!Prázdninová soutěž skončila!

Partner Caravan24

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Prosinec 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 35

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 12,057
· Nejnovější člen: Vladimir Rusek

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Terenak
10.12.2018 22:54
Dobrý den, neporadil by někdo s opravou na F.Ducato 2,5Td nemaže motor olej nahoru na vačku. Kde hledat příčinu a nebo co vyměnit. Díky

Schneegast
06.12.2018 22:19
Dobrý den, máme caravan hobby 560 deluxe 2000 a chtěla bych poprosit o radu jak složit stolek a narovnat matrace na ležení. Děkuji moc. lucie.snezna@sezna
m.cz

TrikeHonza
01.12.2018 10:44
Poděkování panu T.Kahounovi Tom-Car servis. Vyřízení veškerých formalit k přepsání celkové váhy obytného auta z 3850kg na 3500kg. Vřele doporučuji, příjemné jednání. Trike Honza Letohrad.

David250
28.11.2018 22:57
mate nekdo tip a zkusenost na parkovani pres noc, pobliz centra Prahy v dobe vanocnich trhu

lsalus
18.11.2018 20:03
Dobrý den , nemáte tucha kde se dá sehnat (blatník - lem ) na ABBEY VOGUE GTS 416..Děkuji lukas.salus@seznam
.cz

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Zahadny deficit oleja
Kontrolku hladiny oleje nemají všechny typy aut u některých to upozorňuje jenom displej počítače u jiných kontrolka je to různé.Toto bych nechal na servise pokud čidlo jenom švindluje tak to diagnostika nemusí nahlásit jako závadu.Funkce čidla se musí ověřit na autě.Ten úbytek oleje to už je horší jsou dvě možnosti únik mimo motor netěsnost potrubí gufera apd. nebo přes spalovací prostor.A to je ta horší varianta při nájezdu 46 000km bych pístní kroužky a ventilové gufera vyloučil potom zbývá turbo, že pouští olej do sání.Turbo je velice choulostivá věc tomu stačí po velké zátěži motoru zastavit a hned vypnout motor a je zaděláno o problém po velké zátěži motoru je potřeba nechat motor chvíli běžet na volnoběh aby vychladlo turbo a pak vypnout motor.
Hanka a Pavel
 
Upravit

Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.


Já si nemyslm, že je to tak, že čím vyšší číslo ACEA tím lepší olej i když částečně to tak může vypadat, ala hlavně je ten olej každý jiný, určený pro jiný účel.

ACEA C2 má snižovat spotřebu a tím emise, je to olej se sníženou vyskozitou při vysoké teplotě, je to tzv. lehkoběžný olej, typicky je to záležitost Fordu a PSA.
ACEA C3 je dalo by se říct normální olej, je stejný (aditiva) jako C2 jenom má normální vyskozitu, hodně ho používá koncern VW (normy 50xxx), ACEA C3 se může dát místo ACEA C2 pokud to výrobce povoluje, třeba FORD u některých motorů tuto náhradu nepovuluje, důvod neznám. Opačně dát C2 tam kde je předepsaný C3 se důrazně nedoporučuje, může dojít k poškození motoru.
ACEA C4 má prodlužovat životnost systému emisí (DPF) je to olej s normální vyskozitou ale nízkým obsahem aditiv, která jsou dobrá pro olej jako takový a tím pádem pro motor, ale nejsou dobrá pro některé DPF.
Je to olej primárně vyvynutý pro některé motory Renault a nevím jestli ho předepisuje nějaký jiný výrobce, ale je možné že jo. Já osobně bych asi C4 do jiného motoru než Renault, nebo tam kde je přímo předepsaný nedával i když je to bezesporu kvalitní olej a motoru nejspíš nemůže ublížit.
Podle mně je ideální kompromis pro většinu moderních vznětových motorů 5w30 (5w-40) ACEA C3-10.
V dnešní chaotické době je nejlepší se řídit normama výrobců, jsou některé motory, kde pokud nedáte jenom přímo ten předepsaný olej, tak je velká pravděpodobnost problémů.
 
Upravit
Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.
 
https://www.facebook.com/petr.zemanek.16100 Upravit
Jak pise pachta. Dle meho by svinarna servisu bylo to nejmensi zlo. Spis to dle informaci vidim na neco horsiho. Ale ! Nech vymenit olej, zkontroluj stav na merce, a jezdi a kontroluj. Auto mas jeste v zaruce ? Pokud ano do kdy ?
Jeste k turbu. Nechavejte mu po zasteveni alespon minutu pred zhasnutim. Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit 1
zemanekpetr napsal:

Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.


3L oleje na 15000KM určitě nejsou normální, ale kdo z nás tady ví kolik tam toho oleje opravdu bylo, kolik je ho tam po dolití těch 3l (může být nepřesná měrka) atd.
Je potřeba si to ohlídat, nejlépe být u té výměny, odměřit třeba i kolik toho vypustí, zkontrolovat si podle skutěčně nalitého množství měrku a pak si to pár tisíc kilometrů hlídat. Je tam mnoho neznámých, včetně té nepřesnosti čidla hladiny oleje atd.
Sám jsem zvědavý jak to dopadne, snad se s námi Palmos podělí o výsledek.
 
Upravit
Aluman - každý výrobce motoru má buď specifikaci obecnou, nebo podmiňuje použití oleje naplněním jeho normy, u renaulta je to u DPF motorů RN 720 - třeba u VW i u fiatumají taky svoje - primárně nutné tyto normy naplňovat u aut v záruce.
DPF - nutno používat spalitelné oleje určené pro DPF.
Spotřeba oleje - možnost reklamace je podle výrobce 0,8 - 1l/1000 km ve služebákách s motory VW jsme stabilně dolévali několik litrů k výměně.
3l na 15000 km není běžně normální, ale 0,2l/1000km je hluboko pod předpisem výrobců. Obvykle - pokud nejsou k dispozici údaje výrobce, může se u užitkových vozidel počítat se spotřebou oleje max. 0,25 až 0,3 % spotřebovaného paliva, tzn i tento požadavek je u fiatu 2,3 splněn s rezervou. Ergo kladívko obvykle je spotřeba oleje nižší, uvedená spotřeba ale nevybočuje z normy běžné spotřeby.

Automatické sloučení 11.10.2018 21:23:
Ještě - v každém případě bych nechal zkontrolovat zda není přetlak v klikovce - u pětkového šestiválce BMW kde je na odvětrání kliky filtr - byl ucpaný a přetlak v klice vyfouknul ucpávky v turbu - nevím jak je to u 2,3 fiat. tady je čtivo, ale je nutno brát s rezervou.
https://www.ms-mo...887164.pdf
Upravil/a bob7373 dne 11.10.2018 21:23
 
Upravit
Konzultoval som to vo viacerych servisoch, bavili sme sa o tom v praci a vela rad ste mi poskytli aj tu..

Vacsina ludi pri spotrebe 3l/15000km dvihne obocie a spozornie, ale nikto z toho nevyvodi nejaky fatalny a tragicky zaver. Zatial. Ako pise Aluman, je tam vela neznamych na to, aby sa dalo nieco jednoznacne povedat.

Cez vikend musim ist este na otocku do Nemecka, ale na buduci tyzden som uz objednany do rodinneho servisu kam chodim so sukromnymi aj firemnymi autami uz 20 rokov a kde maju moju plnu doveru. Nemusim byt teda priamo pri tom, ale asi mi zvedavost neda a budem olej menit s nimi Smile

A budem sa, samozrejme, pytat otazky ako tu na fore:

Kde zmizli 3l oleja?
A preco mi to nesignalizovalo skor?

O vysledok sa urcite podelim. A potom budem pozorne sledovat a zapisovat co sa deje po kazdom vyjazde. Ako za mladi na stodvadsiatke Grin
Palmos
 
Upravit
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
 
Upravit
Tomik Kralu napsal:

Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.


Ano, styl jazdy je jednym z faktorov, ktory vacsina ludi spomenie, ked sa pytam na spotrebu oleja.

Moj styl jazdy kludne nazvem dynamicky az svizny. Podmienky pre motor su navyse velmi roznorode. Od poslednej vymeny v januari som bol v zime opakovane na horach - Tatry, Alpy, velke prevysenia, teplota aj -25C. K tomu presuny po dialniciach s tempomatom na 120km/h. Teraz v lete Svedsko, Norsko - 6000km, t.j. opat dlhe hodiny po dialniciach na tempomat. K tomu obrovske prevysenia. Motor na volnobeh so zapnutou klimou pri cakani na trajekt. Kratke ale intenzivne vikendove vyjazdy. Chorvatsko - opat prevysenia pri plus 40C. Auto je tazke. Atd, atd.. Cize nic, co by motoru velmi prospievalo.

Napriek tomu nikdy nejazdim ako blazon. Vzdy necham motor zohriat v klude. Pri extremnych mrazoch som extremne opatrny a ohladuplny k motoru. Takmer nikdy nestlacim plyn az na podlahu. Nikdy ho nevytacam do vysokych otacok. Nejazdim agresivne, jazdim svizne, ale plynulo.

Cize si myslim, ze nove auto by malo tento styl zvladat aj bez toho aby po 15 000 km chybali 3l oleja. Mame vo firme dost inych dodavok a tam sme nikdy takyto deficit nepozorovali ani pri ovela starsich autach.. A to sa na nich striedaju vodici a nikto ich nerozmaznava ako ja svoj obytnak Smile

Automatické sloučení 24.10.2018 22:10:
Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Upravil/a Palmos dne 24.10.2018 22:10
Palmos
 
Upravit
Takže to vypadá, že jsi se PALMOS zařadil mezi zákazníky servisů ZLATOKOPŮ, jak jsem psal na začátku.
Relativně je to dobrá zpráva, protože s motorem nejspíše nic není a o zbytek se postará rodinný servisák.
Vlasta
 
Upravit
Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.
Hanka a Pavel
 
Upravit
pachta napsal:

Tak co ten záhadný deficit oleje? Už jste na něco přišli? Napsal jsi,že budeš informovat jak jsi dopadl je to měsíc tak by jsi už mohl něco vědět.


Ahoj, pisal som ako to dopadlo v servise 24.10. v prispevku cislo 29, ale automaticky sa to zlucilo s mojim poslednym prispevkom, tak si si to asi nevsimol, je to tam trochu stratene. Odvtedy so nebol na vyjazde. Takze este raz kopirujem posledny prispevok:


Pridavam aktualny vyvoj:

Dnes som bol v servise (maly rodinny autoservis), majitel pozna cely moj pribeh s chybajucim olejom. Podujal sa preto osobne sa na to pozriet. Hned po prvom pohlade pod auto ma zavolal, aby som sa prisiel pozriet na olejovy filter - bol uplne zhrdzaveny, olupany kryci lak, proste nevyzeral ako filter, ktory bol na aute od januara tohto roku. Na druhej strane jazdim dost intenzivne aj v zime a nasolene cesty sa mozno podpisali na stave filtra. Neviem..

Po vypusteni oleja a vymene filtra sme doliali 5,1 litra oleja a ryska ukazala po pretoceni motora asi centimeter pod maximom. Po prejdeni 50 km som skontroloval hladinu a stale 1cm pod maximom. Ked som sa bol pytat v autorizovanom servise, kde robili poslednu vymenu oleja v januari, tak mi vycitali z faktury, ze naliali 6,5 litra oleja. Zvlastne..

Pri vymene ostatnych filtrov (palivovy, vzduchovy, pelovy) mechanik skonstatoval, ze podla jeho nazoru tie filtre este neboli menene. Ja ako laik som len videl, ze vzduchovy filter bol znacne zaneseny a cierny, pelovy filter bol takisto znacne zapraseny. Aj ked som uz dost filtrov v zivote videl, netrufam si odhadnut, ci sa takto moze filter zaprasit za 17 tis km..

Toto vsetko su zatial len take indicie, ktore ma nabadaju k rieseniu co sa asi stalo.. Zatial je vsak este skoro na prijatie nejakeho zaveru. Budem teraz poctivo sledovat a zapisovat vyvoj stavu oleja a, samozrejme, vas budem informovat..
Palmos
 
Upravit
JiPe Highlanders
.................Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.........


Mám cca tři měsíce staré Ducato a už má stop start, ale naštěstí se dá vypnout. Při odjezdu od prodejce jsem ho vypnul a do teď jsem ho nezapnul a zapínat ani nehodlám. Grin Není nic lepšího pro turbo když dojedeš třeba na mýto s rozpáleným turbem a po zastavení se ti vypne motor. To doopravdy vymyslel ignorant.
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.51 sekund
180,680,192 návštěv