Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jaký člun?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jaký člun?

Poslední aktualizace před 2 roky

Anketa: Jaký člun vybrat?

    Lipno 400 lux [0/5]0 %
    Člun Boat007 415 [1/5]20 %
    Aneta 400 lux [0/5]0 %
    Jiný (konkrétní typ a důvod do komentu) [4/5]80 %
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

hugo 007 napsal:

Citovat

michalmandak napsal:

Citovat

copy napsal:

ten Bush 420 nie je RIB na more. Teda je, ale len tak z lode k brahu a naspäť.


Chlapi, nevím jestli jsem byl s tím mořem dobře pochopen. U moře jezdíme podél pobřeží,aximalne na 20km výlety. Ostatně mám jen Cčkové papíry, takže stejně nika nemůžu a ani se na žádné velké výlety nechystám.

Jde mi hlavně o proříznutí těch 0,5-1m vlnek, které se většinou odpoledne udělají.

Gumák na nich hrozně skáče a dětem se to nelíbí ...

Ale o tom je celá diskuze, na moře jsou vhodné delší lodě a to je potom potřeba silnější motor,
nebo se připůsobíš a na moře vyjedeš při příznivějších podmínkách když trváš na komfortu.
Nevím jak to lépe vysvětlit, prostě moře není Mácháč.

Tak nějak jsem to myslel v prvním příspěvku, tím malým RIBem stejně vlnu neřízneš.
Myslím, že po 8 letech na moři se 3 čluny a zkušenosti kajutovkou jsem něco málo pochytil...


Ale já zase furt mluvím o tom, že 50cm vlnky nejsou žádné vlny (ty jsou i na Rozkoši skoro každý den) Vždyť ani ty metrové nemají ani čepici a jsou alespoň tady na Pašmanu úplně každý den a to i v téměř bezvětří..
H
hugo 007Člen
Přidáno před 6 let
A na tý Rozkoši jezdíš v půlmetrových vlnách ve skluzu a krájíš je jako máslo?
Na moři nejde jen o vlny a jejich délku a výšku, ale i proudy, vítr a velký provoz, kdy je moře rozbité od ostatních lodí a půlmetrové vlny jsou pro malé lodě(pod 5 m)problém at se ti to líbí nebo ne
a vůbec dělej jak uznáš za vhodné už se nebudu vyjadřovat.
Upravil hugo 007 dne 13.09.2018 21:58, před 6 let
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, měl jsem 4 m gumak s 20 hp motorem, pak malý kajutovy kam clun - bylo to téměř stejně, nyní mám 5,5 m laminatovou kajutovku se silnějším motorem a je to úplně někde jinde. Opravdu hodně záleží na délce lodi a sile motoru. Pokud chceš se někam pohonu tak vem V-500 Adventure k tomu min. motor 60hp nebo něco podobného a budeš spokojen. Jinak po další sezóně řešit úplně stejný problem. Na menší lode zapomen, to si opravdu nech co mas aby jsi nevyhodil 100 k z kapsy a nebyl z toho otravenej.
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
Michale, ja si myslím že máš zlý odhad, pol metrové vlny s gumákom v sklze nedáš, uber polovicu a je to tak akurát:). Aby si vklze jazdil v metrových vlnách, tak na to potrebuješ čln s hlbokým V dnom, dĺžka okolo 6m, motor istotne nad 100k a čln musí byť robustnej konštrukcie, teda musí niečo vážiť.
Ja by som na tvojom mieste, podla toho čo si napísal ako jazdíš, išiel do RIBu dĺžky 400 -430 cm. Jazda v RIB je istotne o dve triedy lepšia ako klasický gumák. Ja keď som sa po rokoch rozišiel s mojim gumáčikom 390 cm s 20 hp motorom, tak som si vybral gumák RIB Lodestar 410, ten váži cca 200 kg a pri celkovej váhe s motorom, posádkou, palivom, výbavou by som sa dostal na cca 600 - 700 kg, čo by bolo na hranici možností 20 HP motora, ale myslím že by to ešte zvládol. Vlny na mori sú však problém a zožerú časť výkonu motora. Ak by sa ti ta tvoja dvacítka zdala slabá, tak prezbrojíš na silnejší. Ja som nakoniec išiel do 5 m kajutovky so stredným V kýlom a s 50 hp motorom a poviem ti, že metrové vlny v sklze nedám. Možno by som ich dal, ale to by tam nesmela sedieť moja ženská a musel by som mať zaťaté zuby, aby mi nevypadli blomby v zuboch:). Keď skočíš v sklze na metrovej vlne, to je taká pecka do lode, že sa bojíš či sa neodtrhne motor, alebo neprerazíš dno.
F
ferdasanČlen
Přidáno před 6 let
michalmandak-pokud se chystáš do nějaký sestavy vrazit ty peníze tak bych doporučil vypůjčit si to odzkoušet a pak kupovat.Bohužel nebudeš první a ani poslední,který se nenechá přesvědčit o něčem ,co druzí už za celkem drahé peníze mají za sebou.Přeji dobrý výběr a co nejmenší zklamání.V jednom ti dám zapravdu 0,5-1m vlna není přece žádná vlna,ale…..
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

walibuk napsal:

Michale, ja si myslím že máš zlý odhad, pol metrové vlny s gumákom v sklze nedáš, uber polovicu a je to tak akurát:). Aby si vklze jazdil v metrových vlnách, tak na to potrebuješ čln s hlbokým V dnom, dĺžka okolo 6m, motor istotne nad 100k a čln musí byť robustnej konštrukcie, teda musí niečo vážiť.
Ja by som na tvojom mieste, podla toho čo si napísal ako jazdíš, išiel do RIBu dĺžky 400 -430 cm. Jazda v RIB je istotne o dve triedy lepšia ako klasický gumák. Ja keď som sa po rokoch rozišiel s mojim gumáčikom 390 cm s 20 hp motorom, tak som si vybral gumák RIB Lodestar 410, ten váži cca 200 kg a pri celkovej váhe s motorom, posádkou, palivom, výbavou by som sa dostal na cca 600 - 700 kg, čo by bolo na hranici možností 20 HP motora, ale myslím že by to ešte zvládol. Vlny na mori sú však problém a zožerú časť výkonu motora. Ak by sa ti ta tvoja dvacítka zdala slabá, tak prezbrojíš na silnejší. Ja som nakoniec išiel do 5 m kajutovky so stredným V kýlom a s 50 hp motorom a poviem ti, že metrové vlny v sklze nedám. Možno by som ich dal, ale to by tam nesmela sedieť moja ženská a musel by som mať zaťaté zuby, aby mi nevypadli blomby v zuboch:). Keď skočíš v sklze na metrovej vlne, to je taká pecka do lode, že sa bojíš či sa neodtrhne motor, alebo neprerazíš dno.


Ahoj, jelikož se mi nedaří ten můj vyhlídnutý Bush C420 nikde v Čechách sehnat a do Lotyšska nebo Litvy se mi pro něj nechce, našel jsem ještě alternativu a to Storm Amigo 450. Jen nevím, jestli těch 450cm a 170kg není už na tu mou motorovou dvacítku moc ...

Na druhou stranu si říkám, že by to mělo být stejné jako na tom mém stávajícím člunu (cca 80kg) s jednou osobou navíc ... k tomu to laminátové dno by mělo jet lépe, takže by to ten rozdíl mohlo malinko smazat ... nebo se pletu?

Furt podotýkám, že bych taky chtěl 6m RIB se 100HP motorem, ale je to out of budget :|
F
ferdasanČlen
Přidáno před 6 let
Tak to by byla parádní sestava akorát bys děti musel uvazovat ,aby neulítly. http://www.jachti... zkus se podívat tady,jsou tam i Busche
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

ferdasan napsal:

Tak to by byla parádní sestava akorát bys děti musel uvazovat ,aby neulítly. http://www.jachti... zkus se podívat tady,jsou tam i Busche


Nerozumím ... to byl sarkasmu? Myslíš,že to ten 20hp motor neutáhne?
F
ferdasanČlen
Přidáno před 6 let
píšeš 100HP
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

ferdasan napsal:

píšeš 100HP


Nee, psal jsem, že bych si přál 6m člun se 100hp motorem :D

Tady mi jde stále o tu mou "dvacítku" a otázka zní, jak velký RIB ještě zvládne bez problémů utáhnout. Jestli je na ní už 450 o váze 170kg moc nebo to bude v pohodě.
prokydaprokydaČlen
Přidáno před 6 let
Michale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!
Hobby Exclusive 495
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

prokyda napsal:

Michale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!


Ahoj,

díky za zprávu. Jen tomu furt nerozumím ... Co je na nich špatného? Když vezmu ten Bush C420, tak je o 40cm delší než ten můj stávající, má laminátové dno a jen 30kg váhy navíc. To mým laickým názorem musí jednoznačně o parník zlepšit jízdní vlastnosti nebo se pletu?

Ten Storm Amigo 450 je dokonce o 70cm delší, laminátové dno a dokonce 50cm válce. Tam se jen bojím té hmotnosti 170kg ,aby to nebylo na ten můj motor moc ...

Vím, že to není žm ZODIAC se 100hp motorem :)

Ale jízdně přeci musejí být oba čluny někde úplně jinde (rozuměj mnohem lepší) než můj stávající člun?!?!
prokydaprokydaČlen
Přidáno před 6 let
Čluny jsou to pěkné, o tom žádná, pevným dnem zcela jistě dosáhneš mírného zlepšení jízdních vlastností - to také nepopírám! Jen jsem psal, že já bych se na nich s dětmi na moře nepustil, páč jsem srab a z jachtingu vím, co moře dokáže... Osobně bych se díval po něčem >5m s alespoň 50hp, protože podle mě s tou dvacítkou, když se správně sejde proud a vítr, musí číselník zobrazující VMG nabírat záporných hodnot :D
Hobby Exclusive 495
T
tomas86Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

michalmandak napsal:

Citovat

prokyda napsal:

Michale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!


Ahoj,

díky za zprávu. Jen tomu furt nerozumím ... Co je na nich špatného? Když vezmu ten Bush C420, tak je o 40cm delší než ten můj stávající, má laminátové dno a jen 30kg váhy navíc. To mým laickým názorem musí jednoznačně o parník zlepšit jízdní vlastnosti nebo se pletu?

Ten Storm Amigo 450 je dokonce o 70cm delší, laminátové dno a dokonce 50cm válce. Tam se jen bojím té hmotnosti 170kg ,aby to nebylo na ten můj motor moc ...

Vím, že to není žm ZODIAC se 100hp motorem :)

Ale jízdně přeci musejí být oba čluny někde úplně jinde (rozuměj mnohem lepší) než můj stávající člun?!?!


Nevím, jak si představuješ "mnohem" nebo "o parník" , ale bude to asi tak, že když teď dokážeš pohodlně klouzat po 30cm vlnách, tak s tímhle to bude sotva 40cm, získáš lepší směrovou stabilitu a pocit bezpečí. Co bych osobně viděl jako největší plus (při zachování stávajícího motoru), je schopnost ryhlejší plavby ve výtlačnym režimu bez zvedání přídě, takže se z takovýho bežnýho výletu, kdy vyjíždíš na klidný moře a po 20km se zvednou vlny (a jako že to tak je většinou:-), nebudeš vracet 4hodiny, ale jenom 3 :-) Nicméně, lámat krk dětem, obzvláště těm malým s velkou hlavou a náchylností k spánku, budeš pořád :-/
Ps: ještě k těm 1m vlnkám, to prostě s 10,15, nebo 30cm ponorem fakt neřízneš a už vůbec ne s namočenejma buřtama :-) já osobně ze svýho malýho gumáku přes takový vlnky skoro nevidim břeh a řezat bych je teda určitě nechtěl. Poučen z předchozích nezdarů, nevyjíždim když předpověd hlásí víc jak 0,4, ono je to pak v kritickejch místech klidně o metr víc a to už i 5-6m čluny zpomalí a já, kdybych se nebál, že vyděsim kluka, tak oblíknu vestu :-)
Upravil tomas86 dne 17.09.2018 23:03, před 6 let
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
Michale, tak ako som napísal, RIB gumák dĺžky 4 -4,5 m je o dve triedy lepší ako to čo máš teraz, takže ten Storm Amigo 450 bude úplne v pohode, akurát že ten 20 k motor bude na hrane. Dokáže však dostač do sklzu RIB o celkovej váhe asi 700 kg, tak si to spočítaj. Na nohu motora kup krídlo, nech sa dostaneš lahšie do sklzu. K tým pesimistickým rečiam diskutujúcich, keď začne fúkať jugo a vlny sa zdvihnú na biedne 2 metre, tak 99 % plachetníc už nevypláva a 99,99 motorákov. Vtedy je pri motoráku úplne jedno či máš 4 m RIB, alebo 10 m jachtu s 300 k motorom, do sklzu ide len Hrvatska obalna straža a vojnové námorníctvo:)
Pri dlhších výletoch je samozrejmé sledovanie podrobnej predpovede počasia / pro pomorce/ a dostatočná výbava, najme benzínu, lebo vo velkých vlnách rastie dramaticky spotreba a istotne by som doplnil elektrickú výkonnú bilgepump.
Storm Amigo 450 sa v Čechách predáva? Importér Busha ti do budúcej sezóny ten čln nedovezie? Ešte dám do pozornosti, že v Bratislave firma Yachter dováža z pobaltia RIB člny s deleným laminátovým trupom, tuším na tri časti a funguje to perfektne.
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

walibuk napsal:

Michale, tak ako som napísal, RIB gumák dĺžky 4 -4,5 m je o dve triedy lepší ako to čo máš teraz, takže ten Storm Amigo 450 bude úplne v pohode, akurát že ten 20 k motor bude na hrane. Dokáže však dostač do sklzu RIB o celkovej váhe asi 700 kg, tak si to spočítaj. Na nohu motora kup krídlo, nech sa dostaneš lahšie do sklzu. K tým pesimistickým rečiam diskutujúcich, keď začne fúkať jugo a vlny sa zdvihnú na biedne 2 metre, tak 99 % plachetníc už nevypláva a 99,99 motorákov. Vtedy je pri motoráku úplne jedno či máš 4 m RIB, alebo 10 m jachtu s 300 k motorom, do sklzu ide len Hrvatska obalna straža a vojnové námorníctvo:)
Pri dlhších výletoch je samozrejmé sledovanie podrobnej predpovede počasia / pro pomorce/ a dostatočná výbava, najme benzínu, lebo vo velkých vlnách rastie dramaticky spotreba a istotne by som doplnil elektrickú výkonnú bilgepump.
Storm Amigo 450 sa v Čechách predáva? Importér Busha ti do budúcej sezóny ten čln nedovezie? Ešte dám do pozornosti, že v Bratislave firma Yachter dováža z pobaltia RIB člny s deleným laminátovým trupom, tuším na tri časti a funguje to perfektne.


Tak po podrobnějším hledání jsem zjistil, že Storm Amigo 450 je ze hry, protože mi prodejce chybně odsouhlasil možnost použití krátké nohy motoru, což s tím člunem bohužel nejde.

Takže zbývá Bush Classic RIB. Aby to nebylo tak jednoduché, tak dle stránek firmy Bush už nedělají C-420, ale C-430.

Ten by se mi líbil ještě víc, protože má téměř identickou hmotnost (cca 100kg), o 10cm větší délku a o pár cm tlustší buřty.

Ale krom stránek výrobce hobzatim nikdo nenabízí :(

Ještě jsem nalezl Dulkan RIB 430 http://dulkan.lv/...a/rib-430/ , ale ten jsem zatím také nikde poblíž nenalezl prodávat :o
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
Klikni na ten yachter.sk, maju tam 460 cm so skladacim laminatovym dnom. Kamarat ho má a nevie si ho vynachváliť a nie je to jeho prvý RIB.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 6 let
Já ti nevím , ještě mě napadlo .. půjč si loď , třeba i s jen 5 HP motorem , vezmi ji na velkou přehradu / Lipno , Slapy ,Orlík / když to pořádně fouká a rozjeď to proti vlnám .. ))) . Cokoliv do 6 metrů a skáčeš na tom jak tajtrlík ..o:)
michalmandakmichalmandakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Roberto naps,ám al:

Já ti nevím , ještě mě napadlo .. půjč si loď , třeba i s jen 5 HP motorem , vezmi ji na velkou přehradu / Lipno , Slapy ,Orlík / když to pořádně fouká a rozjeď to proti vlnám .. ))) . Cokoliv do 6 metrů a skáčeš na tom jak tajtrlík ..o:)


Ahoj, já mám 3,8m gumák s 20hp motorem. Bohužel jsem nikde nenašel možnost si půjčit na projížďku 4-5m RIB a navíc ještě s takto slabým motorem :-)
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 6 let
No možná právě proto.
Zkus to vzít jinak - diskuse se celou dobu točí kolem 3 věcí. Výška vlny, délka člunu, síla motoru. Je to normální trojnožka - pohni k horšímu s kterýmkoliv parametrem a uříznul či zkrátil jsi jednu nohu.
Radek
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,820,224 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22814 sekund | Průměrně za: 0.22814 (0) sekund | Dotazy: 146 | Použitá paměť: 2.37MB/2MB