Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak poznám že mám booster v autě.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak poznám že mám booster v autě.

Poslední aktualizace před 5 let
bazenovavodabazenovavodaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj , Mám vestavbu origo Weinsberg a nevím jak to vypadá. díky
R
Roman MarsalaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Ja mam k boostru ovladaci, informačný panel. Aby bol prehľad, co sa deje.
Roman 42, Iveta 40, Marek 10
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Booster: http://eshop.kara...ster-mt-lb

Z výroby tam určitě není. Hledej blizko baterii.
ivoiivoiČlen
Přidáno před 6 let
Pridám sa k dotazu.
1) Je Booster značka výrobku, spôsob nabíjania, výkon nabíjania alebo niečo celkom iné?
2) V čom sa líši Booster od nabíjačky? (Pozerám, že v odkaze vyššie je výkon minimálne 25A, moja nabíjačka CB516 má 16A IUoU a asi ju za "booster" nemám považovať, či?)

vopred ďakujem za odpovede
S
solarnikNováček
Přidáno před 6 let
Booster je vlastně DC-DC zvyšující měnič, anglicky boost converter. Jeho cíl je zvýšit napětí z altíku o pár voltů, aby se do nástavbové baterie dostal vyšší proud a rychleji se nabila do plna nezávisle na kyselinové startovačče. Já třeba používám DC-DC měnič a za něj zapojuji nabíječku. Nebo jde koupit přímo zařízení na odkazu, které vlastně kombinuje boost menič a nabíječku. Výhoda je vyřešené chlazení, jednoduchost zapojení a bezpečnost. Nevýhoda cena oproti vlastnímu bastlu.

Koukal jsem na tu nabíječku CB516, ta je na 230V, že? Tam pak žádný booster není třeba, protože napětí v síti je vyšší, než napětí plně nabité baterie. Problém je právě v okamžiku, kdy je napětí nižší a náboj potom do akumulátoru nedostaneš.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Booster má smysl, pokud jezdíte v zimě. Při nastartovaném motoru dobijete baterie výrazně rychleji, cca 6 vs. 45A, přitom pro baterie stále bezpečně.

Na zimu je dobré mít baterie na cca 4 dny stání + další možnost je rychle nabít, např. během přejezdu mezi sjezdovkami apod.
V
VanČlen
Přidáno před 6 let
Kdyz mas solar tak je booster zbytecny, ne?

Jak mate udelano ze pri dobiti nastavbove vam solar dobije i startovaci?
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
VasuVasuČlen
Přidáno před 6 let
Vane, jak čtu tvoje příspěvky, tak v elektrotechnice máš galimatyáš.
V podstatě každé obytné auto, co má fotovoltaický panel, tak ten panel nabíjí nástavbovou baterii a když docílí cca 13,8 V sepne energoblok relé a nabíjí i startovací baterku. Tady je to vyřešeno automaticky.
V zimě bohužel panely monokrystalické a polykrystalické nabíjejí velice málo, nebo vůbec, jen amorfní nabíjejí, ale musí být dvojnásobná velikost, proto ten booster.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
V
VanČlen
Přidáno před 6 let
Pojmy booster, energoblok, to jsou pojmy z RV. V normalni elektrotechnice se nevyskytuji...

To co popisujes v zime tak snad neni booster, ale mppt neboli tracer... nebo se pletu??

Booster jak jsem si zjistil, to je vhodne akorat do karavanu za autem nabijenym z altiku auta, kde je silove vedeni strasne dloihe treba 10 metru a slabym prurezem (6-10mm2)...

Pokud mas solar a RV, tak tam asi booster nepouzivas ale staci obycejny relatko Victron Cyrix za 1100,-Kc - na to jsem se puvodne ptal - to je podle tebe asi ten energoblok?

Pokud se pletu tak me klidne oprav...
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Upravil Van dne 17.10.2018 13:34, před 6 let
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Van napsal:

Pojmy booster, energoblok, to jsou pojmy z RV. V normalni elektrotechnice se nevyskytuji...

To co popisujes v zime tak snad neni booster, ale mppt neboli tracer... nebo se pletu??

Booster jak jsem si zjistil, to je vhodne akorat do karavanu za autem nabijenym z altiku auta, kde je silove vedeni strasne dloihe treba 10 metru a slabym prurezem (6-10mm2)...

Pokud mas solar a RV, tak tam asi booster nepouzivas ale staci obycejny relatko Victron Cyrix za 1100,-Kc - na to jsem se puvodne ptal - to je podle tebe asi ten energoblok?

Pokud se pletu tak me klidne oprav...


VANe, jsi úplně mimo a jak psal Vasu, máš v tom opravdu galimatyáš...

Zmiňovaný booster je toto: http://eshop.kara...ster-mt-lb Zvyšuje proud nabíjení nástavbové baterie z alternátoru. Při použití Cyrixu nebo jiného relé bude nabíjecí proud pouze cca 6-8A. S boosterem až 90A, ale obvykle se používá 45A verze, kvůli kapacitě alternátoru Ducata.

V přívěsech se používá taky booster, ale s proudem cca 10A.

V zimě je solární panel k ničemu, slunce svítí málo nebo vůbec a krátkou dobu. Panel nestihne dobýt, co rozfukem topení spotřebuješ. (Samozřejmě lyžování v březnu je něco jiného).

Energoblok je "mozek" 12V rozvodu obytného vozu. U některých typů je v něm přímo zabudovaná nabíječka, u jiných je nabíječka externě. Na Energoblok je připojen ovládací panel, na kterém se 12V rozvod zapíná / vypíná + např. ukazuje stav baterií a nádrží.

Pojedeš na výstavu Caravaning Brno? Pokud ano, v pátek a sobotu budu mít v rámci doprovodného programu přednášku, ve které všechny tyto věci vysvětlím.

T.
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Tome uvedte tady vzorec + výpočet délky dobijení - boostrem a centrálou , když aku je na spodní hranici 11.2V

Krátkým přejezdem mi boostr zvedne jen napětí V. ale kapacitu v Ah moc ne , jak dlouho by to trvalo ? do plného nabití 100Ah? vím že rozhodně déle než si tady někdo myslí ca 1hod.xx ne. Centrálou tak 10 hod.
Žijeme jen jednou.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Univerzální vzorec nejde příliš použít. Záleží na kapacitě, stáří a kondici nástavbové i startovací baterie. Také na tom, jak je baterie odvětrávaná (chlazená) atd. Obecně říkám, že za hodinu vrčení motoru nabijete energii na 1 den stání (cca 30 Ah). Vybitou baterii pak nabijete za cca 3 hodiny.

Já mám booster radši než centrálu. Nemusím se o něj starat, nesmrdí mi v garáži. Na sjezdovce vydržím cca 3,5 dne bez nabíjení, pak obvykle stejně potřebuji vodu, potraviny nebo jen změnit kopec = přejezd = nabíjení.
V
VanČlen
Přidáno před 6 let
Presne tak, nabiti z prazdna do plna trva tak 10 hodin, jinak si huntujete baterku...

Jestli pan Tomas doporucuje tzv. booster za ty prachy ze sveho eshopu BOOSTER MT LB 45A - 12 490 Kč do obytne dodavky (do karavanu bych to jeste chapal), tak at mi tento nazor potvrdi nekdo, kdo to neprodava, protoze se mi to ponekud nezda...

Jestli do baterie pujde “jen” 6-8A pres rele, tak to bude leda proto, ze

A) kabel je nedostatecne dimenzovany (ja mam v planu spojit motor s kabinou vodicem 10 nebo 16mm2 - viz muj podpis)

B) nastavbova baterie uz ma napeti blizici se napeti startovaci baterie, tak proud klesa

Nemyslim si, ze je moc vhodne tlacit 40A do baterie o napeti napr. 14V, vzdyt ta baterie bude varit...

Btw bavim se o variante, kdy proste na strechu RV ten solarni panel dam viz priloha a tedy budu mit MPPT a tedy je otazka, zda MPPT lze ci nelze pouzit ke zvyseni napeti i z alternatoru? Jde o hypotetickou otazku, je mozne ze to povetsinou nejde kvuli zapojeni (zrejme by musel byt manualni prepinac?)...
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Upravil Van dne 17.10.2018 18:02, před 6 let
Van Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Je to pořád dokola. Vždycky přijde někdo novej, kdo má pocit, že my, kteří se elektrikou obytnaku bavíme 10 a více let, jsme úplně pitomí.

add A) 10mm kabelem jsou propojeny baterie ve většině obytných aut.

Add B) Ano, to je přesně důvod, proč proud klesne. A funkcí boosteru je to napětí zvýšit, aby proud zůstal vysoký do té doby, kdy to napětí, teplota a stav baterie umožňuje.

Boostery se montují asi 6 let. Baterie to zvládají úplně v pohodě, jejich životnost se nezkrátila. Už dávno neplatí nabíjet 1/10 kapacity.

Doporučuji booster tomu, kdo jezdí v zimě. Je docela jedno, jestli jezdí dodávkou nebo obytkou. Od jara do podzimu stačí solár.

Víš VANe, to co Ty teď řešíš, my už máme dávno za sebou a tak se snažíme poradit, aby na tom nemusel jiný ztrácet čas. Ale proti gustu...

Za mě vše. Na víc už nemám sílu.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Tome, na moje gusto máš sil na rozdávání.
Mě by došly baterky tak po druhým příspěvku.
Vlákno sleduju jako divák, protože je garancí dobrý zábavy (Tvýho boje s větrnejma mlejnama).
Nic proti tazateli, ale tohle je skanzen.
Nic neví a myslí si že na netu na jde najít fšechno.
Zadarmo.
Hned.
Perly z rodinný šperkovnice který shromažďujeme celej život.
A že zrovna my je rozdáváme poměrně štědře.
Jsem rád že máš dobrou náladu (jako já) a staráš se aby tady nebyla nuda. Hlavně vydrž, zimní večery sou dlouhý a já budu mít zajištěnou interesantní večerní četbu.
V
VanČlen
Přidáno před 6 let
Takže rvát do baterie co nejvyšší proud při napětí třeba 18V až dokud se nepřehřeje? Ale vždyť ona mi vaří i při 30 stupních a kdopa to dýchá ty výpary v kabině?

To se bavíme o jakých AKU? Pb nebo LiFePo?

Na otázku ohledem MPPT měniče bez odpovědi. Proč by se nedal použít MPPT
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Booster znamena v anglictine zesilovac,nafukovac, to znamena ze zesiluje (zvysuje napeti) v pripade ze v obytne nastavbe jsou baterie jineho druhu
nezli olovene, protoze na pr. AGM,gel nebo jine druhy baterii maji zvysene nabijeci napeti az do 14,9V a tam diversni napeti- 14,2 V ktere vyrabi
alternator nestaci k plnemu nabyti techto baterii, proto se to resi boosterem, ktery zvysuje to napeti z tech 14,2V na tech 14,7-14,9 (podle druhu
baterie a vyrobce), dale ma ten Booster jeste pridavne funkce jako : rozpojovaci rele startovaci baterie a obytne baterie pri stani, a reguluje nabijeci
napeti olovene startovaci baterie do tech 14,2V (aby se nevarila) a pro ty baterie jineho druhu v obytne kabine zvedne automaticky to nabijeci napeti
na tech potrebnych 14,7-14,9V. Jsou Bostery,na pr, od firmy Voitronic, nebo Sterling, pres ktere jsou zapojeny vsechny 3 druhy Energie v obytnem voze
- Solarni nabijeni, EBL nabijeni s pripojkou proudu a nabijeni alternatorem pri jjizde. Vyrobci obytnych vozu nemontuji boostery do novych vozu,takze
je jen mozne pri koupi starsiho obytneho vozu, ze si ten predchozi majitel tan Booster namontoval sam, a to jestli ma vuz namontovany Booster se
da lehce poznat tim ze se natoci Motor a zmeri se napeti na batterii v obytne Kabine a jestli je to napeti pres 14,3V, tak je tam ten Booster s jistotou
namontovany, ale pozor, kdyz se v obytne Kabine ta baterie (AGM,gel oder jina specialni Batterie)vymeni za obycejnou olovenou, musi se ten Booster
zase odpojit, protoze by se olovena baterie v kratke dobe uvarila
Honza
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Van napsal:

Takže rvát do baterie co nejvyšší proud při napětí třeba 18V až dokud se nepřehřeje? Ale vždyť ona mi vaří i při 30 stupních a kdopa to dýchá ty výpary v kabině?

To se bavíme o jakých AKU? Pb nebo LiFePo?

Na otázku ohledem MPPT měniče bez odpovědi. Proč by se nedal použít MPPT


Prosím Tě, otevři si návod k Boosteru, najdi si tam graf nabíjecí charakteristiky a studuj!!!

Na straně nástavbové baterie, v případě použití Boosteru, napětí nikdy nepřekročí povolenou mez 14,8 resp. 14,4V.

Bavíme se o všech typech AKU, i olověných.

On ten Booster právě umí vyřešit všechno to, na co se ptáš. A možná i proto si ji výrobce cení na 12.490 Kč.

MPPT ke stejnému účelu použít nemůžeš, protože neumí zvýšit napětí. Umí ho pouze zpracovat. Je to jako bys chtěl motorku použít na odvoz 4 lidí s kufry na dovolenou.
V
VanČlen
Přidáno před 6 let
Takže mppt vlastně jen snižuje vstupní napětí? Na vstupu musí být vždy vyšší jak na výstupu? Takže když svítí málo na solar tak to nedobíjí vůbec?

Citovat

Karel Prokop napsal:
Nic neví a myslí si že na netu na jde najít fšechno.
Zadarmo.
Hned.


To mluvíš o kom :-))

Tak mi odpověz, kolik voltů při těch 40 Amperach že baterka nebublá to by mě zajímalo.

Btw jakou doporučuješ nabiječku 230V>12V?

A že jde nabíjet vysokým proudem tak to vím vždyť z altíku také jde až 100A no ale jen do prázdné baterie!

Automatické sloučení 17.10.2018 19:22:

Citovat

Discoverfun napsal:

Booster znamena v anglictine zesilovac,nafukovac, to znamena ze zesiluje (zvysuje napeti) v pripade ze v obytne nastavbe jsou baterie jineho druhu
nezli olovene, protoze na pr. AGM,gel nebo jine druhy baterii maji zvysene nabijeci napeti az do 14,9V a tam diversni napeti- 14,2 V ktere vyrabi
alternator nestaci k plnemu nabyti techto baterii, proto se to resi boosterem, ktery zvysuje to napeti z tech 14,2V na tech 14,7-14,9 (podle druhu
baterie a vyrobce), dale ma ten Booster jeste pridavne funkce jako : rozpojovaci rele startovaci baterie a obytne baterie pri stani, a reguluje nabijeci
napeti olovene startovaci baterie do tech 14,2V (aby se nevarila) a pro ty baterie jineho druhu v obytne kabine zvedne automaticky to nabijeci napeti
na tech potrebnych 14,7-14,9V.
Honza


Tedy, za predpokladu, ze mam stejny druh startovaci a nastavbove baterie (stejne dobijeci napeti), mam dostatecne dimenzovany a kratky vodic 16mm2 do 5m a nemam moderni EU6 ECO alternator,

tak jaky prinos pro mne bude mit drahy booster namisto rele Cyrix?

Nabijeci charakteristika boosteru : ta je pro stejny typ baterie shodna a rizena alternatorem
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
Upravil Van dne 17.10.2018 19:22, před 6 let
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Van napsal:

Takže mppt vlastně jen snižuje vstupní napětí? Na vstupu musí být vždy vyšší jak na výstupu? Takže když svítí málo na solar tak to nedobíjí vůbec?

Citovat

Karel Prokop napsal:
Nic neví a myslí si že na netu na jde najít fšechno.
Zadarmo.
Hned.


To mluvíš o kom :-))

Tak mi odpověz, kolik voltů při těch 40 Amperach že baterka nebublá to by mě zajímalo.

Btw jakou doporučuješ nabiječku 230V>12V?

A že jde nabíjet vysokým proudem tak to vím vždyť z altíku také jde až 100A no ale jen do prázdné baterie!

Automatické sloučení 17.10.2018 19:22:

Citovat

Discoverfun napsal:

Booster znamena v anglictine zesilovac,nafukovac, to znamena ze zesiluje (zvysuje napeti) v pripade ze v obytne nastavbe jsou baterie jineho druhu
nezli olovene, protoze na pr. AGM,gel nebo jine druhy baterii maji zvysene nabijeci napeti az do 14,9V a tam diversni napeti- 14,2 V ktere vyrabi
alternator nestaci k plnemu nabyti techto baterii, proto se to resi boosterem, ktery zvysuje to napeti z tech 14,2V na tech 14,7-14,9 (podle druhu
baterie a vyrobce), dale ma ten Booster jeste pridavne funkce jako : rozpojovaci rele startovaci baterie a obytne baterie pri stani, a reguluje nabijeci
napeti olovene startovaci baterie do tech 14,2V (aby se nevarila) a pro ty baterie jineho druhu v obytne kabine zvedne automaticky to nabijeci napeti
na tech potrebnych 14,7-14,9V.
Honza


Tedy, za predpokladu, ze mam stejny druh startovaci a nastavbove baterie (stejne dobijeci napeti), mam dostatecne dimenzovany a kratky vodic 16mm2 do 5m a nemam moderni EU6 ECO alternator,

tak jaky prinos pro mne bude mit drahy booster namisto rele Cyrix?

Nabijeci charakteristika boosteru : ta je pro stejny typ baterie shodna a rizena alternatorem


Promiň, ale buď všichni ve firmách, které boostery vyrábí a všichni, kteří je do aut montují jsou idioti nebo.... ???

Tady už bylo vše napsáno a debata nemá smysl. Je to házení hrachu na zeď.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,583,565 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21165 sekund | Průměrně za: 0.21165 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB