Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster Schaudt 45 nebo MT-LB 45?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster Schaudt 45 nebo MT-LB 45?

Poslední aktualizace před 5 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Máte někdo zkušenosti s boosterem od Schaudt 45A? Nebo raději MT LB45A? Schaudt je levnější a lehčí.

https://www.ideal...haudt.html

https://www.buett...545-a.html

Díky za info.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let
Zdar Pegaso2010,

ani jeden ... Votronic VCC 1212-45 IUoU-Li.

Měj se.
4.114683,118.628756
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Díky za info.
Mám v autě 200Ah Lithium , tak se asi přikloním k silnější verzi 70A nebo 90A.

https://www.votro...al-details
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 5 let
Já volím Buttner a poslední dobou se mi moc líbí Booster Victron Energy. Fungovat budou všechny dobře. S Buttnery jsou největší zkušenosti.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Ja puvodne myslel Buttner mt lb 45 ale asi pujdu do vykonnejsiho 70 nebo 90A protoze lithium 200Ah bych kratsi dobu na horach pri kratkych prejezdech mel rychle dobito a dle pana Kasparka od ktereho mam baterii by nemel byt velky tak proud problem. Nikde jsem zadneho prodejce Votronic v Cesku nenasel.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Já volím Buttner a poslední dobou se mi moc líbí Booster Victron Energy. Fungovat budou všechny dobře. S Buttnery jsou největší zkušenosti.


Myslíš toho Buettnera, který když má závadu, tak ho pošleš servisovat do Lauterbachu (na adresu Votronicu) ?
Vždyť i ty manuály mají stejný :D.

Victron je samozřejmě zase jiná volba ....
4.114683,118.628756
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Já volím Buttner a poslední dobou se mi moc líbí Booster Victron Energy. Fungovat budou všechny dobře. S Buttnery jsou největší zkušenosti.


Myslíš toho Buettnera, který když má závadu, tak ho pošleš servisovat do Lauterbachu (na adresu Votronicu) ?
Vždyť i ty manuály mají stejný :D.

Victron je samozřejmě zase jiná volba ....


Myslím toho Buttnera, kterého jsem za cca 5 let při cca 20ti kusech ročně ještě nikam posílat nemusel...

Silnější boostery existují právě pro lithiové baterie, ale pozor na kapacitu alternátoru.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Alternator je v pohode. 200A
Tak pro lithium bude asi vhodnejsi te 90A?
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Alternator je v pohode. 200A
Tak pro lithium bude asi vhodnejsi te 90A?


S těma 90A bych byl opatrnější. Baterka to dá, ale ten booster z altíku cucne víc a trvalý proud přes 100A bude vyžadovat pořádné kabely a když k tomu připočteš spotřebu auta
tak už jedeš nahraně i toho altíku. To že dá 200A neznamená, že je dá trvale.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
páně Kašpárkovy baterky jsou dobrý, ale zatěžoval bych je 70A = nebudou se rozjiždět.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Díky Karle. Objednám Votronic 70A.
Pavka01Pavka01Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Alternator je v pohode. 200A
Tak pro lithium bude asi vhodnejsi te 90A?


Mohl bych se zeptat co je to za alternátor 200A a jak je chlazený,vrtulí u řemenice?
Díky.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Značku nevím, vím jen že má výkon 200A a chlazený bude vzduchem.
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
S tím proudem z altíku bych nebyl takovej optimista, uváděný proudy jsou maximální v otáčkách a hlavně klesají se vzrůstající teplotou.
Třeba já u oktávky mám 90A altík Valeo, v přívěsu lednici a samodomo "booster" s přesně nespecifikovaným proudem (30A pojistka to neudrží, 40A už jo, pokud není baterka extra vyšťavená :-)) a pokud je altík ohřátej a motor není ve výrazně vyšších otáčkách, vidím pořád na voltmetru, jak padá napětí na startovačce při každým snížení otáček. A pokud ještě spustí ventilátory na chladiči, leze napětí nahoru opravdu jen za jízdy v otáčkách. A přitom v tomhle režimu (horkej altík v rozpáleným motorovým prostoru) už je baterka v přívěsu dávno z nejhoršího venku a bere sotva pár ampér oproti stavu hned po startu, kdy do ní i startovačky tečou maximální proudy a altík drží přes 14V hned nad volnoběhem. Zkrátka ta závislost proudu na teplotě bude asi fakt výrazná, bohužel k tomu nemám žádný konkrétní čísla kromě jedinýho, u feldy 1,6 je na altíku Bosch přímo uváděno 40-70A .

Automatické sloučení 03.11.2018 11:49:
S tím proudem z altíku bych nebyl takovej optimista, uváděný proudy jsou maximální v otáčkách a hlavně klesají se vzrůstající teplotou.
Třeba já u oktávky mám 90A altík Valeo, v přívěsu lednici a samodomo "booster" s přesně nespecifikovaným proudem (30A pojistka to neudrží, 40A už jo, pokud není baterka extra vyšťavená :-)) a pokud je altík ohřátej a motor není ve výrazně vyšších otáčkách, vidím pořád na voltmetru, jak padá napětí na startovačce při každým snížení otáček. A pokud ještě spustí ventilátory na chladiči, leze napětí nahoru opravdu jen za jízdy v otáčkách. A přitom v tomhle režimu (horkej altík v rozpáleným motorovým prostoru) už je baterka v přívěsu dávno z nejhoršího venku a bere sotva pár ampér oproti stavu hned po startu, kdy do ní i startovačky tečou maximální proudy a altík drží přes 14V hned nad volnoběhem. Zkrátka ta závislost proudu na teplotě bude asi fakt výrazná, bohužel k tomu nemám žádný konkrétní čísla kromě jedinýho, u feldy 1,6 je na altíku Bosch přímo uváděno 40-70A .

Automatické sloučení 03.11.2018 12:43:
Teď mi ještě došlo- je to jen můj názor a třeba mi ho někdo vyvrátí, ale není booster pro nabíjení LiFePo4 zbytečný ? U 4článku je tuším max nabíjecí napětí 14,5V a to přímo odpovídá napětí altíku (pokud auto nemá řízený dobíjení, ale i pokud má, určitě by šlo nějak vyřadit, ať už "čipnutím" nebo hardwarově), takže při použiti krátkých kabelů dostatečnýho průřezu nechápu potřebu použití boosteru, naopak by bez něj mohl být nabíjecí proud i vyšší (omezení proudu boosterem a ztráty při step-up konverzi). Při použití s olovem, natož při dlouhých kabelech do přívěsu je přínos boosteru nespornej, ale v autě s lithiem mi to nedává smysl.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Upravil Bery dne 03.11.2018 13:43, před 5 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Bery píše: teď mi ještě došlo - je to jen můj názor a třeba mi ho někdo vyvrátí, ale není booster pro nabíjení LiFePo4 zbytečný ?

(y) i podle mě zbytečný je, normálně tam teče (podle typu článků a nabitosti) od 15 do 40A.
Ale pokud tam někdo potřebuje dostat rychle energii tak proč ne? Ale vývojový problémy Lithiovýho boosteru který pan Sojak z Votronicu řešil, byly dost martýrium. Takže já si myslím že booster u LFP potřeba pro normální posádku není. Ale to je jen můj osobní názor. A to rychlý nabíjení vybitejch článků velkým proudem taky má svý úskalí. Palča by moh´vyprávět,...Ale nechci plevelit vlákno.
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
Díky Karle, právě od tebe jsem se obával vyvrácení mojí domněnky :-)
Já to právě myslím tak, že se obávám, že booster (za předpokladu auta bez řízenýho dobíjení) nic neurychlí, protože napětí altíku odpovídá maximálnímu napětí, co má baterka povoleno, takže ho už není kam dál zvedat a krátký silný dráty paralelně ke startovačce společně s nějakým odpojovacím relé baterku dobijou minimálně tak rychle jako booster, případně to bude chtít proud naopak ještě omezit, takže ten průřez drátů zase moc nepřehánět a omezení bude tak nějak přirozený :-).
Nebo (to nevím) má LiFePo dovoleno při nabíjení napětí krátkodobě překročit bez poškození, stejně jako PB při nabíjení opravdu do 100% ? Pokud by 4 článek při rychlonabíjení snesl dočasně třeba 16V, pak by adekvátní booster určitě přínos měl, ale pokud to tak s tím napětím opravdu je, tak se dozvídám novou věc.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let
@ Bery

U klasických konstrukčně "starých" Votroniců (25 a 45 A) je pro LifePo4 jedna křivka.
U těch novějších silnějších jsou křivky 4 pro LeFePo4, dle výrobce baterie a to od 13,9 V do 14,6 V.
Bude to zřejmě na delší diskusi ;) a osobně bych si vyposlechl více názorů a to i přímý od Votronicu.
4.114683,118.628756
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
sipadan: :) veliký nabíjecí proudy už jsme otestovali. 0-60A. Koncový napětí přes 14,7 taky. Víme co to dělá u Winstonů, ZG, EV a Sinopoly. Co to dělá dlouhodobě a s poklesem do malý zátěže nebo "poklesem samovolným".
Neměl jsem možnost otestovat Viny, Calby, He3Da a tu novou (modrou) čínu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:) proto jsem psal, že bych u EV nešel dlouhodobě přes 0,3C.
To, že ty články vydrží "až 1C" - neznamená, že to vydrží pravidelně a dlouhodobě (bez rozjíždění a dalších negativních vlivů) a "rozjezd" (pro mě) znamená jízdu za hranou.

Nicméně: proti gustu,... ;)

Bery:
v podstatě lze říct, že vnitřní odpor a aktivní hmota desek si to uregulujou "tak nějak" samy:
altík na 1600ccm VW Brouku s výstupem cca 35A (tříkolka Rewaco s karavanem) sázel do 60Ah Winstonů (vybitejch na 30%) 8,5A. Zkraje jsem si myslel, že tam budu muset udělat proudový omezení; ve finále se hukázalo, že toho (y) nebude třeba,....(to mě hodně potěšilo).

Na mých Winstonech 100Ah s altíkem "Fiat" se motám okolo 20A s baterkama na 12V, při 13V okolo 15-18A.
200Ah ÉVéčka berou cca 27-35A. 300Ah Winston přes 40A,...vše nabito na 30% což je stav, kdy je montuju do aut.
Podotýkám, že všechny články jsou vyformovaný a vybalancovaný na max 20mV. Jinak mi z ponku nejdou. Drze podotýkám, že běžný hodnoty (hlavně na Winstonech) mívám pod 15mV.
Teď kolega Lukáš (nick Lukaso) doplňoval 200Ah ÉVéček na 300Ah a jejich rozdíl (původní články, dva roky provozu) byl pod (y) 15mV. Nabíjecí proudy do 60A. Drze se hlásím, že byly formovaný u nás,....(vím že to je nemístná samochvála, ale já z toho měl hroznou radost).
Dost přesně si pamatuju na slova "odborníků" a prodejců, co mi tvrdili že formování je zbytečný, že stačí jednou inicializační nabíjení (nejlíp "nabíjedlem" 3,6V/20A) a dobrý.

Tož tak.
Muselo to ze mě ven, soráč :)
Upravil Karel Prokop dne 04.11.2018 21:05, před 5 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Dá se někde u nás na e-shopu objednat? https://www.votro...212-70-neu
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Dá se někde u nás na e-shopu objednat? https://www.votro...212-70-neu


Téměř jistě neseženeš u nás, to k nám ještě nedorazilo.
Někde jsem viděl na e-shopu fragmenty Votronicu jako teplotní čidlo, ale nikdo v ČR nemá kompletní sortiment.

Doporučuji buď někoho poprosit (Karel Prokop je určitě v kontaktu), nebo koupit na německém Amazonu přímo od Votronicu https://www.amazon.de/Votronic-3328-V...+1212+-+70, nebo velice seriózní dodavatel je preVent https://prevent-germany.com/detail/in...icle/13041.
Cena 389,- EUR je velmi pozitivní.

Automatické sloučení 05.11.2018 21:05:

Citovat

Karel Prokop napsal:

sipadan: :) veliký nabíjecí proudy už jsme otestovali. 0-60A. Koncový napětí přes 14,7 taky. Víme co to dělá u Winstonů, ZG, EV a Sinopoly. Co to dělá dlouhodobě a s poklesem do malý zátěže nebo "poklesem samovolným".
Neměl jsem možnost otestovat Viny, Calby, He3Da a tu novou (modrou) čínu.


(y)
4.114683,118.628756
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Pegaso 2010, sipadan, Tomas Brabec, Bery, Karel Prokop, Pavka01, JardaK2

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,693,172 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27190 sekund | Průměrně za: 0.2719 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.25MB/4MB