07.12.2018 16:59
Fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.66 sekund
180,929,668 návštěv