Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 celointegrál nebo polointegrál ?: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

celointegrál nebo polointegrál ?

Poslední aktualizace před 5 let
L
Lukas moravaNováček
Přidáno před 5 let
Ahojte všem :)

Jsme vaši noví členové a chystáme se na nákup nového (prvního) obytného automobilu.

Zvažujeme mezi polo a celointegrálem a proto vás, zkušených kolegů a odborníků se ptáme na pro a proti obou modelů, popř. jakých značek (výrobců) se držet, chování obytek za jízdy, vnitřní hlučnost za jízdy, který je lepší na zimu skrz izolaci, apod.

OA bychom chtěli využívat celoročně, takže určitě s nějakou zimní výbavou plus máme 2 malé děti, proto se dívám po nějakých větších modelech.

Vůbec nevím jak je to s bezpečností obou modelů v případě nějakého nárazu, ale domnívám se že asi nic moc a tady v tomto směru vede asi vestavba, ale zatím co jsem mluvil s pár odborníky, tak u obytňáků se ta bezpečnost nějak moc neřeší :)

Děkuji za odpovědi, popř. nějaké informace bych určitě doplnil.

Lukáš
pedapedaČlen
Přidáno před 5 let
Taky jsem tak před deseti lety začínal-celoročně a dvě malé děti.
Celointegrál je uvnitř větší než polointegrál,ale kvůli těm dětem je lepší alkovna....
Značka?Za mne Carado
I
Ivan a HankaČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
obávám se že na tuto jednoduchou otázku není jednoduchá odpověď.
Každý preferuje trochu něco jiného, vyriant je bezpočet, bezpečnost je relativně obdobná a ideální je podívat se na výstavu v Brně 8. -11. 11., projít si auta a spíše si vybrat uspořádání, které by mohlo vyhovovat. Sám tam uvidíš rozdíl mezi integrou, polointegrou a vnitřním provedení....
Pokud nejsi limitován finančně, pak je to o hodně jednodušší něco vybrat dle svých představ.

A prodejci určitě rádi poradí.

Ale, čím větší, tím i těžší, tedy i menší doložnost při cestování ve 4. To je dobré si uvědomit, pokud nechceš jít nad 3,5 tuny (ŘP sk. C)
Ivan, Hanka a psice
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 5 let
U plně integrovaného auta je možné při spuštěné posteli dále používat sezení. Při jízdě má celá posádka leší výhled. Je ale dražší.
Fun
Smile
OndrejOndrejČlen
Přidáno před 5 let
Po návštěvě Brna se zajeď podívat do Lipskahttps://www.messe-stuttgart.de/tc/ a v lednu do Stuttgartu, kde toho bude nejvíc https://www.messe-stuttgart.de/cmt/.

Protože mám zkušenost a jezdíme hodně v zimě, pokusím se odpovědět i když je to velmi subjektivní a zjednodušené.
Polointegrál
plusy - levnější pořizovací cena, čelní sklo a opravy přední části auta, dveře spolujezdce
Integrál
plusy - spuštěná přední postel nezasahuje nad jídelní stůl, opticky prostornější, lepší izolace přední části auta

Na zimu je ideální dle mého názoru Integrál s dvojitou vyhřívanou podlahou, kde jsou umístěné nádrže na čistou i špinavou vodu, dvojité zasklení přední části vozu, rámová okna a vodní topení Alde. Ale jezdili jsme i s polointegrálem, stačila Truma 4, jen jsem dodělával vyhřívanou odpadní nádrž rozfukem od topení.

U výběru značky asi platí, že čím dražší, tím lepší. A hodně bych koukal na kvalitu a dostupnost následného servisu, protože něco se asi objeví i u toho nejdražšího auta.

Jak psáno výše, čím větší, lepší, kvalitnější a lépe vybavené auto, tím také těžší. Lehce se dostaneš do kategorie nad 3,5 tuny. Toho bych se ale úplně nebál, cena řidičáku (pokud ho nemáš) je proti ceně auta pakatel a to mýto u nového auta není tak hrozné. Ale to je na jinou dlouhou diskuzi.
Petr ZPetr ZČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj, jestli mohu doporučit, vyzkoušej si auto z půjčovny. Jen ty sám uvidíš co ti vyhovuje . Výhody a nevýhody jsou tu popsané , ale někdo má př.oddělené Wc od sprchy, někdo podélné či příčné postele atd. Píšu z vlastní zkušenosti - vyzkoušel jsem alkovnu i poloint. Burstner, Defhlers integrál BUrstner, Laiku. Laika vede , kvalita a hlavně rozložení. Ale odpovídá tomu cena. Je to jako vždy i finančních možnostech. Tak štastnou ruku.Petr
Petr, Lenka děti 3,7,17 :_
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Měl jsem v polointegrálu Laiku a byla super. Je tam hodně místa pod spouštěcí postelí a i když se spustí dolů tak se dá sedět u stolu a procházet dveřmi ven, perfektně vyřešeno, ale má to asi jenom Kreos kterého jsem měl a levnější modelová řada asi už ne. Kvalita a materiály u Laiky super. Teď máme velký integrál a i když je větší prostor v kabině tak jsem se cítil lépe v polointegrálu, navíc nám teď chybí dveře u spolujezdce a je více slyšet hlučnost motoru než v polointegrované verzi. o přední sklo se taky bojíme i když ho máme připojištěný, ale dost by se čekalo na výměnu dle informací se nedrží skladem kdežto u origo Fiat by to bylo rychle. u všech modelů bude nějaký kompromis, ale pokud nejsi moc finančně omezen tak připlatit za lepší značku se každopádně vyplatí.
ujezdaciujezdaciČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
pokud chcete jezdit i v zimě, tak bych určitě doporučil celointegrované auto. Nebo polointegrované s alkovnou a kabinu při stání tepelně oddělit přepážkou. Kabina dodávky není totiž většinou nijak navíc izolovaná a dost přes ní táhne.
Nechci propagovat konkrétní značku, ale je to o penězích. Dražší auta používají kvalitnější materiály, mají lépe vyřešenou tepelnou izolaci, izolované nádrže a další zimní výbavu ve standartu. My jsme to řešili koupí ojetého auta kvalitní značky než nové levné auto. Měli jsme štěstí na starší auto, které mělo málo najeto. Celointegráč jsme nechtěli, říkali jsme si, že to je model pro německé důchodce. Přesto jsme u něj nakonec skončili. A jsme od počátku příjemně překvapení a moc spokojení. Jezdíme celoročně. Letos jsme jej otestovali na horách při -20 stupních. Přestože je auto 7 let staré, tak nic nevrže, nic se nerozpadá.
Nejlepší je si vyzkoušet z půjčovny ruzné typy, jak už zde bylo řečeno. Stačí na víkend, aby člověk pochopil, jaké uspořádání mu bude vyhovovat. Vše ostatní se dá dodělat.
Aleš+Olga
L
Lukas moravaNováček
Přidáno před 5 let
Ahojte :)

všem moc děkuji za vaše odpovědi, názory i tipy :)

Asi tedy jak jsem od vás pochopil, tak je na zimu lepší celointegráč s dvojitou vyhřívanou podlahou.

O tom výrobci laika jsem slyšel že je kvalitní, ale v tom celointegrovaném provedení se prý už asi nevleze do 3,5 tuny.
Céčko sice mám, ale to mýtné všude by mě asi dost štvalo a lezlo na nervy- navíc předpokládám, že to spadá do mýtné kategorie nákladních automobilů a ne autobusů, které jsou levnější. U nás ještě s tou euro6 by to celkem asi šlo, ale v Rakousku a ostatních zemí i za tu euro 6 chtějí raketu :)

Teď veletrhy určitě navštívím, začínám už tento týden Rakousko Wels.

Ale víte jako to s těmi prodejci je - každý chválí to ,,svoje" zboží a ostatní jsou špatné :)

Automatické sloučení 16.10.2018 21:59:
Líbila se mi Mobilvetta k-yacht, ale zase mi ostatní říkali, že je to sice pěkná designovka, ale kvalita prý dost pokulhává.

Líbí se mi i Eura mobil, prý je to němec, nevíte jak u tohoto výrobce je to s kvalitou?

Dobré prý jsou Carthaga, navíc servis v Pohořelicích mám nedaleko domu, ale zase designově nás to se ženou moc nenadchlo, navíc už stojí balík.

Navíc někde vzadu v hlavě se mi stále honí ta myšlenka bezpečnosti a nedej bože nějakého nárazu a ty celointegrály jsou na tom asi nejhůř - vnímám to jako polystyrenový domeček postavený na nějakým šasi od fiatu, ale asi už tu bezpečnost na silnici moc řeším (jsem autodopravce, tak asi nemoc z povolání :))

Členové s názvem ,,ujezdaci" :) jsou moc spokojení s integrálem, můžu prosím vědět značku? :)

Děkuji

Lukáš

Automatické sloučení 16.10.2018 22:53:
Teď jsem si ještě všimnul, že ,,náš hlavní administrátor" má polointegrál od mobilvetty?

Známý mi ukazoval a nabízel také polointegrál od mobilvetty myslím že byla kea P 65 s dvojitou podlahou a podélnými postelemi a moc se mi designově líbila, že jsem byl jen malý krůček od koupi, pak jsem si ale řekl, že to není malá částka za takovýto automobil a že to musím ještě řádně promyslet a podívat se i u ostatních výrobců, ale byla fakt nádherná :)

Jak jste s tou mobilvettou spokojeni?

Děkuji :)

Lukáš
Upravil Lukas morava dne 16.10.2018 21:53, před 5 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Zalezi opravdu jak velke a kolik vas v tom bude jezdit ale mit auto pres 3,5tuny neni zase takovy problem. Ja jsem taky dlouho nemusel ale ted mame druhym rokem 5,6tuny a mame klid hlavne v rakousku. Nalozime vse co chceme napustime vodu a nemusime resit kazdy kilo. Mit auto pres 7 metru bude vzdy pretizene. Nikde nas to neomezuje akorat je to o neco drazsi v tom rakousku.

Automatické sloučení 16.10.2018 23:15:
Zalezi jaky penize chces investovat ale pokud je mas tak se vyplati priplatit. Mobilvetta je celkem hezka ale Laika to neni. Je z GFK - neco jako laminat kdezto Laika je z hlinikoveho plechu a celkove z lepsich materialu a krasny design. Kea P 65 nema klasickou dvojitou podlahu ale jenom vyplnena okna v klasickem ramu Fiat s listovym perovanim podvozku s malym uloznym prostorem. Alde se vetsinou pouziva u aut s podvozkem Alko a dvojitou podlahou. My mame Alde topeni a klasickou dvojitou podlahou a pokud budes jezdit v zime tak to ocenis.
Upravil Pegaso 2010 dne 16.10.2018 22:15, před 5 let
P
PilotekČlen
Přidáno před 5 let
Pridám svoj pohľad - alkovňa a celointegrál majú väčšinou kvôli výške a šírke vpredu (tým pádom veľkej čelnej ploche) vyššiu spotrebu - v reále treba počítať aspoň s cca 12l/100 km. Aj preto niektorí užívatelia (páry) nakoniec uprednostnia úspornejší polointegrál (u nižších sa dá okolo 10l/100km). Ďalším problémom celkovej výšky môže byť parkovateľnosť (výška garážových vrát resp. celková výška prístrešku), servisovateľnosť (do väčšiny menších servisov auto s výškou 3m a viac nevojde) a občas aj nejaký ten most či podjazd.

U niektorých celointegrálov môže byť problematický prístup k motoru - napr. výmena rozvodov. O poškodení veľkého a drahého čelného skla a celkovo prednej časti celointegrálu tu už reč bola.

Minimum dverí u celointegrálu (v extréme len jediné dvere v obytnej časti, väčšinou však mávajú integrály aj vodičove) môže byť pre niekoho aj výhodou - menej dverí na zabezpečovanie...

Výhodou celointegrálu môže byť menšia celková dĺžka auta (povedzme do 7m) pri zachovaní vnútornej (aspoň optickej) priestrannosti. A tým pádom akceptovateľná doložnosť, ak sa to nepreženie s výbavou. Ohľadom tepelnej izolácie - obrovská presklená plocha integrálu (ak nie sú sklá dvojité = vyššia cena) asi bude najslabším článkom únikov tepla kabínou pri zimnom karavaningu. Ale to sa dá u všetkých typov áut riešiť vonkajším zimným polkabátom alebo celokabátom.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
klappeklappeČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Lukas a Monika napsal:

Líbí se mi i Eura mobil, prý je to němec, nevíte jak u tohoto výrobce je to s kvalitou?

Lukáš


Ahoj,
napíšu jen svůj názor na značku Eura Mobil. Sám jsem od nich měl polointegru se spouštěcí postelí (nezasahovala do dveří), rok 2015, dvojitá vyhřívaná podlaha. Byli jsme s ní celkově moc spokojeni, prakticky jedinou vadou bylo nekvalitní uchycení spouštěcí postele.
Eura Mobil je sice německá značka (vyrábí se ve Sprendlingenu), ale patří do francouzské skupiny Trigano - viz. přiložený obrázek.
Za mě je Eura Mobil super v poměru cena/vlastnosti(dvojitá podlaha, kvalitní topení, často rámová okna)/design/dostupný servis.
Ahoj klappe

Automatické sloučení 17.10.2018 20:08:
A ještě jsem zapomněl na pár maličkostí:
1.) byli jsme s Eura Mobil polointegrou v -10 stupních v Söldenu na lyžích a topení (byla tam pouze Truma Combi 4, tj. 4 kW) běželo na minimální výkon a přesto v autě bylo krásně teploučko. Jednak díky vyhřívané dvojité podlaze a pak díky umístění Truma bojleru v přední části auta (v lavici hned za dveřmi . Naopak pokud je bojler vzadu, např. pod postelí, bývá vzadu vedro a vepředu zima od kabiny. Šikovně rozmístěny jsou i jednotlivé výdechy topení (netáhlo ani od kabiny, pochopitelně jsme měli venkovní zimní plášť od Königa přes přední okna).
2.) Eura Mobil jako jeden z malá těchto - řekněme cenově dostupných - výrobců používá kompletní bezdřevou konstrukci, kde střecha i podlaha jsou z GfK. Střecha GfK = lepší odolnost vůči kroupám oproti alu-plechu. Podlaha z GfK = větší celková odolnost, elminace možnosti nějakého nasáknutí vlkhosti, prakticky nulová údržba. To pro nás jako začínající karavanisty bylo téměř jistotou, že nekoupíme zatečené auto - Eura Mobil dává záruku 12 let proti zatečení (při pravidelné zkoušce těsnosti).

Hodně štěstí s výběrem!
Martin (39), Renča (38), Barča (9), Kája (7)
Upravil klappe dne 17.10.2018 19:08, před 5 let
klappe Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
P
Petr MacekČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím ve spolek,

také plánuji nákup integráče (ne nového) a tak připojím také svůj dotaz.

Střecha, boky a podlaha může být u aut z tzv. "standardního materiálu" - alu plech a překližka nebo někteří výrobci používají tzv. GFK - rozumím tomu, že na střeše a bokách tento materiál lépe odolává kroupám a podlahu chrání zespodu.

Jde mi o to, jestli je použití GFK vždy jen ku prospěchu nebo je třeba si dát na něco pozor.

Předem díky za odpovědi.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Na Concorde máme boky i střechu z hliníkového plechu a tak to má jestli se nepletu i NB , Hymer a jiné dražší značky. u Laiky byly boky z ALU plechu a střecha GFK což mě připadalo lepší, protože jsme měli Concorda pár dnů pod kaštanem a jak opadával tak nám udělal malé důlky.
P
Petr MacekČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Na Concorde máme boky i střechu z hliníkového plechu a tak to má jestli se nepletu i NB , Hymer a jiné dražší značky. u Laiky byly boky z ALU plechu a střecha GFK což mě připadalo lepší, protože jsme měli Concorda pár dnů pod kaštanem a jak opadával tak nám udělal malé důlky.


Právě, co se týká výhod, ty jsou jistě u GFK nesporné. Jde mi o případné nevýhody, protože ani prémioví výrobci ho nepoužívají vždy a všude.
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
GFK je určitě levnější materiál než ALU a proto ho používá většina výrobců levných modelů . ALU je daleko lepší- nižší váha, neroztahuje se tolik zněmami teplot, je tenčí než GFK a tudíž při stejné tloušťce jako GFK bude lépe izolovat protože bude více izolační hmoty, je z bočního pohledu rovnější a lesklejší, ve skrutu bude stabilnější atd. a proto ho používají u dražších aut. uvnitř (výztuhy - příčky) se určitě nepoužívá dřevo, ale plastový nebo hliníkový kompozit.

Automatické sloučení 17.10.2018 21:21:
podle mě asi jediná nevýhoda, že když do ALU bouchneš tak uděláš důlek
Upravil Pegaso 2010 dne 17.10.2018 20:21, před 5 let
P
Petr MacekČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

GFK je určitě levnější materiál než ALU a proto ho používá většina výrobců levných modelů . ALU je daleko lepší- nižší váha, neroztahuje se tolik zněmami teplot, je tenčí než GFK a tudíž při stejné tloušťce jako GFK bude lépe izolovat protože bude více izolační hmoty, je z bočního pohledu rovnější a lesklejší, ve skrutu bude stabilnější atd. a proto ho používají u dražších aut. uvnitř (výztuhy - příčky) se určitě nepoužívá dřevo, ale plastový nebo hliníkový kompozit.

Automatické sloučení 17.10.2018 21:21:
podle mě asi jediná nevýhoda, že když do ALU bouchneš tak uděláš důlek


No právě :|
SapukiSapukiČlen
Přidáno před 5 let
Všechno je to směsice vkusu, cílů, potřeby a peněz. Těžko radit. Já jsem začínal s alkovnou na Fordu, pak na Fiatu, s polointegrou taky Fiat i Ford. Teď poslední dvě auta byla integrovaná, obě na Fiatu. Co se týče spotřeby, hodně záleží jakou kdo má nohu a jak rychle jede. S poslední integrálem, dlouhým skoro 7,5m metru, plně naloženým jezdím okolo 10litrů. Na dálnici jedu cca 110, když přidám na 130, spotřeba je 13l. Protože je pro mě cesta větší cíl, než samotná cílová destinace, nerad jezdím po dálnici a cestu si užívám. Teď v létě jsem ve Francii jel s plně naloženým autem asi 350km po státní silnici se spotřebou 8,7l!. Pokud jde o výšku, mám asi 3m. Ještě se mi nikdy s žádným autem nestalo, že bych se musel kvůli výšce někde otočit. Problém v tom nevidím. Přední okno integrálu je velké a drahé, okolo 50tis. Dvakrát jsem ho měnil, ale bez pojištění skla bych nevyjel. Česká pojišťovna zaplatila sklo bez ceknutí, podruhé Uniqa a ta se cukala. Asi nejúspornější je vestavba. My sice jezdíme jen dva, ale jen na divoko a někdy stojíme u moře třeba měsíc. Vestavba je spíš na poznávací cesty, vyspat se a jet dál. Hodně důležitý je i půdorys. To je zase další rozhodování. Já jsem teď spokojený, ale vše je jen můj subjektivní názor.
R
RudyČlen
Přidáno před 5 let
Obytné auto je jeden veliký kompromis a rovnice o mnoha neznámých, jejíž řešení si musí najít každý sám.
Náš poslední výsledek této rovnice při základních požadavcích:
- komfortní auto pro dva (s možností rozšíření na čtyři plnohodnotná lůžka)
- vhodné na celoroční provoz
- reálná hmotnost do 3,5t
- prostorná garáž na dvě e-kola a kempingové příslušenství
- bezdřevá konstrukce a solidní dílenské zpracování
představuje integrál renomovaného výrobce s dvojitou podlahou, délkou 7m, velkou garáží, pohodlným sezením, Al-Ko podvozkem s ACS a vynikajícím motorem Iveco 3.0l. Kompromisem je spaní napříč a kombi koupelna. Po dvou letech užívání jsme spokojeni. Při zaměření se na jiné priority však vyjde logicky řešení jiné.
Co se týká značek aut, je to podobné jako u osobních aut. Pravděpodobnost, že dražší auto bude lepší než levnější tu je ale nemusí to platit ve všech případech. Především u entry modelů luxusnějších značek je těch kompromisů více než dost. U nového auta je třeba vzít v úvahu i kvalitu a dostupnost značkového servisu.
Upravil Rudy dne 18.10.2018 13:48, před 5 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 5 let
Pokud chceš mít dvojitou vyhřívanou podlahu na ALKO podvozku a topení ALDE tak počítej s váhou přes 3,5T ale pokud máč ŘP C tak máš klid a pohodu- napustíš vodu natankuješ pobereš vše co potřebuješ a pokud jednou vyzkoušíš zimu s ALDE topením tak budeš s celou rodinou nadšený.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,021,162 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.37944 sekund | Průměrně za: 0.37944 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB