Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 ohřev vody solárem: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

ohřev vody solárem

Poslední aktualizace před 1 rok
VWencaVWencaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

sarik napsal:

Počkej to máš na střeše novodurovou trubku a do toho máš přivedenou hadicí studenou vodu? a to má obsah těch 20 litrů?
Za jakou dlouhou dobu se to ohřeje?

Podle fotky bych řekl že tam naleješ vodu tím uzávěrem a pak přímo na střeše vodu odpouštíš. Špatný nápad to také není akorát já bych to propojil hadicemi, ale u Tebe to je něco jiného nebot máš osobní auto. Ale přesto dík je to další nad čím se dá přemýšlet


Ja nemam osobak, to je VW T4. Tyhle sprchy se hodne delaji na auta. Na youtube si zadej van solar shower je tam toho mraky. Trubky jsem komplet koupil v obi, je to standart. tim cisticim otvorem se naleje voda. V uzaveru je ustrizeny ventilek od kola. Parkrat do toho fouknes pumpickou na kola a mas tlak jak doma. Investice 0 a funguje a vypada to super. Na kohoutku je klasicka zahradni spojka a mam dvoumetrovou hadici se zahradnim rozstrikovacem.

Ohreje se to vcelku rychle s tim problem neni. Jestli chces, cely ti to nafotim.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Sarik:
Pokud potřebuješ spočítat potřebný výkon pro ohřev vody, tak tady máš kalkulačku:
https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-...teple-vody

Například pro ohřev 20l vody z 20°C na 55°C budeš potřebovat 800Wh, takže při plném výkonu soláru (za ideálních podmínek) by ti to ohřálo za cca. 4 hodiny (když budeš počítat ten panel 200W). Při ležatém panelu musíš počítat, že ti ten panel dá tak 60-70% maximálního výkonu. Každopádně za slunného dne by ti to tu vodu na 100% ohřálo a když nebude svítit tolik, tak ti to ohřeje třeba na 40°C, což na mytí nádobí a rukou bez problémů stačí. Dále pokud tu nádrž dobře zaizoluješ a pokud nespotřebuješ veškerou vodu, tak ti nějaká zbyde i na druhý den.
Akorát doporučuju správně udělat přívod a odvod vody, aby se při stání nemíchala teplá (ohřátá) voda se studenou (kterou dopouštíš z nádrže). Za jízdy je to bohužel jedno, protože se to stejně smíchá.
Další věc je, že pokud to bude stíhat alternátor, tak by jsi mohl za jízdy ohřívat tu vodu taky klidně 14V z alternátoru. Akorát to chce přes relé, které se sepne při chodu motoru - stejně jako je udělané napájení kombinované lednice na 12V.
VWencaVWencaČlen
Přidáno před 5 let
@PetrDubi: myslím, že spíš chce ohřívat vodu solarem na bazi kolektorů, nikoliv elektřinou
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
VWenca:
To sice byl prvotní nápad, ale když si přečteš Sarikovo příspěvek č. 17 (předchozí strana), tak tam zvažuje dát na střechu solární panely (fotovoltaické) 200W a připojit je na elektrickou spirálu pro ohřev v nádrži.
Holt se ten původní nápad různě vyvíjí a nakonec to třeba bude řešit úplně jinak než předpokládal ;)
VWencaVWencaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

PetrDubi napsal:

VWenca:
To sice byl prvotní nápad, ale když si přečteš Sarikovo příspěvek č. 17 (předchozí strana), tak tam zvažuje dát na střechu solární panely (fotovoltaické) 200W a připojit je na elektrickou spirálu pro ohřev v nádrži.
Holt se ten původní nápad různě vyvíjí a nakonec to třeba bude řešit úplně jinak než předpokládal ;)


aha, tak to se hluboce omlouvam. Koukam na to z mobilu a prehlednul jsem.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
F
fifa32Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

VWenca napsal:

Citovat

sarik napsal:

Počkej to máš na střeše novodurovou trubku a do toho máš přivedenou hadicí studenou vodu? a to má obsah těch 20 litrů?
Za jakou dlouhou dobu se to ohřeje?

Podle fotky bych řekl že tam naleješ vodu tím uzávěrem a pak přímo na střeše vodu odpouštíš. Špatný nápad to také není akorát já bych to propojil hadicemi, ale u Tebe to je něco jiného nebot máš osobní auto. Ale přesto dík je to další nad čím se dá přemýšlet


Ja nemam osobak, to je VW T4. Tyhle sprchy se hodne delaji na auta. Na youtube si zadej van solar shower je tam toho mraky. Trubky jsem komplet koupil v obi, je to standart. tim cisticim otvorem se naleje voda. V uzaveru je ustrizeny ventilek od kola. Parkrat do toho fouknes pumpickou na kola a mas tlak jak doma. Investice 0 a funguje a vypada to super. Na kohoutku je klasicka zahradni spojka a mam dvoumetrovou hadici se zahradnim rozstrikovacem.

Ohreje se to vcelku rychle s tim problem neni. Jestli chces, cely ti to nafotim.


Napadlo mě to už u přiíspěvku Trenda s ohřevem na střeše v PETkách, vážně nemusíte řešit v létě na sluníčku "upuštění" tlaku, který vznikne ohřátím vody v uzavřené nádobě?
S
sarikČlen
Přidáno před 5 let
pánové zatím nevím jak to nakonec udělám, proto se ptám na Vaše rady a názory.
Zatím se mě zdá nejlepší ten, dát na střechu soláry (fotovoltaické) a pomocí tohoto ohřívat dole vodu v nádrži, ale o tomhle nic nevím, jako druhý nápad je ten dát na střechu nějaký slabý (nízký) panel ohřívat vodu a pomocí čerpadla to cirkulovat do nádrže co bude dole.
Petře Dubí- prosím Tě musíš mě to vysvětlovat ne moc odborně ale spíš po-lopatě Jak píšeš ten 200W panel ,jak je to velký a potom jakou spirálu bych musel mít v nádrži. Pak jak píšeš že se teplá smíchá za jízdy se studenou, tak to by měli být uzavřené okruhy a to by se snad smíchat nemělo, případně tam dát zpětný ventil.
VWenca- také jsem měl prvně ford tranzita krátkého a nízkého a potom T4, též krátkou a nízkou,a v obojím jsem to měl předělané na obytný a byl jsem s tím spokojen, ale znáš to s jídlem roste chut a těd mám obytnáka.
fífa32 já to budu řešit tak že v nádrži ten horní odtok bude ne uplně nahoře, ale trošku níž, aby tam mohla být trocha vzduchu, protože kapalina se nedá stlačit,ale vzduch ano. Vem si příklad v motoru chladič+ nádržka na fridex a tam máš také trochu prostoru pro vzduch
S
stovaČlen
Přidáno před 5 let
Mám 12v bojler na 3L tento

https://www.karav...nizkotlaky

Panel 100wp baterii 90ah original izolace je dost slabá tak jsem ho do izoloval. Napojil jsem ho na loud vystup mppt regulátoru ten hlídá baterii, přívod mám 1,5 metru Tak tam mam kabel průřez 8mm2 no bere 16A .Na umytí nádobí a rukou nám dostačuje jezdíme ve dvou. jo panel nejní čína během dne dává kolem 6A.
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj, já vodu ohřívám na 12V, ale nikoli spirálou, ale Peltierem, což přináší úsporu cca poloviny elektriky, kopíruju popis výroby, co jsem už posílal dřív:

Peltier jsem použil obyč 40x40mm na 4A, co se používá ve všech autoledničkách, na Ebay stojí max 3 dolary. Jako základ jsem použil plastovej asi 6L kanistr, do boku vyříznul hranatou dílu o trochu větší než peltier. Vzal jsem chladič od procáku a po obvodu jsem do něj vyvrtal asi 20 direk + vyříznul závity. Z hliníkovýho plechu jsem vyřezal čtverec o cca centimetr na každou stranu větší, než je velikost peltieru (takže +- rozměru toho chladiče) a do něj vyvrtal díry tak, aby se dal k tomu chladiči tou dvacítkou šroubků přitahnout. Ze silikonový gumy jsem zároveň vystřihnul stejnej tvar, jako má ten hliníkovej čtverec, to slouží jako těsnění. Takže do kanistru jsem strčil tenhle navrtanej chladič (musí to být obdélník s nižšíma žebrama, aby prošel dírou a zároveň zbyl okolo přesah materiálu pro utěsnění) + vystriženej tvar ze silikonu a zvenčí přitáhnul šroubkama s těsnícím tmelem tu plechovou "přírubu". Zvenčí k němu přišrouboval dvěma šroubkama ten druhej, trochu větší s ventilátorem. Mezi nima je stisknutej peltier omatlanej silikonovou vazelínou a taková asi 4x4x2 cm distanční hliníková kostka z autoledničky, aby ten vnější, studenej, chladič byl dál od toho hřejícího a zároveň mi větráček studeným vzduchem neofukoval tu ohřívanou nádobu. Tohle jsem olepil 4cm polyše, vzal 25l kanistr od kapaliny do ostřikovačů, odříznul z něj vršek, vyříznul díru pro čouhající chladič s větráčkem (krytej mřížkou). Tenhle vnější kanystr byl zbytečně vyšší, takže odřízlým vrškem jsem to zase všechno zaklopil tak, že jsem ho do toho spodku po menším oříznutí prostě narval. Hadičky a dráty skrz něj vedou původní dírou místo víčka. Regulaci řeším nastavitelným digitálním termostatem taky asi za 3 dolary z Ebay + pro jistotu mám na přívodu k peltieru v prostoru mezi kanistrama "havarijní" termostat asi na 45 stupňů. Vzhledem k tomu, že peltier bez napájení má tepelnou vodivost asi jako kus hliníku, takže vnější chladič by teplo z vody poměrně rychle vyzářil zpátky do okolí, přidal jsem do zapojení ještě nastavitelnej čínskej step-down regulátor (taky asi za dolar z Ebay), kterej při vypnutým termostatu napájí peltier minimálním proudem. Už nevím přesně, ale pro rozdíl cca 20 stupňů to bylo řádově asi čtvrt ampéry. Takže i když vypne termostat, vnější chladič je studenej a přes peltier neodvádí teplo pryč. Nejhorším oříškem bylo utěsnění dvou 10mm trubiček (původem od starý vodovodní baterie k beztlakýmu závěsnýmu ohřívači) a čidla termostatu do vnitřního kanystru. Nejdřív jsem zkusil "vodotěsný" průchodky na kabely, ale neosvědčily se, bylo třeba je utáhnout tolik, že těsnění pod matkou se vždycky nějak rozšklebilo a voda kapala. Nakonec jsem "vysoustružil"(ve stojanový vrtačce :-)) z už nevím čeho průchodky mosazný a je pokoj. Trubička napouštěcí pochopitelně vede až ke dnu, výstupní je nahoře. Pro jistotu jsem ten vnější kanystr u dna ještě provrtal a hadičkou z ostřikovačů vyvedl dírou po nějakým už nepoužívaným kabelu skrz podlahu pod přívěs, takže i kdyby to někde začalo kapat, bez dalších škod to vyteče rovnou ven. Asi poslední problém je s čerpadlem, dává asi 1 bar a kanistr by se moc nafukoval, takže jsem do série s čerpadlem vřadil tuším 15W žárovku, aby běželo tak "napůl" a bylo jakoby měkčí, zpomalilo při protitlaku (díky odporu vlákna žárovky vs. teplota bez tlaku čerpá i přes žárovky skoro bez zpomalení). A na závěr, abych teplou vodu hned nevycamral, když ze skříně do dřezu vede asi 7m hadice, takže než tam teplá doteče, je jí půlka pryč, jsem to doplnit o přepínač a dva napouštěcí ventily z pračky, takže můžu přepínat, jestli voda teče přes ohřívač, nebo napřímo. Takže v praxi ji na teplo přepínám jenom na mytí nádobí, nebo osprchnutí (v "koupelně" ta teplá teče hned, to je hned ve vedlejší "skříni"Wink. Ty pračkový ventily bohužel způsobily, že pro vypuštění vody z ohřívače už nestačí vytáhnout čerpadýlko ze zdrojovýho kanystru ve vnějších servisních dvířkách a nechat ho viset na hadičce k zemi (voda přes ně nějak nechce téct zpátky), ale je potřeba se uvnitř ponořit do "technickýho oddělení" pod skříň, sundat ten vršek vnějšího kanystru ohřívače, odšroubovat víčko z toho vnitřního a vodu vycucnout třeba vysavačem.

Snad jsem na nic nezapomněl :-)

Jenom pro doplnění, na střeše mám cca 150w solár (starší, vyřazenej z nějaký snad modernizovaný FV elektrárny) a baterku používám "co jsem si půjčil z auta, kterým nejedeme na dovolenou".
Pokud svítí slunce a je teplo, stačí vodu přihřívat o pár stupňů, ale i tak to v celodenním průměru sežere většinu výkonu soláru a jakmile je pod mrakem, je to už na hraně. Ovšem stačí pustit Truma topení a teplý vody je co sprcha ráčí. Zaprve umístění ohřívače pod skříní za Trumou, kde fučí větrák rozfuku (ten mám jenom do koupelny a do půlky jedný postele), zaručuje při topení teplotu toho prostoru kolem 60°C a zadruhý jsem to ještě doplnil asi 3 metry měděný 10mm trubičky, kterou jsem namuchlal pod horní kryt Trumy a voda skrz ni prochází z kanystru do ohřívače, takže se, podle výkonu topení, stupně ventilátoru a průtoku předehřívá, případně až převařuje.
A pak k ohřevu napomáhá ještě fakt, že schránku na kanystr a bombu mám z boku nad podběhem (ve skříni vedle topení, akorát zvenčí) a jak tam tak okolo funí ten rozfuk, po celonočním topení při okolní teplotě kolem nuly je voda v kanystru tak ohřátá, že další ohřev už by ani nebyl třeba.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
E
edahermanČlen
Přidáno před 5 let
Tak jsem pročet příspěvky a : není lepší odvézt Trumu do servisu?Ohřev sluníčkem super,ale na pevných stavbách.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Sarik:
Voda se může smíchat ze dvou důvodů. Při ohřevu totiž teplá voda stoupá vzhůru, takže v horní části bojleru se drží teplejší voda a dole studená - říká se tomu stratifikace (můžeš dohledat na internetu). Když se ti ohřeje třeba půlka bojleru, tak horní půlka má teplotu vody třeba 50°C a spodní 20°C (teplota okolí). Pokud bude přívod studené vody z nádrže v horní části bojleru, tak se ti bude studená voda míchat s teplou a začne ti klesat teplota ohřáté vody. Proto musí být přívod studené vody ke dnu a udělaný tak, aby ta přitékající voda nevýřila vodu v bojleru (dává se tam většinou nějaká clona, která proud vody z přívodu "rozbije").
Když máš ohřátou vodu, tak bude teplotně rozvrstvená a když někam pojedeš, tak se vlivem pohyb bojleru při jízdě (rozjezd, brždění, nerovnosti na silnici, zatáčení) začne voda postupně mísit (hlavně v přechodu studená/teplá voda). To mísení je způsobené rozdílnou hustotou teplé a studené vody. Kvůli rozdílné hustotě dochází i k tomu rozvrstvení vody podle teploty. Neděje se to pouze v případě, kdy je ohřátá voda v celém bojleru.
Ještě k tomuhle tématu. Lepší jsou pro rozvrstvení teploty stojaté bojlery. Ležaté bojlery mají menší výšku, takkže se přitékající studená voda víc míchá s tou teplou a z ležatého bojleru se vždycky odebere míň teplé vody než ze stojatého o stejném objemu.
S
sarikČlen
Přidáno před 5 let
Ano samozřejmě že do kanystru musí být přívod studené vody dole a odvod teplé nahoře, je to jak v klasickém topení v domě samotíží. Dnes mě jěště napadlo -říkám napadlo ne že bych to chtěl dělat a dopředu vím že zde budou dvě skupiny členů jedni
to vezmou a pak druhá skupina bude mít výhrady- ale o tom to je
Co udělat z trumy s topení a od ventilátoru ještě jedno téčko s klapkou odkud by se hnal ohřátý vzduch přes radiátor a z toho radiátoru do zásobníku (kanystru)? Ten radiátorek použít z topení jak je v předu v autě- stačí vyřazený ale jen je potřeba použít takový typ který by měl cirkulaci, čili aby ohřátá voda mohla v něm stoupat vzhůru, ne všechny typy se na to hodí. Prostě na tento radiátorek udělat z z plechu obal a a dva otvory aby tam mohl procházet tento ohřátý vzduch a ohřát v něm vodu
Toto bud umístit pod podlahu nebo jestli je otvor v boku co byl na bojler aby zbytkové teklo šlo v létě ven
Je toto podobný systém jako když je horkovzdušná krbová vložka, a na to se vyrábí něco podobného akorát to nejde přes radiátor ale přes takový obal a funguje to
Možná toto může být pro někoho na inspiraci kdo má trumu topení a chtěl by něco na ohřátí vody, Náklady na výrobu skoro žádné
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

sarik napsal:

Ano samozřejmě že do kanystru musí být přívod studené vody dole a odvod teplé nahoře, je to jak v klasickém topení v domě samotíží. Dnes mě jěště napadlo -říkám napadlo ne že bych to chtěl dělat a dopředu vím že zde budou dvě skupiny členů jedni
to vezmou a pak druhá skupina bude mít výhrady- ale o tom to je
Co udělat z trumy s topení a od ventilátoru ještě jedno téčko s klapkou odkud by se hnal ohřátý vzduch přes radiátor a z toho radiátoru do zásobníku (kanystru)? Ten radiátorek použít z topení jak je v předu v autě- stačí vyřazený ale jen je potřeba použít takový typ který by měl cirkulaci, čili aby ohřátá voda mohla v něm stoupat vzhůru, ne všechny typy se na to hodí. Prostě na tento radiátorek udělat z z plechu obal a a dva otvory aby tam mohl procházet tento ohřátý vzduch a ohřát v něm vodu
Toto bud umístit pod podlahu nebo jestli je otvor v boku co byl na bojler aby zbytkové teklo šlo v létě ven
Je toto podobný systém jako když je horkovzdušná krbová vložka, a na to se vyrábí něco podobného akorát to nejde přes radiátor ale přes takový obal a funguje to
Možná toto může být pro někoho na inspiraci kdo má trumu topení a chtěl by něco na ohřátí vody, Náklady na výrobu skoro žádné

Nic proti nápadům, ale máš představu kolik W (kolik vyrobeného tepla) potřebuješ aby jsi ohřál vodu např. z 15°C na 35°C ? a podle W, jak dlouho to bude trvat, když objem vody je např. 5 litrů... xx litrů.
To jen modelové zadání (obvyklá úloha ve fyzice), ale odpoví na mnoho otázek, např., zda nápad je ještě zajímavý.. (efektivní, vhodný.. apod .)
VWencaVWencaČlen
Přidáno před 5 let
@sarik: Me se to zda trochu komplikovane. Ja te chapu, taky jsem byl prukopnikem slepych ulicek, ale vetsina toho uz tu byla vymyslena :)

Ohrev vody je dost energeticky narocna vec. Hezky to popisuje Karel v nejakem prispevku. Jak pise kolega vyse, ohrev vody elektrinou mu sezere vetsinovou kapacitu solaru a baterie. Podle me neefektivni. Pokud bys chtel ohrivat 5 l tak asi jo, ale vic nevim.

Bojler Truma s rozfukem je, ale podle me navic funguje jinak a do toho tveho planu bys myslim si musel zaradit jeste cerpadlo. O ucinnosti pochybuji.

Takze moznosti ktere jsem nasel zde na foru:
1. Plynovy bojler, nebo truma s rozfukem (cenove vrazda)
2. solarni kolektor na strese jak to mam ja (verze 1.0)
3. Ohrev pomoci motorove vody (to resim v tematu vyse)
4. Nekteri lide tu uspesne praktukuji starsiho vodniho bufika nezavisle s rozvodem do vymeniku bojleru (voda ohrata za 15 minut, spotreba nafty 0)
5. stoceny medeny had nad plotynkou funguje jako prutokovy ohrivac
6. bojler na 230v nahraty doma nebo v kempu
7. Akvarijni topitka

ad. 2. na transporterclubu pouziva kolega uspesne nafukovaci mic na strese ve vlozce z polystyrenu. Taky elegantni a uciny reseni

Dodatek na konec - nez jsem udelal tu sprchu na strechu, s uspechem jsem pouzival zahradni postrikovac natreny na cerno.

Jestli jsem na neco zapomnel, tak me doplnte.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
H
hymer662Člen
Přidáno před 5 let
to VWenca - perfektní, vyčerpávající
U Téček apod., to mi dává smysl, ale u OA tam je to nějak "divné" přirovnal bych to k: proč cestovat z Moravy do Prahy přes Košice.
Mimochodem v létě (alespoň u moře) jsem ještě neměl potřebu ohřívat vodu v bojleru... ( ano, je to individuální).
A
AnonymČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj.
Ohřev vody sluníčkem jsem zprovoznil již loni.Letos fungoval bez problémů po celé léto.Více o této záležitosti píši v rubrice OSTATNÍ - O nás. Mrkni na to.
Albos
VWencaVWencaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

albos napsal:

Ahoj.
Ohřev vody sluníčkem jsem zprovoznil již loni.Letos fungoval bez problémů po celé léto.Více o této záležitosti píši v rubrice OSTATNÍ - O nás. Mrkni na to.
Albos


Taky super řešení. To vidím prvně, ale líbí se mi to.
VW T4 Multivan prestavovany na campingovou upravu
S
sarikČlen
Přidáno před 5 let
albos- máš to dobře vymyšleno. Ten kolektor vypadá že je to domácí výroba,
co jsi na tu výrobu použil? A co je to za čerpadlo? Dík za odpověd
A
AnonymČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím.
Vše začalo náhodou.Lezl jsem v létě na střechu Transita a pěkně si popálil prdel a nohy.Pak mě napadlo využít toto teplo na doplňkový ohřev vody.Jako první jsem zakoupil měděné trubky a kolínka.Nařezal trubky a sestavil "solár".Ošmirgloval, odmastil koncovky a sletoval obyčejným cínem na plynovém sporáku.Doplnil rozšířeným místem na bimetal čidlo.Odvzdušnění jsem odstranil,bylo zbytečné.Sloupkem natáhl hadice k nádrži a doplnil zpětným ventilem plus elektroventilem,aby voda neměla tendenci odtékat do nádrže.Později jsem na doporučení tento okruh doplnil malou expanzkou.U čerpadel jsem vycházel z původní konstrukce ponorného čerpadla, které jsem doplnil druhou pumpou z "vyřazeného zalévacího vozíku,odstředivé čerpadlo",abych dosáhl dostatečného tlaku.Nebylo to nutné, neb první pumpa to dostatečně prožene.Je vhodnější,když čerpadlo tahá chladnější vodu ode dna.Hned po instalaci a zavodnění asi po patnácti minutách vytékala horká voda do nádrže...Samo že svítilo sluníčko,hodně.Celý systém spínám přes relé logickým systémem.Schéma na dotaz dodám.Po ohřátí vody sepne bimetal relé čerpadel a elektroventilu,horká voda je vytlačena do nádrže "zateplené". Po ochlazení bimetálu se okruh vypne a čeká na daší cyklus.Funguje to plně automaticky pokud svítí sluníčko....Samozřejmě to není plnohodnotný systém,ale v létě jako doplňkový vyhoví.Máma to vyvedeno na venkovní sprchu a je velice příjemné večer před spaním opláchnout nožky nebo něco jiného ......Jezdíme hodně na divoko a tam je ohřátá voda dobrá.
Asi tak.
Upravil Anonym dne 16.11.2018 10:45, před 5 let
S
sarikČlen
Přidáno před 5 let
Dík, asi to udělám takto. Ideální by bylo-pro mě jak jsem měl první nápad dát to na nahoru, ale bohužel jak jsem psal mám rovnou střechu a to nechci zvětšovat výšku vozu. Pak jsem uvažoval dát do na zadní část ale nevím jak to udělat aby to vypadalo esteticky-Toto řešení by mělo výhodu že voda by cirkulovala samotíží a nemuselo by se to honit čerpadlem.
Tento systém má ale výhodu že se může jet s toto plnou nádrží (těžiště je dole)
akorát s tou elektronikou to udělám asi jednoduší, dám na to čerpadlo jenom vypínač protože se mě zdá že na mě je to složité. Ještě jaké to má rozměry -ten panel a co jsi použil nahoru, je to plexi?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,683,641 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.28954 sekund | Průměrně za: 0.28954 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB