Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Cena plynu 1x.láhev PB: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Cena plynu 1x.láhev PB

Poslední aktualizace před 6 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let

Citovat

hom napsal:

jen snad při velkých mrazech i propan v nevyhřívané schránce nevyčerpáš úplně.


Ano, při větších mrazech než -40°C
Fun
Smile
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:
Jestli to půjde timto tempem tak tam namontuji kamna které tam měl jeden camper v Hegyku sice stál o kus dál u lesa ale topil dřevem co tam našel .(y

Až si namontuješ ty skvělé kamna na dřevo, tak tu zase budeme číst jak Novák má kubík dřeva za 900,- a Majer za 1700,- .... no není ten svět celej tak nějak k zbláznění ? :D
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Odpověď pro mb, tržní hospodářství je věc jedna zlodějna druhá .
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Výhřevnost PB a P je jedno z typických karavanistických témat. Stále panují různá přesvědčení.
Fakta jsou ale jasná a nemá smysl o nich pochybovat, respektive to dělají pouze neznalí.

Výhřevnost:
Rozdíl ve výhřevnosti propanu a směsi propan-butanu jsou zanedbatelné. I proto, že srovnáváme směs propanu se samotným propanem. Nemá smysl výhřevnost řešit.

"Čistý propan":(
Další mýtus je, že propan je "čistý". Není,protože obsahuje také příměsi olejů. Dokud budou čerpadla mazaná olejem, budou i v propanu jeho příměsi. Plyny se čistí, ale žádné čištění není 100%. Pravda také je, že příměsí v propanu by mělo být méně než v propan-butanu. Nato ale nelze spoléhat.

Různé ceny: Pokud by cenu PB opět určoval cenový úřad, cena by byla všude stejná a to přibližně tak 1200Kč možná ještě víc. Můžeme se o tom přít, můžete se mnou i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co stím můžete dělat.:D
Fun
Smile
Upravil Fun dne 01.10.2018 19:06, před 6 let
mbmbČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

hom napsal:

Dovolím si pár poznámek, snad to není mimo téma.
Já osobně, po špatných zkušenostech, nechávám plnit svoje lahve (kompozitky a hliníkáče) celoročně „čistým propanem“ u Soptíka v Čelákovicích. Nevím aktuální cenu ale naposled cca 340 Kč. A protože hlavně v zimních měsících může v lahvi zůstat až 1 kg nespáleného plynu (plyn už nemá dostatečný tlak na spuštění Trumy!) láhve před plněním úplně vyprázdním. Mám takový tem hořák na svařování. Tak se zbavím případného kondenzátu a různých nežádoucích srágor co můžou zůstav v lahvi. Je dobré, aby láhev před plněním byla úplně prázdná!!!! Pro ty, kteří to myslí se zimními výjezdy moc nedoporučuji měnit láhve. Obávám se, že obsah flašek před plněním většina plníren neřeší.
Můžu se zeptat mb jak řešíš při plnění lahví tento problém??????
No a světe div se, nedávno jsem s preventivných důvodů čistil po 5 letech komínky a ty byly čisté!!! A to žádný filtr nepoužívám.



Nejsem plnírna, jak jsem psal, takže když si dá někdo ke mně naplnit svoji lahev( a to je moje služba navíc pro zákazníka), určitě za dvacku provize mu ji NEVYPRAZDŇUJI !!!!
Takovéto dotazy posílej na PLNÍRNY !!!
JEN LAHVE MĚNÍM, a to asi už moc dlouho NE!
Asi se lidi zbláznili, jinak to nevidím...:o

Automatické sloučení 01.10.2018 19:45:

Citovat

upotreblenci napsal:

Odpověď pro mb, tržní hospodářství je věc jedna zlodějna druhá .


Mohu se zeptat co děláš ty ???, třeba to potom pochopím. Jsi dost inkognito, já se za svoje podnikání nestydím.:|
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Upravil mb dne 01.10.2018 19:45, před 6 let
H
homČlen
Přidáno před 6 let
mb promiň nechtěl jsem se tě dotknout jen jsem chtěl vědět jak to plnírny dělaj. promiň hezkej večer,
mbmbČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

hom napsal:

mb promiň nechtěl jsem se tě dotknout jen jsem chtěl vědět jak to plnírny dělaj. promiň hezkej večer,


Nic se neděje, nemyslel jsem to zle, jen jsem to asi přesně nepochopil ...Je to věčný boj.A nekonečný....:D
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
H
homČlen
Přidáno před 6 let
Fune nezlob se, ale stěmi -40 nemáš pravdu. No nic zase zalezu. O moje 8 leté zkušenosti nikdo nestojí.( jezdíme 8 let 2 x 14 dní + vánoce nějakej prodloužený víkend Alpy a teměř každý víkend když je sních doma). Ahoj
VasuVasuČlen
Přidáno před 6 let
Já myslím, že Fun má pravdu, Butan, má bod varu -0,5°C a klasicky se dá používat do +3°C Propan má bod varu - 42°C, tak se dá asi používat do cca - 38°C Prakticky s Propanem to tady asi nikdo nezkoušel, s Butanem jsme se všichni vypekli mnoho krát !
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Také si myslím, že Fun má pravdu :-)
A pokud ve flašce s propanem v teplotách vyšších než těch cca 40°C něco zůstane, není to propan.
Ohledně čistoty LPG z čerpačky pro auta se přikláním k názoru, že je čistší, než PB fe flaškách k vařiči - přecejenom v nádrži auta se odebírá kapalná fáze ode dna nádrže a veškerej bordel, kdyby tam byl, by se tak hned dostal do reduktoru, filtru kapalný i plynný fáze a případně vstřiků. A ruku na srdce - navzdory předepsaným kontrolám a údržbě, není problém s autem na plyn najezdit řádově 100tkm, aniž by "na plyn" bylo sáhnuto, takže při spotřebě třeba 10/100 to odpovídá 10 kubíkům kapalnýho LPG prohnanýho filtrama, reduktorem a vstřikama bez ucpání. A jestli někdo tohle množství prohnal plynovým vařičem/topením/lednicí bez čištění trysek, uvěřím, že se čistota "sporákovýho" plynu aspoň přibližuje "autoplynu". A to neberu v potaz, že při odběru plynný fáze bez stoupačky je skoro vyloučeno, aby se něco špinavýho z flašky do spotřebiče dostalo. Co jsem si kdy čistil/repasoval LPG reduktory v autech, vždycky tam samozřejmě něco nehezkýho napečenýho bylo, ale i v jediný 2kg flašce by se to množství ztratilo jak nic.
Tu dávnou nedůvěru v čistotu LPG pro auta do jistý míry chápu, ale tohle je asi jedna z mála věcí, která se lepší - před cca 15 lety jsem z reduktoru u favoritu pravidelně vypouštěl odkalovacím šroubkem loužičky mazutu, co nešel ničím umýt a byl cítit, dokud si na něj člověk nezvykl :-), zatímco z dnešního plynu už mi nic takovýho v reduktoru nezůstává.
Skoro všechno, co najdu ve filtrech, jsou suchý šupinky z měděných trubiček. LPG nádrží jsem už taky pár "odšpuntoval" a světe dic se, uvnitř byly čistý ...

Takže za mě LPG od benzínky je naprosto v pohodě a pokud má člověk váhu, správný "nádobíčko" a nebojí se, samozřejmě v rámci zdravýho rozumu, na typu, objemu, materiálu ani "plnitelnosti" flašky nezáleží :-) Může jít klidně o dvoukilovky, ale podrobnosti tu rozepisovat nebudu. Hlavně se pak dá spolehnout, že náplň tvoří opravdu jen LPG a ne něco zbytečnýho, co se tam časem nahromadilo a v plnírně k tomu jenom dofukovali PB podle váhy.

Mimochodem, celkem mě tohle téma o nutnosti používání propanu nebo zahřívání flašek překvapuje, já mám u třicetiletýho přívěsu schránku s bombou a kanystrem na vodu nikoli na oji, ale z boku a v podstatě pod skříní v těsným sousedství Trumy, takže po celonočním topení je bomba i voda ohřátá :-) Koukám, že v tomhle šel asi vývoj trochu dozadu :-)
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Výhřevnost PB a P je jedno z typických karavanistických témat. Stále panují různá přesvědčení.
Fakta jsou ale jasná a nemá smysl o nich pochybovat, respektive to dělají pouze neznalí.

Výhřevnost:
Rozdíl ve výhřevnosti propanu a směsi propan-butanu jsou zanedbatelné. I proto, že srovnáváme směs propanu se samotným propanem. Nemá smysl výhřevnost řešit.

"Čistý propan":(
Další mýtus je, že propan je "čistý". Není,protože obsahuje také příměsi olejů. Dokud budou čerpadla mazaná olejem, budou i v propanu jeho příměsi. Plyny se čistí, ale žádné čištění není 100%. Pravda také je, že příměsí v propanu by mělo být méně než v propan-butanu. Nato ale nelze spoléhat.

Různé ceny: Pokud by cenu PB opět určoval cenový úřad, cena by byla všude stejná a to přibližně tak 1200Kč možná ještě víc. Můžeme se o tom přít, můžete se mnou i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co stím můžete dělat.:D



Vytažení z technických norem: (maximální přípustná hodnota) - kvalitativní požadavky

Olejový zbytek mg/kg
Propan-Butan: 100 (letní i zimní)
Propan: 50

Obsah síry mg/kg
Propan-Butan 100 (letní i zimní)
Propan 50

V čem se liší letní a zimní směsi Propan-Butan ? -- jen v uhlovodících:
C2 uhlovodíky letní 7 zimní 5
C3 uhlovodíky 30 55
C4 uhlovodíky 30-60 15-40
C5 uhlovodíky 3 2
nenasycené uhlovodíky 60 65

Zimní a letní směs Propan-Butanu se liší jen v hmotnostní dávce uhlovodíků.
použitý zdroj:Ústav technologie ropy a alternativních paliv
Ing. Daniel Maxa, Ph.D.


Poznámka: Propan je jedno z paliv s nejvyšší výhřevností. (ve srovnání: Propan, Propan-Butan, zemní plyn)
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let

Citovat

hom napsal:

Fune nezlob se, ale stěmi -40 nemáš pravdu. No nic zase zalezu. O moje 8 leté zkušenosti nikdo nestojí.( jezdíme 8 let 2 x 14 dní + vánoce nějakej prodloužený víkend Alpy a teměř každý víkend když je sních doma). Ahoj


Klidně zase vylez. Instinkty, pocity a smysly matou každého z nás. Všichni se občas pleteme.;)

ps: Fyzika potvora nemá naše pocity.
Fun
Smile
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Nejsem chemik ani znalec plynů,ale ........ : skoro všichni máme vyzkoušené že když je pod nulou a schránka je nevytápěná,tak z propan butanem máme problém.Propan je i v mínusových podmínkách v pohodě a vyčerpá se do mrťe - váženo občas tímto - https://www.alza....gKH8PD_BwE
A proto kupuji v létě i zimě propan v 5 nebo 11 Kg lahvích.Mám klídek,nic není očouzené a těch pár korun navíc neřeším.
Hasky
upmanupmanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

hasky napsal:

Nejsem chemik ani znalec plynů,ale ........ : skoro všichni máme vyzkoušené že když je pod nulou a schránka je nevytápěná,tak z propan butanem máme problém.Propan je i v mínusových podmínkách v pohodě a vyčerpá se do mrťe - váženo občas tímto - https://www.alza....gKH8PD_BwE
A proto kupuji v létě i zimě propan v 5 nebo 11 Kg lahvích.Mám klídek,nic není očouzené a těch pár korun navíc neřeším.


Presne tak, kazdemu co vyhovuje, my jezdime v v prumeru pres 100 noci rocne a do distancnich lokalit, takze drive sebou tahat 3x 11kg propanu byla extra zbytecna a po vycerpani otravna zalezitost. Ted s alugas proste neresim. A jsem vskutku prijemne prekvapeny v Alpach (teda nejen, takova Sumava dokaze take pekne zchladit). Proste to slape. Zazrak :)
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
HorniciHorniciČlen
Přidáno před 6 let
Přátelé, kamarádi.
O propadu, butanu nebo propan-butanu se dozvíte nejvíce informací v bezpečnostních listech daného plynu.
Bezpečnostní list je takový "rodný list", kde je vše uvedeno.
H
homČlen
Přidáno před 6 let
Hmm fune ještě jednou se to pokusím vysvětlit. Auto v zimě temperuji na 15 C, aby nezmrzla voda a pesáci. Přijdeme s lyžování. Teplota venku klesá pod -10. Topení zapínán na vytopení příjemných 22C, jdu vyvenčit psy , jdu se vysprchovat , manželka vaří večeři lezu do lednice pro pivo. Odběr plynu je enormní. Lahev se do výšky zbylé náplně obaluje námrazou. Při dosažení kritické hranice 1 až 2 kg zbylé náplně a neustálého vysokého odběru jde topení do poruchy a odmítne pracovat.(Bavíme se o propanu. Lahve umístěné v nevyhřívané schránce.) sporák i lednice pracují dál. Řešením, je přepnou na druhou plnější láhev. Původní lahev v případě nedostatku plynu dám do garáže aby se v teple trochu zmátořila a zopakuji postup, bohužel po čase se situace opakuje.
Netvrdil jsem, že propan zmrzne, pouze, že při vysokém odběru a nízké teplotě nelze vypotřebovat propan do mrtě a spoléhat na to může být smrtelné. Toto nejsou pocity ani instinkty, to je těžce vykoupená zkušenost:|
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Jezdíme také,a asi máme štěstí.Ještě nikdy se mi nestalo(propan)aby mi topení spadlo do poruchy před vyčerpáním plynu.To jak píšeš je klasika - velký odběr = velká námraza na flašce.Když jsme mívali karavan kam se do kastlíku nevešla 11 Kg lahev propanu,měl jsem ji stát před kastlíkem venku a vždy šla do mrťe.Foto zde - https://haskykara...pan_lahev/ Nyní používám 5 a 11 Kg v nevytápěném kastlíku a problém není.
Hasky
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hornici napsal:

Přátelé, kamarádi.
O propadu, butanu nebo propan-butanu se dozvíte nejvíce informací v bezpečnostních listech daného plynu.
Bezpečnostní list je takový "rodný list", kde je vše uvedeno.



To je trefa do černého (y)
Nebýt toho plynu tak nemáme o čem kecat i když se to tady řešilo mnohokrát ;)Mne štvou jiné věci ,než jak to komu hoří nebo zamrzá - spíše ty ceny a revize .
Žijeme jen jednou.
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Citovat

Hornici napsal:

Přátelé, kamarádi.
O propadu, butanu nebo propan-butanu se dozvíte nejvíce informací v bezpečnostních listech daného plynu.
Bezpečnostní list je takový "rodný list", kde je vše uvedeno.



To je trefa do černého (y)
Nebýt toho plynu tak nemáme o čem kecat i když se to tady řešilo mnohokrát ;)Mne štvou jiné věci ,než jak to komu hoří nebo zamrzá - spíše ty ceny a revize .

S cenou nic neuděláme, zvláště v zemích na západ je plyn v láhvích obvykle ještě dražší (dá se očekávat, že ceny se budou srovnávat ...)
Revize: nechal jsem si od revizního technika poradit, pořídil příslušný měřák a postupuji následovně:
-otestování regulátoru (to je jiný postup)
-vložím místo regulátoru hadici a přesnějším manometrem, plynová zařízení jsou OFF a rozbočnice plynu také OFF
-pustím plyn (natlakuji) a měřím přístrojem, který jsem koupil v DE (4 roky zpět), ale je to něco podobného co jsem před chvíli našel na netu: např. BG30 (TROTEC)
-nechám natlakované cca 20 min. a změřím znovu
-na rozbočnici pustím plyn do jednoho přístroje .... měřím stejně
- opakuji a zapojuji další plynové spotřebiče ...
-odpojím hadici s manometrem a zapojím regulátor zpět
-pustím plyn a postupně měřím s funkčním spotřebiči...

Když najdu problém (zatím 1x), tak jedu za revizákem do dílny k odstranění závady. (těsnění měním sám, ale jednou se asi otřesy povolil spoj na pře vlečné matici a tak jsem opravu svěřil do rukou odborníka)
Je to práce cca na 2-3 hodiny. Pokud to jen preventivně potřebuji "očuchat", tak čas strávený touto činnosti je do cca 20 minut.
Asi nejvíce přístroj používám, když měním láhve. Několikrát jsem závit nedostatečně dotáhl, i když se jevil, že je to "jako obvykle", ale měřák moji práci nemilosrdně vyhodnotil, jako chybu.
Závěrem: klíč k úspěchu je dobrý měřák mám tušení, že jsem za něho dal cca 30-40 E.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Laky, zemanekpetr, Fun, Tivat, dracekvo, upotreblenci, TomTP, upman, Majli, mb, pavel2, hom, hymer662, Vasu, Bery, hasky, Hornici

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,011,323 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26358 sekund | Průměrně za: 0.26358 (0) sekund | Dotazy: 146 | Použitá paměť: 2.36MB/4MB