!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 36

· Členové on-line: 2
Willik68, pavel529

· Registrovaní členové: 11,813
· Nejnovější člen: Petrh90

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

bydlikemevropou
26.08.2018 11:42
SVIJANSKÝ ÚJEZD Pivobraní ----- Všem, kdo má zájem.... vložili jsme fotky ze srazu na https://jedemeevro
pou.rajce.idnes.cz
/Svijany_2018/ Bobeška a Zdenda

Roman a Aja
23.08.2018 20:01
Poradte...Klimatiz
ace na strechu nebo do ulozneho prostoru. Rozvod vzduchu problem neni. Vykon chlazeni.. Roman

Yenkee
21.08.2018 13:32
Libore1964 - jestli je to ještě aktuální tak doporučuji Kemp Karolina, Kemp Dřenice na Jesenické přehradě.... Je tam toho dost ale tohle jsou mé srdcovky.

libor1964
16.08.2018 09:39
Vítáno Shock Shock

libor1964
16.08.2018 09:37
Zdravím,potřebuji poradit nějaký slušný kemp v západních Čechách.Máme pejska.Tak ať nemáme problém.Koupání výtáno.Libor

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
Mobilní "power" box s druhou baterií
Ahoj všem,
mám následující představu a nevím jak ji realizovat.
Máme větší osobní auto, ve kterém spíme (nebo venku když to jde) mimo kempy a chtěl bych sebou vozit lednici a mít komfort druhé baterie, ale zároveň mít oboje odpojizelné, aby to během roku nepřekáželo v autě.

Moje představa je, udělat nějaký "power" box s druhou baterií a vyvést z něj USB a 12V zásuvky. Nevím ale jak udělat dobíjení té druhé baterie za jízdy. Představa je, že by byl tenhle box byl zapojený v kufru v 12V zásuvce a za jízdy by se ta druhá baterka dobíjela (zároveň by se nápájela lednice), jakmile bych vypnul motor tak by lednice byla napájena tou druhou baterií v boxu.
Otázka zní, jak propojit ten 12V vstup do boxu s tou baterií (Je potřeba nějaká ochrana/nabíječka? ) a zda je dobíjení z cigeretové zásuvky dostatečné?
Snad jsem to vysvětlil srozumitelně. Před cestou bych tu baterku v boxu nabil doma. Počítám s použitím trakční baterie cca kolem 60AH, aby lednice vydržela třeba 2 dny když budeme někde stát. Víc asi nebude potřeba.
Dává to smysl, nebo jsem naivní? Wink Krom lednice sem tam nabít večer mobil, laptop a možná nějaké LED světlo. Toť vše. A lednice nějaká malá kompresorová kolem 30litrů.
Je mi jasný, že po dvou dnech někde ve volné přírodě by se za pár hodin jízdy ta baterka nedobila, stejně třeba každou cca 3 noc jezdíme do kempu kvůli hygieně. Tam bych to mohl dobít zase z 220V.
Děkuju a omlouvám se kdyby to sem nepatřilo ;-)
 
Upravit
Neco podobneho jsem synovi delal do dodavky jako nouzovku na preziti pri punk vyletech po Evrope, neni to ciste reseni ale da se. Zapomen na pripojeni pres cigaretovou zasuvku, ta to neutahne. Resit paralelnim spojenim primo ze startovaci baterie, kde je +12V jisteno alespon 60A pojistkou a je mechanicky odpojitelne a oboustranne izolovany konektor dostatecne nadimenzovany, aby ten pocatecny nabijeci proud utahl ( proud pri paralelnim spojeni nabite startovaci baterie/ alternatoru a vybite nastavbove baterie (11,6V) je fakt az 50 A, zalezi na typu nastavbove baterie a sile pripojovacich kabelu - moje praxe je nize. Minus pol nastavbove bat. je min 6mm kabelem ukostren na karoserii - mechanicky dobry a cisty spoj. Ja sel cestou nejmensiho odporu, co dum dal a pouzil pripijovaci kabel pro pocitacove racky 3x2,5mm, ktere maji tu vyhodu ze konektor samec/samice je izolovany na obou stranach a nedojde tak k nahodnemu kontaktu s kostrou pri rozpojenem stavu / to by byla svarecka....Z kabelu jsem pouzil vsechny tri vodice a udelal z nich tak jeden - 3x2.5=7.5mm , nalisoval oko pro pripojeni na startovaci baterii/ ta uz 60A pojistku mela na konektoru z vyroby a robustni konektor prenese pres jeden pol kratkodobe 20A/ 60A celkove a druhou stranu pripojil pres oko na nastavbovou baterii tak aby se dalo ke spoji rozumne kdykoliv dostat. Rezim fungovani je: zapnu auto, pripojim spojenim konektoru vybitou nastavbovou baterii, ta se okamzite nabiji velkym proudem a rychle dosahne 12,5V, zmensi se proud a dobijim jizdou cca 4/6 hod. Po zastaveni motoru odpojim do ctvrt hodiny konektor - proud je jiz maly a snese tak mechanicke rozpojeni konektorem a tak pouzivame solo pro lednicku, led svetla, nabijeni mobilu,... samozrejme jistene spotrebicu nozovou pojistkou 25A a je nutne sledovat napeti abych se nedostal pod 11,5 V. Je to zapojeni Nizkonakladove 200kc a Nouzove, kdy mam plonkovni 60-90Ah baterii a nechci utratit moc penez. Cistejsi reseni by bylo rele 60A spinane pres signal z alternatoru a hlidani vystupniho napeti pres druhe odpojovaci rele, ale Nakladove min plus 4000Kc., jeste cistsi reseni je nabijeni pres booster, to ale zalezi na mnozstvi planovanych investic / za penize v Praze dum Smile To jak dlouho to utahne lednicku, svetla ,... se da samozrejme spocitat a nebudu zde rozebirat. Doufam ze nestrhnu lavinu elektrokomentaru proc tento Lowcost ne, ale vim ze to funguje a je to bezpecne. Kutilum zdar Wink
Upravil/a Skylla dne 12.09.2018 02:49
Jirka
 
Upravit
Zohnat nejaku plastovu krabicu takej velkosti aby sa do nej vosla bateria a ostalo tam miesto este aj na nejaku elektroniku, na dobijanie pouzit toto: https://www.mulac...cyr120.htm a na pripojenie toho boxu pouzit takyto konektor robia sa na neho aj zaslepky : https://www.batte...-sc50.html a samozrejme natiahnut poriadne kable od prednej baterie k doplnkovej, natom absolutne nesetrit a na obe baderie dat 200A poistky, box uchytit nejakym popruhom o viazaci bod.
 
Upravit
Je to trošku mimo téma, ale třeba pomůže ...
Já už mám tyto "pokusy" za sebou. S kompresorovou lednicí tě bude otravovat hluk a stále problém s energií, ale super mrazí, což nepotřebuju, stačí mi chlazení.
Já bych dnes šel třeba do tohoto https://www.karav...yn-30-mbar
Za jízdy v pohodě z autobaterie, v kempu když bude 230V tak z něj a když nebude, tak 2kg nebo 5kg LPG láhev a ta vydrží celkem hodně dlouho.
Jediná nevýhoda jsou při provozu na plyn spaliny, ve kterých nesmíš být. To znamená spíš ve stanu, lednice v autě s trošku pootevřeným okýnkem. Spíš v autě, lednice na plyn za autem, po autem, prostě mimo kabinu.

Ostatní se nemusí řešit, mobily apod. zvládne na 3 dny v pohodě autobaterka co tam máš.

https://www.domet...35-_-31761

https://www.drive...454003860/

YouTube Video
 
Upravit
Mezi startovací baterii a power box bych vložil propojovací relé Cyrix http://eshop.kara...2-24v-120a , to bude power box nabíjet jen když startovací bat. bude nabitá. Zároveň neumožní spotřebičům připojeným na power box "sáhnout" na startovací baterku.

V případě potřeby je možné Cyrix zapojit s vypínačem a pokud power box nebude připojen, může být relé trvale vypnuto.

Cyrix a start baterku bych propojil trvale, samozřejmě s pojistkou. Power box bych připojoval těmito rozpojitelnými konektory: https://eshop.neo...-k-bp-ip65 (na odkaze pouze samice, k dispozici máme i protikus).

A jak již bylo uvedeno výše, jakékoliv nabíjení přes "cigaretovou" zásuvku je špatně!

T.
www.karavanypro.cz - eshop.karavanypro.cz - PEČUJEME O KARAVANY A OBYTNÉ VOZY
 
http://www.karavanypro.cz Upravit
Díky moc. Tak nějak jsem si to myslel. Tu silovou část napevno v autě bych si nechal asi od někoho udělat. Přeci jen vrtat se v autě není úplně to pravé. Box je v pohodě. Mátě nějaký tip někdě kolem Prahy kde to nechat udělat?

S boxem budu vozit nějakou malou nabíječku a v kempu to můžu vždy nechat dobít.
 
Upravit
Hele na dobijeni telefonu, ipadu atd ti bohate staci USB powerbox s dostecnou kapacitou z Tesca za par set, ja mam dokonce z Ciny se solarem, ze se dobiji za sklem. Lednice na elektriku je blbost, nevydrzi. Lepsi uz je koupit viz vyse lednici 12/220/plyn a vzit sebou 5kg plyn lahev, budes v pohode. Za jizdy 12V z auta, pri stani plyn. Pouze otocis vypinacem, ma to piezo zapalovac. Kupodivu stejne funguji i obytna auta.

Druha baterie je dobra max na nastarovani kdyz klekne motorova, jinak akorat 20kg mrtve vahy navic.
Sport freaks family, upman family, www.4apes.cz, skype Petr_Havlicek_Prague, Dethleffs Globebus i 11 2010
 
http://www.4apes.cz Upravit
Ještě bych dodal k hornímu mému příspěvku přímo z praxe.
Občas jezdím se skvělou kompresorovou lednicí Indel B TB18 kompresorová autochladnička 12/24V, 18L
https://www.truck...v-18l.html (úsporná lednice, jiné jsou většinou náročnější na energii.)

V autě mám 80A baterku. Lednice na ni běží v pohodě 24hodin. Pokud se pokusím o dva dny, tak když je horko, tak nenastartuju a potřebuju jiné auto a startovací kabely. Pokud je venku zima, tak dva dny dám, to je maximum. Pokud udělám nějaký přejezd třeba hodinový pro dobití baterie, tak lednice dále nevydrží ani ten den. Dále počítej také s tím, že pokud použiješ v tom extra boxu baterii déle než 48 hodin, tak velmi rychle půjde dokopru pro podbití.

U lednice píšou "Spotřeba energie za den*: pouze 0,15 kWh ~ 12,5Ah (12V)", ale to je nesmysl, to nedá, žere když je horko mnohem víc. Kompresor bere 35W, tj za den 70A při 12V. Pokud je v autě horko, tak kompresor stále zapíná a při těch špičkách žere o mnoho více. Lednice mají také kontrolu na podpětí, takže pokud se dostane při sepnutí lednice napětí baterie obvykle pod 10V, tak se lednice zastaví, nijak se o tom nedozvíš zvukovým signálem a jídlo potom vyhodíš. Do 30 minut když je v autě 30 stupňů je v lednici teplo.
Tolik z praxe.
 
Upravit 1
nedá mě to a tak taky napíšu něco z praxe-3roky jezdíme s lednicí Waeco 56 l (35W hod .psaných)).Na 80 Ah baterii jede dva dny bez problémů nonstop.Při vypínání na noc (22.00-6.00) ráno 6´-10 stupňů v lednici.Při ranním zapnutí běhěm10 min opět na nastavené teplotě +3-0.Pokud nastavím míň jak 0 nemáme pití ,protože vše zamrzne.Vyzkoušeli jsme všechny možné lednice a všechny se ztrátou prodali.U kompresoru odpadá vyrovnávání do roviny-jede v každé poloze.Po 3letém provozu se musím soustředit abych slyšel,že jede.Je pod postelí a nemám s tím problém.Záleží na každém co si do auta pořídí ,ale plyn do tak malého prostoru nechci dávat(spaliny a tp.Chce to si pořádně promyslet co si tam dát.Letos jsme pořídili 100Wp solár a je to úplně bez problémů vč.nabíjení tel.,tabletu,čelovek a podobných nesmyslů.Ještě dodám,že letos odzkoušeno v GR v teplotách cca 30-35st.
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.47 sekund
175,439,542 návštěv