VWencaČlen Přidáno
před 5 letZdravím všechny místní technicke majstry. Potreboval bych prosim poradit s montazi nadrze a par detaily.
Nejdrive neco o moji vestavbe. Jezdime ve slozeni 2+2. To znamena dva lidi a dva psy. VW multivan T4.
Jelikoz si vozime lednici a wc, zbyva malo mista pro psy a proto jsem se rozhodl pro takovou minivestavbu. Foto je v moji galerii. Je to ze zbytku, co jsem doma nasel, tak se nesmejte :) jeste prijdou na radu otocne sedacky z galaxy, nebo co sezenu po vrakacich. Udelal jsem vestavbovou baterii dobijenou za jizdy. Az budou love, bude solar.
Do auta se musi vejit paddleboard a pristi rok asi na strechu motorovy paraglide.
Precetl jsem tu na foru vsechny clanky ohledne teple vody a rozhodl jsem se pro bojler ohrivany vymenikem pres maly motorovy okruh plus vodni bufik. K tomu bych rad nadrz 75l na studenou vodu.
Az podtud je mi to jasny a ted to zacne :)
1. Bojler bych nechal udelat od firmy co dela bazeny, izolace cca 5cm polystyren. Je to OK?
2. Co rikate na prilozene schema? Je tam nejaka chyba?
3. Vodu budu mit vedenou do kuchynky na smesovaci baterii SV/TV. Ale voda v bojleru bude mit 90 stupnu, proto bych tam chtel smesovaci ventil na 60. Bude to fungovat?
4. Vsiml jsem si, ze v podstate jsou dva systemy rozvodu. Tlakovy a cerpadlem z nadrze. Podle toho meho navrhu bych ale musel mit cerpadla na hadici. Delaji se vubec nejaka?
5. Chapu spravne, ze dno bojleru a nadrze musi byt ve stejne rovine?
6. Mate nekdo nejaky lepsi napad?
Dekuji moc vsem
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
VWenca Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Já mám nápad a zároveň radu. Kup si karavan. Já jsem tím už prošel a lituji vynaloženého úsilí a peněz. Stejně k tomu nakonec dospěješ. Až koupíš karavan a někde se potkáme na výjezdu, piju žito. :-)
VWencaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
Tomik Kralu napsal:
Já mám nápad a zároveň radu. Kup si karavan. Já jsem tím už prošel a lituji vynaloženého úsilí a peněz. Stejně k tomu nakonec dospěješ. Až koupíš karavan a někde se potkáme na výjezdu, piju žito. :-)
Cekal jsem, ze se nekdo ozve s timto napadem. Vrele dekuji, nicmene odmitam. Karavan me nikdy nechytl, jezdime na divoko, do hor, po evrope. Pro nas jedine dodavka s vestabou.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
_luky_Člen Přidáno
před 5 let75l - to je ta nádrž na prostředek auta? Pokud ano, nesmí tam být ani jedno topení (nezávislé+zadní), jinak se to tam nevejde.
Jsem nováček, ale co jsem se zatím dočetl a viděl (karavan Bürstner), tak čerpadlo jen jedno a to tlačí vodu i skrz bojler. Pokud to nebude ponorné čerpadlo, pak je potřeba, aby bylo níže nebo stejně vysoko jako dno nádrže. (Tahle čerpadla nejsou samonasávací) To u nádrže pod autem nejde docílit, takže tě čeká ponorné.
Plastová nádrž na 90°C a tlak od čerpadla - nevím, jestli to dopadne dobře.
Když budeš mít vymyšlené, kam napojit výměník v motoru, pochlub se. Mám také T4 (s předehřevem) a v té změti hadic se (zatím) nevyznám. A ohřívat vodu od motoru nebo tím předehřevovým bufíkem mě láká.
VW T4 California Coach 1998
Franta REZACČlen Přidáno
před 5 letProč dvě čerpadla ? Stačí jedno.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
VWencaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
_luky_ napsal:
75l - to je ta nádrž na prostředek auta? Pokud ano, nesmí tam být ani jedno topení (nezávislé+zadní), jinak se to tam nevejde.
Jsem nováček, ale co jsem se zatím dočetl a viděl (karavan Bürstner), tak čerpadlo jen jedno a to tlačí vodu i skrz bojler. Pokud to nebude ponorné čerpadlo, pak je potřeba, aby bylo níže nebo stejně vysoko jako dno nádrže. (Tahle čerpadla nejsou samonasávací) To u nádrže pod autem nejde docílit, takže tě čeká ponorné.
Plastová nádrž na 90°C a tlak od čerpadla - nevím, jestli to dopadne dobře.
Když budeš mít vymyšlené, kam napojit výměník v motoru, pochlub se. Mám také T4 (s předehřevem) a v té změti hadic se (zatím) nevyznám. A ohřívat vodu od motoru nebo tím předehřevovým bufíkem mě láká.
Jo to je ona, ta na prostředek. No ještě se mi tam musí vejít horkovzduch bufik a bojler. Tak to promerim a kdyztak vezmu menší. Já vždycky myslel, že tlak je v trubkach a ne v nadrzi. Každopádně tlakovou vodu nemůžu mít, už nemám místo na expansku. Ten výměník od motoru je tu na fóru dobře popsanej. Jsem na mobilu tak se mi to blbě hledá, ale má to dost lidí.
Automatické sloučení 12.11.2018 19:02:
No jo to já bych taky rád, ale jak to udělat s tím smesovacim ventilem?
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
Jsou vodní čerpadla co se dávají mezi bufík a motor je to mezi hadicemi,když si předěláš bufík na předehřev (hodně toho je popsáno na VW clubu) Pochopitelně tam stačí čerpadlo jenom jedno. Proč tam chceš mít směšovací ventil, klidně stačí vodovodní baterie a tím si teplou a studenou vodu smícháš. Expanzku nebudeš potřebovat, když v nádrži necháš trochu místa na vzduchovou mezeru- nedáš horní vývod uplně nahoru, ale kousek níž, tím ti vznikne místo pro vzduchovou bublinu. Když bys tam neměl tuto bublinu a ani expansku, tak jak bys ohřál vodu, tak ta teplem zvětší objem a jelikož se kapalina nedá stlačit tak by Ti praskly nebo vylítly hadice a to v tom lepším případě
VWencaČlen Přidáno
před 5 let@sarik: smesovaci ventil tam chci mit pro to, aby se nekdo nahodou neoparil. Predehrev neresim, ani vymenik. To jsem schopnej si udelat sam. Porad mi ale nedochazi, jak to udelat jen jednim cerpadlem.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
_luky_Člen Přidáno
před 5 letOriginální horkovzdušné topení vylučuje montáž 75l nádrže na prostředek nebo 54l k prahu za řidičem. Zároveň tam překáží zadní topení (od motoru).
Trochu jsi se do toho zamotal. Pokud nechceš "tlakový" systém s expanzkou, stále tu je obvyklejší řešení s mikrospínačem v baterii. Tedy čerpadlo se spustí, když otočíš kohoutkem. Čerpadlo (ať už ponorné nebo ne) tlačí vodu do hadic a do baterie. Na hadici dáš "T" kus, připojíš do bojleru a na druhé straně máš vývod teplé vody a šup s tím do kohoutku. Tedy nádrž na čerstvou vodu je netlaková, dokonce musí mít odvětrání. Ovšem bojler už je tlakový. I když ten tlak je docela malý.
VW T4 California Coach 1998
VWencaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
_luky_ napsal:
Originální horkovzdušné topení vylučuje montáž 75l nádrže na prostředek nebo 54l k prahu za řidičem. Zároveň tam překáží zadní topení (od motoru).
Trochu jsi se do toho zamotal. Pokud nechceš "tlakový" systém s expanzkou, stále tu je obvyklejší řešení s mikrospínačem v baterii. Tedy čerpadlo se spustí, když otočíš kohoutkem. Čerpadlo (ať už ponorné nebo ne) tlačí vodu do hadic a do baterie. Na hadici dáš "T" kus, připojíš do bojleru a na druhé straně máš vývod teplé vody a šup s tím do kohoutku. Tedy nádrž na čerstvou vodu je netlaková, dokonce musí mít odvětrání. Ovšem bojler už je tlakový. I když ten tlak je docela malý.
original horkovzduch tam nebude. Objednavam novy za 4000 z čajny, ma to docela dobry hodnoceni a rozfuk musim udelat dopredu kvuli psum, aby na ne nefoukalo.
To byl prave muj prvni napad klasicky cerpadlo ovladany mikrospinacem v baterii. jsem asi blbej, ale tohle si nedokazu predstavit. nenakreslil bys nejaky schematko?
Automatické sloučení 13.11.2018 09:49:
uz jsem to nasel. Co myslite borci je to takhle ok?
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
Upravil VWenca dne 13.11.2018 09:49,
před 5 let
VWenca Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
VWencaČlen Přidáno
před 5 let
jo to je presne ono! Diky! to mas uplne stejne, jak bych to chtel ja. Vidim spravne, ze tam mas cerpadlo 25l/minutu? Ten nerezovy bojler mas nejak izolovany?
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
VWencaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
MirekJP napsal:
Čerpadlo mám Comet 25l. Boiler je izolovaný K-flexem, ketrým jsem izoloval obytku. Směšovací ventil je nutnost - bufík nahřeje boiler na 90 stupňů za 15 minut - opařil by jsi se.
Přihodil jsem ti do fotogalerie pár fotek.
https://mirekjp.rajce.idnes.cz/Schema/
jsi zlatej, diky moc. udelam to takhle podle tebe. to je dobrej napad. Mel bych jeste tri prakticke dotazy. Jak dlouho cca ti vydrzi nahrata voda? Kolik te vysel ten bojler? Ten zpetny ventil co mas v tom chematku je neco takoveho?
https://www.dopln...ny-ventil/VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
MirekJPČlen Přidáno
před 5 letIzolace na boileru je 3 cm, voda vydrží teplá do druhého dne. Pak to chce přihřát
Boiler mi vařil kamarád částečně jako protislužbu, bylo to pár tisíc, přesně si to nepamatuji. Drahé bylo letování průchodu vlnovce skrz stěnu boilerustříbrem - vlnovec je tak tenký, že svařit nešel. Pokud by jsi neměl nikoho, kdo by ti to svařil, tak se ozvi - můžu ti to u něj poptat.
Zpětný venil mám přesně ten, co jsi posílal v odkazu.
VWencaČlen Přidáno
před 5 letCitovat
MirekJP napsal:
Izolace na boileru je 3 cm, voda vydrží teplá do druhého dne. Pak to chce přihřát
Boiler mi vařil kamarád částečně jako protislužbu, bylo to pár tisíc, přesně si to nepamatuji. Drahé bylo letování průchodu vlnovce skrz stěnu boilerustříbrem - vlnovec je tak tenký, že svařit nešel. Pokud by jsi neměl nikoho, kdo by ti to svařil, tak se ozvi - můžu ti to u něj poptat.
Zpětný venil mám přesně ten, co jsi posílal v odkazu.
Super, dekuji jeste jednou. Jsi mi moc pomohl. Pristi mesic na to vlitnu. Kdybych nevedel v prubehu s necim, tak bych se obratil na konzultaci :) Jeste jednou dik
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
VWencaČlen Přidáno
před 5 let
Omlouvam se za pozdni odpoved. I tak diky, taky to je reseni
Automatické sloučení 21.01.2019 09:36:
Zdravim vsechny, nechci zakladat nove tema, tak pokracuji tady. Nadrz a vse uz je, zatim mimo auto. Nevim ale, jak resit vyvod kabelu cerpadla pres stenu nadrze. Nenasel jsem zadne reseni. Jak to mate vy?
Diky
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
Upravil VWenca dne 21.01.2019 09:36,
před 5 letVWencaČlen Přidáno
před 5 let
jo to vypada rozumne. Mas vyzkouseno, ze pres to neprosakne voda?
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu