Po návštěvě Brna se zajeď podívat do Lipska
https://www.messe-stuttgart.de/tc/ a v lednu do Stuttgartu, kde toho bude nejvíc
https://www.messe-stuttgart.de/cmt/.
Protože mám zkušenost a jezdíme hodně v zimě, pokusím se odpovědět i když je to velmi subjektivní a zjednodušené.
Polointegrál
plusy - levnější pořizovací cena, čelní sklo a opravy přední části auta, dveře spolujezdce
Integrál
plusy - spuštěná přední postel nezasahuje nad jídelní stůl, opticky prostornější, lepší izolace přední části auta
Na zimu je ideální dle mého názoru Integrál s dvojitou vyhřívanou podlahou, kde jsou umístěné nádrže na čistou i špinavou vodu, dvojité zasklení přední části vozu, rámová okna a vodní topení Alde. Ale jezdili jsme i s polointegrálem, stačila Truma 4, jen jsem dodělával vyhřívanou odpadní nádrž rozfukem od topení.
U výběru značky asi platí, že čím dražší, tím lepší. A hodně bych koukal na kvalitu a dostupnost následného servisu, protože něco se asi objeví i u toho nejdražšího auta.
Jak psáno výše, čím větší, lepší, kvalitnější a lépe vybavené auto, tím také těžší. Lehce se dostaneš do kategorie nad 3,5 tuny. Toho bych se ale úplně nebál, cena řidičáku (pokud ho nemáš) je proti ceně auta pakatel a to mýto u nového auta není tak hrozné. Ale to je na jinou dlouhou diskuzi.