Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Elektrokolo, sada: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Elektrokolo, sada

Poslední aktualizace před 5 let
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj, svezl jsem se na crosovém kole, kde do kopce byl využit výkon 750 W.
Nemám s tím vůbec zkušenosti, jen vím, že na pozemní komunikaci je povoleno 250 W a myslím 25 km/h. V terénu může být více. Někde se píše, že zákon ani nedovoluje mít kolo přepnuté z 1000 W na 250 W na pozemní komunikaci.
Ví někdo, jak to je? Líbí se mi tato sada:

https://www.evbik...gJcKfD_BwE

Má někdo zkušenosti s touto sadou a samodoma přestavbou?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
na normální kolo je 1000W podle mýho moc. pokud se na tom chceš svízt a porovnat to s normálním kolem, tak přijeď, máme obojí.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

na normální kolo je 1000W podle mýho moc. pokud se na tom chceš svízt a porovnat to s normálním kolem, tak přijeď, máme obojí.

Ahoj, děkuji za nabídku, budu o výletu do ČL s manželkou uvažovat.
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 5 let
Mam na skladacce tuhle sadu co zminujes, jen tech 750W a je to tak akorat kdyz nechci slapat vubec a jen se vozit :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
floridan79 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

na normální kolo je 1000W podle mýho moc. pokud se na tom chceš svízt a porovnat to s normálním kolem, tak přijeď, máme obojí.


Ahoj Karle, v příloze posílám fotku našich kol. Určitě s tím mám zkušenost, poradíš, jaká sada by se hodila na takové kolo?
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
pro Tebe připadá v úvahu pohon kterýmu říkáme "přestavba"

a sice:
Bafang BBS 01 = 250W může kdekoli na silnici a jede obstojně (uveze i mě) kór při čipu na 350W.
Bafang BBS 02 = 750W, nesmí na silnici - povoleno pouze pro jízdu mimo silnice (pokud např. v Německu, Rakousku, Itálii, uděláš karambol - nebo i jen někdo tobě = celej renonc jde za tebou !!!)
Bafang BBS HD - 1000W dtto
všechny tyto pohony jdou velmi snadno přeprogramovat na pomoc nad 25km/h

Já mám dvě kola: 250W/80Nm s motorem Compdrive (nejnovější českej pohon - ale nejde voperovat do standartního rámu je to tzv "Integrovanej pohon" pro ježdění do "blbejch" zemí typu Německo).
Pokud jedu do normálních zemí: typu Polsko, Chorvatsko, Slovač beru si Fatbike s motorizací 1000W (Bafang-HD)
Takže my máme se ženou 4 kola = bereme si na co zrovna máme náladu a kam jedeme. Ale na cesty ponejvíc 250W, Compy.

Tondo, chce to vidět a zkusit. Po netu to nemá tu správnou vypovídací schopnost.
Upravil Karel Prokop dne 16.10.2018 12:36, před 5 let
simchasimchaČlen
Přidáno před 5 let
Jó 1000W je pěkná vize, ale nic není zadarmo. Musí se to také něčím krmit, takže buďto velká váha baterie, nebo krátký dojezd.
O legislativě už se psalo, nebrat na lehkou váhu, bude se přitvrzovat.
Pokud se použije středový motor, tak 250W bohatě stačí. Vyzkoušeno.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj Karle, moc děkuji za tip k sadě i možnost vyzkoušení. Jsem rád, že píšeš o těch legálních 250 W na silnici. Na webech s nabídkami kol a souprav nad 250 W jsem to nějak takto přímo u nich nečetl.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Oni to o těch 250W raději moc nezmiňují, protože potom by si většina lidí ty výkonnější verzi nekoupila.. Takže to většinou nikde nezdůrazňují (maximálně to napíšou do nějakého zapadlého článku na webu) a potom to uvedou někde v návodu k použití (nejlépe malým písmem někde na konci) a co si budeme povídat, většina lidí ten návod moc nečte. Dobrá finta taky je napsat, že kolo neodpovídá zákonu číslo xxx a tím je to pro prodejce vyřešený, ale kolik lidí se začne pídit po tom, co je v tom zákonu napsaný?
honza 10honza 10Člen
Přidáno před 5 let
Ahoj , manželce jsem koupil podobnou sadu na střed , motor 250W baterka 17Ah . Musím ale podotknout , že moje polovička váží 52kg . S kolem jezdí třetím rokem a je maximálně spokojena . Maximální rychlost je omezena na 25km v hodině . Po překonání této rychlosti již motor nepomáhá . Nastavil jsem pět stupňů přípomoci po 20procentech . Sada stála 24 000Kč . Vlastní váha se zvýšila o 5,5kg. K montáži stačí běžné dílenské vybavení . Vlastní montáž trvala necelé 4hodiny .
Honza+Ladena+Kia
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 5 let
Někde jsem se dočetl, že pokud jde o přestavbu tak motor může mít až 1000W.
Toho využívají i výrobci "přestavěných" koloběžek z 1000W motorem.
Já mám koloběžku s motorem 1800 W a hlava mně z toho nebolí . . .
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Simcha: Petře, s dojezdem to není tak zlý: mám 140kg a ujedu na tom 50-70km na 13Ah baterku. Na Fatbiku, s prasečím valivým odporem (pryže Specialized 4,6"). Fatbike je Specialized s 1000W a vidlí Rockshox Bluto, takže celková váha i s nosičem je 28kg (+já).Ten motor si pro výkon "sáhne" jenom když je potřeba. Běžně jezdím do 200W, max 400W, ale v sobotu na Děčínskej Sněžník jsem táhnul nahoru kluka na celopéru a v tom nejvyšším zlomu jsem poprvé použil celej 1000W výkon. Jinak i tam v kopci nám oběma stačilo 800W. To bylo VELMI zajímavý zjištění.
Comp s baterkou 14Ah se mi změřit nepodařilo, páč víc jak cca 50km na ráz neujedu, ale počítám že dojezd tam bude podobnej protože motor umí špičkově až 750W (řízenej tlakovým čidlem na šlapacím středu) takže v podstatě si "zobne" (když je potřeba) stejně jako kilowatta. Integrovanej Bafang Maxdrive má příkon 720W takže jede o maličko míň, ale je to taky vcelku povedená jednotka.
Oproti klasický BBS-1 s 250W je jízda významně komfortnější. BBS HD se chová jako vidlicovej šestiválec. BBS 1 jde poměrně snadno "čipnout" na 350W Měl jsem ji a taky vyjela skoro všechno. Problém byl spíš v mojí hlavě, ne v pohonu.


Zdenek: kolobrndu zatím evropská legislativa pokud vím neřeší, jezdili jsme na ní taky, ale kola už řeší velmi významně. Antidumping a další věci. Velmi fundovaně se touhle legislativou zabývá Kuba Dittrich z E-Kolo.cz
Obávám se že např v Německu by karambol s nehomologovaným kolem měl fatální následky (jako když pojedeš vožralej - můžeš za všecko, i když za nic nemůžeš).
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Co jsem koukal na nějaké právní rozbory, tak přestavěné kolo s motorem do 1000W je naše národní specialita a v unijních zákonech nebo nařízeních nic takového není. A jedná se o kolo (a pravděpodobně i o koloběžku), které z výroby motor nemá a ten tam někdo namontuje dodatečně. Pokud je tam motor už z výroby, tak nad 250W už je to motokolo s příslušným schvalováním pro evropský trh a případně (podle rychlosti a výkonu) může spadnout i do kategorie moped, kde potřebujete i řidičák, SPZ, povinné ručení a podobně (samozřejmě pokud nejde o přibližovadlo, které je provozované mimo silnice a cyklostezky a jezdí se s ním pouze v terénu).

Zajímavý článek k tomu je například tady:
https://prahounakole.cz/2017/05/elekt...nebo-neni/

Určitě je pravda, že u nás se na to zatím kašle, ale v jiných státech už můžete dost narazit. Jiná věc je, co se stane, když dojde k nějaké nehodě, zranění nějaké další osoby a podobně. Potom se může stát, že se mašinérie rozjede a dotyčný jezdec to schytá komplet a nebude se stačit divit. Podobně se například divil řidič, kterému zabavili auto za pravidelné ježdění pod vlivem alkoholu. V našich zákonech ta možnost byla už léta, jenom to do té chvíle nikdo nepoužil.

Jenom když si už někdo něco takového pořídí, tak by si měl ty souvislosti uvědomit, aby za pár let (až se probudí i u nás) nekoukal. Podobně to bylo s váhou obytek, kdy se léta jezdilo přetížený a nikoho to nepálilo a dneska se hodně lidí rozčiluje, že do auta nemůžou v některých případech posadit ani 4 ldi bez toho, že by bylo přetížený a to ještě nic nenaložili..
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
My jsme :D banánistán.
Rychlý řešení se jmenuje Speed Pedelec (max 32km/h) a u nás to zhomologovali lidi od českýho zastoupení Specialized. Kolo má klasickou malou eSPéZetku a techničák. Podrobně popsal v reportáži šéfredaktor Ondra Vysypal v Electric Bike Action.
Speed Pedelec přišel z ameriky.
---------------------------------------------------------
Měli jsme dělat 1kW kola pro dva německý hotely do půjčovny, ale nakonec z toho sešlo a koupili si 250W Haibiky. Šlo o horský hotely. Neprosadili to a kdyby se na tom někdo rozbil - bylo by to navrub půjčovny, potažmo hotelu. Jednoduchý.
Naše banánistánový normy mě až tak moc netrápí, ale Evropa už jo. Tam jezdím.
Je to stejná schíza jako malý a velký Éčko.
My prostě dycky musíme mít nějaký extrabuřty.
Zákaz kol v :o Práglu. Zákaz Segwayů. Tak tam sou kolobrndy.
No, kreténismus nejvyššího stupně.
Všechny velký města venku mají cyklozóny. Jen my? Zákazy.
No nic, muselo to ze mě ven.
simchasimchaČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Simcha: Petře, s dojezdem to není tak zlý: mám 140kg a ujedu na tom 50-70km na 13Ah baterku. Na Fatbiku, s prasečím valivým odporem (pryže Specialized 4,6"). Fatbike je Specialized s 1000W a vidlí Rockshox Bluto, takže celková váha i s nosičem je 28kg (+já).Ten motor si pro výkon "sáhne" jenom když je potřeba. Běžně jezdím do 200W, max 400W, ale v sobotu na Děčínskej Sněžník jsem táhnul nahoru kluka na celopéru a v tom nejvyšším zlomu jsem poprvé použil celej 1000W výkon. Jinak i tam v kopci nám oběma stačilo 800W. To bylo VELMI zajímavý zjištění.
Comp s baterkou 14Ah se mi změřit nepodařilo, páč víc jak cca 50km na ráz neujedu, ale počítám že dojezd tam bude podobnej protože motor umí špičkově až 750W (řízenej tlakovým čidlem na šlapacím středu) takže v podstatě si "zobne" (když je potřeba) stejně jako kilowatta. Integrovanej Bafang Maxdrive má příkon 720W takže jede o maličko míň, ale je to taky vcelku povedená jednotka.
Oproti klasický BBS-1 s 250W je jízda významně komfortnější. BBS HD se chová jako vidlicovej šestiválec. BBS 1 jde poměrně snadno "čipnout" na 350W Měl jsem ji a taky vyjela skoro všechno. Problém byl spíš v mojí hlavě, ne v pohonu.


Zdenek: kolobrndu zatím evropská legislativa pokud vím neřeší, jezdili jsme na ní taky, ale kola už řeší velmi významně. Antidumping a další věci. Velmi fundovaně se touhle legislativou zabývá Kuba Dittrich z E-Kolo.cz
Obávám se že např v Německu by karambol s nehomologovaným kolem měl fatální následky (jako když pojedeš vožralej - můžeš za všecko, i když za nic nemůžeš).

Ahoj, ale při Tvé váze máš Karle obrovský krouťák na pedálech, měl bys ujet aspoň 150 km. :D

Jinak naprostý souhlas s PetrDubí. 1000W je jen u benzínových pomocných motorů.
K
kutil1Člen
Přidáno před 5 let
Znovu děkuji za příspěvky, postupně se v tom (díky vám) orientuji. Našel jsem také link z tohoto fora
https://www.carav...wstart=160

Zde byl poslední příspěvek před více jak rokem.

K té věci, která se týká legislativy, tak jsem snad dobře pochopil, že pokud má kolo možnost přepnout na více jak 25 km/hod a více jak na 250 W, tak je to na českých (i jiných) silnicích nelegální. Přemýšlím o elektrokole hlavně kvůli manželce. Manželka přečetla diskuze a nechtěla by nic, co není legální. Mne o víkendu ohromilo kolo Montana 2018 MDX se středovým motorem Bafang. To kolo mělo dvojtác a do kopce jsem to měl na tom menším. Schválně jsem napsal včera jednomu z prodejců Montany tento dotaz:

Dobrý den, může se kolo Montana s výkonem 750 W legálně provozovat na pozemní komunikaci v ČR?

Odpověď:

Dobrý den,
dle vyhlášky nesmí kolo jezdit více jak 25km/h, což splňuje tento model, který má na tuto rychost omezovač.
Osobně si myslím, že prozatím max. rychlosti nikdo nekontroluje a spousta zákazníků na kolech omezovač obchází, problém ale může nastat při dopravní nehodě.
(podpis jsem vynechal - kvůli reklamě)
Je vidět, že se vůbec nezmiňuje o výkonu, jen o rychlosti, nenapsal, že to není legální na pozemní komunikaci.

Nyní mne ještě zajímají věci technické, jestli bude trpělivost od znalců.

Rád bych si zatím alespoň technicky a teoreticky představil tu přestavbu na 250 W. U té sady 1000 W píší, že má kroutící moment cca 130 Nm. Tedy jestli si to představuji správně, tak středová klika kola má cca 0,18 m, t.j. cca 1/5 z 1 m. Tíhu 130 N má břemeno o hmotnosti cca 13 kg. Tento kroutící moment je ekvivalentní momentu, pokud by na vodorovně nastavené klice stál jezdec o hmotnosti 5x13=65 kg.
Zajímalo by mne, jaký kroutící moment má ta sada s 250 W a také, jak se mění kroutící moment u tohoto motoru v závislosti na otáčkách - konkrétně v rozběhových otáčkách.

Jsou také k dispozici sady se středovým motorem, aby měly dvojtác?

Má někdo zkušenost se sadou z Aliexpresu?

Když pominu otázku rozložení hmotnosti, tak čím je to dáno, že prodejci píší, že má středový pohon o 30% větší účinnost. Pokud je to pravda, tak v čem to je? Já mám vpředu na kole trojtác a nevím, kdybych přišel o výhodu změny převodu vpředu na tácu, jak bych vyjížděl prudký kopec.

Totiž na chatě i na chalupě mohu jezdit po rovině na silnici, ale tam se moc bojím. Vždy, když za sebou slyším auto, tak trnu, jestli mne nesrazí, když předjíždí v zatáčce, kde by pro protijedoucí auto nebylo místo. Tak radši jezdím po lesních cestách, ale ten výchozí bod je pro mne do prudkého kopce.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 5 let
Podle mě je to proto, protože pohon zabudovaný v předním nebo zadním kole točí celým kolem přímo, takže musí použít větší sílu (a proto má větší odběr a do kopce netáhne tolik), zatímco středový pohon točí pedály, takže využívá převody. Když přehodíš vzadu na největší kolečko, tak nepotřebuje do kopce takovou sílu (jenom pojedeš pomaleji). A na rovině zase naopak nepotřebuje takové otáčky. Takže to bude spíš tím, že má ten motor pro svůj provoz vhodnější převod než u přímého pohonu kola.

Použití dvojtácu by teoreticky nemělo nic vadit, ale jestli jde na ty sady osadit nebo ho konkrétní výrobce vyrábí nevím - to by asi věděl třeba Karel Prokop. Otázkou i je, jestli je to na elektrokole praktické nebo stačí jenom jeden tác?
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím.
Mám Bosche, 250W bohatě stačí. Řazení pouze vzadu. Mejch 105kg to vyveze na Sněžku.
Samozřejmě s polské strany, u nás nelze.
Corálek
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 5 let
http://www.elektr...42-52-zubu

tady mate odkaz na otazku Bafang stredovy pohon a dvojtac vepredu.... Otazka jestli se to financne vyplati...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
dedededeČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj, taky vlastním el. kolo. Pohon mám od Bosche 250W, kolo používám na tahání 15 letého syna při závodech enduro kol a následné sjíždění po trailech (všechny závody se odehrávají v horských lyžařských střediscích). Výkon i při takovém zápřahu je zcela dostačující. Jedná se o celopéro s odpovídající pevností rámu, brzd, vidlicí atd.

Třeba nemám pravdu ale neumím si představit motor o výkonu 1000W na skládačkách nebo obyčejných kolech, to ja jak nacpat motor z Porsche do Trabanta.
Upravil dede dne 19.10.2018 08:30, před 5 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,018,825 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22342 sekund | Průměrně za: 0.22342 (0) sekund | Dotazy: 133 | Použitá paměť: 2.24MB/2MB