Mně šlo o to, při jakém napětí nenastartuji nebo nerozsvítím v nástavbě.
Napětí jsem poslal. Je to zejména o stavu aku, u nové soustavy to je jiné, než u 5ti leté. Napětí není objektivní měřítko pro větší zatížení - start, atd. 10,5V je u zatíženého aku myslím C10(?) hledat to nebudu, klidové hodnoty jsou vyšší - viz SZ.
Nikdo tu nezná zapojení - zda jsou baterky paralelně natvrdo, nebo přes ochranu, pak by tam mělo vždy na start zůstat. Ostatní spotřebiče- většinou fungují až do min. provozního napětí, při pokusu o start - viz kolega.
Diskuse je pouze plácání prknem o rybník bez základního měření :(odběru v klidovém stavu - jk jsem ostatně napsal v SZ. Dal bych to odborníkovi - skutečnému.:D
Nebo ten co se v tom vrtal, ať to spraví:(
V servisu to měřili a v klidovém stavu žádné větší odběry nenaměřili. Jen nějaké běžné minimum. Já jsem auto plně dobil, následně odpojil od elektřiny a teď pomoci sms z auta každý den vytáhnu napětí jednotlivé baterie. No a uvidím, kam to za jak dlouho padne.
Nezlob se, ale pro technika má info žádné větší odběry (množné č. znamená co? kde to měřili? v jakém stavu?...) nulovou vypovídací hodnotu a nedá se k tomu ani nic napsat, takže celé téma je vlastně tím plácáním prknem o rybník a snaha poradit je zbytečná, protože nevíš jaké jsou klidové odběry ani nepíšeš, jaké hodnoty jsi zatím zjistil. Opakuji - napětí není to nejlepší vodítko a bez znalosti odběru je to jenom informativní.
dracekvoČlen Přidáno
před 5 letPodle stavu se běžné klidové napětí olověné baterky pohybuje okolo 12,5V (pokud je baterka OK, mělo by být napětí nad tuto hodnotu).
Cokoliv pod tuto hodnotu znamená, že baterka už je z nějakého důvodu více vybitá.
A jak píšou. Servis byl asi nic moc. Když ti nesdělili hodnotu klidového odběru. Běžný klidový odběr auta by měl být 20-30mA.
Oni mi to v telefonu asi řekli, už si to nepamatuji, ale něco kolem těch 30 mA o bylo. Každopádně dnes je to 8 dní, co jsem auto odpojil od elektřiny a motorová baterie hlásí zatím 12.5V (hned po odpojení bylo 12.8V) a nástavbová hlásí 12.3V (po odpojední bylo 12.8V)
dracekvoČlen Přidáno
před 5 letA to byl servis na karavany, nebo obyč na auta?
A měřili klidovou spotřebu obou baterek?
Přímo prodejce, který to i servisuje. Měřili obě dvě. No jsem zvědavý, kdy se zase rozhouká alarm. Schválně každý den měřím ty odběry. Pak jim to celé vyjedu a nebudu se s nimi dohadovat, že tam nic nenašli. Možná jsou vadné baterky i když máme auto nové 5 měsíců.
Automatické sloučení 16.02.2019 07:05:
Teď jsem poprvé nadivoko v zimě. Auto jsem měl napojené na elektrice, pak ještě 3h cesty, když jsem zaparkoval, poslal jsem na trumu v autě sms a vrátila hodnotu nabití 12.6V. To bylo asi v 8 hodin večer. Ráno v 7 hlásí 12.0V. To tady asi bez nastartování nevydržím celý víkend :) Jede víceméně jen ventilátor topení, občas čerpadlo, nabíječka mobilu. Trochu světla večer (LED).
Upravil Prettorian dne 16.02.2019 08:05,
před 5 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 5 letToto je evidentní ztráta kapacity. Baterky ležely nalitý někde ve skladě rok, dva,... a do auta už šly do prodeje s třetinovou kapacitou.
Za mě: ihned výměna za novou a test zimním provozem.
Předpokládám že se jedná o kapacitu ubohých 90Ah - jak je standartem u většiny výrobců.
GardaČlen Přidáno
před 5 letPokud ti tam bezi nejake sledovani s odesilanim sms tak si myslim ze dohromady s ostatnimi cucalky energie nemuzes mit klidove 30mA.
Nemam v aute nejake zvlastni zarizeni a za 24hodin to vezme 5Ah. Pokud by to solary hned pres den nedobyly tak za 14 dni jsou baterie na nule.
At ti to nekdo verohodne zmeri.