Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Baterie vybité za 10 dnů v odstaveném autě?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Baterie vybité za 10 dnů v odstaveném autě?

Poslední aktualizace před 5 let
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím, odstavil jsem auto před 11 dny, povypínal vše vč. celého okruhu 12V, světla nikde nesvítila. Na autobaterii mám napojený alarm. Auto nebylo na elektrice.
Po cca 8 dnech mi přišla z auta sms, že nástavbová baterie je pod 12V, neřešil jsem to. Včera večer, tj. po 10 dnech mi alarm hlásil výpadek napěti z motorové baterie, už jsem to neřešil, že na to mrknu ráno. Dnes ráno v 5:30 mě vzbudil alarm a smsky s tím, že je baterie vybitá. Přišel jsem k autu a už jsem ani neodemknul dálkovým ovládáním. Obě baterie totálně vybité. Pochopil bych možná tu nástavbovou i když ani tam nevím, co mohlo být za problém. Ale ta motorová? Máte s tím někdo zkušenost?
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let
Zapoj do obvodu ampérmetr a zjistíš realitu. Postupuj po částech tzv. uzlech, kde a kolik ti "teče" proud. V případě, že elektřina není na Tvé straně, někoho požádej ať ti to změří nebo potom již jen elektrikář nebo dobrá duše zde na C24 v blízkosti kde bydlíš...
Otázka "uzemnění" je další oblast k prověření...
Můj tip je, že v elektroinstalaci je někde chyba, i když nepíšeš, zda "amatérsky/odborně" již došlo k nějakému zapojení (úprava) něčeho a na konci problému může být vada nějakého elektrického prvku....

Píšeš o alarmu. Před montáží alarmu ti vše fungovalo správně - nedocházelo k vybití baterie? Alarm potřebuje zdroj energie , takže asi cucá z baterie. Máš nějaký regulátor-přepínač pro nabíjení mezi motorovou a nadstavbovou baterii ? Těch otázek by bylo asi více...
Upravil hymer662 dne 20.09.2018 14:34, před 6 let
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Sami jsme tam nic nezapojovali. V servise tam dávali booster, měchy, klimošku a další různou výbavu.. Nabiju to naplno a uvidíme, co se bude dít. Vyzkouším to znovu.
Je mi trochu divné, že ani po týdnu auta v nabíječce neukazuje ukazatel plnou baterku, ale bůhví jak přesné ty ukazatele jsou.
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Prettorian napsal:

Sami jsme tam nic nezapojovali. V servise tam dávali booster, měchy, klimošku a další různou výbavu.. Nabiju to naplno a uvidíme, co se bude dít. Vyzkouším to znovu.
Je mi trochu divné, že ani po týdnu auta v nabíječce neukazuje ukazatel plnou baterku, ale bůhví jak přesné ty ukazatele jsou.

Tak úpravy na elektrorozvodu byly ( booster, klima). Změřit proudíky.... třeba to budou slepené kontakty relé apod.., měřit , měřit , měřit.
Upravil hymer662 dne 20.09.2018 14:37, před 6 let
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Jo to je nechám udělat ais v servisu.. stejně tam ještě kvůli některým věcem pojedu.
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let
Dobrá volba, pokud tam je elektrikář....a ne někdo kdo s elektrikou dělá....

Automatické sloučení 20.09.2018 14:42:
Nechci tě strašil, ale takové to samovybíjení nemá daleko k tomu, aby se ti autíčko změnilo v samovytápějící se boudičku...
P
PilotekČlen
Přidáno před 6 let
Zaujímavé na tom je, že sa vybili obe batérie - štartovacia ja nadstavbová. Bol niektorý z doplnkov do auta montovaný tesne pred touto udalosťou? To by bol prvý podozrivý.

Podozrieval by som hlavne zariadenia majúce vzťah k obom batériám (elektroblok, možno booster?)

Meranie kľudového odberu na aute je niekedy náročnejšie - treba do okruhu štartovacej batérie napojiť dôveryhodný ampérmeter, nechať si odistenú resp. otvorenú kapotu a auto zamknúť (ak má centrál). Potom ho tak nechať aspoň hodinu (radšej aj viac) a až potom posudzovať odoberaný prúd. Mali byt o byť len jednotky, maximálne desiatky mA. To čakanie na moderných autách plných riadiacich jednotiek je kvôli tomu, že mnohé elektronické obvody a riadiace jednotky prejdú do kľudového (sleep) stavu až po nejakom čase. Dovtedy býva kľudový odber vyšší - aj stovky mA.

Keď sa zistí vysoký kľudový odber (viac ako desiatky mA), treba odpájať naposledy domontované resp. podozrievané obvody. Niektoré sa dajú odpojiť vytiahnutím ich poistky (ak je k dispozícii dobrý popis, čo ktorá poistka istí). Pred vyťahovaním poistiek doporučujem urobiť si dobré foto poistkovej skrinky. V moderných autách býva jedna poistková skrinka niekde v prístrojovke a ďalšia (výkonové poistky) - tzv. elektrobox - býva často v motorovom priestore.

Ak je na aute všetko v poriadku, musí naštartovať aj po mesiaci, dvoch, garážované aj po troch mesiacoch nepoužívania.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
1) alarm má prasečí odběr. Každej.
2) často to bejvá i velký 2DINový rádio (žere ve standby režimu 80-150mA). Jako nic.
3) pokud někdo ne-ideálně zapojil booster (jde to) - dochází k neodpojení nástavby od startovačky a alarm promptně sežral obě baterky.
4) dobíjení přední baterky je max 2A (u vyjímečnejch třípísmenkovejch Schaudtů 4-6A) Takže těma ubohejma dvěma ampérama tu chudinku v životě nedobiješ.

řešení:
- Alarm bude řvát furt (kór když mu jednu baterku sebereš) doplnit samostatnej solár na startovačku
- přední baterku (pokud je vybitá) VŽDY dobíjet externí nabíječkou odpovídajícího výkonu (ne tam připojit LIDLovskýho chcípáka !!!).
- překontrolovat zapojení boosteru

vzkaz pro kluky z CM : Jarda 77; Jardo ! U týdle aplikace booster vždy do série s blokem !!!

Tož tak.
Třeba to pomůže, Karel
Upravil Karel Prokop dne 20.09.2018 19:02, před 6 let
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Jo vidím, že ani po 7 hodinách motorová baterka není nabitá skoro vůbec, sice jsem už odemknul auto, ale nestartuje, tak jsem napojil klasickou kvalitní autonabíječku.

Na ten booster mám trochu podezření. Alarm je napojen přímo na motorovou baterii. Kamarád to má v podobném autě a má auto odstaveno měsíc i dva a v pohodě. Rádio podle mě nežere nic, protože mám vypnutý okruh 12V
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Na booster je víc schémat. CZ návod na www.karavan.cz (všichni ho kopírujou) je ode mě.
Je to překlad od výrobce, kdy výrobce - předpokládá POKROČILÉ znalosti uživatele (montážníka) aby zvolil správnej postup pro konkrétní zapojení do obvodu.
Samozřejmě splíst se může = i nám se to :o povedlo.
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 6 let
Mno ... tak toto mne potkalo též ...
Bojoval jsem s tím několik let a zcela bezvýsledně!
Až letos to vyřešil "blbovzdorný automatický odpojovač baterie" vlastní konstrukce. Už jsem starej a zapomínám. Je toho moc, na co se musí myslet. Tohle funguje úplně samo! Tedy je to "blbovzdorný".
Baterka se odpojuje silovým trakčním stykačem, který umí pod zátěží spojit i rozpojit proud 100 A. Ovládání je napojené na kontrolku tlaku oleje v motorovi. Jak klesne tlak ojeje tak se odpojí baterka. Jasný?
Od té doby, co to je namontované mám naprostý pokoj. Navíc to funguje jako dokonalý imobilizér, protože celá motorová část je úplně mrtvá! Potřebné se přepojilo na nástavbovou baterku dobíjenou solárem a je vše OK a né KO. :o
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Upravil Hatiti dne 21.09.2018 11:10, před 6 let
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Mozna blbost ale kdyz jsem mel novou obytku a nemel jsem zkusenosti stalo se mne toto taky.Mne to delalo Alde jelikoz jsem ho zapomel uplne vypnout.Samozrejme bez plynu netopilo ten jsem zaviral,ale spoustelo se mne cerpadlo pri pozadovane teplote.Tak je to mne napadlo nez pujdes do servisu. Taktez m e to zahlasilo na mob. vybita baterie a az na potreti jsem na to prisel, ze mne spina cerpadlo od Alde. Od te doby pohoda.Alarm nic nebere.
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Ale kdyby něco zapoměl zapnutého v nástavbě, tak to furt není důvod aby to vyžralo obě baterie.
Já bych to viděl na booster, protože to je věc, která je připojená na obě baterky.
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

dracekvo napsal:
Ale kdyby něco zapoměl zapnutého v nástavbě, tak to furt není důvod aby to vyžralo obě baterie.
Já bych to viděl na booster, protože to je věc, která je připojená na obě baterky.

A energo-blok taky ...

Abych to upřesnil, jak na tom jsme my s vybíjením baterií ...

U jednoho ze zde opěvovaných majitelů firem montážních jsem si nechal namontovat flašku na plyn. Věděl sem kudy táhnout rozvody, tedy tam, kde nic není i za cenu, že budou delší. Byl jsem u nich v dílně, vysvětlil jsem jim co chci a kudy táhnout. Vyhnali mne z dílny. Po cca 2 hodinách jsem přišel a nestačil jsem se divit! Samozřejmě si to udělali po svém. Trasu si zvolili dle uvážení svého. Provrtali v podlaze žebro ve kterém vedlo 7 kabelů. Šlusli to fest. Hlavní pojistka 50 A šlus, ostatní asi 3 taky hin. Tak jsem je zarazil, ať se vyserou na plyn a opraví co zkurvili. Do dneška se všechno nenašlo! Tak jsem to řešil jinak - odpojovačem. Vzalo to s sebou nějakou tu elektroniku (přední i zadní kameru, rádio s changerem na CD) ... prostě děs běs!
Energo-blok od té doby hlásí nesmysly, ani motorovou baterku už nenatříská do plna (používám externí) ... mám pokračovat?
Při vypnutém všem teklo někam do pryč 0.54 A z motorové baterie. Nástavbová je OK. Rádio je vyměněno, kamery demontovány a namontován onen "blbovzdorný odpojovač" (viz dříve) a je po padání baterky.

Panu majiteli firmy už nemůžu přijít na jméno a s jeho doporučením bych váhal i svému nejúhlavnějšímu nepříteli.
I když - plyn udělali na jedničku! Ale kurwa proč? Proč neposlouchaj? Každý auto je originál a přestavby už vůbec!

Tak a je to venku! :o

Kamil

PS: Jirko, víš jak mne to sere? ....
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
P
PrettorianČlen
Přidáno před 5 let
Tak vše zkontrolováno, nic nenalezeno. Takže jsem to znovu plně nabil a teď to postupně sleduji, posílám do auta smsky, aby mi zpět psalo, jaké mají baterie přesně napětí a pak z toho snad něco vyčtu. Do kolika V je baterie ještě v pohodě?
Kdy je už nepoužitelná / vybitá?
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 5 let
V tomhle případě to ber tak, že 12V je zcela vybitá.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
fidofidoČlen
Přidáno před 5 let
Vemu to dost obecně. Úplně vybitá baterie má 1,7V na článek, tzn. cca 10,5V celá baterie. Při těchto voltech má 0Ah.
Fido&Fidorka
P
PrettorianČlen
Přidáno před 5 let
Po plném nabití hlásily obě 12.8V. Tak teď to budu sledovat a uvidím.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 5 let
Někdo tady psal "amatérsky či odborně".V mnoha případech, které jsem zažil v poslední době(před revoluci se nebudu vracet,to jsme si dělali všechno sami odborně amatérsky)bych na odbornost servisů nevsadil ani kačku(vyjímky jsou ,naštěstì).Vždy chci být při opravě což málokdo akceptuje.Ale jsem asi paranoidnì,nejím v restauraci kde nevidím do kuchyně a divili by jste se jak kolikrát vypadají.
K věci:kontrola akumulátoru.
Upravil zemanekpetr dne 01.11.2018 21:28, před 5 let
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

fido napsal:

Vemu to dost obecně. Úplně vybitá baterie má 1,7V na článek, tzn. cca 10,5V celá baterie. Při těchto voltech má 0Ah.


To je ale fakt jen obecně, teroreticky, fyzikálně. U motorový je 12V už kritická hranice. U nafty ti sotva nažhaví svíčky, natož plnohodnotně otočí motorem. O poblázněné elektronice (rádia, palubní kamery...) díky skokovým poklesům napětí pokusem startováním nemluvě.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Prettorian, hymer662, Pilotek, Karel Prokop, Hatiti, ramtlah1, dracekvo, TomTP, fido, zemanekpetr, bob7373, Garda

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,837,070 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26952 sekund | Průměrně za: 0.26952 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB