Citovat
Koralovci napsal:
Citovat
walibuk napsal:
Podlahnúc všeobecnej panike, začal som sa zaujímať o benzínové auto, autíčko, na jazdenie po okolí, teda nové, splňujúce normu Euro 6+, štvorkolku a pozrel som si technické parametre, emisie a zostal som prekvapený. Benzínový motor 84 kw vyprodukuje CO2 - 158 g/km a dízel 85 kw len 123 g/km. Údaj , ten najdôležitejší o obsahu pevných častíc sa neuvádza, ale čítal som že moderné dízle s DPF majú pevných častíc menej ako benzínové motory, ktoré ako jivieme DPF filtre nemajú.
Není tomu tak, už mají i benzínové motory DPF a od jistého data, možná už to bylo 1.10.2018, ale tím si nejsem jist, musí mít všechna nové prodána auta s benzínovým motorem DPF
Ak už najnovšie benzínové motory majú DPF, tak to výrobcovia taktne zamlčujú, podstatou môjho príspevku však bolo, že moderné dízlaky nie sú o nič horšie od benzínových motorov, naopak, čo sa týka emisií sú lepšie. Zároveň ma mrzí, že všetko musí nariaďovať komisia EU, dobrovolne nespravia výrobcovia nič a jednotlivé štáty tak isto, ja si totiž myslím, že "prašnosť" auta by mal byť údaj rovnako povinný ako CO2.
Dnes vieme že CO2 je globálny problém, preto s podivom dvíhame obočie že sa tak urputne riešia automobily, ale do lietadiel a lodí nikto ani slovkom. Pre človeka je však osobne omnoho nebezpečnejší mikroprach, ktorý sa dostáva do plúc a z plúc do krvného riečišťa a odtial do buniek. Največšie množstvo mikroprachu je v hromadných garážach, mali by tam podlahy umývať každý deň a ako často ich umývajú? Isté je, že zóny bez prístupu áut sa budú rozširovať a elektromobil aj keď nie je žiadna výhra, problém mikroprachu čiastočne rieši, ale len čiastočne, lebo mikroprach vzniká aj oterom pneumatík a brzdením.
Ad zmluva zo štátom, dnes vieme že niekde v Paríži /alebo kde to bolo/ sa dohodli na tom aké limity budú musieť autá v dohladnej dobe spĺňať a to ma desí a metie. Dostal som oznam /od vrchnosti/, že keď si dnes kúpim najmodernejšie auto /ohladom emisií/ tak už pri jeho kúpe je ono beznádejne zastaralé a o 10 rokov ma s ním nikam nepustia, tak ako mi to dnes hrozí s Euro 4.
A keď nás dotlačia do elektromobilov, tak zistia že aj tie sú na nič, rozvinú proti nim kampaň a prinútia nás kúpiť si niečo iné. Aj náš pán predseda vlády je s toho voláko zmetený:), v televízii tvrdil, že elektromobil sa nabije za 15 minút, tak teda ja neviem čo tu my riešime s boostrami a slnečnými kolektormi, asi sme blbí aj s tými našimi LiFePo4. Tak nech by to aj bola pravda že sa nabije za 15 min, dám školácku úlohu, ako velké by museli byť benzínky, pardon nabíjacie stanice, aby sa tam zmestili všetci čo chcú dobiť auto?