!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 20

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 11,887
· Nejnovější člen: krenda

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Pepa a Jarka
07.10.2018 18:46
Chtěli bychom tímto poděkovat LÁĎOVI za báječný sraz v Kostelci, všechno bylo super včetně i jídla a snad i pro nás objednat tam nahoře to krásné počasí. Díky Láďo,, zdraví Pepa a Jarka

jarda a danka
07.10.2018 17:44
Prodám našeho mazlíka fiat ducato1.9TD registrace 5/200 s alkovnou spaní pro 5 jízda 4, najeto 108500 cena 295000 tel.702878818

serbik54
30.09.2018 19:28
Poděbrady, prosím, která žena odložila svoji bundu a nechala ji v kempu na lavičce má ji uloženou v restauraci k vyzvednutí.

r73
29.09.2018 23:56
Zdravim, prosím o radu, kde se dá na konci října lyžovat v Rakousku a parkovat hned u sjezdovky. Díky

bydlikemevropou
26.08.2018 11:42
SVIJANSKÝ ÚJEZD Pivobraní ----- Všem, kdo má zájem.... vložili jsme fotky ze srazu na https://jedemeevro
pou.rajce.idnes.cz
/Svijany_2018/ Bobeška a Zdenda

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Zahadny deficit oleja
Kontrolku hladiny oleje nemají všechny typy aut u některých to upozorňuje jenom displej počítače u jiných kontrolka je to různé.Toto bych nechal na servise pokud čidlo jenom švindluje tak to diagnostika nemusí nahlásit jako závadu.Funkce čidla se musí ověřit na autě.Ten úbytek oleje to už je horší jsou dvě možnosti únik mimo motor netěsnost potrubí gufera apd. nebo přes spalovací prostor.A to je ta horší varianta při nájezdu 46 000km bych pístní kroužky a ventilové gufera vyloučil potom zbývá turbo, že pouští olej do sání.Turbo je velice choulostivá věc tomu stačí po velké zátěži motoru zastavit a hned vypnout motor a je zaděláno o problém po velké zátěži motoru je potřeba nechat motor chvíli běžet na volnoběh aby vychladlo turbo a pak vypnout motor.
Hanka a Pavel
 
Upravit

Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.
.


Já si nemyslm, že je to tak, že čím vyšší číslo ACEA tím lepší olej i když částečně to tak může vypadat, ala hlavně je ten olej každý jiný, určený pro jiný účel.

ACEA C2 má snižovat spotřebu a tím emise, je to olej se sníženou vyskozitou při vysoké teplotě, je to tzv. lehkoběžný olej, typicky je to záležitost Fordu a PSA.
ACEA C3 je dalo by se říct normální olej, je stejný (aditiva) jako C2 jenom má normální vyskozitu, hodně ho používá koncern VW (normy 50xxx), ACEA C3 se může dát místo ACEA C2 pokud to výrobce povoluje, třeba FORD u některých motorů tuto náhradu nepovuluje, důvod neznám. Opačně dát C2 tam kde je předepsaný C3 se důrazně nedoporučuje, může dojít k poškození motoru.
ACEA C4 má prodlužovat životnost systému emisí (DPF) je to olej s normální vyskozitou ale nízkým obsahem aditiv, která jsou dobrá pro olej jako takový a tím pádem pro motor, ale nejsou dobrá pro některé DPF.
Je to olej primárně vyvynutý pro některé motory Renault a nevím jestli ho předepisuje nějaký jiný výrobce, ale je možné že jo. Já osobně bych asi C4 do jiného motoru než Renault, nebo tam kde je přímo předepsaný nedával i když je to bezesporu kvalitní olej a motoru nejspíš nemůže ublížit.
Podle mně je ideální kompromis pro většinu moderních vznětových motorů 5w30 (5w-40) ACEA C3-10.
V dnešní chaotické době je nejlepší se řídit normama výrobců, jsou některé motory, kde pokud nedáte jenom přímo ten předepsaný olej, tak je velká pravděpodobnost problémů.
 
Upravit
Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.
 
https://www.facebook.com/petr.zemanek.16100 Upravit
Jak pise pachta. Dle meho by svinarna servisu bylo to nejmensi zlo. Spis to dle informaci vidim na neco horsiho. Ale ! Nech vymenit olej, zkontroluj stav na merce, a jezdi a kontroluj. Auto mas jeste v zaruce ? Pokud ano do kdy ?
Jeste k turbu. Nechavejte mu po zasteveni alespon minutu pred zhasnutim. Ducato zatim nema ten debilni stop sart, ktery u osobaku vypinam pred zapnutim pasu a ktery tak nici turbo motory.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit 1
zemanekpetr napsal:

Palmos -podle mých zkušeností to není normálnì ale nechci zpochybňovat předešlé odborníky,jen moje zkušenost.


3L oleje na 15000KM určitě nejsou normální, ale kdo z nás tady ví kolik tam toho oleje opravdu bylo, kolik je ho tam po dolití těch 3l (může být nepřesná měrka) atd.
Je potřeba si to ohlídat, nejlépe být u té výměny, odměřit třeba i kolik toho vypustí, zkontrolovat si podle skutěčně nalitého množství měrku a pak si to pár tisíc kilometrů hlídat. Je tam mnoho neznámých, včetně té nepřesnosti čidla hladiny oleje atd.
Sám jsem zvědavý jak to dopadne, snad se s námi Palmos podělí o výsledek.
 
Upravit
Aluman - každý výrobce motoru má buď specifikaci obecnou, nebo podmiňuje použití oleje naplněním jeho normy, u renaulta je to u DPF motorů RN 720 - třeba u VW i u fiatumají taky svoje - primárně nutné tyto normy naplňovat u aut v záruce.
DPF - nutno používat spalitelné oleje určené pro DPF.
Spotřeba oleje - možnost reklamace je podle výrobce 0,8 - 1l/1000 km ve služebákách s motory VW jsme stabilně dolévali několik litrů k výměně.
3l na 15000 km není běžně normální, ale 0,2l/1000km je hluboko pod předpisem výrobců. Obvykle - pokud nejsou k dispozici údaje výrobce, může se u užitkových vozidel počítat se spotřebou oleje max. 0,25 až 0,3 % spotřebovaného paliva, tzn i tento požadavek je u fiatu 2,3 splněn s rezervou. Ergo kladívko obvykle je spotřeba oleje nižší, uvedená spotřeba ale nevybočuje z normy běžné spotřeby.

Automatické sloučení 11.10.2018 21:23:
Ještě - v každém případě bych nechal zkontrolovat zda není přetlak v klikovce - u pětkového šestiválce BMW kde je na odvětrání kliky filtr - byl ucpaný a přetlak v klice vyfouknul ucpávky v turbu - nevím jak je to u 2,3 fiat. tady je čtivo, ale je nutno brát s rezervou.
https://www.ms-mo...887164.pdf
Upravil/a bob7373 dne 11.10.2018 21:23
 
Upravit
Konzultoval som to vo viacerych servisoch, bavili sme sa o tom v praci a vela rad ste mi poskytli aj tu..

Vacsina ludi pri spotrebe 3l/15000km dvihne obocie a spozornie, ale nikto z toho nevyvodi nejaky fatalny a tragicky zaver. Zatial. Ako pise Aluman, je tam vela neznamych na to, aby sa dalo nieco jednoznacne povedat.

Cez vikend musim ist este na otocku do Nemecka, ale na buduci tyzden som uz objednany do rodinneho servisu kam chodim so sukromnymi aj firemnymi autami uz 20 rokov a kde maju moju plnu doveru. Nemusim byt teda priamo pri tom, ale asi mi zvedavost neda a budem olej menit s nimi Smile

A budem sa, samozrejme, pytat otazky ako tu na fore:

Kde zmizli 3l oleja?
A preco mi to nesignalizovalo skor?

O vysledok sa urcite podelim. A potom budem pozorne sledovat a zapisovat co sa deje po kazdom vyjazde. Ako za mladi na stodvadsiatke Grin
Palmos
 
Upravit
Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.
 
Upravit
Tomik Kralu napsal:

Hodně taky záleží na stylu jízdy ( dálnice, okresky atd. ). Já nedolévám u našeho Transportéru od výměny do výměny ani deci, ale jak jedu s karavanem do Řecka na dovolenou tj. celkem cca 6000 km tak dolévám litr jako nic.


Ano, styl jazdy je jednym z faktorov, ktory vacsina ludi spomenie, ked sa pytam na spotrebu oleja.

Moj styl jazdy kludne nazvem dynamicky az svizny. Podmienky pre motor su navyse velmi roznorode. Od poslednej vymeny v januari som bol v zime opakovane na horach - Tatry, Alpy, velke prevysenia, teplota aj -25C. K tomu presuny po dialniciach s tempomatom na 120km/h. Teraz v lete Svedsko, Norsko - 6000km, t.j. opat dlhe hodiny po dialniciach na tempomat. K tomu obrovske prevysenia. Motor na volnobeh so zapnutou klimou pri cakani na trajekt. Kratke ale intenzivne vikendove vyjazdy. Chorvatsko - opat prevysenia pri plus 40C. Auto je tazke. Atd, atd.. Cize nic, co by motoru velmi prospievalo.

Napriek tomu nikdy nejazdim ako blazon. Vzdy necham motor zohriat v klude. Pri extremnych mrazoch som extremne opatrny a ohladuplny k motoru. Takmer nikdy nestlacim plyn az na podlahu. Nikdy ho nevytacam do vysokych otacok. Nejazdim agresivne, jazdim svizne, ale plynulo.

Cize si myslim, ze nove auto by malo tento styl zvladat aj bez toho aby po 15 000 km chybali 3l oleja. Mame vo firme dost inych dodavok a tam sme nikdy takyto deficit nepozorovali ani pri ovela starsich autach.. A to sa na nich striedaju vodici a nikto ich nerozmaznava ako ja svoj obytnak Smile
Palmos
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.35 sekund
177,015,062 návštěv