Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Elektro centrála: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Elektro centrála

Poslední aktualizace před 5 let
B
BeryČlen
Přidáno před 5 let
2kw pro měnič k topení altík nedá, na volnoběhu počítej trvale tak 300W :-(
Nestačí v takovém případě spolehnutí na normální teplovodní topení od motoru ? (předpokládám, že jde o obytný auto a ne přívěs).
Mám přívěs, v obytným autě jsem nikdy nebyl, takže netuším, nakolik účinně dokáže motor prostor vytopit, ale předpokládám, že od zmrznutí zachránit dokáže.
Už třeba Škoda Favorit měla jmenovitej výkon topení 4kW (a to topila třeba oproti novější feldě dost bídně), což je snad víc než průměrná Truma (v přívěsu mám 3kw verzi).
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
caprighiacaprighiaČlen
Přidáno před 5 let
Ty centrály 2kW sice mají deklarovaný max. výkon 2kW, ale už při připojení spotřebiče okolo 1kW jedou ve vysokých otáčkách a to dost nahlas i ta Honda. Je to použitelné třeba na rychlovarku 1,5kW, ale trvalá zátěž 2kW určitě ne. (ochrana ji vypne, čili nesníží jen výkon tak aby ti topidlo jelo třeba na 1kW). Na to bys potřeboval třeba ten Kipor 2,6kW, ale to je už docela macek a i ten by jel na max. Moje Truma C3400 je po čtvrtstoletí také občas trucující (vždy na výjezdu kupodivu a nikoliv při údržbě a testování :D) a tak budu instalovat záložní (možná z něj nakonec bude hlavní) naftové topení. Pokud stojím v zimě třeba v termálech v kempu, mám el. kamínka s volbou 750, 1250 nebo dohromady 2000W - kempové jističe obvykle umožní jen první max. druhou volbu a tak do teplot okolo +5 to stačí vcelku komfortně. Ale to už je do jiné diskuze.
Na sever, východ, západ, jih - ať je slunce, horko ,déšť či sníh....
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

caprighia napsal:
Dělá to dle mně obráceně - vyrazí ráno na lyže, pustí elektrocentrálu s 1,5 l benzínu a ta za pár hodin sama zdechne. Běží tedy v době, kdy je na parkovišti jen nějaký pohyb aut či nic. Odpoledne se vrátí a má nabito, večer je ticho.

Přesně tak!
Umíš, na rozdíl od jiných, číst ... :o

Jenom na doplnění - v bydloušovi nemám žádné jiné zařízení na 220V kromě energobloku a "havarijní nabíječky".
Tu tahám s sebou, kdyby někdo potřeboval ...
Už se stalo a byli rádi, že jsem zapůjčil. (Měli kávovar zapojený na měnič ... Mám pokračovat? Myslím, že je to zbytečné ... )

Kamil :D
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Upravil Hatiti dne 15.10.2018 10:38, před 5 let
J
Jarda36Člen
Přidáno před 5 let
Taky přidám svoji zkušenost. el. centrála nemá momentálně žádnou náhradu. žádný zdroj okamžitě a trvale nedá 2kw, ani aku, booster nebo efoy. V létě můžu vychladit auto klimou a v zimě když přijdeme z lyží tak manželka chce vždy používat fén a udělat dobrou kávu. Vyrábějí se centrály na plyn ( i honda ) a pokud nemáte hluboko do kapsy dělají se přímo centrály do OA. Z mého pohledu je centrála momentálně, jako zdroj energie nenahraditelná.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
Nenahraditelná co do výkonu určitě jinak ji každý využije ke svým potřebám a nárokům na energii , tak že až tak potřebná není pro většinu není a není co dodat- ?
Žijeme jen jednou.
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 5 let
Ja mam u moji Hondy 10Ui na vystupni zasuvce 230V pripojeny Kratky mezikabel se dvema drosely (navinute civky) ktere jsou s protibeznym smerem
zavitu pripojeny na fazi a nulu, tyto civky pusobi tak ze pri zapnuti spotrebicu useknou napetove spicky, ktere zpusobi,ze centrala nemuze bezet na plny
vykon , hlavne u spotrebicu s motorem, nebo mikrovlne trouby, kdyz je pri zapnuti zatizeni u me tak do 800W, vytvori se spicka napeti az 1500V a ta
centrala sice nezhasne ale jde na poruchu, kdy se musi vypnout a znova nastartovat, ted s temi civkami muzu jit bez problemu do tech 1000W, i ta
Mikrovlna (950W) bezi bez problemu, invertor drzi
Honza
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 5 let
Ano Jardo.Hovořit o elektrocentrále jako o přežitku je podle mne mimo mìsu.Není ekonomická varianta.Boostr ,ale musíš opouštět super místo ,jezdit,a to není vždy konfortní.
M
mariaČlen
Přidáno před 5 let
do poslední zimy mi to připadalo také zbytečné. Když jsme ale neplánovaně zůstali na Silvestra týden nadivoko pod lanem, byli jsme rádi, že nám ji po 4 dnech sousedi na pár hodin půjčili na dobití. Jinak bychom zmrzli nebo museli odjet. Je pravdou, že se našli i tací frajeři, kteří natočili po lyžování motor auta a nechali běžet. Takže hltám informace a chystám se na koupi. Tu ještě lacinější než lacinou z Lídlu jsem také vrátil.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 5 let
Mario,mě lidla odsloužila jednu topnou sezónu a už dneska vím,že kdyby klekla,koupím dražší.Pro mne super věc.Nadivoko a dlouhodobě.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Tak deti, a nyni, kdyz vime, ze provozem svoji centraly nesmime nasrat okoli, si rekneme, jak to udelat, kdyz ji nechame behem dne vrcet, zatim co jsme na svahu, aby nam ji nejaky vykuk necornul.
A hlasit se nam budou jen co ji nemaji na retizku, ktery jak vsichni mile deti vime je k hovnu. ,)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
M
mariaČlen
Přidáno před 5 let
u nás je to jednoduché, na svah jdeme před polednem. Takže když mě v 10 vzbudí ostatní centrály ( a všichni jsou už na kopci ), nakopnu ji a než odejdu, tak povrčí. Za mírný poplatek mohu hlídat i ty ostatní
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 5 let
No to přece každé malé dítě vì táto,když nemáš strach opustit obytku za megáč, bát se o capar za pár kaček nemá cenu.A je pod proudem,tak to vlastně ani nejde.
LRLRČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Tak deti, a nyni, kdyz vime, ze provozem svoji centraly nesmime nasrat okoli, si rekneme, jak to udelat, kdyz ji nechame behem dne vrcet, zatim co jsme na svahu, aby nam ji nejaky vykuk necornul.
A hlasit se nam budou jen co ji nemaji na retizku, ktery jak vsichni mile deti vime je k hovnu. ,)


Na řetízek a na střechu ?
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 5 let
Elektrocentrála byla vždy nouzové řešení. Obtěžující hluk, smrad spalin, strach z krádeže a obtížná manipulace není zrovna to, co při cestování vyhledáváme.
Do jisté míry to řeší vestavná centrála, ale velmi draze a odpadá pouze strach z krádeže a obtížná manipulace. Levnější řešení je, kdo má možnost, centrálu schovat do vhodné skříňky. Tam je nebezpečí, aby se uchladila a aby nám nevnikly spaliny do karavanu.

Dnes již existuje lepší řešení, jsou to baterie LiFePO4. Žádná manipulace, žádný hluk, žádný smrad. Cena stále klesá a budoucnost půjde tímto směrem. Tím samozřejmě netvrdím, že je to řešení úplně pro každého, ale pro většinu cestovatelů určitě. (y)
Fun
Smile
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
fun: Tak s tímto názorem mohu souhlasit , jen počkám až se to projeví po čase ,víme jak to dopadlo s EFONY veliké nadšení u těch co na to mají a po čase to rychle utichlo a nikdo už nejásal jen se toho zbavovali - to je zase můj názor .

Automatické sloučení 17.10.2018 16:31:

Citovat

Herman napsal:

fun: Tak s tímto názorem mohu souhlasit , jen počkám až se to projeví po čase ,víme jak to dopadlo s EFONY veliké nadšení u těch co na to mají a po čase to rychle utichlo a nikdo už nejásal jen se toho zbavovali - to je zase můj názor .


Musím tě opravit pro tu většinu co měli EFONY?
Na kolik mne přijde to předělání ? Pokud to výrobci tam budou dodávat potom to bude jak uvádíš .
Cenově to bude určitě jiné než s efony - vyměnit aku + napájení +jištění a usměrnění k motorové aku ta zůstává stejná + práce . TYpnu si že za tu cenu mám HONDU a 3x výměnu aku a to mne přežije .(y)
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 17.10.2018 15:31, před 5 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Souhlasím s (y) Funem.

E-Foy je ZDROJ.
LiFePO4 je AKUMULÁTOR.
To je jako srovnávat jabka s hruškama.

Nicméně chápu nedůvěru lidí. Už jsme se všichni napálili. Někteří nezdolní optimisti (já např.) i víckrát.
Ale POKROK NEZASTAVÍME.

Lidi co měli centrály; tak je u všech parkovišť pod lanovkama vyhazujou (hluk se nese přes údolí a ty centrály tam měli všichni). Nebo tam hned ráno visejí cedule zákaz kemperů.

Proto hlavně zimní kempeři přechází na Lithium. Jeden cyklus Lithia vychází cca na 1,70Kč - cyklus olova na cca 6,00 Kč.
Prostě je to vývoj. A každýho vjec.

Obrázek je dnešní. Práce za poslední dny: formování, elektronika, sestavy, měření. Z mý vlastní laborky. Toto není sklad - všechny baterky jsou něčí. Takže vývoj Lithia a lidí co dva roky čekali - jestli to bude dobrý nebo ne, teď vypadá takhle.
Zatím (ťuk,ťuk na dřevo) všechno fachčí. Lifepo baterky už jako modeláři jsme používali před 20 lety. Australský farmy na to jedou cca 10 let. Čeští kempeři (systematicky) cca 2-3 roky.

Jestli mě někdo podezřívá či obviní: že jsem podjatej a těžce profesně deformovanej - tak mu dávám plně za pravdu.
Je to tak, a Lithium používám jako LiFePo, LiIon nebo LiPol už víc než 25 let.

výdrž Lithia:
LiIon vydrží cca 5-7 let (notebooky, elektrokola, elektroauta)
LiPol vydrží 1-4 roky (mobily)
LiFePo vydrží 10-20 let (solární farmy, úložiště)
Návratnost si každý spočítá sám podle četnosti a intenzity využití
Samozřejmě špičkové olovo typu Trojan, Rolls a další vydrží taky stovky až (teoreticky) tisíce cyklů,.... ale pokud vím nijak se to do fotovoltaiky nerozšířilo. A zkusili to,....a vycyklovali,...
váha:
100Ah olova váží cca 28-30kg
100Ah LFP váží 12kg (to je 2,5x míň než olovo)
při 180-200Ah olova (což vozíte skoro všichni) je úspora váhy přes 35kg. Navýšení kapacity skoro o dvojnásobek (baterku můžete "vydojit" skoro celou)

LFP v autě mám. Malou 100Ah místo 180Ah olova. Obě Hondí centrály si ponechám a neprodám. Sice už je do auta nepotřebuju, mám solár, jízdou dobíjím 25-30A (je to tvrdej zdroj) a nabíječka mi dává 20A, takže nejpozději za 4,5h při 220V mám dobito. 100Ah baterka, naformátovaná osazená ochrannou elektronikou a výkonnou BMSkou se dá pořídit už pod 25.000Kč.
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
J
Jarda36Člen
Přidáno před 5 let
[quote]Karel Prokop napsal:

Souhlasím s (y) Funem.

E-Foy je ZDROJ.
LiFePO4 je AKUMULÁTOR.
To je jako srovnávat jabka s hruškama.

Určitě to je výborný zdroj energie LiFePo4 to nevyvracím, ale....
předělání instalace ( nabíječka, aku , práce a td.) cca50000kč. to jsou peníze , které musím dát do OA abych měl zase jenom jinej akumulátor. Každé auto je nyní vybaveno základem - aku + nabíječka náklad 0kč. píšeš , že životnost 10-20let. budu počítát 20let. Nyní mám aku asi 5 let a budu měnit cena cca 4000kč. za 20 let vyměním 4x to je 16000kč. pokud neodejde nic jiného. Myslím, že ani na LiFePO4
není záruka 20let. a to si nemyslím, že mi auto vydrží 20let. Jak jsem již psal,centrálu to nenahradí. Klimu na to nepustím, fén a kávovar taky ne. Promiň za úvahu, ale reaguji na základní otázku , která centrála je nejlepší - odpověď Honda na plyn. T o je moje zkušenost.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
Plusy a mínusy jsme probrali , pokrok Karle -Fune .Tome opravdu nezastavíme , vše se točí okolo peněz a jiných nákladu . Jste odborníci máte na to svůj náhled a jsme vděční že tady jste a že nám radíte a my vám za to jdeme pěkně na nervy - bohu žel .

Ještě jednu otázku - když mám LiFePO4- 100A baterky jak se chovají k měniči 2200W -12V/230V snesou tu zátěž lépe než olovo ?krátko době ?ca 10min.
Žijeme jen jednou.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 5 let
Pokud ten měnič skutečně zatěžuješ na 2200W tak z baterie teče cca. 180 A a to by mě jí bylo opravdu líto to bych jí nedělal.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let

Citovat

Herman napsal:

Plusy a mínusy jsme probrali , pokrok Karle -Fune .Tome opravdu nezastavíme , vše se točí okolo peněz a jiných nákladu . Jste odborníci máte na to svůj náhled a jsme vděční že tady jste a že nám radíte a my vám za to jdeme pěkně na nervy - bohu žel .

Ještě jednu otázku - když mám LiFePO4- 100A baterky jak se chovají k měniči 2200W -12V/230V snesou tu zátěž lépe než olovo ?krátko době ?ca 10min.


Lifepo to zvládá daleko lépe než olovo ze dvou důvodů:
1. Lifepo např. Winston žluté má jmenovitý proud vybíjení trvale 3C tzn. z 100Ah můžeš tahat 300A a špičkově 10C
2. olovo má velký úbytek kapacity při velkých proudech např. 100Ah bat dá 5A po dobu 20h ale pokud z ní cucnu 1C 100A tak to není 1 hodina ale jen 5-10minut
což u Lifepo je tato závislost téměř potlačena.

Možná bych ještě upozornil, že Lifepo má 3,3V na čl. tzn. celkem cca 13,2-13,4V a to i při zatížení a některé obyč měniče počítající s menší Pb baterií na které napětí při zátěži padne na 12-12,2V
to vyšší napětí nezvládnou a zahoří - prostě teče větší proud a neuchladí se(používal jsem 700W UPS jako měnič cca 10let s auto Pb baterkou a nikdy problém, po připojení na LIFEPO to dala cca 5minut a pak Eliášův oheň).
Já si Lifepo pořídil právě kvůli moveru a těžkým přejezdům a zatím super.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,035,725 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.28971 sekund | Průměrně za: 0.28971 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB