Citovat
HONZAV1 napsal:
Absolutně nesouhlasím, že plastové vložky podběhů jsou k ničemu. Souhlasím, že kontrola je nutná i přesto.
Proč asi dnešní nová auta ve většině případů vůbec nemají plastizol v podbězích, pouze tyto vložky?
Ano, nová auto mají tyto vložky, které nejsou samospasitelné.... Měl jsem dvě Ochcávky I , obě mají z výroby vložky ... až půjdeš kolenm nějaké z nich, tak pokud ti majitel dovolí, podívej se pod přední vložky - dole kde vložky končí, stačí odehnout prstem. To co na tebe vypadne, tě asi překvapí . Žije to tam vlastním životem ( i v létě při hlouhotrvajícím suchu je tam vlhký humus, který nevyschne, nebýt železo v okolí pozinkované, hnilo by to víc než Favority. Osobně jsem vložky dvakrát do roka sundal a bordel za nimi vyčistil. Měl jsem obytného Transita, bez vložek a byl jsem rád, že nemusím nic sundavat a stačilo jednou za měsíc podběhy umýt.
Nikoho nepřesvědčuji, Ochcávek je všude plno, každý si to může ověřit sám. Pokud někdo auto důkladně nemyje ( a nekontroluje ) , včetně podběhů, žádné vložky ho nezachrání.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
HONZAV1Člen Přidáno
před 5 letZnám to, netýká se jen Octavie. Proto říkám prostříknout vodou a vyplavit ten bordel , stačí lehce odehnout ... . A v souvislosti s O1 přidám přesně opačný případ. První modely (tuším mimo SLX) neměly v zadních podbězích plastové vložky. Všechny mají uhnilé plnění nádrže. Od doby, kdy to začaly dávat, tak žádná. Ale jak říkám, je to vždy každého věc :) . Navíc sám jsem to výše u určitého modelu nedoporučoval, což je dáno konstrukcí a ošetřením podběhu :) . Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
Vrátím se k tématu, za mě - kryt motoru ano, nelétají tam kameny, sůl s veštkerý ten bordel. I po instalaci krytu se nikde nevytváří nic, kde by se bordel držel, navíc kryt má odtokové hrany. Vložky jsou fajn, ale je nutné je sundavat a mýt to, co je za nimi - jinak je to vytvoření další " dutiny " kde se bude držet veškerý bordel. Já jsem od přírody líný, nebude se mě chtít pořád něco sundavat, s pravidelným mytím nemám problém - navíc mám rád věci pod kontrolou, tak se ři každém mytí podívám jak podběhy vypadají. Pokud podběhy oplachuji pravidelně, po umytí vyschnou.
Pro korozi je ideální onen " vlhký bordel " , voda sama o sobě problém nedělá - to není z mé hlavy, ale informace jedné německé firmy, která se zabývá chranou proti korozi ( zejména veteránů ). Vzhledem k jejich zkušenostem jim nemám důvod nevěřit.
Ale jak pravil HONZAV1 - dle vkusu každého soudruha :)
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Už to mám zakryté levý pasuje akorát je silnější než originál o 1mm tak musí být i plechové úchyty 4 až 5mm větší na zasunutí- pro šrouby se dají zvolit různé druhy M 5-6 nebo křížové klasické do dřeva . Prostřední díl jsem si vyrobil z AL plechu o síle 1mm ležel za banke tak at je k užitku . Levý a pravý mají posunuté díry o 1cm ty se dají dodělat .:D
Řešíte tady jiné věci pánové , stačí tam nožem udělat otvor a bordel sám vypadne a kontrola 1. za rok to omrknout . Kdo by potom kupoval další nové auta.
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 01.11.2018 18:21,
před 5 letpavel1971Člen Přidáno
před 5 letDneska to taky dorazilo,levý už mám napasovaný,v ACI mají originál ty obdélníkové matice (balení 10kusú 180kč)co se zacvaknou do plechu pod nárazníkem a přitáhnou se vruty,jsou potřeba 3 a vzadu do nápravnice se musí namáčknout jeden nýt M10.
Prostřední díl nasadím až zítra,musí se také namáčknout 2x matice M10 do nápravnice.vepředu opět 3x plechová matice na vruty a podél každé strany na spojení 10x nástrčná matice a bude hotovo a bordel nemá šanci a doufám,že ani tolik nepotáhne odspoda do kabiny.
Citovat
Herman napsal:
Řešíte tady jiné věci pánové , stačí tam nožem udělat otvor a bordel sám vypadne a kontrola 1. za rok to omrknout . Kdo by potom kupoval další nové auta.
Jaký nový auta máš na mysli ?? Dodávky, do kterých už nestačí už jen lít nafta ? Ty dodávky s obsahem motoru 1,6 ? - to je tak pomocnej motorek na kolo a né do dodávky, která prázdná nikdy nejela. Jsem zvědavej, jestli ještě nějaký ty nový krámy najedou alespoň 500.000km ( osobně jsem jel nejvice autem, co tam mělo 820.000km - na takovej nájezd můžeš už zapomenout ).
Budu dělat první poslední aby mě ta moje ještě nějaký čas vydržela ...
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letOriginalni matice do napravnice maji jine stoupani zavitu a take specifickou velikost. Trn do nytovacich klesti take neni bezny. A bezne nytovaci matice jsou mensi a protocily by se. Co s tim ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
pavel1971Člen Přidáno
před 5 letTak mám nanýtováno a matice se krásně vmáčkly do toho šestihranu,tak to bude pěkně držet.Ještě svtrat podélně levou a pravou stranu se středním dílem a je hotovo.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letV nápravnici je šestihranná díra na matici M10. Kulatá nýtovací matice se dává na fest do kulaté díry. Aby se neprotočila.
Šestihranné matice samozřejmě existují, ale všechny, které jsme vyzkoušeli měly vnější průměr 13 mm a to je málo. Originály jsou
o něco větší, ale perfektně na fest do šestihranné dáry sednou. Origo šrouby jsou pěkně s integrovanou podložkou. Jemné stoupání závitu
pak zajišťuje, aby se nevyklepaly.
Neorigo se už při natáčení kleští s trnem v nápravnici protočila.
Ani servisy Fiat trn na montáž jejich speciálních matic nemají, ani importér nedokázal problém vyřešit. :-(
Takže nezbylo, než si v nástrojárně nechat ten trn co mají zřejmě jen ve fabrice, nechat vyrobit.
No a pak už vše klaplo, a je to tak jak to má správně být . Aby to šlo perfektně utáhnout, a taky za čas povolit.
Proto jsem nic nebastlil. Při ceně originálních deklů, bylo originální řešení montáže finančně zanedbatelné, jen s tím byly starosti.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
pavel1971Člen Přidáno
před 5 letHotovo a drží to jak sfině(y) Šrouby mám také s integrovanou podložkou a seky na styčné ploše proti povolení.
pavel1971 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen