Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Rezavějící disky pod poklicemi: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Rezavějící disky pod poklicemi

Poslední aktualizace před 5 let
D
DDTČlen
Přidáno před 5 let
Končí mi záruka, tak se snažím vyřešit co se dá.

Poslední věc, kterou jsem se rozhodl pořešit, jsou rezavějící disky pod poklicemi. Dnes jsem se vrátil z Fiatu a ti mi reklamaci zamítli s tím, že jde o mechanické poškození. To, že to mechanické poškození je způsobeno jejich dílem, který byl součástí dodávky, tím myslím originál Fiat poklice, je nezajímá. Setkali jste se s něčím podobným i vy?

PS: Už hezkou řádku let jsem pojištěn u DAS, takže to samozřejmě budu konzultovat s nimi, případně se soudním znalcem, ale i tak, zajímal by mě váš názor na celou záležitost. (Pokud možno v rámci slušnosti, jako gentlemani :); dokáži si totiž představit ty emoce u některých od Fiatu, kteří čtou tyto stránky rovněž. Pokud to někdo takový čte, nechť to prosím bere jako technický problém, ne jako útok nebo stížnost. Díky.)
Knaus Van i650MEG, 2017
P
PilotekČlen
Přidáno před 5 let
Moje skúsenosti sú tiež také, že oceľové disky na miestach, kde sú prítlačné "packy" puklíc (originál aj neoriginál) začnú korodovať - každé dva diely šúchajúce sa o seba (hoci len dilatáciou) po čase zoderú povrchovú úpravu. V zime sa pridá solanka a brusivo z drobných kamienkov... Preto som napr. zanevrel u osobných áut aj na predné/zadné zásterky - aj kvalitné originály (ak nie sú v sade vybavené hrubou priesvitnou ochrannou fóliou, ktorá sa nalepí na blatník v miestach styku so zásterkou - a to som zažil len u VW/Audi) po čase zoderú lak na blatníku a začne to tam hrdzavieť.

U osobných áut sa už snažím vyhýbať aj oceľovým diskom (hlavne na zimu) - po čase skorodujú, renovácia žiadnou z metód nie je trvanlivá a rentabilná. Navyše na oceľové disky treba riešiť puklice - kvalitné originály sú drahé a často "dostanú nohy", neoriginály sú krehké s málo trvanlivou povrchovou úpravou a obe derú lak z oceľového disku v mieste "paciek" a začne to tam hrdzavieť. Navyše hliníkový disk sa v neoriginále (v základnom rozmere na zimu) na osobáky dá kúpiť len o čosi drahšie ako čierny oceľový plus kvalitná puklica, alebo hybridný. A po predaji auta sa zimné ALU predajú a cenový rozdiel sa úplne vymaže.

Ak ťa to dranie laku "packami" puklíc na novom aute bude trápiť a nechceš investovať do hliníkových diskov, dá sa to zmierniť napr. natiahnutím+zmrštením teplovzduškou širokánskej zmršťovacej bužírky na tie "packy" puklice - zmršťovacie bužírky sa dajú kúpiť aj vo veľkých šírkach.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
D
DDTČlen
Přidáno před 5 let
Dobrý nápad. Až definitivně skončí reklamační proces, buď to udělám jak říkáš nebo přejdu na jiné poklice. Líbí se mi takové ty, které kryjí jen střed disku. Myslím, že nemají kovové pazoury.
Knaus Van i650MEG, 2017
DDT Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 5 let
Koroze je prostě nešťastný jev a výrobci s ní stále bojují. Jak má Fiat formulovanou záruku na korozi? Bývá na "karoserii", případně na "prorezavění", záruce na napadení podvozku na estetické úrovni se možná snaží vyhnout?

Znám humornou historku s pátými dveřmi nejmenované české značky - hnilo to už po pár letech zevnitř a zvenku se dělaly puchýřky v laku. Záruka byla předlouhá na "prorezavění karoserie". Podmínky záruky obvyklé, vč. oprav drobných poškození laku.
Scénář 1: nechat si včas preventivně opravit dveře v autorizáku - rozborka, klempíř, lakýrník, sborka, snad za dvacet tisíc na účet zákazníka (na opravy poškození se nevztahuje záruka); tím byla sice další záruka zachována, ale k ničemu
Scénář 2: nechat to "prorezivět" a pak reklamovat; záruka neuznána protože byly zanedbány podmínky (neprovedeny včas opravy drobných poškození)
Scénář 3: řvát přímo u výrobce a vypadat hrozivě - na záruku dodány výměnou nové komplet vybavené nalakované dveře

Jo jo, potravní řetězec má svá drsná pravidla :)))
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
D
DDTČlen
Přidáno před 5 let
Tomu rozumím. Mám to nejmenované auto a dveře mi rezaví.
Nicméně to, o čem píšeš je nadstandartní záruka nad rámec zákonné. Pracuji v automotive jako vývojový konstruktér a vím, jak jsou nastaveny korozní podmínky. Ve specifikaci je vždy uvedeno, kolik hodin a v jak agresivním prostředí musí daný díl zůstat bez bílé koroze a bez červené koroze. Disky kol budou mít dozajista dost vysoké hodnoty korozivzdornosti, tak aby začaly rezavět až po dvou letech. Myslím, že tady soudruhům z Itálie něco nevyšlo. Už jsem to poslal DASce a uvidím, co mi na to poví... ale nedělám si iluze.
Knaus Van i650MEG, 2017
K
kyklopČlen
Přidáno před 5 let
Trochu prilejem do diskusie. Na tému korózia mi odpovedali zhodne technici viacerých značiek, že záruka je na to, že neprepichneš prstom prehnitý diel. K piatym dverám uvedeným vyššie, pracujem vo firme, kde sa autá nechávajú dlhšie ako 4 roky a 1/2 octavii minulej generácie má dvere hnilé. časť sa riešila v záruke, časť potom, väčšina neuznaná, lebo neskoro bla bla ...Takže asi tak. Oceľové disky neboli nikdy príkladom odolnosti voči korózií
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let
Zkušenosti u Hyundai před cca 6 roky, po 1 zimě plecháče jako liška... taky se mi to jevilo jako výrobní vada, auto staré půl roku, akurát po koupi přezuté na plecháče a gumy, které dodali.
Reklamace: 0
Nyní i u OA sundám plecháče po zimě, umyju a rez drátěným kartáčem oškrábu a další investice do odrezovač, barvy jsem nahradil: zastřiknutím Fermeží.
Vyhodnotil bych to, že rez na plecháčích je po zimě minimální a dá se na disky dívat. Ale zbavit se jí nepůjde (plecháče).
Rezervu (FIAT Ducato pod nadstavbou) jsem sundal po 2 letech (byl také zastřiknutý také Fermeží) a po omytí "bordelu" disky "very good". Asi to nějak funguje za minimální náklady...
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
Já posladní asi 2 roky na všechno rezavějící patlám jedlej olej, přijde mi to účinkem trochu podobný tý fermeži, v horku za pár dní zežlukne a mezitím navzlíná do všech skulinek a vzniklá vrstva se nedá skoro ničím odstranit.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
G
gutČlen
Přidáno před 5 let
Taky nemám rád rezavé ráfky. Spreje typ Motip jsou k ničemu. Používám nejčastěji barvu Alkyton není zázračná ale podle mne vydrží nejvíc. Taky se pěkně po natření vypne .

https://www.zbozi...rny-hlinik

Mnoho zdaru Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 5 let
DDT :Udělej si sám.Reklamace ztráta času a nervů.Šetří na nátěrech(a nejen na nich).Já měl po dvou letech rezaté otoče sedadel,disky,vanu motoru.Tak tenkou vrstvu nátěru jsem ještě neviděl.Bohužel jde dnes o výdělek né o kvalitu.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Bery, gut, DDT, Pilotek, rodinny_typ, kyklop, hymer662, zemanekpetr

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,333,181 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19544 sekund | Průměrně za: 0.19544 (0) sekund | Dotazy: 96 | Použitá paměť: 1.98MB/2MB