Citovat
hasky napsal:
Citovat
Nemilany napsal:
Citovat
fun napsal:
Citovat
Nemilany napsal:
Můžeš si to spočítat (orientačně). V návodu (na internetu) najdeš parametr:
spotřeba plynu: 50 - 170 g/h , 170 g/h to bude pokud budeš topit na plný výkon
Tato spotřeba odpovídá 2kW topení. Běžný karavan má topení s dvojnásobným výkonem. Tam je ta spotřeba až 320g za hodinu. V mrazech je nutné topit neustále bez přerušení, jinak hrozí zamrznutí vody nebo WC. Takže ušetřit se moc nedá a výdrž jedné lahve nemůže být více než 2 dny, při zachování minimálního komfortu.
Ano je to tak. Já to uváděl jako příklad.. a na konci jsem napsal : .. SPOTŘEBA najdeš v manuálu/internetu. Podle toho jsem předpokládal, že si každý dosadí své spotřeby a dojde k času, kdy bude s plynovou láhví na dně.
Ještě doplním, že je to teoretické číslo, ve skutečnosti ten čas ještě kratší.
Automatické sloučení 30.11.2018 11:04:
Ještě mohu doplnit pro počtáře, že lze empiricky použít:
1l kapalného plynu má hmotnost cca 1,9 kg
Za mě: pokud spotřeba zařízení je např. při nastavení na hodnotu knoflíku (v karavanu) 6 - maximum a v manuálu je uvedeno že horní hranice rozsahu (max) je např. 200g/hod. (typ topení), tak je jedno zda je venku +10 nebo -20°C. a zařízení (topení) stále jede na 6ku resp. spotřebovává 200g/hod.
Ahoj.Že max spotřeba je daná je jasné,více si vzít nemůže.Ale nemáš pravdu v tom,že je jedno jaká je venkovní teplota.Čím více bude teplota venku větší,tím častěji se bude topení vypínat a úměrně k tomu bude mít menší hodinovou spotřebu.
A máme odzkoušeno že 7 metrů obytná bouda a zimní topení je na cca.dva dny 11 Kg propanu.
Otázku ve vláknu jsem pochopil tak, že tazatele zajímá jak mu dlouho vydrží PB láhev.
První rovina:
-PB láhev vydrží maximálně tak dlouho, pokud nebude !prázdná) t.j. vyčerpá se obsah. Za jak dlouho se vyčerpá obsah ? O tom rozhoduje proces, kolik g/hod. se odebírá z láhve. Dosazením maximálně možného odběru z láhve se tazatel dostane k číslu, které nelze za trvalého provozu na maximum zvýšit.
Druhá rovina:
-jak šetřit, abych prodloužil dobu než dojde k vyčerpání obsahu (to podle mě je tvá odpověď) - pomáhá tomu termostatické čidlo, vypnutí topení, zateplení OA/karavanu, snížením teploty uvnitř např. z 22 na 19°C další opatření...
Výsledkem je, že se ušetří plyn v čase.
Asi, doufám, že si rozumíme.
Když vyhodnotím z pohledu mé Druhé roviny, kdy jsem si zateplil podlahu (nemám dvojitou), nasazuji na okna kryty apod., v autě temperuji automatem na cca 14-16°C a při pobytu uvnitř během dne mám automat na 21°C, v noci cca 16°C, tak při teplotě noční -16°C a denní -7°C, jsem vydržel s ALUGAS (11 kg) 4 dny. Ale i když uvedu tyto hodnoty, tak jiná posádka může vydržet i déle (provoz otápění má jinak nastaven a zase jiná posádka může mít láhev za 2 dny prázdnou....) Než jsem se to naučil a přišel na to = poznat možnosti svého auta, tak láhev plynu jsem vypotřeboval min o 1 den spíše.
Nikoho nechci přesvědčovat, natož polemizovat, jsou to moje tzv. tvrdá data a můj pohled na technické řešení a technické možnosti mých zařízení.
Přeji všem, vždy dostatečné teploučko...