!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Partner Caravan24

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Říjen 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 29

· Členové on-line: 1
petrbystr

· Registrovaní členové: 11,887
· Nejnovější člen: krenda

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Pepa a Jarka
07.10.2018 18:46
Chtěli bychom tímto poděkovat LÁĎOVI za báječný sraz v Kostelci, všechno bylo super včetně i jídla a snad i pro nás objednat tam nahoře to krásné počasí. Díky Láďo,, zdraví Pepa a Jarka

jarda a danka
07.10.2018 17:44
Prodám našeho mazlíka fiat ducato1.9TD registrace 5/200 s alkovnou spaní pro 5 jízda 4, najeto 108500 cena 295000 tel.702878818

serbik54
30.09.2018 19:28
Poděbrady, prosím, která žena odložila svoji bundu a nechala ji v kempu na lavičce má ji uloženou v restauraci k vyzvednutí.

r73
29.09.2018 23:56
Zdravim, prosím o radu, kde se dá na konci října lyžovat v Rakousku a parkovat hned u sjezdovky. Díky

bydlikemevropou
26.08.2018 11:42
SVIJANSKÝ ÚJEZD Pivobraní ----- Všem, kdo má zájem.... vložili jsme fotky ze srazu na https://jedemeevro
pou.rajce.idnes.cz
/Svijany_2018/ Bobeška a Zdenda

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
jak snížit napětí po připojení do sítě 230V
Ahoj, prosím o radu - koupil jsem si detektor plynu, ale po připojení karavanu k elektrické síti 230 V mám příliš vysoké napětí na výstupu z trafa - naměřil jsem 14,6V DC, detektor nefunguje - po připojení na baterku jede.
Zkoušel jsem dát za sebe 4 diody, ale detektor se stejně nezapl, sice jsem měřil krásných 12,9V DC, ale stejně nešel. U rádia stačila dát jedna diodka a jede spolehlivě, ale tady nezabraly ani 4 za sebou...

jak snížím napětí? moc díky za rady!
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
Snížit lze malým spínaným DC-DC měničem. Ale podle mě je problém jinde. Ty detektory v sobě většinou podobný měnič mají a snesou na vstupu daleko více, než 15V. Je to napětí z trafa karavanu opravdu stejnosměrné a vyhlazené?
O jaký detektor se jedná?

P.S. funkčnost hlavně moc nezkoušej pomocí plynu. Vystavením plynu se ničí senzor detektoru.
 
Upravit
Nějak se mi to nezdá. Napětí na baterii se taky mění (třeba až v rozsahu od 11V do 14V). Není problém se zvlněním na výstupu trafa ? Trošku více rozepiš co tam máš a jak to máš zapojené. Určitá a mnohdy vhodná cesta je použít měnič s odpovídající proudovou zátěží s funkcí step UP step DOWN. Nastavíš si stabilizované výstupní napětí a to drží jak při zvýšení nebo snížení vstupního napětí.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
 
Upravit
Ahoj, jedná se o:
Thitronik GBA-I
na obrázku je manuál, mělo by to být 12/24V, takže je mi to tady hodně divné, podle nějaké německé recenze, co jsem našel má být 12V +-20%

ano, mám to k DC, úplně určitě to nemám k AC

DC/DC měnič mi také napadl, ale říkal jsem si, jestli neexistuje levnější a jednodušší řešení... jaký bude mít odběr při vypnutí poplachu, tzn. bude mít nějakou spotřebu sám od sebe, když nebude připojen spotřebič?

nicméně DC/DC by i vyhladilo, nebo ne?
https://www.gme.c...-sd-15a-12

projevuje se to tak, že má po zapnutí proběhnout self test, kdy se oranžová kontrolka změní na zelenou - mě zůstane svítit oranžová a trvale píská alarm. když zkusím pustit kohoutek vody (tzn. čerpadlo), čidlo se zapne, po vypnutí čerpadla se zase přepne do trvalého tónu
dukecz přiloženo následujícíobrázek:
manual_1.jpg
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
V závislosti na vnitřní konstrukci 12/24V obvykle znamená 12V 24V. Střeva měniče jsou většinou na 5V, nebo 3.3V, takže obvykle obsahuje nějaký snižující měnič, kterému je defakto jedno, kolik se do něj pustí (většinou do 30V).

Ano, DC-DC by to vyhladilo, ale já bych zkusil udělat pokus a to dát k tomu detektoru kondenzátor 100uF/50V. Až za diodu, aby se nevybíjel do celé soustavy. Je klidně možné, že máš napětí sice DC, ale nemáš ho vyhlazené, což může detektoru vadit.

Ideální by bylo změřit napětí v soustavě osciloskopem a věděli bychom hned. Smile
 
Upravit
solarnik napsal:

V závislosti na vnitřní konstrukci 12/24V obvykle znamená 12V 24V. Střeva měniče jsou většinou na 5V, nebo 3.3V, takže obvykle obsahuje nějaký snižující měnič, kterému je defakto jedno, kolik se do něj pustí (většinou do 30V).

Ano, DC-DC by to vyhladilo, ale já bych zkusil udělat pokus a to dát k tomu detektoru kondenzátor 100uF/50V. Až za diodu, aby se nevybíjel do celé soustavy. Je klidně možné, že máš napětí sice DC, ale nemáš ho vyhlazené, což může detektoru vadit.

Ideální by bylo změřit napětí v soustavě osciloskopem a věděli bychom hned. Smile


Ahoj, díky moc za info. Kondenzátor napětí vyhladí? Omlouvám se hloupé otázky, ale nemám jakoukoliv zkušenost...

Napadá mi ještě jedna věc - rádio mi občas divně bručí při poslechu pásma FM - nemůže to být také tím, že nemám vyhlazené napětí? Při MP3 vše čisté...
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
Ahoj.Pokud nemáš ke zdroji připojenou baterii,tak ji na zkoušku zkus připojit.Pokud radio přestane bručet a detektor začne "šlapat",nemáš vyfiltrované napětí.Na chvíli se nemusíš bát baterii připojit.Napětím 14,6 V to určitě nebude.
Hasky
 
Upravit
Odzkoušeno, výsledek:

po připojení baterie + kabel funguje detektor jak má - ale popravdě nemyslím, že to nějak souvisí, protože po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V, ale stejně myslím, že je to tím, že nemám vyfiltrované napětí.

jenom nemám doma kondík, abych to vyzkoušel, zkusím ho koupit v pondělí a dám vědět...

dioda + kondík je trvalé řešení? pokud ano, 100uF/50V je OK?

rádio: tím to nebude, zkoušel jsem ho i jenom na baterku a chová se pořád stejně...
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
dukecz napsal:

Odzkoušeno, výsledek:

po připojení baterie + kabel funguje detektor jak má - ale popravdě nemyslím, že to nějak souvisí, protože po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V, ale stejně myslím, že je to tím, že nemám vyfiltrované napětí.

jenom nemám doma kondík, abych to vyzkoušel, zkusím ho koupit v pondělí a dám vědět...

dioda + kondík je trvalé řešení? pokud ano, 100uF/50V je OK?

rádio: tím to nebude, zkoušel jsem ho i jenom na baterku a chová se pořád stejně...


Jj.Baterie ti právě to pulzující napětí vyhladí.
Hasky
 
Upravit
Ano, dioda + kondík 100uF/50V by mohl stačit, nebo zkusmo i jiná hodnota v desítkách až 1000uF, pokud máš něco doma. Podle mě to pomůže. Baterie je vlastně taky takový "velký kondenzátor" v tomhle případě.
Úplně nejlepší by bylo vyhladit napětí v celé soustavě, už jen kvůli tomu rádiu. Na to bych použil 5000uF kondenzátor přímo na zdroj. Ale záleží hodně na usměrňovači, nemusí být stavěný na proud, který tam poteče při zapínání zdroje.
 
Upravit
dukecz napsal:

...po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V


To se mi zdá jako hloupost. Pokud tam je přednostní relé, pak funguje přesně naopak.

A když jsem myslel popsat zapojení, myslel jsem celé. Jaký zdroj (energoblok), kde je píchlá baterie, jak se dobíjí ... pak se z toho dá něco málo usoudit (typ usměrňovače, přednostní relé, filtrace baterií....)

https://www.ebay....SwLVZVs4ch
Upravil/a TomTP dne 06.10.2018 20:39
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
 
Upravit
Asi bych doporučil úplně vyhodit původní špatně vyfiltrovaný zdroj na 230V, na baterii trvale připojit všechny spotřebiče na 12V a baterii trvale připojit na automatickou nabíječku, případně i solární panel, tak jsem to udělal u našeho karavanu baterie je v něm už 4 roky a vše mně jede OK. Celé léto se na 230V ani nepřipojuji.
Zdeněk 64 Alena 56, vnuk Péťa 14 občas i Matěj 9
 
http://traperi.sweb.cz/ Upravit
TomTP napsal:

dukecz napsal:

...po připojení baterky cvakne relé a úplně odpojí část vstupu 230V


To se mi zdá jako hloupost. Pokud tam je přednostní relé, pak funguje přesně naopak.

A když jsem myslel popsat zapojení, myslel jsem celé. Jaký zdroj (energoblok), kde je píchlá baterie, jak se dobíjí ... pak se z toho dá něco málo usoudit (typ usměrňovače, přednostní relé, filtrace baterií....)

https://www.ebay....SwLVZVs4ch


ahoj - takhle - nemám vestavěnou baterii...
prostě jen zdroj pro karavany - z 230 AC to dělá 12 AV a 12DC...
připojení na baterii = k zásuvce do auta píchnu na 9 pin baterku, prostě jako bych byl připojený k autu, je tam relé a prostě odpojí napájení ze sítě...

Automatické sloučení 06.10.2018 21:30:
solarnik napsal:

Ano, dioda + kondík 100uF/50V by mohl stačit, nebo zkusmo i jiná hodnota v desítkách až 1000uF, pokud máš něco doma. Podle mě to pomůže. Baterie je vlastně taky takový "velký kondenzátor" v tomhle případě.
Úplně nejlepší by bylo vyhladit napětí v celé soustavě, už jen kvůli tomu rádiu. Na to bych použil 5000uF kondenzátor přímo na zdroj. Ale záleží hodně na usměrňovači, nemusí být stavěný na proud, který tam poteče při zapínání zdroje.


díky moc, jediné, co tu mám a můžu vyndat bez poškození věci, je startovací z odvětrání koupelny...

ten detektor a rádio je v podstatě jediné zařízení, jinak v karavanu nic nemám - měřák hladiny vody, tomu je to jedno a světla, těm je to úplně jedno....

takže bych přes kondenzátor mohl zapojit detektor a rádio, nic jiného tam nemám...
dukecz přiloženo následujícíobrázek:
kon.jpg

Upravil/a dukecz dne 06.10.2018 21:30
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
2,5 mF je strašně málo
Navíc počítej s tím, že připojení kondenzátoru ti to napětí ještě o něco zvedne.
Upravil/a Zdenek a Alena dne 06.10.2018 22:45
Zdeněk 64 Alena 56, vnuk Péťa 14 občas i Matěj 9
 
http://traperi.sweb.cz/ Upravit
Zdenek a Alena napsal:

2,5 mF je strašně málo
Navíc počítej s tím, že připojení kondenzátoru ti to napětí ještě o něco zvedne.


Jj.Přesně tááák.Udělej zkoušku tak jak jsem ti psal.Je to hned - připoj baterii ke zdroji ..................
Hasky
 
Upravit
2,5uF je opravdu málo, to nebude vůbec znát. S tou baterií je to dobrý nápad, akorát si myslím, že když to jde na baterii samotnou, je velká pravděpodobnost, že to půjde i na baterii připojenou paralelně ke zdroji. Problém je, že neznáme maximální napětí, které z toho zdroje leze (na voltmetru měříš střední hodnotu, pokud je nevyhlazené). Takže by se mohlo stát, že do baterie poteče velký proud.

Nemáš foto rozebraného zdroje? Nevíme ani, co je tam za usměrňovač. Třeba tam kondík i byl, ale vyschnul.. Chtělo by to spíš vidět.
 
Upravit
solarnik napsal:

2,5uF je opravdu málo, to nebude vůbec znát. S tou baterií je to dobrý nápad, akorát si myslím, že když to jde na baterii samotnou, je velká pravděpodobnost, že to půjde i na baterii připojenou paralelně ke zdroji. Problém je, že neznáme maximální napětí, které z toho zdroje leze (na voltmetru měříš střední hodnotu, pokud je nevyhlazené). Takže by se mohlo stát, že do baterie poteče velký proud.

Nemáš foto rozebraného zdroje? Nevíme ani, co je tam za usměrňovač. Třeba tam kondík i byl, ale vyschnul.. Chtělo by to spíš vidět.


Proto jsem mu napsal na chvíli.Je to pro něj nejrychlejší způsob zkoušky.
Hasky
 
Upravit
Typ zdroje se zřejmě nedozvíme. Ptát se potřetí se mi už, popravdě, nechce.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
 
Upravit
Snad se nahrajou všechny fotky - zdroj je Scheiber 36.12854.73

Nejpodobnější manuál jsem našel tady:
http://www.scheib...-ES-NL.pdf

ale předpokládám, že z fotek stejně uvidíte víc

Jediné, co tam je, tak je relé - po připojení baterky k 9 pinu zástrčky do auta odpojí 230V a vše jede na baterku.

Pak je tam usměrňovací můstek a to je všechno... na usměrňovacím můstku ale není nic napsáno, takže netuším, jaký je.... takže ideální řešení rádio a detektor připojit přes diodu a kondík? Tím to vyhladím, ale současně si zvýším napětí?


Hasky: už chápu, ty nemyslíš připojit baterku a 230V, ale připojit baterku k vstupu pro 230V místo 230V
dukecz přiloženo následujícíobrázky:
20181007_194950.jpg 20181007_194935.jpg 20181007_194925.jpg 20181007_194916.jpg 20181007_194824.jpg 20181007_194810.jpg
 
http://www.strechuvzhuru.cz/ Upravit
dukecz napsal:

Snad se nahrajou všechny fotky - zdroj je Scheiber 36.12854.73

Nejpodobnější manuál jsem našel tady:
http://www.scheib...-ES-NL.pdf

ale předpokládám, že z fotek stejně uvidíte víc

Jediné, co tam je, tak je relé - po připojení baterky k 9 pinu zástrčky do auta odpojí 230V a vše jede na baterku.

Pak je tam usměrňovací můstek a to je všechno... na usměrňovacím můstku ale není nic napsáno, takže netuším, jaký je.... takže ideální řešení rádio a detektor připojit přes diodu a kondík? Tím to vyhladím, ale současně si zvýším napětí?


Hasky: už chápu, ty nemyslíš připojit baterku a 230V, ale připojit baterku k vstupu pro 230V místo 230V


Nééééé místo 230.Nic ve zlém - dej to raději někomu kdo tomu trošku rozumí - promiň.
Hasky
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.65 sekund
177,015,565 návštěv