Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 lednice+měnič+aku: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

lednice+měnič+aku

Poslední aktualizace před 5 let
Z
ZdenekcamperNováček
Přidáno před 5 let
Dobrý den ve spolek.

Rád bych se zeptal vás zkušenějších a hlavně znalých v oboru elektro. Máme poláčka a po letošní rekonstrukci pouze rozvod 220 V ( 3x vnitřní + 1x venkovní zásuvka ) k napojení na síť v kempu. Mimo kempy sme se nechystali a v bydlíku používáme ( zatím ) pouze autoledničku, která je během jízdy v autě na 12 voltech a v kempu přesedlá na 220V. Nouzové osvětlení máme na baterie a dále už využíváme pouze 220V na nabíjení telefonů, toustovač, rychlou konev apod. Pro nás doposud dostačující.
Autochladnička je ale nedostačující. Pivo nevychladí jak by měla :) Takže bych rád koupil a zabudoval normální mini ledničku na 220V. Karavanový trojkombinace jsou drahý. Plyn je problém. Stačí nám taková mini do 50 l z elektra co se dá pořídit do 3000,- kč.

A teď k dotazu. Rád bych aby se dala použít nouzově třeba 2-3 dny i mimo kemp. Nejspíš bych to řešil dokoupením akumulátoru ( trakční ? ) + měnič napětí. Po příjezdu do kempu bych aku dobil.
Když už budu mít aku, tak bych napojil max. led osvětlení, možná nabíječku na telefon.

Můžete poradit, jaký akumulátor a o jaké kapacitě by byl pro nás dostačující ? Jak silný měnič by byl potřeba ? A doporučili by ste následně dobít akumulátor v kempu klasickou nabíječkou, nebo solární nabíječkou ? Osobně si myslím, že pro naše potřeby je solár zbytečný.

Děkuji za všechny rady a postřehy.
VasuVasuČlen
Přidáno před 5 let
Nejprve musíš napsat konkrétně typ ledničky, většinou mají spotřebu 0,3-0,6kWh/24hod. Z toho se vypočte kolik energie potřebuješ. Zpravidla lednice 50 l 0,4kWh/24h = cca 30-40 Ah/24h z 12 V baterky.
Pak ještě koupit sinusový měnič, co dokáže ten kompresor rozběhnout, cca 1000 W. Takže teoreticky 100Ah baterka může vydržet až 3 dny, v horku 2 dny. Trakční baterku se doporučuje vybíjet jen do 50% kapacity, takže teď jen spočítat a koupit. Lednice dle tebe 3000 Kč, baterka cca 5000 Kč, měnič cca 2000 Kč
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Z
ZdenekcamperNováček
Přidáno před 5 let
Tak např. něco jako tahle :

https://www.mall....zrx51100wa

Spotřeba energie: 0,293 kWh/24 h.
RobertRobertČlen
Přidáno před 5 let
Stojí ti to zato? Přejdi na čaj, ten je teplej dobrej. :D
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
tady platí pravidlo že "kdo chce vopici, musí mít na banány"
Lednička na 220V za 3000 potřebuje kvalitní sínusovej měnič za 10000. Měnič za 2000 buď 1)nebude chodit, 2)nebo brzo chcípne a nebo 3)bude mít hanebnou spotřebu (klidně až 1A ve StandBy režimu - čili 24Ah denně). To znamená že jen spotřeba toho měniče bude 20-40% spotřeby ledničky !!
Peltiérův článek (autolednička, chladicí taška) bere konstantních 5A s chladicím výkonem -18°C oproti venku (použitelné pouze za jízdy když jede altík).

Z toho nám vyplývá, že levná a funkční varianta neexistuje.
Buďto:
1) kompresorová lednice na 12V s baterkou min 140A na 2-3dny (menší baterku pravděpodobně vycyklujete a dotrháte desky hlubokým vybíjením během pár měsíců)
2) trojkombinace a chladit plynem

radit - jakou baterku a jakej měnič na tohle (soráč:) ) schizofrenní zapojení nebudu - protože to nebude mít dobrý parametry. Nebude to dobře chodit. A pokud by jediný kritérium celýho systému byla "cena" pak se bohužel, odmlčím. Páč tam nejsem schopen jít proti fyzice.
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 5 let
Tohle léto sem testoval něco podobnýho. . Lednice 46l , 85W. Měnič obyč 600W za 1000kč. Bat.startovačka 110ah po smrti ale velkej 320 wp solar panel. Chodilo to , akorát ta domácí kompresorovka před každým sepnutí žrala cca 50A po dobu asi 15s. ( teplá i studená) což je dost
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let
A co tutu lednici?Je to i na plyn.Cena není až tak závratná - https://prenosne-...e/#section
Hasky
Z
ZdenekcamperNováček
Přidáno před 5 let
Děkuji vám za rady.
Nicméně nechápu narážky na cenu. Já sem ale nikde neuváděl, kolik by to mělo stát, nebo že hlavním kritériem je cena. Pouze jsem uvedl cenovou relaci ledničky, protože je to cena těhle miniledniček, kterou jsme chtěli pořídit, hlavně kvůli rozměrům. Jak sem uvedl výše, chceme to do poláčka. Proto tato konkrétní lednice.
Primárně nám jde hlavně o zapojení v kempu na 220V. O zapojení na aku přes měnič jsem uvažoval pouze nouzově. Ani není jisté zda bych to někdy využil.

Zvláště pak děkuji panu Prokopovi za odborný rozbor ze kterého jsem pochopil, že je to celý na H... a dále se tím nemá cenu zabývat. Budu tedy hledat jinou variantu, nebo se budu držet kempů a 220V :)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Pro provoz striktně na 220V s tím neni problém.
Pro přejezdy typu 2-6 hodin by to 100Ah baterka s měničem utáhla, ale to v podstatě vydrží nachlazená lednice taky.

Pokud někdo chce lednici do takovýdle aplikace tak jsou to ponejvíce rybáři, skálolezci, pejskaři, keškaři a jiný skromný posádky který jezdí téměř výlučně nadivoko. A na takovouto aplikaci to není dobrý.
Z toho jsem vycházel.
Naopak s malou trojkombinací (Meva) bych se nebál (za podmínky správnýho odvětrání spalin).
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 5 let
Zdenek N126: Kritérium ceny zřejmě všichni pochopili z tvého "Karavanový trojkombinace jsou drahý"
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Z
ZdenekcamperNováček
Přidáno před 5 let
Dobrá, tím "karavanový kombinace jsou drahý" sem měl na mysli to, že nedám 30 tis. za lednici, do starýho poláka, kterej mě stál to samý co by stála ta lednice. Navíc, když ani nevím jestli to bez elektriky využiju.
Vozíme autoledničku na 12 a 220V za nějakých 2 tis. z Autokelly a zatím sme si vystačili. Protože nemáme moc prostoru na vetší lednice, ale těch cca 50 l by se hodilo a ještě možná vešlo, tak sem přemýšlel o klasice na 220V z elektra.
Jak píše pan Prokop, patříme právě k těm skálolezcům a i když většinou vyrážíme do okolí z kempu a od připojení na síť, tak někdy by se třeba elektrická nezávyslost mohla hodit. Jako právě letos. A jakožto absolutní elektronegramot, jsem dostal nápad tu klasiku připojit přes aku a měnič. V životě sem měnič nepoužil a nemám s tím žádné zkušenosti. Proto sem se dovolil zeptat zde a doufal, že mi nekdo ze znalců poradí zda to je vůbec možné, za jakých podmínek a jakých parametrů, či je to takříkajíc nápad ouplně na NIC.
Z vašich názorů je mi jasné, že je to blbost a měničem to řešit nebudu. Závěr je takový, že buď jen koupíme klasickou ledničku. Za jízdy povezeme potraviny v naší staré autochladničce na 12V a v kempu to nahážeme do lednice na 220V. Nebo vynecháme naší stávající a koupíme rovnou větší zároveň na 220 i 12V, kterou zabudujeme do bydlíku a k ní dokoupíme aku a doděláme instalaci na 12V.
Třetí varianta je něco jako toto https://www.zbozi...g-le13001/ . I když z plynu mám obavy a proto sem jej nechtěl.
Ale pro případ, že bych chtěl zkusit něco takovýho na plyn, myslíte že by stačilo, kdyby byl při tomto provozu otevřený střešní poklop ? Což je u poláka téměř celá střecha :)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Já bych se plynu vůbec nebál. Pokud je instalace provedena správně - není dúvod k obavám. Uvědomte si že v 10kg flašce je cca 200ks 100Ah baterek. Takže chladicí energie na mjesíc. Někde pod skalou. Větrání není třeba - spaliny jdou mimo karavan. Pouštět spaliny do interiéru je nepřípustný. Pokud to chcete řešit, tak umíme ale je třeba s tím karavanem přijet. Na netu (veřejně to pitvat) není přínosný.
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 5 let
Když na to mrkneš racionálně, tak riziko plynových rozvodů a spotřebičů je spíš nižší než většina rizik, které v běžném životě podstupujeme. Ještě to zvaž, lednice na plyn v karavanu je opravdu super, pro klid duše si do karavanu můžeš umístit čidlo úniku Propan/Butan. Já používám menší láhve 5kg a lednice v nonstop režimu na to vydrží 10 dnů, takže i kapesní 2kg láhev udělá dost parády.

No a co se týče peněz, tak pokud pak elektrikou jenom svítíte, stačí vám malá baterka a nepotřebujete v kempu ani 230V, což může být úspora klidně i 100Kč/noc.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 23.10.2018 16:51, před 5 let
Z
ZdenekcamperNováček
Přidáno před 5 let
Ještě jednou děkuji. Zvážím ten plyn. (y)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Michalll, hasky, Zdenekcamper, Vasu, Robert, Karel Prokop, jarous350

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,033,592 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20112 sekund | Průměrně za: 0.20112 (0) sekund | Dotazy: 102 | Použitá paměť: 2MB/2MB