Znovu děkuji za příspěvky, postupně se v tom (díky vám) orientuji. Našel jsem také link z tohoto fora
https://www.carav...wstart=160
Zde byl poslední příspěvek před více jak rokem.
K té věci, která se týká legislativy, tak jsem snad dobře pochopil, že pokud má kolo možnost přepnout na více jak 25 km/hod a více jak na 250 W, tak je to na českých (i jiných) silnicích nelegální. Přemýšlím o elektrokole hlavně kvůli manželce. Manželka přečetla diskuze a nechtěla by nic, co není legální. Mne o víkendu ohromilo kolo Montana 2018 MDX se středovým motorem Bafang. To kolo mělo dvojtác a do kopce jsem to měl na tom menším. Schválně jsem napsal včera jednomu z prodejců Montany tento dotaz:
Dobrý den, může se kolo Montana s výkonem 750 W legálně provozovat na pozemní komunikaci v ČR?
Odpověď:
Dobrý den,
dle vyhlášky nesmí kolo jezdit více jak 25km/h, což splňuje tento model, který má na tuto rychost omezovač.
Osobně si myslím, že prozatím max. rychlosti nikdo nekontroluje a spousta zákazníků na kolech omezovač obchází, problém ale může nastat při dopravní nehodě.
(podpis jsem vynechal - kvůli reklamě)
Je vidět, že se vůbec nezmiňuje o výkonu, jen o rychlosti, nenapsal, že to není legální na pozemní komunikaci.
Nyní mne ještě zajímají věci technické, jestli bude trpělivost od znalců.
Rád bych si zatím alespoň technicky a teoreticky představil tu přestavbu na 250 W. U té sady 1000 W píší, že má kroutící moment cca 130 Nm. Tedy jestli si to představuji správně, tak středová klika kola má cca 0,18 m, t.j. cca 1/5 z 1 m. Tíhu 130 N má břemeno o hmotnosti cca 13 kg. Tento kroutící moment je ekvivalentní momentu, pokud by na vodorovně nastavené klice stál jezdec o hmotnosti 5x13=65 kg.
Zajímalo by mne, jaký kroutící moment má ta sada s 250 W a také, jak se mění kroutící moment u tohoto motoru v závislosti na otáčkách - konkrétně v rozběhových otáčkách.
Jsou také k dispozici sady se středovým motorem, aby měly dvojtác?
Má někdo zkušenost se sadou z Aliexpresu?
Když pominu otázku rozložení hmotnosti, tak čím je to dáno, že prodejci píší, že má středový pohon o 30% větší účinnost. Pokud je to pravda, tak v čem to je? Já mám vpředu na kole trojtác a nevím, kdybych přišel o výhodu změny převodu vpředu na tácu, jak bych vyjížděl prudký kopec.
Totiž na chatě i na chalupě mohu jezdit po rovině na silnici, ale tam se moc bojím. Vždy, když za sebou slyším auto, tak trnu, jestli mne nesrazí, když předjíždí v zatáčce, kde by pro protijedoucí auto nebylo místo. Tak radši jezdím po lesních cestách, ale ten výchozí bod je pro mne do prudkého kopce.