!Prázdninová soutěž skončila!

Partner Caravan24

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Prosinec 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 22

· Členové on-line: 1
Roman a Jana

· Registrovaní členové: 12,057
· Nejnovější člen: Vladimir Rusek

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Terenak
10.12.2018 22:54
Dobrý den, neporadil by někdo s opravou na F.Ducato 2,5Td nemaže motor olej nahoru na vačku. Kde hledat příčinu a nebo co vyměnit. Díky

Schneegast
06.12.2018 22:19
Dobrý den, máme caravan hobby 560 deluxe 2000 a chtěla bych poprosit o radu jak složit stolek a narovnat matrace na ležení. Děkuji moc. lucie.snezna@sezna
m.cz

TrikeHonza
01.12.2018 10:44
Poděkování panu T.Kahounovi Tom-Car servis. Vyřízení veškerých formalit k přepsání celkové váhy obytného auta z 3850kg na 3500kg. Vřele doporučuji, příjemné jednání. Trike Honza Letohrad.

David250
28.11.2018 22:57
mate nekdo tip a zkusenost na parkovani pres noc, pobliz centra Prahy v dobe vanocnich trhu

lsalus
18.11.2018 20:03
Dobrý den , nemáte tucha kde se dá sehnat (blatník - lem ) na ABBEY VOGUE GTS 416..Děkuji lukas.salus@seznam
.cz

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Zahadny deficit oleja
Ahojte,

mam nasledovny problem a rad by som poznal vas nazor na to.

Obytne auto Itineo - podvozok Fiat Ducato Multijet 150k, r.v. 2016.

Prvy servis - februar 2017, cca 15 000km - vymena oleja.

Druhy servis - januar 2018, cca 30 500km - vymena oleja.

Momentalne mam najazdene cca 46 500km.

Potialto vsetko v poriadku, olej som nekontroloval, "vsak mam nove auto". Cez vikend sa vraciam z vyjazdu a pocitac v aute mi pise, ze skontrokluj olej, nizka hladina. Vytiahol som mierku a ups - sucha.

Rano som teda vystartoval do servisu, vyspovedal som technika, tvrdil, ze tam dali 6,5l oleja a mam si kupit liter oleja a trocha tam doliat, ze to je normalne, takto velke auto musi zrat trochu oleja a liter mi musi bohate stacit na doliatie.

Nestalo sa tak. Dolial som liter - mierka stale sucha, dolial som potom este dalsie dva litre a mierka ukazuje stred medzi min a max.

A teraz otazky:

1. je takyto deficit (3l) normalny? Co sa mohlo stat? Kde je chybajuci olej? Ziaden unik som nezaznamenal, stojim na jednom mieste a na zemi ani kvapka. V prirucke pisu, ze napln oleja aj s filtrom je 5,9l.

2. kedze servis uz bol zatvoreny a zajtra musi auto odist na cca 500km dlhu cestu, tak som zvysne dva litre dokupil na OMV pumpe. Bol to olej 5W-30 (ako ten co mi dali vo Fiate) akurat namiesto specifikacie ACEA C2 ma specifikaciu ACEA C3. Moze byt z toho nejaky problem? Netusim co znamena ta specifikacia. Po navrate planujem dat auto do servisu na vymenu oleja.

Dakujem za vase nazory.
Palmos
 
Upravit
Už bych nedoléval, 500km není moc a když to cestou zkontroluješ, bude to v pohodě. Ty 2l povezeš sebou jen do rezervy, když ho stejně chceš měnit.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
 
Upravit
Robert napsal:

Už bych nedoléval, 500km není moc a když to cestou zkontroluješ, bude to v pohodě. Ty 2l povezeš sebou jen do rezervy, když ho stejně chceš měnit.


Ale ja som tie dva litre uz dolial. Po doliati jedneho litra bola mierka stale sucha.
Palmos
 
Upravit
U těhlech novejch lehkoběžnej olejů 0-5W-30 ACEA C2 není spotřeba 20% olejové náplně na 10000Km skutečně nic vyjímečného, bohužel, pokrok prostě nazastavíšGrin
Je to znát především když motor pracuje pro něj v né úplně ideálním režimu, typicky je to delší jízda ve vysokých otáčkách po dálnici (u obytky velmi častá)
Když tam naleješ ACEA C3 tak by se nemělo nic stát, jenom přijdeš o výhody ACEA C2, nižší tření=nižší spotřeba=nižší emise, je to jedinej důvod proč se tyhle oleje používají.
 
Upravit
Aluman ti to vysvětlil ,jen bych podotkl že to máš asi 3litr obsah a ten si vezme více oleje . Ja mám 2.3litr a po 20tis. km bylo na měrce oleje ještě v polovině -u nového vozu ale každý motor je jiný některý si vezme i více od počátku jiný zase ne . Je nutné si stav oleje i průběžně kontrolovat a NESPOLÉHAT že mám nový vůz a vše je vyměněno , toto může udělat jen nezkušený řidič - nejsi sám .
:i Žijem jen jednou.
 
Upravit
Takže to co se tradovalo ,Co naleju ,to vypustím,u dobrého motoru-nežere olej, tak to už nebude platit(u nových motorů)??To aby kontroloval stav oleje i během delší jízdy.Mám najeto skoro 290 tis km a olej to nežere vůbec.3 l při druhé výměně oleje se mně zdá trochu moc.
 
Upravit 1
Zažil jsem několikrát, že v servisu a bohužel i značkovém, výměnu oleje naúčtují ale neprovedou. Takže pokud jsi teoreticky najel 46 tisíc km na jednu náplň oleje, je to co do spotřeby minimální úbytek. A jestli olej měnili, tak ať ho vypustili spodem, nebo odsáli, vždy něco v motoru zbyde.
Takže tvrzení technika, že do motoru s max 5,9l náplní nalil 6,5 litru je přinejmenším divné.
Doporučoval bych ti před další návštěvou servisu poznamenat si výšku oleje na měrce a na olejový filtr si udělat nenápadnou značku.
Určitě se nechci dotknout všech poctivých servisáků, ale i zde platí důvěřuj ale prověřuj.
Vlasta
 
Upravit 1
Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Nebo olej vyměnili, ale nalili tam jen 3 litry. To, že teď technik tvrdí 6,5l, není relevantní informace.
A. Měnit olej sám
B. Pokud mění servis, důkladně všechno zkontrolovat (dotažení, úniky, čistotu oleje).
No a samozřejmě průběžně hladinu kontrolovat. Pokud je to auto nové (=nevím, jak se motor povedl vyrobit), tak obzvášť.

Už jsem viděl olejovej filtr z Fiesty ve Fordu Explorer. Výsledkem bylo roztržení filtru na dálnici, okamžitý únik veškerého oleje a přidřený motor.
Taky jsem viděl motor z Peugeot 307, který zcela nový bral 0,8 litru / 1000km. Během záruční doby servis tvrdil, že to je v limitu, po záruční době nabídl opravu.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
 
Upravit
JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


NO nevím ale 2.3 a 3litr mají shodné náplně moto.oleje 5.9litr i s filtrem , to jen pro upřesnění - převodový taktéž shoda 2.9litr . Do motoru dávám z počátku celou 5.litrovku a po jízdě a odstavení to doleji pod rysku , není dobré to přelévat do max a přes už vůbec ne u některých vozů to vyhodnotí jako výměnu oleje .
:i Žijem jen jednou.
 
Upravit
JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


Ahoj, 5W-30 ACEA C4 je úplně jiný olej než 5W-30 ACEA C2. Máš relativné nové auto, předpokládám z DPF, seš si jistej, že je výrobcem u tvého auta předepsaný olej 5W30 ACEA C4?

Automatické sloučení 09.10.2018 20:03:
Palmos napsal:

Robert napsal:

Už bych nedoléval, 500km není moc a když to cestou zkontroluješ, bude to v pohodě. Ty 2l povezeš sebou jen do rezervy, když ho stejně chceš měnit.


Ale ja som tie dva litre uz dolial. Po doliati jedneho litra bola mierka stale sucha.


Palmos, prostě si to po výměně oleje hlídej, po výměně zkontroluj hladinu a pak cca každých 2-3000km a uvidíš, zatím bych nepropadal panice, maximálně voz 1l flašku oleje jako rezervu.

Automatické sloučení 09.10.2018 20:22:
ferdasan napsal:

Takže to co se tradovalo ,Co naleju ,to vypustím,u dobrého motoru-nežere olej, tak to už nebude platit(u nových motorů)??To aby kontroloval stav oleje i během delší jízdy.Mám najeto skoro 290 tis km a olej to nežere vůbec.3 l při druhé výměně oleje se mně zdá trochu moc.


Jo bohužel svět už není to co bývalFrown
Záleží co to je kokrétně za motor, ale obecně jsou prostě nové motory složitější a s olejem už to také není tak jednuduché jako dřív, už nestačí si hlídat jenom viskozitu SAE, ale musíš vědět výkonostní třídu, klasifikaci ACEA a pak tu máme ještě normy výrobců, atd.
Upravil/a Aluman dne 09.10.2018 20:22
 
Upravit
Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena Wink, ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac Smile.. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..
Palmos
 
Upravit
Palmos napsal:

Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena Wink, ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac Smile.. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..


Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne
 
Upravit
kyklop napsal:

Palmos napsal:

Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena Wink, ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac Smile.. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..


Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne


Hm, dalsia zahada..

Ako Ti to signalizuje? Mne to zacalo vypisovat "skontroluj hladinu oleja" az ked chybali 3 litre Frown
Palmos
 
Upravit
Aluman napsal:

[quote]JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


Ahoj, 5W-30 ACEA C4 je úplně jiný olej než 5W-30 ACEA C2. Máš relativné nové auto, předpokládám z DPF, seš si jistej, že je výrobcem u tvého auta předepsaný olej 5W30 ACEA C4?

Ahoj, ano auto je zánovní E6 s dpf. Ten olej co jsem dal není výrobcem předepsaný. Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2 , ale vyšší výkonostní klasifikace je lepší.


.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Více se dočtete tady : Fiat doporučuje Selenii 5W30 ACEA C2
Mohl by tam být i hustější olej 5W40 jenž lépe snáší vyšší teploty
a průsaky kroužků pístu bufer atd.u více najetých km motorů

NENÍ TO TAK JEDNOZNAČNÉ - někdy víc znamená jinde hůře škodí .

http://www.auto.c...lej-101192




Olej, co tam nepatří:
:
Co se ale stane, když někdo použije do motoru jiný olej, než jaký předepisuje výrobce? Pokud automobilka doporučuje třeba ACEA A1/B1 a vy nalijete A3/B3, nestane se nic. Naopak olej je kvalitnější, než je nezbytně nutné.

A asi se nic nestane ani obráceně. Tedy pokud nebudete na nevhodný olej jezdit desítky tisíc kilometrů. Jednu výměnu motor obyčejně snese. Pouze se může zkrátit jeho životnost. To je však dost irelevantní údaj, neboť i pokud se motor zadře, málokdy se dokáže, že byl příčinou špatný olej. Spíše než nevhodný olej škodí motoru starý olej přetahující interval výměny. Nebo pokud je oleje v motoru málo. Něco jiného je to u filtrů pevných částic. Pokud někdo nepoužívá oleje ACEA C, může podstatně zkrátit životnost filtru.
Upravil/a Herman dne 10.10.2018 15:22
:i Žijem jen jednou.
 
Upravit
Palmos napsal:

kyklop napsal:

Palmos napsal:

Dakujem vsetkym za odpovede.

Zistil som, ze napriek 30 rocnej praxi na vsetkom co ma kolesa, som asi naozaj neskuseny. Zil som v tom, ze casy skodoviek z osemdesiatych rokov, ked bolo treba stale kontrolovat olej su davno prec. Vsetky novsie auta mi doteraz pri pravidelnej vymene oleja po 15 000km vzdy vydrzali a chybalo tam maximalne pol litra - liter oleja. Nikdy som sa nestretol s tym, ze by nove auto zozralo 3 litre oleja za 15 000km.

A stale sa s tym neviem uplne zmierit. Pre upresnenie - prirucka uvadza objem oleja aj s filtrom 5,9l pre moj motor 2,3l 150k. (Herman - mylis sa, pre 3l motor prirucka uvadza objem oleja 9l, nie ako pises 5,9l) Cize to je ubytok 50% oleja za 15 000 km.

Jedine, ze tam nebolo naozaj tych 6,5 litra ako tvrdia v servise. No nic, uz na to asi teraz nepridem. Dam vymenit olej v servise kam chodim s autami uz 20 rokov a plne im doverujem a potom to budem sledovat.

JiPe - Aluman ma pravdu, predpisany olej je 5W-30 ACEA C2. Neviem sice co to znamena Wink, ale takto to uvadza vyrobca. Aluman sa evidentne vyzna, tak nam mozno prezradi viac Smile.. A k tej kontrole oleja na displeji - tak touto vymozenostou ma vyrobca neobdaril, co je skoda, lebo som prisiel na to, ze sa nieco deje az ked mi zacalo v zakrute vypisovat, ze mam skontrolovat hladinu oleja. A rozmyslam preco je to nastavene tak, ze to pise az ked chyba polovica naplne? Nemohlo sa nieco stat motoru, ked mu chybali tri litre oleja?

Dakujem este raz vsetkym za diskusiu a pekny vecer prajem..


Prilejem trochu oleja do diskusie, ducato s búdou Knaus 2,3 130 zdochloponíkov rok výroby 2015 signalizuje v zákrute olej už keď mu chýba 0,5 litra. To si ešte stále ďaleko od dolnej rysky Podľa servisu je to normálne, čidlo tlaku oleja je citlivé...Polka náplne je fakt hodne


Hm, dalsia zahada..

Ako Ti to signalizuje? Mne to zacalo vypisovat "skontroluj hladinu oleja" az ked chybali 3 litre Frown



Mne len zablikala žltá kontrolka - olejnička a krátky nápis na palubáku. Bolo to pri prejazde kruháčom. Sací kôš je len na jednej strane a pri náklone a "odlive oleja" mal chvíľu slabší tlak. Bolo to len upozornenie, nie červená kontrolka. Servis potvrdil, že u niektorých to hlási už pri poklese hladiny o "relatívne" málo. Momentálne má ľahko cez 105k km. Za celý život som dolial možno liter oleja dokopy, servis je každý 17-20k km...
 
Upravit
Žlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????
Hanka a Pavel
 
Upravit
Herman napsal:

JiPe Highlanders napsal:

Po poctivém vykapání ohřátého oleje činí náplň u mé 2.3 6,5 l.
Dávám Elf Evo Full Tech 5W30 ACEA C4 , po 10 tis. bez spotřeby oleje
a bez dolití do výměny to bylo i v předchozím Ducatu 3.0.
Jinak stav oleje sleduješ i na displeji přístrojové desky.


NO nevím ale 2.3 a 3litr mají shodné náplně moto.oleje 5.9litr i s filtrem , to jen pro upřesnění - převodový taktéž shoda 2.9litr . Do motoru dávám z počátku celou 5.litrovku a po jízdě a odstavení to doleji pod rysku , není dobré to přelévat do max a přes už vůbec ne u některých vozů to vyhodnotí jako výměnu oleje .



Oprava : 3litr má náplně 9litru moto oleje , přehlédl jsem ty kw za - 150 . Motory tam jsou - Iveco
:i Žijem jen jednou.
 
Upravit
pachta napsal:

Žlutá kontrolka hlásí pouze pokles hladiny oleje nikoliv tlaku tu hlásí červená kontrolka.Počítač hlásí kontrolu oleje když hladina klesne zhruba na polovinu mezi ryskami MAX a MIN a to platí pro všechny typy aut se snímačem hladiny oleje.Pro Palmose to, že technik řekl 1L stačí měl pravdu v případě,že signalizace oleje je OK a při úbytku oleje 3L na 15 000km bych byl velice ostražitý protože normální to není. 0.5L je OK, 1.L dobré, ale3.L ?????


To je prave to, preco som zalozil toto vlakno. Ani mne to nepride normalne. 3l oleja je vela.. A teraz si musim este aj lamat hlavu nad tym, preco mi to nesignalizovalo auto skor, ked napr. kyklop tvrdi, ze jemu to signalizovalo uz ked chybalo pol litra. A navyse mne sa nerozsvietila ziadna kontrolka iba displej vypisal "skontroluj hladinu oleja" alebo nieco v tom zmysle..
Palmos
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.77 sekund
180,677,977 návštěv