A na tý Rozkoši jezdíš v půlmetrových vlnách ve skluzu a krájíš je jako máslo?
Na moři nejde jen o vlny a jejich délku a výšku, ale i proudy, vítr a velký provoz, kdy je moře rozbité od ostatních lodí a půlmetrové vlny jsou pro malé lodě(pod 5 m)problém at se ti to líbí nebo ne
a vůbec dělej jak uznáš za vhodné už se nebudu vyjadřovat.
Upravil hugo 007 dne 13.09.2018 21:58,
před 6 letMartasikČlen Přidáno
před 6 letAhoj, měl jsem 4 m gumak s 20 hp motorem, pak malý kajutovy kam clun - bylo to téměř stejně, nyní mám 5,5 m laminatovou kajutovku se silnějším motorem a je to úplně někde jinde. Opravdu hodně záleží na délce lodi a sile motoru. Pokud chceš se někam pohonu tak vem V-500 Adventure k tomu min. motor 60hp nebo něco podobného a budeš spokojen. Jinak po další sezóně řešit úplně stejný problem. Na menší lode zapomen, to si opravdu nech co mas aby jsi nevyhodil 100 k z kapsy a nebyl z toho otravenej.
Michale, ja si myslím že máš zlý odhad, pol metrové vlny s gumákom v sklze nedáš, uber polovicu a je to tak akurát:). Aby si vklze jazdil v metrových vlnách, tak na to potrebuješ čln s hlbokým V dnom, dĺžka okolo 6m, motor istotne nad 100k a čln musí byť robustnej konštrukcie, teda musí niečo vážiť.
Ja by som na tvojom mieste, podla toho čo si napísal ako jazdíš, išiel do RIBu dĺžky 400 -430 cm. Jazda v RIB je istotne o dve triedy lepšia ako klasický gumák. Ja keď som sa po rokoch rozišiel s mojim gumáčikom 390 cm s 20 hp motorom, tak som si vybral gumák RIB Lodestar 410, ten váži cca 200 kg a pri celkovej váhe s motorom, posádkou, palivom, výbavou by som sa dostal na cca 600 - 700 kg, čo by bolo na hranici možností 20 HP motora, ale myslím že by to ešte zvládol. Vlny na mori sú však problém a zožerú časť výkonu motora. Ak by sa ti ta tvoja dvacítka zdala slabá, tak prezbrojíš na silnejší. Ja som nakoniec išiel do 5 m kajutovky so stredným V kýlom a s 50 hp motorom a poviem ti, že metrové vlny v sklze nedám. Možno by som ich dal, ale to by tam nesmela sedieť moja ženská a musel by som mať zaťaté zuby, aby mi nevypadli blomby v zuboch:). Keď skočíš v sklze na metrovej vlne, to je taká pecka do lode, že sa bojíš či sa neodtrhne motor, alebo neprerazíš dno.
michalmandak-pokud se chystáš do nějaký sestavy vrazit ty peníze tak bych doporučil vypůjčit si to odzkoušet a pak kupovat.Bohužel nebudeš první a ani poslední,který se nenechá přesvědčit o něčem ,co druzí už za celkem drahé peníze mají za sebou.Přeji dobrý výběr a co nejmenší zklamání.V jednom ti dám zapravdu 0,5-1m vlna není přece žádná vlna,ale…..
prokydaČlen Přidáno
před 6 letMichale, díval jsem se na tebou navrhované čluny a po pravdě bych s těmito kocábkami měl na moři strach vyjet za přístavní zeď, obzvlášť s malými dětmi... Chápu, že jsi omezen rozpočtem, ale jak už tu někdo psal dříve, než vyhodit peníze za něco, s čím ve finále nebudeš spokojen, tak je lepší si nechat to, co máš...
Takže já bych si na tvém místě došel koupit prasátko, ještě rok - dva jezdil na stávajícím člunu a při tom šetřil na něco, s čím se skutečně nechá vyjet na moře!
prokydaČlen Přidáno
před 6 letČluny jsou to pěkné, o tom žádná, pevným dnem zcela jistě dosáhneš mírného zlepšení jízdních vlastností - to také nepopírám! Jen jsem psal, že já bych se na nich s dětmi na moře nepustil, páč jsem srab a z jachtingu vím, co moře dokáže... Osobně bych se díval po něčem >5m s alespoň 50hp, protože podle mě s tou dvacítkou, když se správně sejde proud a vítr, musí číselník zobrazující VMG nabírat záporných hodnot :D
Michale, tak ako som napísal, RIB gumák dĺžky 4 -4,5 m je o dve triedy lepší ako to čo máš teraz, takže ten Storm Amigo 450 bude úplne v pohode, akurát že ten 20 k motor bude na hrane. Dokáže však dostač do sklzu RIB o celkovej váhe asi 700 kg, tak si to spočítaj. Na nohu motora kup krídlo, nech sa dostaneš lahšie do sklzu. K tým pesimistickým rečiam diskutujúcich, keď začne fúkať jugo a vlny sa zdvihnú na biedne 2 metre, tak 99 % plachetníc už nevypláva a 99,99 motorákov. Vtedy je pri motoráku úplne jedno či máš 4 m RIB, alebo 10 m jachtu s 300 k motorom, do sklzu ide len Hrvatska obalna straža a vojnové námorníctvo:)
Pri dlhších výletoch je samozrejmé sledovanie podrobnej predpovede počasia / pro pomorce/ a dostatočná výbava, najme benzínu, lebo vo velkých vlnách rastie dramaticky spotreba a istotne by som doplnil elektrickú výkonnú bilgepump.
Storm Amigo 450 sa v Čechách predáva? Importér Busha ti do budúcej sezóny ten čln nedovezie? Ešte dám do pozornosti, že v Bratislave firma Yachter dováža z pobaltia RIB člny s deleným laminátovým trupom, tuším na tri časti a funguje to perfektne.
Klikni na ten yachter.sk, maju tam 460 cm so skladacim laminatovym dnom. Kamarat ho má a nevie si ho vynachváliť a nie je to jeho prvý RIB.
RobertoČlen Přidáno
před 6 letJá ti nevím , ještě mě napadlo .. půjč si loď , třeba i s jen 5 HP motorem , vezmi ji na velkou přehradu / Lipno , Slapy ,Orlík / když to pořádně fouká a rozjeď to proti vlnám .. ))) . Cokoliv do 6 metrů a skáčeš na tom jak tajtrlík ..o:)
Radek SladkyČlen Přidáno
před 6 letNo možná právě proto.
Zkus to vzít jinak - diskuse se celou dobu točí kolem 3 věcí. Výška vlny, délka člunu, síla motoru. Je to normální trojnožka - pohni k horšímu s kterýmkoliv parametrem a uříznul či zkrátil jsi jednu nohu.