Nejspíš je to přesně tak, jak píší v tom článku, utahování bude hlava nehlava pokračovat bez ohledu na efekt, tak, jak je v byrokraciích obecně a v současné EU zvláště (a nikoliv pouze ohledně dieselů) zvykem. Vedlejším, možná i někým chtěným, efektem bude nejspíš růst cen benzínu, po kterém stoupne poptávka. Někdo z toho nepochybně profituje a tohoto zisku se nevzdá. Jenom mi hlava nebere, co na to tamní občané, kterých se to týká, vážně tam má každý na to, aby jak stát pískne, běžel kupovat nové auto?
Mimochodem, podle mě je to ukázkou arogance státní moci, stát dovolil občanům za jejich zdaněné peníze koupit auto, zaregistroval jim ho k provozu, přidělil jim RZ a najednou se někdo ve (stejným) státem zřízené organizaci rozhodl, že dieselům zatopí, tak stejný stát (nesvádějme to na soudy, legislativu navrhuje stát, v závislosti na formě posvěcují poslanci) pískne a řekne kupte si jiné auto bez jakékoliv záruky, že za rok zase nepískne jinak a občané jako ovce poběží kupovat zase jiné. A to vše v nejlepším zájmu těchto občanů, jde přeci o to, aby neumírali. A bafající diesely budou vesele bafat dál, jenom o kus dál na zeměkouli, takže globální efekt bude nejspíš nula nula nic.
Automatické sloučení 21.11.2018 12:22:
Citovat
Discoverfun napsal:
Lidi neblbnete, ty zakazy plati pro osobni,nakladni vozy, pro obytne vozy zu delaji u nas vyjimky, tam kde je zakaz vjezdu pod emisni tridu 5+6d
uz maji pridavnou znacku- obytnym vozum jednorazovy vjezd a vyjezd povolen, ja jsem jezdil leta skoro kazdy vikend pres mnichov
na surf ke Garmisch-partenkirchenu, kdy byl uz zakazan prujezd bez plakety, nejdrive cervene,potom zlute a naposled prujezd jen se zelenou
plaketou. U nas nekontroluje nedovoleny prujezd dopravni policie, ale mestska policie, takze kdyz se projede mestem, neni soudce,neni zalobce,
protoze ta mestka policie u nas jezdi na kolech nebo chodi pesky a kontroluje nanejvys zaparkovane vozy ! Me nikdy nekontrolovali, plaketu jsem
zadnou nemel, protoze muj Ob.vuz je r.v. 80, ale ted mam veteranske pozn. cislo a veterani maji vyjimku a muzou vsude vjet a projet, do Francie
si musim koupit modrou plaketu u ADAC a ta plati ve francii vsude do zakazanych zon.
Honza
To mě dvakrát neuklidňuje, po letech půjčování a šetření jsem si konečně pořídil N1 dodávku, nechci jezdit s velkou alkovnou jenom do kempů, a věřím, že s tím N-kem nejsem sám. Pokoušet se to přetypovat vzhledem k předpokládané životnosti auta se mi moc nechce, veterána z toho neudělám, současný limit je tuším 30 let a už se uvažuje o prodloužení na 40, a vůbec bych nebyl tak optimistický, že restrikce nebudou pokračovat a za chvílu nedopadnou i na obytky a další v současbnosti vyjmuté kategorie. A spoléhat na nějakou benevolenci policie a jiných orgánů to je opravdu sázka do loterie, zejména jako cizinec v Německu a jiných státech. Mimochodem, s osobákem r.v. 2008 jsem na tom úplně stejně. Aspoň, že jsem si nepořídil relativně nové auto s EURO 5, byl bych na tom stejně, ale míra nasr...osti by byla radikálně větší.