Ahoj.Trochu špatně jsem to napsal.Ono to šlape,ale v těch zimních měsících je to bída.Když jsem se s nimi o tom bavil,byl jsem ujišťován že pět dnů nebude v žádném případě problém.Dva,tři dny super,ale déle už špatné.Mám i místo na dva panely FV,finančně by mě to nepoložilo,ale tvrdili že není zapotřebí.Je to již dva roky,vztek mě přešel,tak ani nechci jmenovat.
haskyČlen Přidáno
před 5 letPět dnů problém není,ale záleží jak jsi náročný na elektriku.Pokud jedu sám,tak večer pracuji.V tom případě běží noťas+velký monitor,externí HDD,WIFI router,topení,světlo(LED),jako kulisa TV,antenní zesilovač a pak jsou některé zimní víkendy tak akorát(proto je pro sichr naložená i centrála).Víkend a více s přítelkyní,nepracuji a elektriky mám na rozdávání i v zimních měsících.Na střeše FV 320W.
HatitiČlen Přidáno
před 5 letMno ....
... asi by bylo docela vhodné rozlišit, zda potřebuji el. proud jenom v létě a nebo také v zimě! V létě soláry baterky dobijí bez problému, ale zimě si skoro ani neškrtnou.
Další otázka je, co vše "potřebuji krmit 220V"?
Měniče z 12V na 220V jsou v zimě dle názoru mého naprostá hovadina! Troufám si konstatovat, že i v létě, ale to bychom se zase pohádali ...
Chápu Funovu averzi vůči centrálám ... :o (Mám s tím osobní zkušenost ... )
Nicméně, v zimě pod sjezdovkou týden bez dobití baterek nevydrží nikdo!
S elektrikou bojuji celou dobu, co bydlouše mám. Technické problémy ponechám stranou, soustředím se na rozdíl zimního a letního provozu bydlouše:
Léto - soláry zvládnou vše. Netřeba dobíjet, pokud nestojím dlouho pod stromem.
Zima - v mínus 20 jsou druhý den baterky na půlce. Ždímat je nadoraz nehodlám. Soláry jsou na nic - jednak krátký sluneční svit, jednak nízký úhel dopadu paprsků a v neposlední řadě zasněžená plocha soláru. Tedy zbývá centrála. Mám. Mám kilowatového Herona. Kdo se mnou někdy byl na horách, kde nebyla el. přípojka ví, ostatním objasním. Stojím na parkovišti pod lanovkou, kde stojí všichni ostatní, kteří přijeli lyžovat a né sedět v autě a čekat na večer. Tedy, nakopnu centrálu v době, kdy jsou všichni na svahu a dřívě citovaný hluk a smrad centrály nikomu nevadí, protože tam nikdo není! Do nádrže naleju vždy cca 1,5l benzínu. Po jeho spotřebování centrála sama zdechne a tedy nehlučí a nesmrdí. Vrátím se z lyžovačky a mám natřískaný baterky tak, že jistě vydržím do druhého dne s celým bydloušem osvětleným, puštěnou TV a bůh ví čím ještě ...
Pro doplnění ještě dodám, že spotřeba mého energobloku na dobití baterií se pohybuje okolo 65W, na což je kilovatová centrála zbytečná. Nicméně, ta 1kW v létě utáhne klimu, v případě potřeby elektrický kompresor, vrtačku, brusku, doma mražák plnej masa v případě výpadku sítě a pod. (používám i mimo bydlouše).
... tak asi tak ... :o
Kamil ;)
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letKamile tvuj postup zni rozumne.
Ovsem predstava (ktera nekdy byva realitou), ze
vsichni prijdou v 16 h ze svahu, nahodi centraly a do noci jedou produkci hluku a smradu, se mi vubec nelibi.
Ale nevadi mi, protoze zkratka na lyze jezdim do kempu.
Nejen kvuli elektrice, ale i kvuli horke sprse po lyzovani,
vyprazdneni kazety, suseni bot atd.
Jinak ale, kdyz nemusim, do kempu nejezdim.
Otazkou take je, jak dlouho bude trvat nez na horskych parkovistich centraly zakazou a nebo diky jim spolecne s vypoustenim vody a vylevanim kazet stani obytek zakazou uplne. A ze pro takovy zakaz nekde staci malo.
V dnesni dobe, kdy k problemum s volnym stanim staci
rozmotana markyza nebo stolek s zidli mi pouziti centraly prijde jako pomerne silny kafe.
I pres to se urcite najdou mista, kde lze centralu nahodit, jeji vyuziti mi ale z meho pohledu a mist, ktera navstevujeme prijde hodne omezene.
Nechci tady vyvolavat zadny hon na "centralare", moje uvaha je jen o tom, zda do centraly investovat ci nikoliv, a pokud ji mam, tak kde ji pouziju.;)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
caprighiaČlen Přidáno
před 5 letDělá to dle mně obráceně - vyrazí ráno na lyže, pustí elektrocentrálu s 1,5 l benzínu a ta za pár hodin sama zdechne. Běží tedy v době, kdy je na parkovišti jen nějaký pohyb aut či nic. Odpoledne se vrátí a má nabito, večer je ticho.
Na sever, východ, západ, jih - ať je slunce, horko ,déšť či sníh....
Já byl dnes v půjčovně nářadí, také prodávají nářadí od všech možných firem.
Nejprodávanější centrála pro firmy je u nich Hecht 66 2500 ale ta je pro nás těžká a velká atd.
Firma Hecht má prý pěkně udělané stránky včetně náhradních dílů. Také je super že servisní místa jsou v každém větším městě.Malých centrál se tolik neprodává tak odezva na kvalitu těch menších u něj není.
Tak přichází v úvahu tři asi nejlepší je invertorová . 2 000 W max 23 kg 13 990 kč
https://cz.hecht....-generator
Pro nás co potřebujeme ,, JEN ,,dobít baterky a mobily nabíječkou by asi (klidně mě opravte) stačily levnější Hecht 66 1300 1 000 W max 3.9 A 27 Kg 4 590 Kč
https://cz.hecht....-generator
Možná by stačila i nejlevnější Hecht GG 950 DC Ale tuto centrálu asi jinak než na dobíjení baterek nepoužijeme. Hecht GG 950 DC 420 W max 2.8 A 16.5 Kg 2 790 Kč.
https://cz.hecht....-elektriny
Poslední dvě centrály bohužel nejsou invertorové tudíž nejsou vhodné pro citlivější elektroniku možná by šlo trošku jim pomoci použitím něčeho takového ale to je bez záruky.
http://eshop.vypo...00912.aspx
Honda 1 300 W
https://www.zbozi...da-eu-10i/ 24 000 kč
Tak teť mi někdo poraďte váhu mají i pobočky
https://cz.hecht....o/kontakty
Díky za info GUT
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letJenom poznámka, Hecht je bez ohledu na jejich reklamní řeči klasická Čína, takže kvalita odpovídá ceně a nářků uživatelů, kteří si od nich koupili něco extra levného je plný internet. Takže kdo chce, ať si tu centrálu za 2800 klidně koupí, ale ať se nediví, pokud mu za chvíli odejde. Když si koupíte centrálu za 13 tisíc, tak už tam je dostatečná cena, aby to udělali s rozumnou kvalitou.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letCitovat
caprighia napsal:
Dělá to dle mně obráceně - vyrazí ráno na lyže, pustí elektrocentrálu s 1,5 l benzínu a ta za pár hodin sama zdechne. Běží tedy v době, kdy je na parkovišti jen nějaký pohyb aut či nic. Odpoledne se vrátí a má nabito, večer je ticho.
Dyt jo. Kdyby to tak delali vsichni ;)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Já si nechám taky poradit kterou jestli musím mít tu invertorovou. Já jen vycházím z názoru známého který půjčuje nářadí, ten říkal že má firmy které si u něj kupují cca po třech letech GG 2500 tří roky s ní jezdí po stavbách kde ta centrála žere ten prach od flexy a od vrtaček . Potom koupí další protože ta centrála je nažraná prachu. Taky má Hecht rád protože jednoduše objedná díly.
https://cz.hecht....adni-dily/
Jinak prodává hlavně MAKITU ale třeba kango mi prodal HITACHI že funguje v půjčovně.
Laser od BOSCH protože má v ceně stojan. Kdo nevěří ať tam běží. Adresu pošlu na SZ
Ještě díly
https://nd.werco....rcze_Generátorok/1300%20model%20od%202016.pdf
https://nd.werco....rcze_Generátorok/950%20DC%20model%20od%202016.pdf
https://nd.werco....rcze_Generátorok/IG%202200.pdf
Ještě jsem našel ten Kipor cenově je lepší než Hecht ale max výstupní výkon poloviční.
Trvalý 1 700 W proti 900 W
https://www.kipor...por-ig1000
Takže pro karavan pro rodinu s noťasem je akademicky nejlacinější KIPOR.
Teť bychom potřebovali někoho kdo nám řekne jestli nám co jezdíme čtyři víkendy a nějaké prázdniny pod lano většinou v česku stačí Hecht GG 950 DC ( když jsem bohužel vrátil obě supr laciné s invertorem do Lidlu.)
Zdar GUT (zatím bez centrály ale pod napětím.)
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
caprighiaČlen Přidáno
před 5 letV bydliku ji nemám, ale v práci používáme Hondy 1kW, 2kW a Kipor 1kW, 2kW a 2,6kW. Kipor je sice skoro přesná kopie Hondy a je cca za půlku, ale nevím proč trochu hůře chytá a občas odcházejí svíčky (i když jsou stejné jako v Hondě) Nicméně šunt to není. Mezi 1kW a 2kW není moc velký velikostní a hmotnostní rozdíl, ta 2,6kW je už hodně velká. Ty 1kW běhají na pár litrů benálu dlouho a celkem tiše - řídí si výkon dle odběru a při pouhém dobíjení baterek si brblá v nízkých otáčkách. Honda je fakt v poho, v práci údržba žádná, zima horko déšť a maká. Honda i Kipor mají vývod i na 12V, už jsem tím dobíjel v nouzi baterku napřímo.
Na sever, východ, západ, jih - ať je slunce, horko ,déšť či sníh....
No, tak jsem začal s otázkou ohledně centrály,ale jako nováček jsem se vlastně nic nedozvěděl.
Automatické sloučení 13.10.2018 19:53:
No, tak jsem začal s otázkou ohledně centrály,ale jako nováček jsem se vlastně nic nedozvěděl.
Upravil zafirka dne 13.10.2018 18:53,
před 5 letJiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letCitovat
zafirka napsal:
No, tak jsem začal s otázkou ohledně centrály,ale jako nováček jsem se vlastně nic nedozvěděl.
Automatické sloučení 13.10.2018 19:53:
No, tak jsem začal s otázkou ohledně centrály,ale jako nováček jsem se vlastně nic nedozvěděl.
Ale dozvedel. Pokud jsi pripraveny, ze centralu musis pouzivat ohleduplne, tak kup Hondu.
OT: jednou jsem mel souseda, co vyndal Hondu, pripojil
na ni el. gril, a to byl hukot nez byly stejky hotovy
Ale na dobijeni na parkovisti v zime pod lanem asi ok .
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Aku centrálu my doporučujete keď potrebujem v zima pod lanom dobyť baterky a keď náhodou sa mi pokazí truma kúrenie a budem potrebovať nejak kúriť (napr elektrickým ohrievače čo má 2000 w.). Alebo keď sa pokazí kúrenie tak radšej nastartujem auto a cez 2000w menič budem zásobovať ten elektrický ohrievač?.
Mám 2rocneho syna tak sa bojím že keď sa pokazí kúrenie aby v noci neprechladol.